Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzodiazepinen informatie

Benzodiazepinen informatie

89 antwoorden
111 weergaven
18-5-2026
D
DidierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem diazepam 10mg 5 pilletjes en voel nog niets . Is dit normaal of neem ik best nog meer ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je geen tolerantie hebt voor benzo's is het best raar. In dat geval zou ik naar je arts gaan en iets anders proberen om de symptomen (hulpvraag) tegen te gaan overleg.

Is het puur voor slaap of (ook)angstklachten?

Ik heb wel tolerantie en met 50mg kan ik wel slapen helemaal met 1 borrel erbij.

Maar dit is iets voor de arts.

Succes/sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Als je geen tolerantie hebt voor benzo's is het best raar. In dat geval zou ik naar je arts gaan en iets anders proberen om de symptomen (hulpvraag) tegen te gaan overleg.

Is het puur voor slaap of (ook)angstklachten?

Ik heb wel tolerantie en met 50mg kan ik wel slapen helemaal met 1 borrel erbij.

Maar dit is iets voor de arts.

Succes/sterkte!
Klik om te vergroten...
Volgens mij geen arts maar zelf medicatie.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Volgens mij geen arts maar zelf medicatie.
Klik om te vergroten...


Klopt maar ik ga ervan uit dat @Didier rond de 21 jaar is. Dan zal ik je een trucje leren namelijk promethazine en een biertje zorgen voor veel 'genot', ik ga ervan uit dat je dat je zo kan halen anti allergie middel ook hooikoorts maar is fijn spul.

Maar zoek a.ub plezier met
Didier zei:
Ik neem diazepam 10mg 5 pilletjes en voel nog niets . Is dit normaal of neem ik best nog meer ?
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keer was 80mg of 90 omdat ik het niet voelde. Of voelde je het wel maar het had niet het gewenste effect behaald/had je meer verwacht? Paar vragen:
-Wat is je tolerantie?
-Hoe vaak en hoelang gebruik je ze in de dosering?
-Neem je andere stoffen , zo ja in welke frequente en dosering?

Je bent je eigen baas van je lichaam.

Wees voorzichtig en sterkte! Hoop dat je iets anders krijgt wat helpt
S
Shean01Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Goedenavond, ik heb Diazepam besteld voor het slapen gaan bij * knip * geen verkooppunten noemen .. tot in hoeverre moet ik hiermee uitkijken ivm verslaving?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shean01 zei:
Goedenavond, ik heb Diazepam besteld voor het slapen gaan bij * knip *.. tot in hoeverre moet ik hiermee uitkijken ivm verslaving?
Klik om te vergroten...
Niet meer als 2 weken dagelijks gebruiken. Liefst nog korter. Het is een insluiper..
Maar denk eerlijk gezegd dat die shop een scam is...
S
Shean01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Niet meer als 2 weken dagelijks gebruiken. Liefst nog korter. Het is een insluiper..
Maar denk eerlijk gezegd dat die shop een scam is...
Klik om te vergroten...

heb het wel binnen gehad, sorry voor de late reactie. ik zit niet vaak achter de computer
hoezo denk je dat het en scam zou zijn dan?
A
AmandanieuwLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik gebruik al jaren seroquel voor het slapen.
seroquel is een anti psychotica
het is voor gescheven toendertijd bij een psychiater.
het is maar 1 klein pilletje.
nu begin klachten ervan te ervaren zoals dat het een dikmaker is en ik vocht vast houd.
maar slapen zonder dat lukt mij niet.
ik slaap dan half wakend en droom gruwelijke dingen die als ik wakker schiet doorsluimeren.
op den duur zo erg dat ik niet meer durfde te gaan slapen.
k zoek eigenijk dus een vervanger.
benzo's op doktersrecept krijg ik niet want k ben verslavendgevoelig.
nu zoek k dus een designer benzo wat een goede inslaper en vooral ook doorslaper is.
alvast bedankt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amandanieuw zei:
ik gebruik al jaren seroquel voor het slapen.
seroquel is een anti psychotica
het is voor gescheven toendertijd bij een psychiater.
het is maar 1 klein pilletje.
nu begin klachten ervan te ervaren zoals dat het een dikmaker is en ik vocht vast houd.
maar slapen zonder dat lukt mij niet.
ik slaap dan half wakend en droom gruwelijke dingen die als ik wakker schiet doorsluimeren.
op den duur zo erg dat ik niet meer durfde te gaan slapen.
k zoek eigenijk dus een vervanger.
benzo's op doktersrecept krijg ik niet want k ben verslavendgevoelig.
nu zoek k dus een designer benzo wat een goede inslaper en vooral ook doorslaper is.
alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
Ik zou je adviseren om toch met je arts in gesprek te gaan over je problematiek. Slaapproblemen ontwikkelen zich om een reden en de oorzaak daarvan aanpakken is de enige oplossing die echt werkt. Dat je geen benzo's op voorschrift krijgt klinkt logisch, gezien je eigen redenering, maar om dit zelf te gaan oplossen met rc-benzo's zal je alleen maar dieper in de problemen doen raken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoop dat dit beter werkt voor je! Heb je het met de huisarts al besproken om in een slaaplab te bezoeken als dit helaas ook niet het gewenste effect heeft na 2-3 weken.


