Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheb een probleem

heb een probleem

44 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo moeder, zo dochter.. dat wordt nog leuk..
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Je staat aan de grond genageld? Hoe dan in godsnaam? Je wilt stoppen, dus je stopt, simple as that.
Klik om te vergroten...
+1

Je hebt geen keus 'gewoonikke', want verslaafd zijn en een klnd opvoeden gaat gewoon niet samen!

Ook al kun je het nu misschien nog verborgen houden als je een buisje achterover gooit, er komt een tijd dat de kleine het door gaat krijgen, al is het alleen al door het zenuwachtige gedrag van mama om maar even alleen te kunnen zijn. Kinderen voelen sfeer en spanningen vaak heel goed aan. Voor jouw kind is het vreselijk om mee te moeten maken dat haar moeder zich slechts met behulp van wat dagelijkse buisjes drugs op de been weet te houden. En wees nou eens eerlijk: wie of wat staat er nou op de eerste plaats als jouw withdrawls beginnen?...

Stop met klagen en jeremiëren en doe wat je moet doen!! Je beseft kennelijk nog niet wat jij je kind nu al aandoet met je GHB verslaving. Het is voor jou de hoogste tijd om heel snel wakker te worden.

Sterkte :wave:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben zelf ook alleenstaande moeder en heb een half jaar ook dagelijks GHB gebruikt. Het is makkelijk om te zeggen dat je dan geen goede moeder bent, maar ik weet dat het daar niks mee te maken heeft..Tuurlijk wil jij het allerbeste voor je kindje en baal je ervan dat je verslaafd bent. Die verslaving zegt niks over het feit of je al dan niet een goede moeder bent.. Maar natuurlijk moet je er wel mee stoppen, dat zie je zelf ook wel in. Ik heb er zelf cold turkey mee kunnen kappen en dat wens ik jou ook toe. STOP ER GEWOON MEE, je kunt het echt! Ik had er zelf geen afkickkliniek voor nodig, maar als jij denkt dat je dat nodig hebt, doe dat dan. Ik geloof echt niet dat je dan je kindje kwijt zal raken. Dat gebeurt eerder als je gewoon doorgaat met je GHBgebruik. Ik ben zelf jarenlang verslaafd geweest aan speed en ben hierdoor 2 maal opgenomen geweest op de psychiatrie afdeling van het ziekenhuis vanwege een speedpsychose. Het was toen bekend dat ik speed gebruikte, maar mijn kindjes zijn godzijdank toen niet van me afgenomen. Zoiets moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, want dan wordt de kinderbescherming wel ingeschakeld. Maar ik ben er gelukkig inmiddels mee gekapt, dus dat zal me niet overkomen. Ik weet hoe schuldig je je kan voelen als moeder zijnde als je drugs gebruikt. Dat schuldgevoel is ook wel terecht, dus stop er alsjeblieft mee. Je kunt het, echt. Heeeeeeel veel sterkte en succes ermee, alles komt goed!
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn moeder lustte vroeger wel een slokje. Ze was niet slecht, maar heeft daardoor wel veel verpest :(
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat doet iedereen hier toch moeilijk! Een ghb-verslaafde kan je niet vergelijken met een alcoholist! Mensen kunnen gewoon goed functioneren met ghb.
Alleen de onthoudingsverschijnselen zijn nogal heftig.
Maar als je cold turkey wil stoppen kan je beter wel even je kindje ergens anders onderbrengen. Ik had meestal een paar dagen geen besef van tijd als ik stopte en voelde me zo slecht dat ik amper normaal kon lopen.
Wat ik doe is overstappen op gbl, daar heb je minder van nodig en werkt langer. Dit bouw je in 5 dagen zo ver mogelijk af. Dan haal je een zooi drank in huis. Je neemt je laatste shot en gaat wachten tot je begint te trillen. Dan begin je aan de drank. Je merkt dat het trillen overgaat, maar na een tijdje word het licht wel vaag. Pas als je het echt niet meer uithoud na een 6 of 7 uur, dan neem je een hoeveelheid ghb (geen gbl!) die je normaal nam aan gbl. Bijv afgebouwd tot 1,5ml gbl, dan kan je in die plaats 1,5ml ghb nemen. Dit is wel je laatste. Je wacht tot het trillen weer begint, maar dit zal een stuk minder heftig zijn.
Dan drink je nog een zootje alcohol, rookt een joint en gaat naar bed. Je word de volgende dag wakker, ghb-vrij. Het zou kunnen dat je dan nog wat lichte onthoudingsverschijnselen hebt. Dit kan je oplossen met enkele borrels. De dag erna zal je merken dat je echt niks meer nodig hebt. Waarschijnlijk kan je je niks meer herinneren van de dagen ervoor en je zal het raar vinden dat je een paar dagen verder bent. Als je je slecht voelt kan je nog een jointje roken, maar dat is ieder voor zich.
Je bent nu wel clean en KLAAR

