Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom is GHB zo 'onderschat' ?

Waarom is GHB zo 'onderschat' ?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me af waarom ghb zo onderschat wordt, daarmee bedoel ik dus niet in sterkte of gevaarlijkheid of wat dan ook, maar ik bedoel daarmee waarom wordt ghb nu eigenlijk zo weinig gebruikt?

Ik vind ghb in principe de beste party drug die er is! Het geeft mij weer dat lekkere gevoel keer op keer dat ik alleen de 1e paar keer van mdma kreeg, verder heeft het ook dat lekkere alcohol-achtig effect zodat het des te meer geschikt is om te feesten!

Ik vind overall ghb veeeeel beter dan mdma en speed bijvoorbeeld, vooral omdat ghb eigenlijk voor mij geen nadelen kent ( met uitzondering van het nokkie gaan ), vergeleken met mdma en speed, waarbij je 'overdreven' strak staat en niet kan slapen de hele nacht, en je de dag erna fucking brak voelt. Ghb kent geen of nauwelijkks een kater, is niet of nauwelijks schadelijk, maakt je opgewekt, sociaal etc, en je bent gewoon precies 'goed' : niet te strak zodat je per se de hele tijd iets moet doen, en ook niet te sloom.

Verder vind ik het op techno feestjes ofzo ook echt heel relaxt, vind dat ghb met betrekking op de lichten en de muziek wel wat weg heeft van mdma, alles ziet er zo wat lekkerder spacender uit.

Vind het dus eigenlijk wel opmerkelijk dat het hele uitgaansleven niet gedomineerd wordt door ghb ipv xtc en speed ofzo nu.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kunt er knock door gaan, en dat gaan ook veel mensen als ze het gebruiken.
Ze vinden de juiste dosering niet, dus ze concluderen dat ghb gevaarlijk is.

Wees blij, niet iedereen moet het genot van ghb kennen. Hoe minder hoe liever om eerlijk te zijn.

Perfect gewoon.

Socialiteit, relaxend en kalmerend, intimiteit, geilheid, vreugde, genot, goede gesprekken, euforie, ontremmend, vertrouwen, schoonheid, plezier, ondernemend... laat me allemaal denken aan enkele ml ghb. En als laatste, geen down gevoel achteraf :hearteyes:

Hoe mooi kan alles toch zijn
u
utregLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ok. Maar juist door dat het bijna geen nadelen heeft en de grondstof legaal en supergoedkoop te krijgen is, gaan veel mensen het ook nog eens 24/7 gebruiken omdat het best lekker is, en in het begin is het goed te doen. Maar als je een maal 1 nacht niet lekker kan slapen erdoor en je gaat dan een dag ermee door en je stopt niet optijd. Moet je echt een paar dagen op de blaren zitten.

Slapeloosheid, beetje rillen als het is uitgewerkt na een slaapje, verzuring van je lichaam (gbl) of vochtvast houden (ghb)
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
kleineendje zei:
GHB is voor Homo's zonder sociaal leven.

De Eend.
Klik om te vergroten...

Aandacht willen is voor kindjes

BAN please
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb het zelf nog maar 1 keer gebruikt... en ben nu al veeeeel te lang aan het wachten op mijn eigen GHB. tot nu toe vind ik het ook de perfecte drug, ik denk dat ik nog veel plezier mee ga maken
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind ghb ook nog steeds een van de heerlijkste drugs om mee uit te gaan. Het geeft je een enigzins dronken, maar tegelijk ook helder gevoel met een fikse portie energie en enorm snufje geilheid. Als ik ghb heb gebruikt kan ik ieder meisje aanspreken dat ik maar wil. Ik kan met iedereen een gezellig praatje maken zonder dat ik me hoef te schamen dat ik onzin uitkraam (zoals bij alcohol). Verder kan ik de hele avond doorgaan zonder dat ik ook maar een beetje moe wordt (in tegenstelling tot alcohol). Ik weet nog alles wat er allemaal gebeurd is tijdens de hele avond (in tegenstelling tot xtc). Ik heb geen onbedwingbare drang tot meer gebruik (zoals bij sos). Ik kan lekker slapen na het uitgaan (in tegenstelling tot speed). Kater bij dit spul is niet van toepassing (in tegenstelling tot alle eerder genoemde middelen)

Maar het nokkie gaan op een moment waar het totaal niet kan (tijdens het uitgaan) is iets wat volgens mij bijna elke ghb-gebruiker wel een keer meemaakt, ook al ben je nog zo voorzichtig. Dat is zo jammer...
Als dat niet zo was zou het denk ik wel meer gebruikt worden. :hearteyes:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit vraag ik me ook vaak af. Het lijkt wel alsof veel mensen er bang voor zijn, terwijl bij een goede dosering het echt alleen maar tof is, en goed doseren is toch eigenlijk helemaal niet lastig? Snap het probleem niet zo goed.

