Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

Afkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

71 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een volle coladop is ongeveer 8 ML
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bitchie zei:
@mmm
Niet waar crimi, wanneer je niets neemt krijg je steken in je hart. Maar kee dat valt meer onder afkicken.

Geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. Daar kan mijn ventje je alles over vertellen.
Ken ook mensen die verslaafd zijn aan de alcohol. Maar dat is toch heel anders moet ik zeggen. Die agressieviteit is anders. Je zou hem gewoon eens mee moeten maken...
Klik om te vergroten...

oh steken in je hart zeg je ja dat zou wel een mogelijkheid kunnen zijn waarom je steken krijgt zou ik niet weten, maar het is natuurlijk wel zo dat je hart op dat moment veel langzamer gaat kloppen waardoor hij even van slag is en een ander ritme moet aannemen.

agressieviteit daar heb ik nog niet van gehoord dat iemand dat had door GHB gebruik wel raar als je eraan denkt dat je er juist rustiger van wordt want je ademhaling en je hartslag ligt veel lager als je dat nou van bijvoorbeeld coke krijgt kan ik het me voorstellen. maar ja jij hebt het meegemaakt dus dan zal je het wel weten
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Criminal zei:
Een volle coladop is ongeveer 8 ML
Klik om te vergroten...
\\

8ml :openmouth: ik had dit weekend in totaal (2+1,5+2+2) 7,5 ml op een hele avond en dat was zelfs teveel je lichaam zal er wel aan gewend zijn, want volgens mij gaat bijna iedereen daar van gelijk KO
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#4
zaterdag was ik weer gaan zitten in de disco waarna ik 15-30 min half geslapen heb. eigen schuld maar ik dacht op het einde nog wel even 2 ml te kunnen pakken.
Klik om te vergroten...

Ja dat ken ik ja. Daar hadden we dit weekend ook weer last van. Oogjes knijpen op het podium en dat zagen de uitsmijters en meneer werd eruit gegooid. Dat was weer een leuk avondje :(
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#5
en ik ben niet de enige die het zeggen. De politie en de ambulancebroeders hadden het niet gemakkelijk met hem.
En dit weekend de uitsmijters hadden het ook niet erg fijn. Er is dan geen land met hem te bezeilen.

Het is gewoon irritant
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ mmm

Zeker wel heel agressief. Nooit iemand geprobeerd bij te brengen als hij ko ligt zeker...
Nou kan je verzekeren dat iemand zwaar agressief reageert op pijnprikkels. Dan geeft ie er een paar knallen op los.

En als hij heeft gebruikt en ik zeg wat tegen hem wat hem niet aanstaat of ik probeer hem wakker te houden, nou dan zijn de poppetjes aan het dansen. Kan ik rennen hoor en hard ook!!!!
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bitchie zei:
zaterdag was ik weer gaan zitten in de disco waarna ik 15-30 min half geslapen heb. eigen schuld maar ik dacht op het einde nog wel even 2 ml te kunnen pakken.
Klik om te vergroten...

Ja dat ken ik ja. Daar hadden we dit weekend ook weer last van. Oogjes knijpen op het podium en dat zagen de uitsmijters en meneer werd eruit gegooid. Dat was weer een leuk avondje :(
Klik om te vergroten...

ik heb daar nu caffeine capsules voor gekocht. want dat is geen pretje na een half uur veel kotsen gelukkig was er bijna niemand meer dus niemand die het zag of er last van had. daarna naar huis was nog erger eerst wou ik gaan lopen daarna toch maar gaan fietsen :openmouth: halve fietstocht geslapen ik miste gewoon de helft van de fietstocht lucky me dat ik geen ongeluk heb gehad. iedereen was al naar huis anders waren er wel mensen mee gegaan. :flushed:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bitchie zei:
@ mmm

Zeker wel heel agressief. Nooit iemand geprobeerd bij te brengen als hij ko ligt zeker...
Nou kan je verzekeren dat iemand zwaar agressief reageert op pijnprikkels. Dan geeft ie er een paar knallen op los.

En als hij heeft gebruikt en ik zeg wat tegen hem wat hem niet aanstaat of ik probeer hem wakker te houden, nou dan zijn de poppetjes aan het dansen. Kan ik rennen hoor en hard ook!!!!
Klik om te vergroten...

woo serieus raar en eng lijkt me dat zeg :( volgende keer als ie nok gaat gewoon caffeine capsule in zijn mond stoppen 200mg zijn dat die komen overeen met 2 espresso's of ongeveer 3-4 bakken koffie wakker zal hij worden :P
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Crimi doe eens aardig tegen je vriendin :(

Afkicken! Zelfs al doe je het alleen maar voor haar!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zegt; ik probeer te minderen maar dat lukt niet door mijn drukke baan.
BanenSchmanen....wat nu belangrijk lijkt is over 10 jaar, en een paar functies later, compleet onbelangrijk en vergeten.
De enige verantwoordelijkheid die je hebt af te leggen is richting jezelf, je vriendin en je familie.
Nog maar eens het drugsinfoteam zei:
Je spreekt van de ziekte verslaving, als je niet meer bij machte bent om je verstand en je wilskracht te gebruiken ten aanzien van het middel. Dus als je vindt : ik wil niet gebruiken en je gebruikt vervolgens toch. Niets tegen te doen. Dan is de ziekte verslaving aanwezig.
Klik om te vergroten...
Meld je dus ziek zolang als Jij denkt nodig te hebben om erboven op te komen...als dat 3 jaar is, is dat 3 jaar en heeft je baas het er maar mee te doen.

