Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine (anti-psychotica) afkick extreem

Olanzapine (anti-psychotica) afkick extreem

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maatje90 zei:
Gek is dat eh !! Je doet een weekje straat drugs en stopt en waarschijnlijk eet je een dag niet maar daarna is alles oke, maar als je een weekje staats drugs neemt ben je maanden bezig om er van af te komen en je word dood ziek
Klik om te vergroten...
En zo is het!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maatje90 zei:
Gek is dat eh !! Je doet een weekje straat drugs en stopt en waarschijnlijk eet je een dag niet maar daarna is alles oke, maar als je een weekje staats drugs neemt ben je maanden bezig om er van af te komen en je word dood ziek
Klik om te vergroten...
Antipsychotica, anti depressiva, benzodiazepinen, opiaten, neusspray, kan zo wel doorgaan. Afhankelijkheid is de beste klant!

Humoristisch bedoeld
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Antipsychotica, anti depressiva, benzodiazepinen, opiaten, neusspray, kan zo wel doorgaan. Afhankelijkheid is de beste klant!

Humoristisch bedoeld
Klik om te vergroten...
Kent u mensen die opiaten 1 jaar gebruiken en er zo mee kunnen Stoppen ?

Ik ken wel mensen die 5 jaar aan speed zaten en zo stopte 🤔 beertje gek
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maatje90 zei:
Kent u mensen die opiaten 1 jaar gebruiken en er zo mee kunnen Stoppen ?

Ik ken wel mensen die 5 jaar aan speed zaten en zo stopte 🤔 beertje gek
Klik om te vergroten...
Ik denk dat hij bedoelt dat de staatdrugs het gevaarlijkste zijn en zwaar verslavend
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke we zijn bijna zover om de afbouw van Zyprexa weer op te pakken ,van 2.5mg naar 0 in 4 stappen dus dat word delen met het scheermesje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soulassasins zei:
Oke we zijn bijna zover om de afbouw van Zyprexa weer op te pakken ,van 2.5mg naar 0 in 4 stappen dus dat word delen met het scheermesje.
Klik om te vergroten...
Rustig aan 👍

Wacht tot je weer een paar dagen achter elkaar redelijk slaapt voordat je de volgende stap omlaag zet.

You can do it!
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk eerder dat het de combinatie van de middelen is want olanzapine (zyprexa) is normaal helemaal niet verslavend. Ik neem dat ook en vergeet 's avonds mijn dosis wel eens en merk daar niks van. Je hebt jezelf een stevige coctail op de hals gehaald. Zoek een andere psychiater en laat je eventueel opnemen zodat ze kunnen zien wat het probleeem precies is.

Er zijn andere of-label slaappillen zoals seroquel die ook niet verslavend zijn, misschien kan een overschakeling je helpen maar doe dat in samenspraak met een GOEDE psychiater of een kliniek. Sint-Kamillus in Bierbeek is de beste kliniek van het land, probeer daar binnen te geraken op de afdeling VIA, die hebben zeer goede psychiaters (Dokter Sempels en Bassem) die je zeker zullen kunnen helpen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
-Rataplan- zei:
Ik had het niet tegen you, en ja zijn coctail is redelijk stevig.
Klik om te vergroten...
Ok dan neem ik mijn woorden terug ,maar wie bedoel je eigenlijk ?
Get is beter te taggen want ik vloog tegen het plafond snap je ?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
-Rataplan- zei:
Ik denk eerder dat het de combinatie van de middelen is want olanzapine (zyprexa) is normaal helemaal niet verslavend. Ik neem dat ook en vergeet 's avonds mijn dosis wel eens en merk daar niks van. Je hebt jezelf een stevige coctail op de hals gehaald. Zoek een andere psychiater en laat je eventueel opnemen zodat ze kunnen zien wat het probleeem precies is.

