Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.
Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.
zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.
Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )
heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.
als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.
Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.
Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.
Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.