PS; dit lijkt allemaal best makkelijk en misschien leuk met al die drank, maar dat is het dus echt niet! Je moet ook opletten dat je niet veelteveel zuipt, want dan word je zo verrot dat je misschien later weer ghb pakt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja goed zo, de ene verslaving vervangen door de volgende.

lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk!
Klik om te vergroten...
En terecht.
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Ja goed zo, de ene verslaving vervangen door de volgende.

lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk!
Klik om te vergroten...
En terecht.
Klik om te vergroten...

Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
lunatic zei:
Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!
Klik om te vergroten...
Moraalridder mn reet, gezond verstand noemen we dat. Mevrouw laat zelf al blijken dat ze een verslavingsgevoelig karakter heeft en dan ga jij haar de easy way out aanraden door middel van het volgende roesmiddel. Een bezoekje bij de plastisch chirurg is een beter idee want het enige dat zij nodig heeft is de ballen om te stoppen.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#9
lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk! Een ghb-verslaafde kan je niet vergelijken met een alcoholist! Mensen kunnen gewoon goed functioneren met ghb.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk! Je hebt helemaal gelijk! Geloof je dat echt zelf wat je hier nu schrijft? Jij denkt dat je gewoon goed functioneert, dat is hem nou net het probleem. Je bent gewoon de hele dag verdoofd en omdat je dat de hele dag bent, besef je het niet meer, het voelt als normaal.

Een van mijn ooms was zwaar alcoholist: was eeuwig onder invloed en volstrekt "normaal". Pas als hij te weinig alcohol dronk (en hij dronk extreem veel) kreeg hij ontwenningsverschijnselen. Net als bij GHB. Ik zie er maar weinig verschil tussen.

Ik lees hier bij voortduring op dit forum van ghb-gebruikers die met grote regelmaat even nokkie gaan...dat functioneert allemaal prima ja.

Gewoonikke doet er verstandig aan te stoppen met die rommel en wel nu. In het belang van je kind. Die verdient een moeder die nuchter is en echte emoties kan tonen.

Je kunt hier vast wel afbouwschema's vinden op dit forum hoe je dat snel en verantwoord kunt doen. Ik heb me er zelf niet in verdiept. Cold Turkey schijnt alleen niet zo gezond te zijn, dat is mij wel duidelijk.

Gewoon doen! Heel veel sterkte!
:wave:
f
fatsoen1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sarori, dat is een groot verschil .... Met een ghb verslaving kan je perfect functioneren in de maatschapij
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zet dat perfect maar tussen aanhalingstekens Flugeltje.

GHB is gewoon een verdovend middel. Als je lichaam zich erop heeft ingesteld, kunt je er wel mee functioneren ja. Maar het blijft een beetje triest als iemand zijn/haar dag niet meer door kan komen (of niet meer in slaap kan vallen) zonder om de zoveel uur een smerig goedje uit een buisje te drinken. Dan ben je gewoon zwaar verslaafd.

Dat wilde ik ermee zeggen.

De vergelijking die ik met alcohol maakte blijft gewoon intact. Mijn oom had een café en dronk dagelijks zo'n 60 glazen bier...dronken was hij er nooit van, hij liep recht en sprak helder. Als je niet beter wist dan merkte je niets aan hem. Maar o jee als hij even geen drank binnen handbereik had: dan begon hij te waggelen en met dubbele tong te spreken, iets wat ik pas ga doen als ik juist teveel gedronken heb.

Als mijn oom naar de verjaardag van zijn moeder (mijn oma) ging, moest mijn vader ervoor zorgen dat er een krat bier achter in zijn auto stond, zodat hij zogenaamd even een ommetje kon maken omdat het te warm zou zijn binnen.....hij kreeg dan gewoon ontwenningsverschijnselen en had dus drank nodig... :confused:

Datzelfde patrooon zie ik bij iemand die iedere dag GHB nodig heeft om te functioneren.