Je hebt wel kunnen afleiden uit de vele verhalen dat het afbouwen van ghb het best met het afbouwen van de dosering, in plaats van de hoeveelheid doseringen gaat. Bekijk dus eens, en leg eens vast op papier, wat je eigenlijk dagelijks gebruikt, en op welke tijden.
Misschien is het een idee om een kalender te kopen en daarop een afbouwschema te zetten tot iig 17 december. (Je hoeft dan natuurlijk niet volledig droog te staan, maar kijk eens wat dragelijk is om dagelijks te verminderen.)

Als laatste toch ook nog even een dubieus iets. Je zegt het zelf al, en ik herken me er volledig in, je bent iemand die verslaafd is aan ter aller tijde in een roes te verkeren. Dat is niet gestopt als je met ghb bent gestopt. Je kunt het wel verminderen door heel actief te worden met b.v. sport,, hobby clubjes, werk enzo...maar eenmaal thuis begint de vloek weer. (Eughe eughe...wat een slecht advies van me)..maar ik denk dat het adviseerbaar is om elke onrust tov het minderen van ghb op te vangen met een joint of meerdere..(the lesser of the 2 evils), rook wmb telkens een waterpijp als je het echt nodig hebt om volledig out te gaan enkele keren per dag.

Maar goed...je zult jezelf dus de vraag moeten stellen wat je wilt....helemaal niet meer afhankelijk, of afkicken van ghb.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
in feite is dat gewoon het vervangen van de ene verslaving voor de andere... en in dit geval zou ik nog zeggen goed idee ook :wink:

ik denk, net als pipo dat je meer verslaafd bent aan de roes, dan letterlijk aan de GHB .. zoals bijna elke verslaafde .. ghb is gewoon jouw favoriet of jouw makkelijk te verkrijgen ding en dus is dat nu jouw grootste probleem....

direct na het oplossen/uitstellen :wink: van dat probleem zal dus het volgende probleem zijn kop opsteken .. de drang naar dope .. in jouw geval ghb .. die wil je gaan dempen .. hoe ga je dat doen .. met iets dat zgn minder slecht is dan ghb ...

het beste is natuurlijk om gewoon helemaal niets te gebruiken .. maar dat kan soms echt gewoon niet blijkbaar .. en dan zou ikzelf heel blij zijn als ik door veel te blowen of misschien wel te drinken van de ghb of bijvoorbeeld coke ( ook zo'n boosdoener bij veel mensen) af te blijven ..

misschien niet gezonder, maar het is wel hanteerbaarder voor de verslaafde zelf .... en wie weet was die ene stap wel zo motiverend dat de volgende stap .. het stoppen met blowen .. een eitje is :)

al zou dat wel heel erg overdreven positief denken zijn op dit moment.

:wave:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook al een paar auto's in de kant gereden, rijbewijs maanden kwijt, ko op houseparty's, elke dag speed, ..... zeer herkenbaar bro
Nu sport ik, en gebruik nog altijd 0.5l (ghb) per maand maar geen andere drugs. Nergens geen problemen mee (wat ik vroeger wel had)... Je moet gewoon je grenzen kennen en waar een wil is is een weg
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat het volgende topic je eens moet doorlezen als je dat nog niet gedaan hebt.

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=3381

Gaat over iemand die na 4jr verslaafd was en is overleden. Misschien kun je daar herkenbare dingen lezen. Het zou niet onverstandig zijn om je eens te laten controleren bij de dokter. Inwendig zie je niet van buitenaf. Misschien dat je eenhuidirritatie hebt, maar het kan van binnen alles kappot maken.

Idd afbouwen tot aan je wordt opgenomen is geen slecht idee. Het probleem is vaak dat het gevoel verdwijnt, maar er niet veel tolerantie is. Je wil steeds meer pakken, maar eigenlijk ga je alleen maar knok-out. Er is een bepaalde hoeveelheid waarbij je gewoon out gaat, dus een begin zou al zijn dat te voorkomen. Maar perse 8ml, is 7 of 6 niet meer goed. Is gewoon hetzelfde maar bij 6 blijf je waarschijnlijk wakker en daardoor misschien ondragelijk en bij 8 ben je gewoon van de wereld af

Succes ermee en hoop dat het je gaat lukken.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bitchie zei:
@ mmm

Zeker wel heel agressief. Nooit iemand geprobeerd bij te brengen als hij ko ligt zeker...
Nou kan je verzekeren dat iemand zwaar agressief reageert op pijnprikkels. Dan geeft ie er een paar knallen op los.

