Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

Afkickproces na zware (+- 3 jarige) GHB verslaving

71 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
B
BitchieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank jullie wel voor alle berichten. Doet me goed om jullie te horen.

Inmiddels is mijn ventje weer thuis. Clean. Alleen dan komt het moeilijke gedeelte. Thuis zijn en vechten om niet terug te vallen in de oude gewoontes.
Gelukkig heeft hij er wel van geleerd en ik weet zeker dat GHB nooit meer wordt gebruikt. Hij is nog steeds herstellende vind ik. Het heeft zijn lichaan erg gesloopt en hij is nog veel moe.
Maar vooral het moeilijke voor hem is het niet terugvallen in de oude gewoontes. Hij mist wat, voelt zich saai. En begint regelmatig over het gebruiken van een keer een pilletje. Dat is voor mij best wel moeilijk. Ik weet dat hij geen geheelonthouder zal zijn van drugs. Maar ik vind het gewoon erg snel om na 3 weken thuis te zijn weer drugs te gaan gebruiken. Dus daar komen helaas nog veel ruzies van.
Maar hij wil er toch ook voor gaan. Hij wil gezond zijn en een toekomst met mij hebben. We weten dat we bij elkaar willen blijven en ik heb al eens gezegd dat ik een kinderwens heb en dan moet je toch clean zijn.

Ben ook blij dat ik mensen raak. Ik ben zelf niet een supergrote gebruiker. Vind het lekker om het zo af en toe eens te doen, maar het moet wel leuk blijven. En door wat ik allemaal heb gezien met mijn vriend en hoe fout het is gegaan, de nare dingen die zijn gebeurd tijdens stappen of thuis heeft mij aan het denken gezet. En ik ga verstandiger met de drugs om. Vaak weten mensen die teveel pakken niet meer wat er is gebeurd doordat ze out gaan. Het is gewoon rotspul qua dosering. En het is gewoon jammer dat het vaak zo vaak gaat. En het jammere is dat mensen die het gebruiken, niet in willen zien dat ze vaak de dag van andere verpesten.
Ik hoop gewoon dat ik mensen wat kan bijbrengen en kan waarschuwen om na te blijven denken en de gevaren van G te zien.
Ik ben niet tegen, maar wil gewoon mijn ei kwijt en dat is wel heel erg fijn moet ik zeggen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
En het jammere is dat mensen die het gebruiken, niet in willen zien dat ze vaak de dag van andere verpesten.
Klik om te vergroten...
:confused: Wil je misschien bedoelen dat iemand ko gaat terwijl je erbij bent...

Ik wens je nog het beste toe, jouw en je vriend, samen en dat er niet teveel problemen zullen uit verder komen :wave:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja kijk, je wordt agressief omdat je je leven wilt redden en niet verlangt naar het spul zelfs zoals drank, coke of smack.

Je voelt gewoon dat je hart anders begint te kloppen en dat het niet lang zal duren voordat die ermee ophoud. Dan heb je G nodig, punt. Niet voor het gevoel, maar om je leven te redden.

En dan nog het geestelijke aspect, hevige koorts, warm voelen maar bizar stijf zitten en rillend klappertande, naar zweten, misselijkheid, ècht hallucinaties en wanen, krankzinnige schrikreacties, delirium, gevoel dat bloed blijft hangen in armen en benen, dagenlang wakker en totaal uitgeput zijn maar niet kunnen slapen omdat de slaapimpuls uitblijft.
G
G is niet makkelijkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je voelt gewoon dat je hart anders begint te kloppen en dat het niet lang zal duren voordat die ermee ophoud. Dan heb je G nodig, punt. Niet voor het gevoel, maar om je leven te redden.

En dan nog het geestelijke aspect, hevige koorts, warm voelen maar bizar stijf zitten en rillend klappertande, naar zweten, misselijkheid, ècht hallucinaties en wanen, krankzinnige schrikreacties, delirium, gevoel dat bloed blijft hangen in armen en benen, dagenlang wakker en totaal uitgeput zijn maar niet kunnen slapen omdat de slaapimpuls uitblijft

Allemaal bekend, deze kenmerken..
Hoe weet jij dat allemaal zo goed Atropa?
Zelf ook nare ervaringen ermee gehad?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt ook gewoon op quote drukken
G
G is niet makkelijkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flugeltje zei:
Je kunt ook gewoon op quote drukken
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd vandaag..
Al weer in een roes?
Ben weer bezig om me voor te bereiden straks te kunnen slapen..
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#7
de symptomen ken ik ook hierboven genoemd.

