Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB is geen vloeibare,of is dit onzin?

GHB is geen vloeibare,of is dit onzin?

62 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
wrm ben ik een eikel ni op mij letten zit te flashen :mrgreen:
b
bartje85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
wtf is flashe eigelijk? boobflash? flashanimatie? of een of andere domme belgische betekenis?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
flashen is voor de gek houden
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
wist je dat XTC vroeger gebruikt werd om rakketen uit de lucht te halen?
Klik om te vergroten...
:mrgreen:
R
RuudLid
01-01-2024, 00:00
#5
flash kieke zei:
maar oe ist het dan gekomen dat veel mensen zeggen dat het voor paarden en olifanten als verdoof middelen werden gebruikt? :confused:
Klik om te vergroten...

Olifanten worden vedooft met Carfentanyl, een synthetisch opiumderivaat dat 40.000 maal sterker is dan morfine. 10mg kan een olifant al neerhalen.

Dat ghb hiervoor gebruikt wordt is kletskoek.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
jah lol was laatst iemand op bluelight die had van een dierenarts een potje poeder van zo'n fentanylanaloog gehad, ik geloof carfentanil maar t kan ook alfentail of sufentanil geweest zijn

poeder voor op te lossen in injectievloeistof dus

niemand wist een zinnige reactie te geven, het was namelijk onmogelijk om zonder speciale gevalletjes de dosering zo te maken dat het niet dodelijk was.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten :(.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ruud zei:
Carfentanyl, een synthetisch opiumderivaat
Klik om te vergroten...

opiumderivaten kunnen niet synthetisch zijn,
een derivaat is een produkt verkregen uit een produkt, opiumderivaten zijn bv morfine, noscapine, thebaïne, codeïne, et cetera

carfentanil (en niet carfentanYl, o wat zeur ik vanvond:grin:) is een synthetisch produkt dat klopt maar geen opiumderivaat,

ik geloof dat het dan een opioïd heet, opiaten komen uit opium, semi-synthetische opiaten zijn opiumderivaten die bewerkt zijn zoals heroïne : morfine, geacetyleerd, maar deze laatste alinea weet ik ook niet zeker
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik haat discussies ik discussieer ook nooit ik post alleen wat ik vind en als ik niet gelijk heb is het jammer dan maar ik heb bijna altijd gelijk :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bal0n zei:
Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten :(.
Klik om te vergroten...
fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handel

enige handel in sterke fentanyl analogen, barbituraten zoals pentobarbital en thiopental, zijn van mensen in de anesthesie zeer kleine netwerkjes

het zal niet zo snel op straat kopen in de gewone handel denk ik, maar als het gebeurt, zou het best gevaarlijk zijn ja
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bal0n zei:
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
Klik om te vergroten...
Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschreven

overigens heb ik een arts 'fentanyl' wel eens als fentanil horen UITSPREKEN maar ik weet niet of dat zo hoort of dat ie het niet goed wist
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Ik vind al die fentanyl analogen maar een eng zooitje. Als dergelijk sterke opioiden op straat terecht komen, staat er een regelrechte ramp te wachten :(.
Klik om te vergroten...
fentanyls anders dan fentanyl zelf zijn ook alleen maar verkrijgbaar voor medische professionals zoals anesthesisten niet in de apotheek, dit is heel lang zo, en ze komen niet zo snel op straat de synthese is veel werk, dit was met fentanyl al zo in amerika en is daar nooit een succes geworden (wel gevaarlijk idd, paar doden dacht ik), heroïne is goedkoper en makkelijker voor de handel

enige handel in sterke fentanyl analogen, barbituraten zoals pentobarbital en thiopental, zijn van mensen in de anesthesie zeer kleine netwerkjes

het zal niet zo snel op straat kopen in de gewone handel denk ik, maar als het gebeurt, zou het best gevaarlijk zijn ja
Klik om te vergroten...

Ik dacht juist dat de synthese betrekkelijk simpel was? En omdat het binnen het land zelf gemaakt kan worden, juist goedkoper dan heroïne (ivm de smokkelroute die nu niet nodig is).
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, grappig wel, waarom ze in Amerika wel een zooi opioïden gewoon als recept uitschrijven bij simpele pijn (tandarts verhalen bijv), maar wel een hevig war on drugs beleid voeren?

Oxycodone, Oxymorphone, Hydrocodone, etc etc.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb geen verstand van scheikunde maar ik neem aan dat de synthese niet echt makkelijk is OFWEL het verkrijgen van de grondstoffen, ten eerste omdat ik niet veel van de synthese snapte (maar dat zegt niks :tongueout: ), maar vooral omdat het nooit een succes is geworden...

kan ook te maken hebben met dat ze in amerika oxycodon massaal misbruiken, sommige zeggen dat het daar heroïne vervangen heeft zoals meth cocaïne, ja dan hebben ze hun opiaatintoxicatie wel...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Wat een vreselijke term, semi-synthetisch, chemisch gezien volledig incorrecte term. Maar hoe dan ook, "synthetische opiaten" worden idden opioïden genoemd.

Ok, fentanil in het Nederlands misschien, maar de rest van de wereld kent het als fentanyl, evenals de Nederlandse opiunlijst :wink:.
Klik om te vergroten...
Nee overal hetzelfde, fentanyl = fentanyl idd, maar analogen worden als *fentanil geschreven

overigens heb ik een arts 'fentanyl' wel eens als fentanil horen UITSPREKEN maar ik weet niet of dat zo hoort of dat ie het niet goed wist
Klik om te vergroten...

Learn something everyday :).
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
vraag & aanbod zo werkt t
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja hé.. kzou die olifant wel eens een liter liquide willen zien drinken :grin:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
jup

en ook raar dat ze voor rare zooi zoals oxycodon kiezen... dat is HEEL duur, komt namelijk uit thebaïne als ik het goed heb... of was dat hydrocodon... een van die twee...

je krijgt hier vrijwel nooit opiaat-achtige pijnstillers of het moet heel ernstig zijn. in engeland krijg je vaker codeïne en is dat ook otc te koop in concentraties van 8 mg per 500 mg paracetamol. kan opzich wel, maar in amerika gaat het echt ver :|

ik las nog wat grappigs trouwens, vraag van een ambulancemedewerker aan een of andere medische site:
waar ze overal volgens mij een shot morfine geven deed hij dit:
(ik weet niet of het serieus was want k vond het wel typisch zal de link nog opzoeken)
"meestal als we patienten met een trauma van een ongeluk halen geven we ze een spuit met ketamine, soms gaan ze erg trippen achterin de ambulance, dan geven we vaak valium, kan dit kwaad" zoiets..
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... ion&id=316

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."