Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

Afkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

71 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb niet echt problemen, alleen is door het continu slaaptekort wat je opbouwd je weerstand zeer laag.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je zolang ghb neemt moet je ghb nemen om je hart niet te laten ophouden met pompen. Dat is het hele probleem.
Maar dan moet je lichaam al geheel gewend zijn aan ghb en de demping van ademhaling, hartslag, bloeddruk... als normaal hebben geaccepteerd
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal,

Na alle voorgaande berichtgeving gelezen te hebben wil ik jullie mijn verhaal niet onthouden. Ben nu ongeveer al 3 jaar dagelijks zwaar GHB verslaafd. 4 jaar geleden in Duitsland 100 KM van Praag af 150 L GBL ingekocht en daar dus +- 300L GHB van gemaakt en gebruikt/verkocht.

In het begin gaat het nog een beetje met maat houden, maar zoals je zult begrijpen is het op den duur uit de hand gelopen. Daar komt nog bij dat ik zware ADHD heb, en al vanaf mijn 12de (ben nu bijna 2:sunglasses: continu problemen heb met middelenverslaving.. ff een opsomming van wat ik zoal gebruik(te):
- GHB dagelijks
- Ketamine (regelmatig)
- XTC (parties)
- Speed (vroeger 2 jaar continu, de laatste paar jaar op parties)
- Coce (lekker thuis met de vriendin, ongeveer 1x per maand)
- Blowen (van mijn 14 t/m 26 dagelijks meerdere joints, tegenwoordig gestopt)
- Paddo's (af en toe thuis)
- LSD (paar jaar af en toe van mijn 16 t/m 19)

Ben al een paar jaar bij verslavingzorg, en in behandeling voor mijn ADHD (concerta 76mg per dag, + 's avonds 3 ritalin)
Daarbij drink ik de laatste maanden dagelijks ongeveer 2 flugels GHB, meestal per vol coladopje (bijna 2 buisjes per portie)

Ik heb een drukke baan, ben teamleider bij een grote firma van een afdeling van 18 FTE, en wil zo langzamerhand compleet stoppen met alle kutzooi! Mijn vriendin is op me gevallen zoals ik ben, maar de laatste paar jaar heb ik al zoveel KO gelegen, 2 auto's in de prak gereden. Drie keer op houseparties bij de EHBO. En eenmaal opgenomen op de IC van het plaatselijke ziekenhuis.

Ik weet van mezelf dat ik een erg sterke persoonlijkheid heb, en dat ik zwaar verslaafd ben. Ik heb een afspraak gemaakt bij een afkickkliniek waar ik vanaf 17 december 3 weken opgenomen wordt om van mijn GHB verslaving af te komen. 5 december moet ik voor het CBR verschijnen voor een onderzoek naar de geschiktheid voor rijvaardigheid.

Huidige stand van zaken is dat ik de laatste twee weken al constant probeer af te bouwen, maar dat ik het daar gezien mijn drukke baan zo ontzettend moeilijk mee heb dat hiet niet lukt. Ook mijn vriendin zit er door de lange periode dat ik gebruik mentaal compleet doorheen, mijn ouders huilen bij het horen van mijn verhalen wat mij ook down maakt door teleurstelling en schuldgevoel.

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn bizare ervaring met GHB verslaving wil ik op dit forum bij gaan houden hoe het met me gaat en hoe zwaar ik het krijg met afkicken (3 jaar continu bij het lezen van alle berichten hier geplaatst wekt bij mij nogal zorgen op!)

Vergeet niet dat je sterk in je schoenen moet staan, iets waarvan ik zeker ben dat ik dat heb. En je altijd positief moet blijven denken, wat er ook gebeurd.

Mochten mensen vragen hebben, mag je PM'en zo kan ik misschien anderen helpen met mijn ervaringen.

Tot slot, ik slaap al 1 jaar maar 4 uur per nacht. Door mijn ADHD valt dit niet zo op...


Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, en ik doe mijn best om ook jullie bij te staan zogoed als ik kan...