wat ik nog niet snap is dat ik in het begin nergens last had na een avondje G.
kon gewoon slapen en de dag erna nergens last van

het begon pas na hevig en lang, gebruik toen bouwde de
symptomen langzaam op

maar nu ook al stop ik een week lang met g, en ik doe 1 avondje g in
het weekend dan komen die symptomen al terug.
niet slapen, zweten etc

moet ik een nog langere periode stoppen met g gebruik?
of heeft dit er niets mee te maken
G
G is niet makkelijkLid
01-01-2024, 00:00
#8
maar nu ook al stop ik een week lang met g, en ik doe 1 avondje g in
het weekend dan komen die symptomen al terug.
niet slapen, zweten etc

moet ik een nog langere periode stoppen met g gebruik?
of heeft dit er niets mee te maken[/quote]

Mijn ervaring als ik in het weeknd gebruik bij het stappen, ik drie uur voor ik na huis ga niets meer neem. En dan gaat slapen wel redelijk.
Ik gebruik het sinds ik gebruik ook al in comb. met alcohol.
Is niet voor iedereen aan te raden.
Als ik door de week gebruik en wil goed slapen, moet ik voor 15.00 uur
niets meer nemen..
Ik heb ook de ervaring dat het per G. verschilt hoe je ervan slaapt..
Gebruik het in ieder geval niet om te slapen, want dan wordt het slapen een paar dagen altijd moeilijk.. Ook heb ik het gevoel, wanneer je k.o gaat van de G. thuis of waar dan ook ik 's nachts ook niet slaap..
Meeste mensen wat ik ken en die alleen in het weekend gebruiken, hebben geen probleem met slapen..
Als ik veel heb gebruikt in het weekend, sla ik een nacht over en neem ik zondags een benzo.. Maar dat moet je ook niet teveel aan wennen..

Succes
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
G is niet makkelijk zei:
Allemaal bekend, deze kenmerken..
Hoe weet jij dat allemaal zo goed Atropa?
Zelf ook nare ervaringen ermee gehad?
Klik om te vergroten...

Ben zelf extreem verslaafd geweest, 12 dosissen GBL per dag en 25 ml op een doordeweekse dag. 40 ml in het weekend.

Op m'n naarste moment geen gevoel in m'n benen gehad en met alleen bovenlichaam op de grond gezeten omdat ik niet op kon staan. Ijzingwekkend koud en een hoofd dat kookt.

In een halfslaap echte hallucinaties meemaken, denken dat er een pitbull in je kamer zit en voor enkele seconden een onbestaand persoon zien waar je met doodsangst van schrikt.

Ik was bang om te slapen, want de terror die volgt als je net bent weggezakt en je G in je bloed begint terug te lopen is ongekend krankzinnig.

Heb zelf elke dag veel conditietraining gedaan om m'n hart draaiende te houden met altijd G op zak. Dit helpt zeer goed om je benodigde hoeveelheid af te bouwen in een sneller tempo. Maar hoe dan ook geen risico genomen en altijd genomen zodra ik een prikkeling voelde.

Wat dat betreft zou ik de heroine verslaafde benijden, zijn systeem blijft tenminste draaien als hij niet neemt en cold turkey afkickt. G gebruikers die hun tanden op elkaar houden worden genadeloos hard afgestraft.

Wat overigens zeer opmerkijk is, dat als je hart dreigt vast te lopen je extreme duurinspanningen kunt doen. Je loopt of fiets jezelf helemaal kapot en je hartslag stijgt nauwelijks. Bij bewust opgewekte lichte afkicks, zou dit door wielrenners weleens gebruikt kunnen worden als doping.
G
G is niet makkelijkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben zelf extreem verslaafd geweest, 12 dosissen GBL per dag en 25 ml op een doordeweekse dag. 40 ml in het weekend.

Op m'n naarste moment geen gevoel in m'n benen gehad en met alleen bovenlichaam op de grond gezeten omdat ik niet op kon staan. Ijzingwekkend koud en een hoofd dat kookt.

In een halfslaap echte hallucinaties meemaken, denken dat er een pitbull in je kamer zit en voor enkele seconden een onbestaand persoon zien waar je met doodsangst van schrikt.

Ik was bang om te slapen, want de terror die volgt als je net bent weggezakt en je G in je bloed begint terug te lopen is ongekend krankzinnig.