Hoop dat je een goede nachtrust krijgt snel!
Weet helaas precies hoe dat is , beterschap / succes met de zoektocht naar het middel wat voor jou werkt.
B
BXMLid
01-01-2024, 00:00
#11
vraag over wat langer werkende benzodiazepines

Dit is geen vraag over recreationeel gebruik, maar dat mag denk ik geen belemmering zijn.

In het kort: op dit moment gebruik ik clonazepam, ik denk er over om deze te vervangen door een ander enigszins langwerkende benzodiazepine.
Werkingsduur ("duration of action") is NIET hetzelfde als halfwaardetijd !
Voor mij werkt de clonazepam ongeveer 24 uur, diazepam aanzienlijk minder dan twaalf.

Oxazepam b.v. is een kortwerkende benzodiazepine die voor mij zo'n 6 uur werkt, met een piek van drie uur.

Zijn er nog andere benzodiazepines die enigszins langwerkend zijn, laten we zeggen al gauw zo'n 12 uur ?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je weet zelf al een hoop, de rest zou ik zelf aa een arts vragen.

een beetje een kutantwoord, maar met benzo's is het belangrijk dat je gebruik in elk geval in beeld is bij je behandelend arts.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
Je weet zelf al een hoop, de rest zou ik zelf aa een arts vragen.

een beetje een kutantwoord, maar met benzo's is het belangrijk dat je gebruik in elk geval in beeld is bij je behandelend arts.
Klik om te vergroten...

+1

En een antwoord kan flurazepam iets zijn ?

Laat je arts het wel weten ja. Mocht je ooit in een ziekenhuis terecht komen krijg je het naar hun wens. Anders weten ze ook niks om te helpen.
Beetje kutantwoord net als hierboven.

Zeg gewoon dat je een lang werkende bzd nodig hebt zoals flurazepam e.d

Vergis je niet met flunitrazepam die is kort.
Flunitrazepam is, ondanks zijn lange eliminatiehalfwaardetijd, toch te beschouwen als een kortwerkend hypnoticum. Omdat het verdelingsvolume van flunitrazepam zo groot is, wordt de werkingsduur niet meer door eliminatie bepaald maar door de distributie over de weefsels (distributiehalfwaardetijd is 3 uur).

Succes man!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
MeejheM zei:
Je weet zelf al een hoop, de rest zou ik zelf aa een arts vragen.

een beetje een kutantwoord, maar met benzo's is het belangrijk dat je gebruik in elk geval in beeld is bij je behandelend arts.
Klik om te vergroten...

+1

En een antwoord kan flurazepam iets zijn ?

Laat je arts het wel weten ja. Mocht je ooit in een ziekenhuis terecht komen krijg je het naar hun wens. Anders weten ze ook niks om te helpen.
Beetje kutantwoord net als hierboven.

Zeg gewoon dat je een lang werkende bzd nodig hebt zoals flurazepam e.d

Vergis je niet met flunitrazepam die is kort.
Flunitrazepam is, ondanks zijn lange eliminatiehalfwaardetijd, toch te beschouwen als een kortwerkend hypnoticum. Omdat het verdelingsvolume van flunitrazepam zo groot is, wordt de werkingsduur niet meer door eliminatie bepaald maar door de distributie over de weefsels (distributiehalfwaardetijd is 3 uur).

Succes man!
Klik om te vergroten...

