Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam,oxazepam en norflurazepam

Temazepam,oxazepam en norflurazepam

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar ik me ook altijd over verbaas is dat artsen, ook psychiaters, heel vaak niet hebben uitgevogeld of geraden dat 'namaak' medicijnen (= totaal ongereguleerde volwaardige 'medicijnen') zoals etizolam, kratom en 2f(m)a, en dat terwijl ze vaak wel weten dat amfetamine en dexamfetamine bijna hetzelfde is en dat heel veel andere dopaminerge medicijnen en drugs qua werking heel erg dezelfde werking hebben
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#2
25mg werkt goed voor slaapproblemen voor mij. Bij effecten heeft ene meer last van dan de andere. Kan last hebben van extra suïcidale gedachtes die meer getriggerd worden. Erg afgevlakt en duf dag erna. Af en toe wazig zien nog klein beetje dat trekt snel bij. Soms erg instabiel kwa emotie. Slik het al een jaar 3x per week. Krijg 1x in de 3 maanden een brief dat ik me waardes van bloed moet testen kan zinn dat je clorestorol gehalte overstuur raakt hiervan. Omdat je okk extra kan gaan aankomen. meer eetlust. Ik kan erop slapen en ik kan er stoned van op de bank zitten. Bijwerkingen verschillen bij mij hoe ik het neem. Als ik er vaste routine in heb weet je lichaam wat het kan verwachten zijn de bijwerkingen ook niet aanwezig. Bij mij klapt die altijd hard in na een uur of 2.
Beter dan die benzo troep die ik toen wel is slikte dat zeker die bijwerkingen zijn heftiger en word je ook nog is afhankelijk van. Van quetiapine niet afhankelijk. Ik niet tenminste. Soms neem ik het ook een week niet. Als slapen dan wat beter gaat.
ik zou zeggen als je echt slaapmedicatie zoekt bespreek met je huisarts/pyschiater dan dit ipv lijden zonder slaap. Niet slapen/amper is nog slechter voor je gehele mentale/geestelijke gezondheid en ook nog is lichamelijk. Heb hier genoeg over geïnformeerd gekregen in de kliniek waar meerdere het slikte. Je kan wel van alles lezen op internet met artikelen. Neem t maar van mij aan. Je klinische persoonlijkheids stoorniss bestie xxx
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
keesie zei:
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
Klik om te vergroten...
Dit is nou een schoolvoorbeeld van waar ze voor zijn: af en toe even bijslapen bij serieuze slaapproblemen om psychotische verschijnselen ed te voorkomen zodat je nog beetje functioneert. Maar bang gemaakt door de recreatieve gebruikers. Daarom haat ik die benzo-haat op dit forum zo.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haat is zo vermoeiend... Ben er wel bang voor geworden, benzo's. Maar slaap is een niet te onderschatten bouwsteen van psychische welzijn, en soms heb je een hulpje nodig. Zo heb ik tijdens mijn detox van RC benzo's na een week zonder slaap (alweer) toch maar de Lorazepam aangenomen, die de arts in de kliniek al na 3(!) dagen aanbood.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
OctoFerrum zei:
......Zo heb ik tijdens mijn detox van RC benzo's na een week zonder slaap (alweer) toch maar de Lorazepam aangenomen, die de arts in de kliniek al na 3(!) dagen aanbood.
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment is slaap gewoon nodig, en zal er met medicijnen moeten worden ingegrepen. Je kunt aardig gaan hallucineren bij slaapgebrek en daar zit niemand op te wachten!
Maar doe dat in samenspraak met een arts en niet op eigen houtje met rc benzo's.
En dat doe je nu dus ook. Prima!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Je kunt aardig gaan hallucineren bij slaapgebrek
Klik om te vergroten...
Dit heb ik zo'n beetje elke maand wel 1-2 keer zonder zopiclon. Stemmen horen, achtervolgingswaan, de hele rits. Doe me dan maar twee van die tabletjes af en toe. Maar idd van de dokter of psychiater, op recept, met eerlijke verhaal over mn verslavingsverleden en huidige gebruik erbij. Heb nu na vele jaren eindelijk een goede getroffen die stevig ingrijpt waar nodig, ook met medicatie, en niet bang is voor het feit dat ik er soms opiaten naast gebruik (gebruikTE inmiddels...yay!) omdat ze weet hoe hoog mn tolerantie daarvoor was en nog steeds is. Stims is ze minder blij mee maar bespreken we wel openlijk. Dat ziet ze (terecht) als zelf-sabotage maaar eerder reden om me iets meer te geven dan iets minder voor haar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb alleen Restless legs.
Of dit van de quetiapine komt weet ik helaas niet, verder heb ik nergens last van en... slaap ik redelijk goed.
Ik heb geleerd om ermee te leven zal ik maar zeggen.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hansklok zei:
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
Klik om te vergroten...
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb de horror verhalen gelezen over het te veel benzo’s gebruiken en ect. Tis dus zeker niet voor langere termijn oplossing. Ik weet dat deze nu niet werkt. Dus hoef het ook niet meeer want werrkt toch niet. Wil alleen wel iets hebben waardoor ik wel normaal avond rust heb slaap en de volgende dag kam fuctioneerd. Enige waarvan ik dat van gemerkt hebt is dat van norflurazepam enigsinds. Helpt bij mij hiervoor. Altans wil ik dat alleen in noodgevallen gebruiken als ik echt alleen nog paar week in ochtend in slaap val ipv savonds. Maarja wie weet weet mijn aankomende psycholoog hier wel wat voor wat aanpast op mij. Binnen 4 weken krijg k uitnodiging dus. Maarja miss heb ik dan wel weer hetzelfte ritme terug. Zijn ook vaak periodes van slapeloosheid daarna gaat het ineens weer goed. En kan ik normaal ritme aanhouden. Dus die benzo’s zijn meer voor een snellere boost daarna toe zomder het te overgebruiken. Tis dus nu meer de zoektocht naar een benzo/anti depressva (wat dan maar ook) die wel goedwerkt voor als er weer eens zon periode aanbreekt zoals nu.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#11
keesie zei:
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
Klik om te vergroten...
Wat heb jij allemaal gebruikt aan benzo’s dan ? Welke soorten en wat voor effect had het op jou.?
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hansklok zei:
Wat heb jij allemaal gebruikt aan benzo’s dan ? Welke soorten en wat voor effect had het op jou.?
Klik om te vergroten...
Heb je ff? :sunglasses:
Lang verhaal. Jarenlang gebruikte ik de 'officiële' benzo's, meestal Oxazepam 10 mg of Temazepam 20mg. Maar dat deed ik toen incidenteel. Een paar keer per maand, om te slapen.