Heb zelf elke dag veel conditietraining gedaan om m'n hart draaiende te houden met altijd G op zak. Dit helpt zeer goed om je benodigde hoeveelheid af te bouwen in een sneller tempo. Maar hoe dan ook geen risico genomen en altijd genomen zodra ik een prikkeling voelde.

Wat dat betreft zou ik de heroine verslaafde benijden, zijn systeem blijft tenminste draaien als hij niet neemt en cold turkey afkickt. G gebruikers die hun tanden op elkaar houden worden genadeloos hard afgestraft.
[/quote]

Bebruik zelf geen GBL maar GHB en ik herken het..
Wil nu afkicken, maar het moelijkste is indd wanneer je in slaap valt
de raarste dromen ervaart, net of je er echt bij bent..
Probeer ook een beetje wat aan min conditie te doen, maar neem ook geen risico meer.. Krijg alleen wanneer ik wat aan min conditie doe, van die nare diepe inademingen.. Heb op dat moment het gevoel dat min hart
dan overslaat..
Het moelijkste vind ik wel, wanneer je gebruikt overdag en afbouwt
je s nachts niet kan slapen..
Hoe heb jij afgebouwt? Zoals ze hier omschrijven, halve doseringen.
En hoe deed je het s nachts? Ook wat nemen of met medicijnen?
Ik heb altijd kunnen doen met Oxazepam 50 mg (meerdere soms)
Maar daar kan ik niet meer aankomen, dus dat maakt het probleem
slapen nog iets groter..
Tips
Tis nu echt tijd om te stoppen, gebruik alleen nog maar omdat ik bang
ben voor de afkickverschijnselen, die grotendeels ken..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ondertussen 2 dagen niets gedaan... :wave:
Ik voel me perfect.
G
G is niet makkelijkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flugeltje zei:
Ik heb ondertussen 2 dagen niets gedaan... :wave:
Ik voel me perfect.
Klik om te vergroten...

Hoe kan dat dan?
Hoe doe je het dan?
Heb echt wel last van afkickverschijnselen, en slaap ook slecht..
Gebruik je ook slaapmiddelen dan?
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#13
G is niet makkelijk zei:
Flugeltje zei:
Ik heb ondertussen 2 dagen niets gedaan... :wave:
Ik voel me perfect.
Klik om te vergroten...

Hoe kan dat dan?
Hoe doe je het dan?
Heb echt wel last van afkickverschijnselen, en slaap ook slecht..
Gebruik je ook slaapmiddelen dan?
Klik om te vergroten...

hij was er niet helemaal lichaamelijk aan verslaafd als ik het goed heb nam hij 50ml GHB per week wat natuurlijk niet zoveel is als je het vergelijkt met 200 ml GBL per week.

ik ben ook de laatste tijd wat gemidderd ik begon ook 1 buisje per dag te nemen en nu neem ik er nog maar 2-3 per week. :wave:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Atropa

dus je nam ± 200 ml GBL per week voor hoe lang ?

heb je last gekregen van bijv je keel of je maag omdat ze zeggen dat het erg irriteerd waardoor je bijv schade kan krijgen aan je maag?
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Criminal zei:
Hoi allemaal,

Na alle voorgaande berichtgeving gelezen te hebben wil ik jullie mijn verhaal niet onthouden. Ben nu ongeveer al 3 jaar dagelijks zwaar GHB verslaafd. 4 jaar geleden in Duitsland 100 KM van Praag af 150 L GBL ingekocht en daar dus +- 300L GHB van gemaakt en gebruikt/verkocht.

In het begin gaat het nog een beetje met maat houden, maar zoals je zult begrijpen is het op den duur uit de hand gelopen. Daar komt nog bij dat ik zware ADHD heb, en al vanaf mijn 12de (ben nu bijna 2:sunglasses: continu problemen heb met middelenverslaving.. ff een opsomming van wat ik zoal gebruik(te):
- GHB dagelijks
- Ketamine (regelmatig)
- XTC (parties)
- Speed (vroeger 2 jaar continu, de laatste paar jaar op parties)
- Coce (lekker thuis met de vriendin, ongeveer 1x per maand)
- Blowen (van mijn 14 t/m 26 dagelijks meerdere joints, tegenwoordig gestopt)
- Paddo's (af en toe thuis)
- LSD (paar jaar af en toe van mijn 16 t/m 19)

Ben al een paar jaar bij verslavingzorg, en in behandeling voor mijn ADHD (concerta 76mg per dag, + 's avonds 3 ritalin)
Daarbij drink ik de laatste maanden dagelijks ongeveer 2 flugels GHB, meestal per vol coladopje (bijna 2 buisjes per portie)

Ik heb een drukke baan, ben teamleider bij een grote firma van een afdeling van 18 FTE, en wil zo langzamerhand compleet stoppen met alle kutzooi! Mijn vriendin is op me gevallen zoals ik ben, maar de laatste paar jaar heb ik al zoveel KO gelegen, 2 auto's in de prak gereden. Drie keer op houseparties bij de EHBO. En eenmaal opgenomen op de IC van het plaatselijke ziekenhuis.