Hey,

Tijdloos. volgens mij heb je alleen geen tijd overdag. Bedankt voor het terugzoeken van mijn posts, of het moet toeval zijn.

Wat is de halfwaardetijd van Flurazepam dan? Ik heb nu diazepam of 10mg (nu ik op het doosje kijk, 2dd. Volgens mij is de halfwaardetijd van diazepam in het lichaam al erg lang.

Ik heb trouwens vanwege ziekten 3 dogtags aan een ketting met middelen die ik gebruik, en allergieën, naast mijn DNR badge. Die laatste vind ik zelf het belangrijkste, dus ga maar na.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beterschap man , en geen idee of het toeval is maar flurazepam is de winnaar met halfwaardetijd. 40-250 uur na 1tablet. Dagelijks bouwd dit enorm op. Daarom svp medicatietrouw blijven en van je arts.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Bij mij werkt 1 capsule (30mg) 1,5 dag soms twee maar was drank in het spel.

Best wishes
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet dat je overdag geen tijd hebt, maar kun je het volgende toelichten?

Wat houdt je post hieronder precies voor mij in, tot hoever je dat kan vergelijken tussen 20mg diazepam 2 x dd.

en de voordelen van de flunitrazepam?, want als het korter dan diazepam aanwezig is in mijn lichaam, wat is mijn voordeel dan, wanneer ik eigenlijk lievere geen enkele Benzodiapine gebruik, alleen door resteffecten van acuut alcohol onthouding ?

Vergis je niet met flunitrazepam die is kort.
Flunitrazepam is, ondanks zijn lange eliminatiehalfwaardetijd, toch te beschouwen als een kortwerkend hypnoticum. Omdat het verdelingsvolume van flunitrazepam zo groot is, wordt de werkingsduur niet meer door eliminatie bepaald maar door de distributie over de weefsels (distributiehalfwaardetijd is 3 uur).

Succes man!
Klik om te vergroten...

Dankje natuurlijk.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
Beterschap man , en geen idee of het toeval is maar flurazepam is de winnaar met halfwaardetijd. 40-250 uur na 1tablet. Dagelijks bouwd dit enorm op. Daarom svp medicatietrouw blijven en van je arts.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Bij mij werkt 1 capsule (30mg) 1,5 dag soms twee maar was drank in het spel.

Best wishes
Klik om te vergroten...

een bedenking;
sinds flurazepam zo enorm lang in je bloed zit: als je in de openbare ruimte bij een schadegeval betrokken bent, en ze trekken je bloed (misschien een opmerking van een getuige dat je wat raar liep), ben je altijd de betalende klos.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik durf dit niet als eigen onderwerp te plaatsen, omdat ik al een gelijkaardig onderwerp startte onlangs (nog geen reacties daarop)
-vandaar zet ik hier een paar van mijn vragen omtrend benzo-potentiators

1.roze pompelmoessap lijkt wel te versterken; niet veel en het komt door de zuurtegraad in de maag, liet ik me vertellen
2.pompelmoes-zaadextract helpt niks bij mij (ik druppel er 20 in mijn vodca) bij het nemen van benzo's

hierbij laat ik het voor nu, hopelijk kan iemand er meer over zeggen bvd :rockband:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het zijn ook maar bepaalde benzo's die worden afgebroken door je lever waar grapefruitsap een rol bij speelt. Grapefruitsap produceert CYP3A4 wat bij diazepam, zopiclon en nog een aantal wel wat kan versterken. Echter moet je dat dan 1-1,5 uur drinken voor je een benzo neemt.
Check het farmaceutische kompas om te zien of het word afgebroken door CYP3A4. Anders is het nutteloos.

Iets anders wat het versterkt is promethazine, mja daar heb je weer een recept voor nodig.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijdloos zei:
Het zijn ook maar bepaalde benzo's die worden afgebroken door je lever waar grapefruitsap een rol bij speelt. Grapefruitsap produceert CYP3A4 wat bij diazepam, zopiclon en nog een aantal wel wat kan versterken. Echter moet je dat dan 1-1,5 uur drinken voor je een benzo neemt.
Check het farmaceutische kompas om te zien of het word afgebroken door CYP3A4. Anders is het nutteloos.

Iets anders wat het versterkt is promethazine, mja daar heb je weer een recept voor nodig.
Klik om te vergroten...
info die voor mij telt, dank je
al goed dat ik veel diazepam verbruik :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."