Sinds ik stimulerende middelen ging gebruiken (Speed, XTC, maar later alleen nog RC stims), ging ik ook RC benzo-achtige middelen gebruiken om rustig te kunnen worden. Dat begon met Etizolam, daarna Flualprazolam.

Daarna ging het snel mis. Die middelen gebruikte ik meestal alleen nog maar om te functioneren in het dagelijks leven. En dat lukte goed, want niemand had het door.
Zelfs als ik eerlijk vertelde dat ik doodongelukkig was kreeg ik als reactie dat het allemaal onnodige negatieve gedachten in mijn hoofd waren.
Ik kreeg stemmen in mijn hoofd, maar die negeerde ik gewoon. Ik werd angstig voor alledaagse dingen en ging me isoleren. Totdat ik zelf professionele hulp heb gevraagd. Alles was bij mij gericht op het houden van controle. En dat werkte blijkbaar perfect voor de buitenwereld.
Maar niet voor mij.
Ik ben nu natuurlijk niet van mijn verslaving af. Dat zal mijn leven lang een strijd zijn. Ik ben nog steeds in behandeling en twijfel nog dagelijks of ik moet kiezen tussen alles-of-niks. Terwijl ik uit ervaring weet dat ik bij af-en-toe gebruik niet zonder hulp kan stoppen.
Conclusie: accepteren dat je moeilijk om kunt gaan met spanning / angsten / slapeloosheid is een begin. En daarna niet meteen een oplossing willen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dat is een goede start. Ikzelf ben ook eventjes verslaafd geweest aan benzo ivm niet kunnen slapen zonder. 10 mg zolpidem per nacht op recept en toen ik dat op eigen houtje probeerde af te bouwen, ben ik twee maanden Benzo RC's gaan gebruiken. Met behulp van dit forum heb ik mijn probleem kunnen accepteren en de hulp van de huisarts in kunnen schakelen. Ik ben afgebouwd mbh diazepam en dat is heel succesvol gegaan! Ik moet er wel bij zeggen dat een grote stressor ook in die periode is opgelost. Dat scheelde enorm voor mij. En ik heb een groot geheim van mij kunnen delen met een vriendin die er super sensitief op reageerde wat een last van mijn schouders was. En ik heb een waanzinnig goede therapeutische trip gehad op truffels. Dat heeft ook een positieve bijdrage gehad. De afbouw heb ik tijdens een vakantie gedaan. Ik vond dat prettig omdat een andere plek ook voor andere gedachten en ander gedrag zorgt.

Het belangrijkste is om te begrijpen waar je spanning vandaan komt en je verhaal te delen met dierbaren op wiens sensitieve reactie je kunt rekenen. Ook hielp het mij om uit te zoomen. Mezelf in het grotere geheel te zien zeg maar. In de zin van: er kan nog zo veel veranderen in mijn leven.