En voor je er echt verslaafd aan bent, dan moet je wel echt hard je best doen. Ik vind het meest relaxte om of 3ml te nemen met wat speed, en dan op een feestje lekker spacen, of 4 / 4,5 ml, lekker chill tijdens een relaxt zitfeestje.

En idd, geen kater achteraf, en je kunt normaal slapen enz. Zolang je het blijft zien als iets speciaals kan het volgens mij echt geen kwaad. Ik doe het zo ongeveer eens per maand een weekendje ofzo :sunglasses:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#8
vind ik eindelijk een potentiele GHB dealer, zegt hij dat GHB een johny drug is :tongueout:
nu ja, hij ging uitkijken..
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hehe, wat kunnen jullie allemaal toch heerlijk verwoorden wat er zo lekker is aan GHB... coulnd't agree more! :grin:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is hun eigen onwetendheid dat ze zo bang maakt
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb maar 1 ding te vertellen en dat is dat ghb het beste is... zeker als je een mix doe van ghb en keta hehe maar deze doe je best wel thuis.... hehe lekker gevoel en ghb op zich is gwn de max eerste x heb ik gedaan toen ik 15 was en alle mensen die zeggen is vies vuil weten niet wat ze zeggen .... de meeste mensen durfen er zelfs niet aan begingen ik gebruik regelmatig eens ghb niet overdreven en verslaaft aan worden zorg je alleen zelf maar voor ik heb al veeeeeeeeeeeeeeel gebruikt en nog nooit verslaaft aan iets geweest je moet kunnen stoppen je lichaam heeft ook zijn rust nodig dus ... maar ghb is goed....en de mensen die zeggen kga altijd slecht overgeven enz eet eerst iets en beging dan lekker te doseren .... mijn gedacht van ghb ...en zullen er veel mee eens zijn :) :wave:
b
bersenkaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik word vooral best wel draaierig van G. Heb ik slechte G of doseer ik niet goed? Doe ongv 1 á 2 dopjes van een half liter flesje. De gene waarvan ik het kreeg zei dat hij het ook al best vermengd had met water.
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog niet veel ervaring met G, maar ik vind het nu al één van de prettigste ervaringen die ik ken. Problemen met knock out gaan heb ik niet gehad, met name doordat ik het flink verdun met vruchtensap of zo en het dan niet gelijk in één keer naar binnen kachel. Wel dat ik flink slaperig was een paar keer omdat ik dacht "hey, dit is lekker, ik neem nog wat" :flushed:

Gewoon bij "Hey, dit is lekker" stoppen met denken. (Nu ja dit klinkt bij teruglezing nogal dom maar ik bedoel het slim :wink: )
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
bersenka zei:
Ik word vooral best wel draaierig van G. Heb ik slechte G of doseer ik niet goed? Doe ongv 1 á 2 dopjes van een half liter flesje. De gene waarvan ik het kreeg zei dat hij het ook al best vermengd had met water.
Klik om te vergroten...

Nee dat had ik ook vooral de 1e paar keer. Erna leek het wel alsof ik daaraan wende en dat draaierige gevoel vooral of minder werd ( of misschien kan ik er beter tegen, denk het 2e dan ).
m
mr!ekLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb GHB ook behoorlijk onderschat..
Toen ik het begon te gebruiken, was ik mij helemaal niet bewust van 'verslavings gevaar'
Ik wist wel dat het verslavend was, maar niet dat het zo'n EXTREME verslaving zou zijn.

Ik heb veel mensen horen zeggen dat een GHB verslaving te vergelijken is met een coke verslaving, qua afkick..

Ik ben al een paar maand bezig om er vanaf te komen, maar ik moet zeggen, dit valt niet mee!
zonder medcijnen, hulp of wat dan ook..
Ik hoop dat me dit in mijn eentje lukt, maar ben bang dat ik toch maar hulp moet zoeken..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Omdat hebzuchtig gebruik is wat de mens vaak wil, en diegene die hun hebzucht hoogtij laten vieren zullen zich met G heel lelijk verbranden.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De lichamelijke verslaving van GHB is ernstiger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."