Greetz Crimi :sunglasses:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#4
heb je wel eens je bloed laten testen of je last hebt van bloedverzuring.
tegen bloedverzuring kan je zuiveringszout nemen (te koop bij bv Etos)

150 L GBL :openmouth: :openmouth: voor welke prijs als ik vragen mag :openmouth: :openmouth:
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#5
150L GBL €5000,-
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
mmn zei:
heb je wel eens je bloed laten testen of je last hebt van bloedverzuring.
tegen bloedverzuring kan je zuiveringszout nemen (te koop bij bv Etos)

150 L GBL :openmouth: :openmouth: voor welke prijs als ik vragen mag :openmouth: :openmouth:
Klik om te vergroten...
idd da wil ik ook wel es weten:) :P
m
malerLid
01-01-2024, 00:00
#7
drmartin zei:
Ik vraag me af of ze wel ervaring met ghb hebben. Er is niets ovet te vinden op hun site. Ghb verslaving is in ieder geval een verhaal apart en moet op de juiste manier gestopt worden anders kan het wel eens je leven kosten.
Klik om te vergroten...

Ze hebben er ervaring met alle typen verslaving, van gokken tot heroine en van wiet tot ghb, het maakt niet uit.
Er zat een ook meisje dat 2 jaar aan de g verslaafd (geweest) was.
Daarom waag ik ook te betwijfelen of direct van volop gebruiken naar 0 echt gevaarlijk is.
Ik kan niet weten of ze voor haar opname al minderde maar je weet hoe moeilijk minderen is...
Dat maakt ook niet uit, ze kunnen er ook met heroine verslaafden omgaan en daarvan is sowieso bekend dat je moet afbouwen, m.a.w. er is mogelijkheid tot het volgen van een afbouwprogramma.

Nu hou ik er over op. :P :flushed:
N
NietnormaalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil er zelf ook vanaf na een een jaar gebruiken.
Ik heb een methode gevonden op internet die ik ga proberen,ik hoop echt dat het werkt.

Auteur: alex (---.direct-adsl.nl)
Datum: 10-04-2007 01:48

Ik lees erg veel over dit onderwerp en ik zal iedereen uit zijn "lijden" verlossen.(als je veilig en goed wilt afkicken zonder waanideeën, lichamelijke afkickverschijnselen enz....)

Er zijn 2 methodes om dit veilig en snel te doen (ik heb ook cold turkey geprobeerd maar dat is af te raden, dacht dat ik dood ging zag monsters enz..)

Methode 1: (afbouwen met hulp van GHB+alcohol als rekmiddel)
Je verlaagt je dosering met ongeveer 1/3 tot 1/2 van wat je normaal neemt en neemt je portie pas als je merkt dat het licht vager wordt en je een beetje begint te trillen een truuk die tijd te rekken is om gewoon een biertje of borrel te nemen, als je om de 4 uur GHB nam dan kan je dus de tijdspanne naar 7 tot 8 uur rekken met een of 2 alcholische drankjes. (Ikzelf gebruik deze truuk om binnen 1 tot 2 dagen af te kicken). Op deze manier zal je binnen 2 tot 3 dagen volledig zonder gevolgen afbouwen. Je kan dit ook zonder alcohol doen maar dan duurt het wat langer of je moet sterk in je schoenen staan

Methode 2: (alcohol methode)
Je koopt een fles wodka of andere sterke drank en parkeert de fles ghb op een moeilijk bereikbare plek. (De verleiding zal groot zijn maar het is gevaarlijk veel alcohol en ghb te nemen)
Vervolgens zuip je je helemaal klem, ook als je nooit alcohol drinkt werkt deze methode-->je wordt niet echt bezopen overigens maar slaapt wel goed! Ikzelf doseer die fles (een halve fles wodka meestal) in een tijdspanne van 12 uur. Door de alcohol zal je geen lichamelijke afkickverschijnselen hebben, (wel wordt het licht wat vager) ook de angstaanvallen enz. blijven uit. De volgende dag ben je ghb vrij, indie nodig zal een paar borrels je de dag doorhelpen maar je bent wel in 2 dagen klaar en vrij van ghb.

Don't met ghb:
-Ga NOOIT blowen met ghb
-Neem NOOIT veel alcohol/andere dope en ghb tegelijk
-stop niet cold turkey als je veel gebruikt
-laat anderen je helpen als je stopt het liefst vrienden.
-luister niet naar artsen die je vol willen stoppen met pillen enz.
-laat je niet gek maken door verslavings klinieken
-mail me als je er niet uit komt

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, ik moet zeggen dat het ook mij tijd heeft gekost om uit te vogelen hoe je het beste kan afbouwen. Ikzelf prefereer methode 1 overigens maar methode 2 werkt goed om heel snel te stoppen.