Puur praktisch: is je bed nog wel goed? Ik dacht dat alles bij mij, waaronder mijn rugpijn, met stress te maken had, maar door mijn vakantie en het slapen in andere bedden, kreeg ik door dat ons bed nodig aan vervanging toe is.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemberthee zei:
Ja dat is een goede start. Ikzelf ben ook eventjes verslaafd geweest aan benzo ivm niet kunnen slapen zonder. 10 mg zolpidem per nacht op recept en toen ik dat op eigen houtje probeerde af te bouwen, ben ik twee maanden Benzo RC's gaan gebruiken. Met behulp van dit forum heb ik mijn probleem kunnen accepteren en de hulp van de huisarts in kunnen schakelen. Ik ben afgebouwd mbh diazepam en dat is heel succesvol gegaan! Ik moet er wel bij zeggen dat een grote stressor ook in die periode is opgelost. Dat scheelde enorm voor mij. En ik heb een groot geheim van mij kunnen delen met een vriendin die er super sensitief op reageerde wat een last van mijn schouders was. En ik heb een waanzinnig goede therapeutische trip gehad op truffels. Dat heeft ook een positieve bijdrage gehad. De afbouw heb ik tijdens een vakantie gedaan. Ik vond dat prettig omdat een andere plek ook voor andere gedachten en ander gedrag zorgt.

Het belangrijkste is om te begrijpen waar je spanning vandaan komt en je verhaal te delen met dierbaren op wiens sensitieve reactie je kunt rekenen. Ook hielp het mij om uit te zoomen. Mezelf in het grotere geheel te zien zeg maar. In de zin van: er kan nog zo veel veranderen in mijn leven.

Puur praktisch: is je bed nog wel goed? Ik dacht dat alles bij mij, waaronder mijn rugpijn, met stress te maken had, maar door mijn vakantie en het slapen in andere bedden, kreeg ik door dat ons bed nodig aan vervanging toe is.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dat laatste zegt ik ben afgelopen dagen aan het kijken naar een nieuw bed misschien dat dat ook wel helpt. Heb dit bed nu ookal 10 jaar is wel tijd voor een nieuwe dus haha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Temazepam is een inslaap middel, het werkt ongeveer 2 uur. 20 mg is het maximale wat je nemen mag per dag, neem je meer, dan kun je evenwicht problemen krijgen plus nog een heleboel andere ellende. Ik zou dus niet boven de 20 mg gaan..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansklok zei:
Grappig dat je dat laatste zegt ik ben afgelopen dagen aan het kijken naar een nieuw bed misschien dat dat ook wel helpt. Heb dit bed nu ookal 10 jaar is wel tijd voor een nieuwe dus haha
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, moet ook eens een nieuwe box spring bed halen lol.

Paar keer op waterbed geslapen da's raar zou wel fucking trippy zijn op LSD :hearteyes:
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hansklok zei:
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
Klik om te vergroten...
Norflurzepam is een echte]te slaappil. En geen lang werkende, dat is flurazepam. De RC versie norflurazepam is een metaboliet van flurazepam met veel kortere werking. Middellang zou ik zeggen. En nee, zo snel bouw je geen tolerantie op. Duurt zeker enkele weken daglijks gebruik. Wel raak je gewend aan het effect, de magische effecten heb je alleen in het begin.

Oxazepam is een waardeloos slaapmiddel, Amper hypnotisch en 10 mg pillen zijn veel te llcht als inslapers tenzij je ect helemaal benzo naive bent. Temazepam vind ik altijd t lekker om op te gaan slapen maar 40 mg is wel een dosis waar je van in slaaap zou moeten komen zonder tolerantie/

Klinkt alsof hier meer aan de hand is eerlijk gezegd.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Temazepam is een inslaap middel, het werkt ongeveer 2 uur. 20 mg is het maximale wat je nemen mag per dag, neem je meer, dan kun je evenwicht problemen krijgen plus nog een heleboel andere ellende. Ik zou dus niet boven de 20 mg gaan..
Klik om te vergroten...
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Bofkont.
ik heb Temazepam op recept voor incidenteel gebruik. Verder 0 benzo’s. Dus geen tolerantie maar net als bij @De Zandman merk ik na 2 a 3 uur niks meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Nee, geen tolerantie.
Ik gebruik geen benzo's meer na een heftige verslaving aan die zooi.
Ik gebruikte op enig moment 30 mg op recept, en ik sliep er toen iets meer dan 2 uur op..
.mij is verteld dat temazepam ongeveer 2 uur werkt bij 20 mg door een arts.
Vandaar dat ik zei dat het 2 uren werkt als inslaper ....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."