En als hij heeft gebruikt en ik zeg wat tegen hem wat hem niet aanstaat of ik probeer hem wakker te houden, nou dan zijn de poppetjes aan het dansen. Kan ik rennen hoor en hard ook!!!!
Klik om te vergroten...

Hehe je hebt helemaal gelijk.. Ik heb 1 keer een persoon meegemaakt die agressief was door het GHB gebruik en dat gaat ontzettend ver..

@TS: ik hoop dat het je gaat lukken,op deze manier gaan jullie er beide compleet aan onderdoor.
r
royalliciousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe!
Succes ermee man en het gaat lukken ! :)
C
CriminalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Over 2 uur naar het CBR... Wish me luck!

Ps. Vanaf gisteren cold turkey geprobeerd te stoppen... advies: Niet doen

Vannacht bijna compleet aan onderdoor gegaan, toch maar weer G genomen, ben benieuwd hoe het zo afloopt.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#17
good luck
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#18
zo even een update,
Bedankt voor alle berichtjes allemaal!!!
Meneer ligt nu tegenover me te slapen (ko). Wilde naar de sportschool, maar kon zien dat het me niet zo'n verstandig idee leek. En gelukkig had ik gelijk. Anders had ik misschien problemen gehad in de sportschool met hem.

Vandaag is hij naar het cbr geweest. Maar daar komen denk ik geen gevolgen van.
Verder leest ie van alles hier op het forum over stoppen. En elke keer krijg ik nieuwe ideeen naar mijn hoofd, maar vind t allemaal maar onzin. Hij is te verslaafd om het zelf te doen, alleen ziet ie dat niet altijd in helaas.
Ik heb soms geen idee hoe het lopen gaat. Ik begin nu steeds meer te vrezen voor zijn en mijn veiligheid. Ik zie mijn vriend zichzelf enorm naar de knoppen helpen en het maakt me wanhopig. Ik lees van alles over interne bloedingen en zo. Ik denk inderdaad dat als hij zo doorgaat het niet lang meer zal maken. Ik hoop gewoon van harte dat die afkickkliniek gaat werken, anders hebbben we volgend jaar een begravenis. Want zover is het wel aan het komen momenteel.

En dit soort dingen maken je zo verdrietig en machteloos. Het maakt me kapot van binnen om zo'n leuke jongen naar de klote te zien gaan.
Gisteravond toen hij niets had gebruikt, was hij zo leuk. Echt de jongen waar ik van hou.
Vandaag zag ik weer de jongen die ik vaak haat. De jongen die g gebruikt en daardoor gewoon achterlijk gedrag gaat vertonen.
Ik kan wel heel cliche gaan doen en zeggen als waarschuwing, gebruik het niet. Het is je eigen keus en je bent er zelf bij.
Ik gebruik soms zelf ook wel een drugs. Maar ik kan mate houden. Maar door mijn vriend haat ik drugs vaak. Het maakt echt alles kapot. Ik ben mijn vriend al maanden "kwijt" door die shit. En ik mis hem enorm (de jongen die hij was)
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja.. sommige dingen komen bekend voor.. achterlijk en simpel gedrag en aggressief gedrag...

Heeft hij geen spijt achteraf dan?

Hoe is het nu met jullie gesteld?

Ikzelf ben ook al een paar maanden gestopt (gebruikte elk weekend )
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
:( Heel veel sterkte met je vriend... Je schrijft het zo op dat ik er echt van onder de indruk ben... moet moeilijk voor je zijn hem zo te zien. Ik snap wel een beetje wat je bedoeld denk ik. Heb ook zoiets meegemaakt met inmiddels mijn ex. Totaal geen idee meer hebben van de tijd/wat hij doet/wat hij zegt en hoe dat over kan komen. Totaal geen rekening houden met andere (en mij). Gewoon helemaal in zn eigen wereldje, en dat kon erg kwetsend zijn...

Ik heb gemerkt dat zolang ik zelf ook onder invloed ben het me niet zo opvalt, maar als je er een keer nuchter bij bent, dan krijg je altijd pijnlijke situaties... Het heeft mij wel doen nadenken over mijn eigen gedrag onder invloed, en heeft me daarin ook wel veranderd. Maar jij bent als ik t zo lees niet zo extreem met drugs?

Ik hoop dat je het nog een beetje trekt met je vriend, ik hoop dat hij snel van die shit af is, en dat jullie dan weer dichter bij elkaar zullen staan... Sterkte!! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."