Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer gbl, geen effect, advies aub

1e keer gbl, geen effect, advies aub

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu

Kan geen kwaad :wink:
g
gbltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Heb gister voor de eerste keer gbl gebruikt en ik heb het volgende gedaan :

redelijk gegeten en na 4 uur het volgende :
0.7 ml, voelde niks dus na half uur 0,6 ml, nog niks dus weer na half uur 0,5, weer niks

Dus toch 1,8 in totaal

Ik weet dat het aan de voorzichtige kant is, maar beter safe than sorry.

Ik ben ongeveer 80 kg.

Wat is jullie advies, wanneer nog een keer proberen en in welke hoeveelheden ?

Peter
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#3
2ml in een keer
g
gbltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan dat geen kwaad en wanneer kan ik het weer proberen ? ( ongeveer )
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#5
is gewoon te weinig voor iemand van 80 kg.
Er zijn mensen die daarmee genoeg hebben, maar er zijn er ook die 5 ml nodig hebben om iets te voelen. Ik ben zo iemand...

Ik adviseer je totaal niet om 5 ml te nemen, maar ik zou het eens proberen met 2 ml ineens te drinken,en als je na een halfuur nog niets voelt, nog 1 ml bijdrinken. Zeker niet dezelfde dosis als ervoor... Want dat zal wel eens verkeerd kunne uitvallen.

Succes !
2
200466Lid
01-01-2024, 00:00
#6
gbltje zei:
Hallo,

Heb gister voor de eerste keer gbl gebruikt en ik heb het volgende gedaan :

redelijk gegeten en na 4 uur het volgende :
0.7 ml, voelde niks dus na half uur 0,6 ml, nog niks dus weer na half uur 0,5, weer niks

Dus toch 1,8 in totaal

Ik weet dat het aan de voorzichtige kant is, maar beter safe than sorry.

Ik ben ongeveer 80 kg.

Wat is jullie advies, wanneer nog een keer proberen en in welke hoeveelheden ?

Peter
Klik om te vergroten...

Bij 2ml GBL zou je zeker wat moeten voelen, of bedoel je soms GHB?
GBL is trouwens de pest voor je lever, nieren ed. En je krijgt er ook bloedverzuring van. GBL is Gamma-Butyrolactone, dit is een heel andere seof dan Gamma-HydroxyButyraat... En dat is de werkzame stof....
L moet dus eerst door je organen worden omgezet in B.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#7
GBL wordt omgezet in GHB dus eigenlijk neem je dezelfde stof tot je. Het is gelul dat GBL slechter is voor je dan GHB. GBL is misschien even zuur als cola en daar kan je echt wel wat meer van drinken dan 4 ml... :wave:
2
200466Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Robdebob zei:
GBL wordt omgezet in GHB dus eigenlijk neem je dezelfde stof tot je. Het is gelul dat GBL slechter is voor je dan GHB. GBL is misschien even zuur als cola en daar kan je echt wel wat meer van drinken dan 4 ml... :wave:
Klik om te vergroten...

...... Meet de Ph waarde van GBL eens een keer met je Ph meter... Je zult zien dat ie niet te meten is!
Die van Cola wel overigens...
Doe eerst eens wat research voor je hier iemand (misschien onbedoeld) de vernieling in helpt.
p
pinoLid
01-01-2024, 00:00
#9
GBL moet omgezet worden door je lever. Ik heb ergens gelezen, dat je de eerste paar keer GBL geen effect hebt, omdat je lever niet voldoende enzymen heeft, die het kunnen omzetten. Swim heeft het meerdere malen gebruikt en de eerste keren merkte hij er ook niet veel van.

Overigens is het spul niet slecht voor je lever, maar het kan wel je bloed zuurder maken in grote hoeveelheden, wat nare en mogelijk levensbedreigende consequenties kan hebben. Dit geld vermoedelijk alleen voor degene, die eraan verslaafd is. Wat natriumbicarbonaat (zit in veel maagtabletten, is ook een rijsmiddel) helpt tegen de last van de maag en zal waarschijnlijk het verzuren van bloed tegengaan.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben hevig verslaafd geweest aan GBL en heb idd de levensgevaarlijke risico's ondervonden. Hartritmestoornissen, af en toe heel weinig kloppingen en bloed dat niet lekker door het lichaam werd gepompt.