Ik weet van mezelf dat ik een erg sterke persoonlijkheid heb, en dat ik zwaar verslaafd ben. Ik heb een afspraak gemaakt bij een afkickkliniek waar ik vanaf 17 december 3 weken opgenomen wordt om van mijn GHB verslaving af te komen. 5 december moet ik voor het CBR verschijnen voor een onderzoek naar de geschiktheid voor rijvaardigheid.

Huidige stand van zaken is dat ik de laatste twee weken al constant probeer af te bouwen, maar dat ik het daar gezien mijn drukke baan zo ontzettend moeilijk mee heb dat hiet niet lukt. Ook mijn vriendin zit er door de lange periode dat ik gebruik mentaal compleet doorheen, mijn ouders huilen bij het horen van mijn verhalen wat mij ook down maakt door teleurstelling en schuldgevoel.

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn bizare ervaring met GHB verslaving wil ik op dit forum bij gaan houden hoe het met me gaat en hoe zwaar ik het krijg met afkicken (3 jaar continu bij het lezen van alle berichten hier geplaatst wekt bij mij nogal zorgen op!)

Vergeet niet dat je sterk in je schoenen moet staan, iets waarvan ik zeker ben dat ik dat heb. En je altijd positief moet blijven denken, wat er ook gebeurd.

Mochten mensen vragen hebben, mag je PM'en zo kan ik misschien anderen helpen met mijn ervaringen.

Tot slot, ik slaap al 1 jaar maar 4 uur per nacht. Door mijn ADHD valt dit niet zo op...


Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, en ik doe mijn best om ook jullie bij te staan zogoed als ik kan...

Greetz Crimi :sunglasses:
Klik om te vergroten...

dan valt het nog mee
ik heb een keer 2 flugels op gemaakt was er smorgens om 7 uur aan begonne
en 17u ware ze al op,dus
maaar zeg er wel bij natuurlijk
dit is eens een keer gebeurd
jij doet dit dagelijks neem ik aan?
is de afkick echt zwaarder als van alcohol?
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel succes! Volhouden en na iedere terugval weer je record verbreken dus dat is altijd een prettig moment om weer fris aan de slag te gaan en geen mislukking!

Sterkte!
m
malerLid
01-01-2024, 00:00
#17
hulp

Hallo Bitchie en Criminal,

ik lees in alle berichten eigenlijk terug dat Criminal in zijn eentje niet van de G af kan komen.
nu weet ik niet of het is toegestaan om het adres van een organisatie in de verslavingszorg te vermelden op deze site maar dan maar stiekem:
http://www.dehoop.org/main.php?pagina_id=hulp_nodig

ga daar eens kijken Criminal, en laat je niet afschrikken door het feit dat het een evangelische organisatie is.

ik heb er zelf 3,5 maand gezeten en ik ben er uit gekomen als een ander mens. en als je niet gelooft, zoals ikzelf, dan accepteren ze dat en helpen ze je net zo goed.
als je vragen hebt over hoe het er aan toe gaat en hoe een behandeling er uitziet dan hoop ik dat je me een privé bericht stuurt.

1 ding kan ik je wel zeggen, dit kan toch niet goed blijven gaan??
jarenlange verslaving los je niet op in 3 weken.
denk erover.
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vraag me af of ze wel ervaring met ghb hebben. Er is niets ovet te vinden op hun site. Ghb verslaving is in ieder geval een verhaal apart en moet op de juiste manier gestopt worden anders kan het wel eens je leven kosten.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met ghb lijken de nadelen niet op te kunnen tegen de voordelen. Dat is bij mij het grote probleem
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou ook moeite hebben als ik wist dat er liters ghb in de kluis zitten..
trouwens die relatine, zorgt voor een extreem pissig geirriteerd karakter na uitwerking, vooral als je er drie pakt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."