Er zijn andere of-label slaappillen zoals seroquel die ook niet verslavend zijn, misschien kan een overschakeling je helpen maar doe dat in samenspraak met een GOEDE psychiater of een kliniek. Sint-Kamillus in Bierbeek is de beste kliniek van het land, probeer daar binnen te geraken op de afdeling VIA, die hebben zeer goede psychiaters (Dokter Sempels en Bassem) die je zeker zullen kunnen helpen.
Klik om te vergroten...
En ineens is er een dokter in de zaal die hetzelfde denkt als dat kromme figuur daar bij de ggz ,stevige cocktail?
Is 3 soorten medicatie slikken een stevige cocktail en me op laten nemen voor iets wat ik zelf kan handelen ? haha denk ff na man wat je schrijft.
Zyprexa niet verslavend haha echt een joke !
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soulassasins zei:
En ineens is er een dokter in de zaal die hetzelfde denkt als dat kromme figuur daar bij de ggz ,stevige cocktail?
Is 3 soorten medicatie slikken een stevige cocktail en me op laten nemen voor iets wat ik zelf kan handelen ? haha denk ff na man wat je schrijft.
Klik om te vergroten...
Ik had het niet tegen you, en ja zijn coctail is redelijk stevig.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had het op de op.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
-Rataplan- zei:
Ik had het op de op.
Klik om te vergroten...
Vind het lijstje van de OP ook wel meevallen en aangezien ze drastisch is geminderd met alles vind ik het heel knap!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
-Rataplan- zei:
Ja, maar er zitten benzo's in en hij kan niet stoppen met zyprexa. Dat is raar want dat heeft op mij geen enkel verslavend effect. Ik ken ook niemand die eraan verslaafd is dus is er een onderliggend probleem waarvooor ik hem aanraad proffesionele help te zoeken. Ik sukkelelde ook jaren met uitzichtloze problemen tot ik op VIA kwam in Sint-Kamillus Bierbeek. Ik wil de bekwaamheid van de psychiaters daar in de verf zetten want iedereeen op die afdeling waren zeer tevreden over de voortgang van hun behandeling. Geef ze wel de tijd u te leren kennen, ikzelf heb daar 6 maanden gezeten en ben vol lof over hoe ze mij daar geholpen hebben.
Klik om te vergroten...
Wat hebben de psychiaters daar eigenlijk gezegd over middelengebruik?
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, maar er zitten benzo's in en hij kan niet stoppen met zyprexa. Dat is raar want dat heeft op mij geen enkel verslavend effect. Ik ken ook niemand die eraan verslaafd is dus is er een onderliggend probleem waarvooor ik hem aanraad proffesionele help te zoeken. Ik sukkelelde ook jaren met uitzichtloze problemen tot ik op VIA kwam in Sint-Kamillus Bierbeek. Ik wil de bekwaamheid van de psychiaters daar in de verf zetten want iedereeen op die afdeling waren zeer tevreden over de voortgang van hun behandeling. Geef ze wel de tijd u te leren kennen, ikzelf heb daar 6 maanden gezeten en ben vol lof over hoe ze mij daar geholpen hebben.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
-Rataplan- zei:
Ja, maar er zitten benzo's in en hij kan niet stoppen met zyprexa. Dat is raar want dat heeft op mij geen enkel verslavend effect. Ik ken ook niemand die eraan verslaafd is dus is er een onderliggend probleem waarvooor ik hem aanraad proffesionele help te zoeken. Ik sukkelelde ook jaren met uitzichtloze problemen tot ik op VIA kwam in Sint-Kamillus Bierbeek. Ik wil de bekwaamheid van de psychiaters daar in de verf zetten want iedereeen op die afdeling waren zeer tevreden over de voortgang van hun behandeling. Geef ze wel de tijd u te leren kennen, ikzelf heb daar 6 maanden gezeten en ben vol lof over hoe ze mij daar geholpen hebben.
Klik om te vergroten...
Zyprexa staat er juist om bekent dat het zeer verslavend is ,de eerste maanden was ik stoned ervan op een prettige manier en propte me vol eten.
Dat was voor mij al een voorbode dat er iets mis was maar ik heb het genegeerd en jaren doorgeslikt ,niet omdat ik er iets positiefs meer kon vinden maar omdat me lichaam het pilletje wilde om maar te kunnen slapen.
Bingo dik verslaafd en bij iedere mg dik ziek ,ik sta er ook van te kijken dat dit bij jou niet zo is want heel internet is vergeven met de kut verhalen over deze staatdrug.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het hele internet is vergeven met kutverhalen over die middelen, maar ik geloof je wel. Die middelen hebben een drastische andere werking op elk individu. Zo zijn er ook seroquel verslaafden, in de gevangenis nemen ze het ter compensatie van heroïne terwijl ikzelf daar liefst zo weinig mogelijk van neem. Ik hoor in mijn omgeving heel uiteenlopende verhalen over die middellen zoals zyprexa, solian, abylify invega ed. Sommigen zijn daar goed mee terwijl anderen er knettergek van worden. Vergeet niet dat dit nog maar de 2de generatie medicijnen zijn die er zijn na barbituraten. Die wetenschap staat nog in zijn kinderschoenen en zit nog vol kinderziektes.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Wat hebben de psychiaters daar eigenlijk gezegd over middelengebruik?
Klik om te vergroten...
Ze kijken strikt toe op wat je neemt en kijken naar symptomen die je vertoont om je dan iets te geven, bij mij was dat telkens spot on en daarom heb ik zo veel vertrouwen in dokter Sempels. Op gebied van illegale middelen wordt je meerdere keren per week getest op urinestalen. Ze zijn daar niet zo snel met je middelen bij te geven zoals in bv Kortenberg. Ze nemen meer hun tijd om iets te zoeken dat werkt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een keer een open gesprek gehad met een psychiater en die gaf toe dat ze niets weten over hoe een SSRI werkt en dat het bij veel van die middelen ook niet bekent is,allemaal natte vinger werk noem ik het dan .
Bij Marokkanen werkt het niet en ik snap er niet van zij hij ,ik klapte in lachen uit en hij ook .
Dus ga me niks wijsmaken over staatdrug want weet er alles van naar 30 jaar psychiatrie helaas,
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
-Rataplan- zei:
Ze kijken strikt toe op wat je neemt en kijken naar symptomen die je vertoont om je dan iets te geven, bij mij was dat telkens spot on en daarom heb ik zo veel vertrouwen in dokter Sempels. Op gebied van illegale middelen wordt je meerdere keren per week getest op urinestalen. Ze zijn daar niet zo snel met je middelen bij te geven zoals in bv Kortenberg. Ze nemen meer hun tijd om iets te zoeken dat werkt.
Klik om te vergroten...
Ben je daarom weer gaan drinken? Omdat ze daar niet op testen?

Vreemde zaak trouwens dat een psychiater je gewoon door laat drinken. Dat komt je mentale stabiliteit echt niet ten goede namelijk.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Ben je daarom weer gaan drinken? Omdat ze daar niet op testen?

Vreemde zaak trouwens dat een psychiater je gewoon door laat drinken. Dat komt je mentale stabiliteit echt niet ten goede namelijk.
Klik om te vergroten...
Ik ben 6 maand volledig nuchter geweest, ik moest daar regelmatig blazen, ben terug begonnen met drinken na mijn ontslag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."