Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB is geen vloeibare,of is dit onzin?

GHB is geen vloeibare,of is dit onzin?

62 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik haat discussies ik discussieer ook nooit ik post alleen wat ik vind en als ik niet gelijk heb is het jammer dan maar ik heb bijna altijd gelijk :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bal0n zei:
Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten :(.
Klik om te vergroten...
fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handel

enige handel in sterke fentanyl analogen, barbituraten zoals pentobarbital en thiopental, zijn van mensen in de anesthesie zeer kleine netwerkjes

het zal niet zo snel op straat kopen in de gewone handel denk ik, maar als het gebeurt, zou het best gevaarlijk zijn ja
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
Klik om te vergroten...
Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschreven

overigens heb ik een arts 'fentanyl' wel eens als fentanil horen UITSPREKEN maar ik weet niet of dat zo hoort of dat ie het niet goed wist
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten :(.
Klik om te vergroten...
fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handel

enige handel in sterke fentanyl analogen, barbituraten zoals pentobarbital en thiopental, zijn van mensen in de anesthesie zeer kleine netwerkjes

het zal niet zo snel op straat kopen in de gewone handel denk ik, maar als het gebeurt, zou het best gevaarlijk zijn ja
Klik om te vergroten...

Ik dacht juist dat de synthese betrekkelijk simpel was? En omdat het binnen het land zelf gemaakt kan worden, juist goedkoper dan heroïne (ivm de smokkelroute die nu niet nodig is).
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, grappig wel, waarom ze in Amerika wel een zooi opioïden gewoon als recept uitschrijven bij simpele pijn (tandarts verhalen bijv), maar wel een hevig war on drugs beleid voeren?

Oxycodone, Oxymorphone, Hydrocodone, etc etc.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb geen verstand van scheikunde maar ik neem aan dat de synthese niet echt makkelijk is OFWEL het verkrijgen van de grondstoffen, ten eerste omdat ik niet veel van de synthese snapte (maar dat zegt niks :tongueout: ), maar vooral omdat het nooit een succes is geworden...

kan ook te maken hebben met dat ze in amerika oxycodon massaal misbruiken, sommige zeggen dat het daar heroïne vervangen heeft zoals meth cocaïne, ja dan hebben ze hun opiaatintoxicatie wel...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
Klik om te vergroten...
Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschreven

overigens heb ik een arts 'fentanyl' wel eens als fentanil horen UITSPREKEN maar ik weet niet of dat zo hoort of dat ie het niet goed wist
Klik om te vergroten...

Learn something everyday :).
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
vraag & aanbod zo werkt t
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja hé.. kzou die olifant wel eens een liter liquide willen zien drinken :grin:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
40.000? Wat is dat voor een enge analoog van fentanyl?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee GHB is geen vloeibare XTC, als je het verschil niet merkt zou dat heel erg vreemd zijn. Verdovingsmiddel voor dieren is ook maar een fabeltje, het is oorspronkelijk bedoelt voor mensen en volgens mij wordt het tegenwoordig ook nog af en toe in het ziekenhuis gebruikt.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
kem gehoort van iemand die al 4a5 jaar drugs doet dat GHB geen vloeibare is en dat veel mensen dat denken want vloeibare beginde wakker of zo iet te worden en van GHB is dan paardeverdoof middel en als je drinkt van GHB dan kun je met de mug mee als ge

dus wil ik weten wie denkt da ik geen gelijk heb en een antwoord geeft op zijn denken wat GHB of vloeibaar is
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik kem het ni over vloeibare xtc he maar gwn vloeibare en GHB werd vroeger gebruikt voor olifanten te verdoven he :(
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#15
kijk vloeibare drinken ze voor wakker te blijven en GHB voor in hun eigen wereldje te trippen zoals heroine
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nja, dat dieren verdoven is iig kletskoek. Maar snap dan neit wat je met vloeibare bedoelt.

GHB wordt meestal wel in vloeibare vorm verkocht, maar eigenlijk is GHB een poeder
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#17
mor van met die olifanten verdoofmiddel is waar,ik ga om met drugsmannen die echt vel weten en zo : en die weten wrs wa meer van dan da gij denkt mor tja

ze ze noemen GHB vloeibare omdat het hard op elkaar lijkt en zo maar vloeibare is wel wa anders dan GHB!!! vloeibare is een upper en GHB ne downer dus...
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#18
maar oe ist het dan gekomen dat veel mensen zeggen dat het voor paarden en olifanten als verdoof middelen werden gebruikt? :confused:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nja, je moet het zelf weten. Ik geloof zelf liever de lectuur dan die drugsmannen van je
b
bartje85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je ABN zou typen zou dat wel wat makkelijker zijn voor de nederlanders hier...

Als antwoord op je vraag:

GHB is een zout, dat wil zeggen dat het opgelost in water (vaak ongeveer 50%) vrije deeltjes heeft die in het water zweven.
Wanneer je zon oplossing (GHB in water) indampt, krijg je een poeder. Dit is dus poederGHB. PoederGHB is wel verkrijgbaar, maar is niet echt praktisch, omdat het meer moeite kost om het in poedervorm te maken, en je het bij consumptie weer oplost in drank.

En GHB om olifanten te verdoven..... :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."