No offence verder, maar wie dat normaal vindt verklaar ik voor gek :)
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is mij gelukt om na 12 jaar speedverslaving er 2 maanden geleden cold turkey mee te stoppen. Om dit makkelijker te maken, nam ik een paar weken elke dag wat GHB. Na een paar weken was die GHB ook niet meer nodig en ben ik daar ook cold turkey mee gestopt. Nu gebruik ik dus niks meer, hooguit soms wat GHB in het weekend, puur in recreatieve vorm. Wat ik maar wil zeggen is dat het dus echt wel goed kan komen, wilskracht is the magic word. Succes!!
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#14
afkicken van een zware ghb verslaving is levens gevaarlijk kan diverse klachten en zelfs de dood tot gevolg hebben een zware verslaving is 100 tot 150 ml per 24 uur
neem altijd contact op een een versalvingszorg instelling in de buurt weten zei niet hoe te handelen laten ze dan bellen naar VNN of NOVADIC KENTRON die weten wat ze moeten doen
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
CHIASME zei:
haal wat pep?



dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.
Klik om te vergroten...

hallo wilde even zeggen dat ik geen pep nodig heb om alert te zijn!
das de ene verslaving naar de andere inruilen!
en daarbij komt dat ik daar al helemaal niet wijzer van word!
functioneer gewoon goed!
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Atropa zei:
Bij een GHB verslaving zonder betrokkenheid van andere middelen, is verwaarlozing van het leven en de gezondheidaspecten die daar bij horen NIET aan de orde! Het gaat je niet om de craving indien je eenmaal verslaafd bent, maar je gebruikt om in een levendig vaarwater te blijven. Aanvankelijk begin je vaak vanwege de socialiteit en begaandheid met anderen, de rust en omdat het (echt bijna) geen na effecten heeft.

Je blijft je heel bewust van hoe belangrijk het maatschappelijke allemaal is, contact met vrienden-familie en hun welzijn (GHB blijft heel sterk empatisch!), zorgzaamheid en je verantwoordelijkheden.

Je psyche en lichaam wordt niet uit z'n lood geslagen door het doorgebruiken zelf, het maakt je eerder nadenkend met openheid. Maar het is de schaamte en de zucht van het altijd om de zoveel uur iets moeten nemen om niet fysiek en geestelijk vast te lopen.

Elke keer dat je een GHB dosis neemt om je withdrawals te dempen, voel je ook de vitaliteit van het leven en de bereidheid om daarvoor te blijven vechten. Je blijft gewoon je dagelijkse routine draaien. Je wordt wel wat bedwelmd, maar niet zozeer lui en apathisch zoals met wiet, alcohol, cocaine of opiaten. Je houd prikkelingen om wat van het leven te maken want ondanks je als een draad aan de fles zit, blijft deze je ook de bright side of life showen. Je blijft eerlijk met jezelf, je wilt gewoon als GHB verslaafde serieus worden genomen en niet in het rijtje worden geplaats van elke drugsverslaafde.
Klik om te vergroten...

bedankt voor je berichtje vroeg me af hoe je aan de theorien komt maar het klopt allemaal wel!
zat het te lezen en vroeg me af of je het weet omdat het dicht in je omgeving is gebeurd met vrienden/famillie of of je uit zelf ervaaring spreekt!
weet niet wat het is maar das wel wat er dagenlijks 1 miljoen x door mijn gedachten gaat!
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu lees ik het ook, ja goeie tekst, atropa.
Het is denk ik ook best een probleem dat mensen zich snel schamen om naar een verslavingszorg te gaan. Niemand wil de stempel "junk" in zijn medisch dosier. Het is ook vervelend, want je arts gaat dan met alles rekening houden wat hij voorschrijft bij andere kwalen in de toekomst. Bijvoorbeeld pijnstillers of benzo's, krijg je per keer maar een beetje mee.
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#18
idd ga na de dokter vraag om iets rustgevens.
en kick zo langzaam af,
ben ook zwaar verslaafd geweest, het helpt egt
als er iets is, kun je t me vragen :)
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#19
als je 10 tot 15 gram per dag hebt gebruikt is het wel bagger speed geweest
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#20
en gewoon afbouwen en dan stoppen niks moeilijks aan is mij ook gelukt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."