#1
Thanks mensen voor jullie tips. Ik zit momenteel in de acceptatie fase dat ik voorlopig nog wel bezig ben met deze shit afbouwen. Nu ruim weekje op 12,5mg en rare nachten, ene dag 7-10 uur slaap andere dag 0,0 slaap.
Ik ben gewoon woedend op de psychiater, artsen en mijn apotheker dat ze allen beweren dat olanzapine en anti psychotica niet verslavend zijn. Mijn verslaafde brein (in herstel) is duidelijk lichamelijk verslaafd aan olanzapine want neem ik het niet blijf ik wakker (7+ dagen) tot ik psychotisch wordt opgenomen met een prik in me bil, zelfs (gangbare doseringen) benzo's krijgen me niet in slaap. Dit is voor mij toch duidelijk een van de belangrijkste kenmerken van een zware (lichamelijke) verslaving. Mijn lichaam kan simpelweg niet zonder dat klo... Ter... Tyf... pilletje. En hun doodleuk zeggen dat het geen craving veroorzaakt en daarom niet verslavend is. Nee dat klopt, denk niet gauw laat ik er 2 poppen, maar verder is het toch overduidelijk verslavend als je lichaam zonder het middel zijn eerste basisbehoeften niet meer kan handelen = slapen.
Ik heb nimmer psychotische symptomen gehad, ze zijn de olanzapine gestart vanwege in hun ogen een "manie" en OCD (teldwang). De bijwerkingen zijn niet mis en ontnemen me al maanden mijn leefgenot. Zwaar oververmoeid, extreme gewichtstoename, kan me bed niet uitkomen, zelfs dagbesteding is bijna niet haalbaar en in ieder geval niet consistent, concentratie is helemaal zoek, voel bijna geen emoties, heel vlak en leeg, restless legs syndroom, bewegingsdrang, oncontroleerbare bewegingen, libido is weggevlogen & nog wel 10 bijwerkingen.
Daarnaast hebben ze zich nooit gehouden om mijn gewicht te monitoren en ben nu van 65+- kilo naar de 90 gegaan en ze doen er erg makkelijk over. Naar mijn mening is deze medicatie veel te zwaar voor de "klachten". Ja het klopt dat ik psychotisch ben geworden (nadat ik de olanzapine al 2 jaar slikte) maar dat kwam overduidelijk door een zelfmoordpoging met medicatie, drugs en research chemicals. Ik ben een paar jaar van me leven kwijt door die klote pillen en kom er niet van af. Als ik mijn leven wil inkorten kies ik graag zelf de middelen, lees: drugs. Ik ben clean van middelen maar voel me niet clean door deze medicatie. Ik bedoel niet te zeggen dat drugs de oplossing zijn, sterker nog, ze gaan me niet beter maken, maar dan heb ik nog "plezier" van de substanties doordat ik de effecten zelf bepaal adhv het middel, nu zit ik "verplicht" aan pillen die mij niets anders brengen dan heftige bijwerkingen die mij doodongelukkig maken.
Ik ben gewoon woedend op de psychiater, artsen en mijn apotheker dat ze allen beweren dat olanzapine en anti psychotica niet verslavend zijn. Mijn verslaafde brein (in herstel) is duidelijk lichamelijk verslaafd aan olanzapine want neem ik het niet blijf ik wakker (7+ dagen) tot ik psychotisch wordt opgenomen met een prik in me bil, zelfs (gangbare doseringen) benzo's krijgen me niet in slaap. Dit is voor mij toch duidelijk een van de belangrijkste kenmerken van een zware (lichamelijke) verslaving. Mijn lichaam kan simpelweg niet zonder dat klo... Ter... Tyf... pilletje. En hun doodleuk zeggen dat het geen craving veroorzaakt en daarom niet verslavend is. Nee dat klopt, denk niet gauw laat ik er 2 poppen, maar verder is het toch overduidelijk verslavend als je lichaam zonder het middel zijn eerste basisbehoeften niet meer kan handelen = slapen.
Ik heb nimmer psychotische symptomen gehad, ze zijn de olanzapine gestart vanwege in hun ogen een "manie" en OCD (teldwang). De bijwerkingen zijn niet mis en ontnemen me al maanden mijn leefgenot. Zwaar oververmoeid, extreme gewichtstoename, kan me bed niet uitkomen, zelfs dagbesteding is bijna niet haalbaar en in ieder geval niet consistent, concentratie is helemaal zoek, voel bijna geen emoties, heel vlak en leeg, restless legs syndroom, bewegingsdrang, oncontroleerbare bewegingen, libido is weggevlogen & nog wel 10 bijwerkingen.
Daarnaast hebben ze zich nooit gehouden om mijn gewicht te monitoren en ben nu van 65+- kilo naar de 90 gegaan en ze doen er erg makkelijk over. Naar mijn mening is deze medicatie veel te zwaar voor de "klachten". Ja het klopt dat ik psychotisch ben geworden (nadat ik de olanzapine al 2 jaar slikte) maar dat kwam overduidelijk door een zelfmoordpoging met medicatie, drugs en research chemicals. Ik ben een paar jaar van me leven kwijt door die klote pillen en kom er niet van af. Als ik mijn leven wil inkorten kies ik graag zelf de middelen, lees: drugs. Ik ben clean van middelen maar voel me niet clean door deze medicatie. Ik bedoel niet te zeggen dat drugs de oplossing zijn, sterker nog, ze gaan me niet beter maken, maar dan heb ik nog "plezier" van de substanties doordat ik de effecten zelf bepaal adhv het middel, nu zit ik "verplicht" aan pillen die mij niets anders brengen dan heftige bijwerkingen die mij doodongelukkig maken.