#1
ik haat discussies ik discussieer ook nooit ik post alleen wat ik vind en als ik niet gelijk heb is het jammer dan maar ik heb bijna altijd gelijk 


fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handelBal0n zei:Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten.
Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschrevenBal0n zei:Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.
Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst.
fneawognfkgln zei:fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handelBal0n zei:Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten.
enige handel in sterke fentanyl analogen, barbituraten zoals pentobarbital en thiopental, zijn van mensen in de anesthesie zeer kleine netwerkjes
het zal niet zo snel op straat kopen in de gewone handel denk ik, maar als het gebeurt, zou het best gevaarlijk zijn ja
fneawognfkgln zei:Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschrevenBal0n zei:Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.
Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst.
overigens heb ik een arts 'fentanyl' wel eens als fentanil horen UITSPREKEN maar ik weet niet of dat zo hoort of dat ie het niet goed wist
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."