Greetz en su6,
Alex ([email protected])
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#9
hallo meneer, ik hoop dat het u nun beter verkeert en dat u snel weer de oude bent, ik heb van uw verhaal in iedergeval veel geleerd
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zie dat het al een wat ouder topic is. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
De shit het huis uit? Relatie weer op de rails?

Hoe dan ook; TS respect voor het onder ogen (moeten) zien van je verslaving en het er aan willen werken maar vooral ook veel respect voor je vriendin. Klinkt alsof ze ondanks alle shit die er van gekomen is er toch nog voor je is.

Ben benieuwd!
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#11
mja is nooit plezant als je zo verslaaft bent ...ik ben de laatste dagen wel hard aan het gaan met ghb kwart liter op 6 dagen bijna op :confused: paar x ko geweest ondertussen enz...maar denk dat ik dan nog niets vergeleken ben met andere mensen als ik zo hoor...ik pak ook altijd cola dopjes en dan na uur nog is en dan ben je wel chuilly hehe maar ga het nooit zo ver laten komen kameraad van me zit nu in afkickcentrum hij heeft 4 maand elke dag 2 flugels binne gespeelt als hij niets had begong hij te braken...denken dat er iemand in huis zit en al die shit...spijtig voor die jonge ....mensen niet overdrijven ......ghb is zalig lekker maar ooo zo gevaarlijk op termijn

grtz me !!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zie dat je soms nog enkele dagen zonder kan, dat je je is even terug normaal voelt.

Het jammere is alleen dat de positieve werking van ghb zoals in het begin :hearteyes: nooit meer zal terug komen. Een potje stond gelijk aan uren vol euforie en geluk, nu staat een potje gelijk aan een uurt relaxen met een goed humeur
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanaf + 40ml over ganse dag geeft de volgende dag toch wat problemen
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#14
zo'n verhalen daar steek je wat van op ... veel geluk man !!!3 jaar verslaafd aan G is afzien denk ik kheb net kwart liter op op 3 dagen ben niets kunnen gaan werken niets geslape precies monsters zien enz.... kga nu rustig afbouwen want dit is iets over men petje grtzzz
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp je.

Af en toe heb ik een weekend teveel ghb genomen en dat voel ik ook aan mijn lichaam. Dan weet ik dat ik maandag even geen ghb moet gebruiken om niet lichaamlijk afhankelijk te worden.

Waar ik bang voor heb zijn de zware metalen in de ghb. Waar moeten die heen ?
p
partykatLid
01-01-2024, 00:00
#16
jeetje, ik wist ook niet dat ghb zooooo verslavend kon zijn. ik denk wel dat het heel erg verschit per persoon. zelf gebruik ik nu zo,n 9 jaar ghb. en ik heb vooral de laatste 4 jaar vaak periodes gehad met dagelijks gebruik.maar dan vooral in het weekend echt om de 2 uur een buisje. en soms dagen 1 of 2 buisjes. maar ik kan ookvrij makkelijk zonder. maar als ik het in huis heb is de grens heel laag om het te nemen, om dat ik altijd dacht dat het niet zo slecht is. en dat denk ik eerlijk gezegd nog steeds omdat ik nog nooit last heb gehad van afkickveschijnselen. ik denk zelf dat speed en xtc veel slechter is, tenminste zo heb ik dat ondervonden, dat gebruik ik ook bijna nooit meer. maar dat zal ook wel wwer ieder voor zich zijn.
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flugeltje zei:
Ik begrijp je.

Af en toe heb ik een weekend teveel ghb genomen en dat voel ik ook aan mijn lichaam. Dan weet ik dat ik maandag even geen ghb moet gebruiken om niet lichaamlijk afhankelijk te worden.

Waar ik bang voor heb zijn de zware metalen in de ghb. Waar moeten die heen ?
Klik om te vergroten...


hoe bedoel je metalen ????????
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat denk dat ze bedoelen met BIJNA zuivere noah, gbl
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dat bedoel ik idd. Het KO gaan van iemand terwijl je erbij bent, thuis, op een feest, tijdens het uitgaan.
Niet echt een pretje kan ik je zeggen.

dank je wel!!!!
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#20
good luck

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."