Ik gebruikte 20 ml op werkdagen en 6 ml voor het slapen gaan, wat anders niet mogelijk was. In het weekend 40 ml per dag.

Ik heb moeten afbouwen, als ik dat niet deed zou ik een hartinfarct hebben gehad.

Ik nam telkens een iets lagere dosis maar veranderde geen frequentie. Elke keer werd de hel iets minder, en het rillen, koud zijn en mentaal leeg voelen verminderde op den duur.

En een seksverslaving, 6 tot 7 keer per dag.
a
angel-devilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
En een seksverslaving, 6 tot 7 keer per dag.
Klik om te vergroten...

Door de GBL gebruik.. of van jezelf??? Heb er ook last van... niemand kan me daarbij helpen, helaas..

Ook gehoord dat een man door teveel gebruik impotent kan worden, is dat zo?
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#12
pino zei:
GBL moet omgezet worden door je lever. Ik heb ergens gelezen, dat je de eerste paar keer GBL geen effect hebt, omdat je lever niet voldoende enzymen heeft, die het kunnen omzetten. Swim heeft het meerdere malen gebruikt en de eerste keren merkte hij er ook niet veel van.

Overigens is het spul niet slecht voor je lever, maar het kan wel je bloed zuurder maken in grote hoeveelheden, wat nare en mogelijk levensbedreigende consequenties kan hebben. Dit geld vermoedelijk alleen voor degene, die eraan verslaafd is. Wat natriumbicarbonaat (zit in veel maagtabletten, is ook een rijsmiddel) helpt tegen de last van de maag en zal waarschijnlijk het verzuren van bloed tegengaan.
Klik om te vergroten...

Denk dat je gelijk hebt over eerst weinig voelen van GBL eerste paar keren, het is dan heel saai daarna wordt het veel leuker
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#13
200466 zei:
Robdebob zei:
GBL wordt omgezet in GHB dus eigenlijk neem je dezelfde stof tot je. Het is gelul dat GBL slechter is voor je dan GHB. GBL is misschien even zuur als cola en daar kan je echt wel wat meer van drinken dan 4 ml... :wave:
Klik om te vergroten...

...... Meet de Ph waarde van GBL eens een keer met je Ph meter... Je zult zien dat ie niet te meten is!
Die van Cola wel overigens...
Doe eerst eens wat research voor je hier iemand (misschien onbedoeld) de vernieling in helpt.
Klik om te vergroten...

Gbl is niet zuur en ook niet basische is, dus gewoon neutraal.
Dat het niet te meten is had weer met wat anders te maken..
Gbl wordt in de maag omgezet naar ghb, voor dat proces wordt hydroxide uit je bloed ontrokken, en dat kan er wel weer voor zorgen dat je bloed verzuurd op den duur.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#14
maar wat moet je dan tegen die bloedverzuring doen. ik gebruik maar maximaal 10 ml GBL per week. maar beter voorkomen als genezen toch ?
R
RuudLid
01-01-2024, 00:00
#15
200466 zei:
Robdebob zei:
GBL wordt omgezet in GHB dus eigenlijk neem je dezelfde stof tot je. Het is gelul dat GBL slechter is voor je dan GHB. GBL is misschien even zuur als cola en daar kan je echt wel wat meer van drinken dan 4 ml... :wave:
Klik om te vergroten...

...... Meet de Ph waarde van GBL eens een keer met je Ph meter... Je zult zien dat ie niet te meten is!
Klik om te vergroten...

Idd, het moet eerst opgelost zijn in water om zijn zure of basische gedrag te vertonen omdat het z'n H+(zuur) of OH-(basisch) ionen af moet staan, maar GBL is gewoon neutraal(misschien licht zuur pH 6 maar zeker niet lager dan dat.) overigens.

De reactie GBL + NaOH --->> NaGHB is ook geen zuur/base reactie maar het GBL wordt gehydrolyseerd tot GHB.
M
MrCocaineLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd, het moet eerst opgelost zijn in water om zijn zure of basische gedrag te vertonen omdat het z'n H+(zuur) of OH-(basisch) ionen af moet staan, maar GBL is gewoon neutraal(misschien licht zuur pH 6 maar zeker niet lager dan dat.) overigens.

De reactie GBL + NaOH --->> NaGHB is ook geen zuur/base reactie maar het GBL wordt gehydrolyseerd tot GHB.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."