Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheb een probleem

heb een probleem

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja precies zei:
...alles komt goed!
Klik om te vergroten...
One way or the other..
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je niet zo heel lang gebruikt, enkele maanden ofzo, dan kan je met diazepam in een paar dagen van de ghb af komen. Is mij ook gelukt. Zonder depressie erna, ik voelde me kiplekker.
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#3
thesuger zei:
en gewoon afbouwen en dan stoppen niks moeilijks aan is mij ook gelukt
Klik om te vergroten...
dit verschilt natuurlijk heel erg per persoon he
en er zijn vele factoren die daar ook in meegerekend moeten worden.
de conclusie trekken; er is niks moeilijks aan, slaat nergens op..
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#4
fatsoen1 zei:
jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen
Klik om te vergroten...

O ja, dit is hele constructief advies! Das is echt de motivatie die ze nodig heeft. Gewoon stoppen is echt niet zo makkelijk. Zeker niet als je lichamelijk en geestelijk verslaafd ben.
Gewoonikke, ik snap precies waar je doorheen gaat, want ik zit er ook midden in. Heb al een project van verslavingszorg doorlopen (14 weken groepshterapie, 2 uur per week) en ik begin nu pas echt te begrijpen hoe een verslaving in elkaar zit. Ik ben nog steeds lichamelijk verslaafd, maar ben er geestelijk wel klaar mee. Sta nu op de wachtlijst voor de detox. Ik heb de afgelopen maanden geleerd WAAROM ik verslaafd ben (want verslaving heeft altijd een onderliggende reden). Pas als je je problemen (de redenen waarom je ben gaan gebruiken) aanpakt, kan je echt afkicken. Je moet dus echt zo snel mogelijk je aanmelden bij je plaatselijke verslavingszorg. Je hoeft echt niet zo snel bang te zijn dat je je kindje kwijtraakt. Als jij laat zien dat je er alles aan doet om van je verslaving af te komen, zal niemand je je kindje weghalen.

Succes
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo, fatsoen1 heeft gewoon gelijk; de ene verslaving inruilen voor een andere is dom. Ga nou niet zeggen dat het goed is als je van een verslaving afwil en je doet iets waardoor je verslaafd blijft. Het goedje maakt niet uit.

En het is geen motivatie die ze wel of niet nodig zou hebben maar een nuttige waarschuwing. 'Gewoon stoppen' heeft ie het niet over he, alleen jij.

Maar ja, als je 14 wkn x 2u = 28u groepstherapie nodig hebt gehad om te begrijpen hoe een verslaving in elkaar steekt . . en dan nog niet doorhebben dat je het ene niet moet inruilen voor het andere . . Bij Spuiten & Slikken gaat het nog sneller . .

Elke rukker snapt toch dat het ietsje dieper gaat dan alleen het willen van het stofje. Of ben je niet lang genoeg verslaafd? Of te lang misschien?

Pardon, maar werd ff pissig van je 'slimme' gelul. Je denkt dat je eindelijk en als enige het wiel uitgevonden hebt ofzo en dat projecteer je even op iemand die een nuttig advies geeft.

:wave:



*.exe
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#6
gewoonikke zei:
CHIASME zei:
haal wat pep?



dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.
Klik om te vergroten...

mijn reaktie is hier op:
ben altijd scherp en allert!

weet altijd wat te doen en hoe te reageren!
en speed pak ik zelden!
vanwegen mijn verleden met speed!
ben daar echt vreselijk verslaaft aan geweest na het jaren lang intenzief en veel te veel gebruikt te hebben!
dag in en dag uit!
ben daar ook alleen zonder eenige hulp van afgekickt!
gebruikte speed zo'n 3 a 4 jaar waarvan 2 jaar vloeibaar 10 tot 15 gram op een dag!
dus weet ook wel wat afkicken in houd!
en heb dat in iedergeveal al wel onder controlen!
kan dat zonder probleem af en toe doen!
had tot mijn verdriet niet voorzien wat GHB voor een verslavende en moeilijke afkick heeft!
als ik dat van te vooren had voorzien had ik het nooit zo ver laten komen!
want afkicken van de GHB is een hel!
met speed ook wel maar anders!
had dan ook na 2 of 2 en een half jaar geen drugs meer gebruikt te hebben
nog steeds de gevolgen psygise en ligaamelijk gevolgen van de speed!
ben dan ook echt bang!
voor alles!
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het nu met je?
Ben je inmiddels al aan het afbouwen of heb je contact gezocht met aan arts?
Ik zou het langzaam afbouwen als ik jou was en juist geen benzo's/alcohol of andere middelen gebruiken om de afkick te dempen. Dan blijf je namelijk nog steeds dezelfde receptoren in je hersenen bezetten. Gewoon steeds een klein beetje minder nemen op een dag en niet in 1 keer stoppen. Dat is gevaarlijk.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#7
hallo "onlymespeedfreak" :wave:
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo ben een meisje van in de 20 en heb een kindje van een jaar en een aantal maanden!
ben alleen staand en heb dan ook een vreselijk zware tijd achter de rug!
op een dag toen het me echt helemaal te hoog zat ging ik ghb proberen was al langer dan 2 jaar geleden of zo en dacht ach een keer kan geen kwaad
had een vreselijke onrust in mezelf waardoor ik niet met mezelf om kon gaan en waar ik ook hulp zocht niemand hielp me op de juiste manier!
en sliep nuchter 2 uur per dag wist niet meer wat te doen!
maar toen kwam ik er achter dat ghb voor heel veel dingen werkte op een positieve manier en dee het voor ik het besefte elke dag!
pak nu zo'n halve lt sterke ghb in de week en dat al 3 a 4 maanden 27/7!
nu wil ik stoppen maar durf niet naar een afkickkliniek te gaan!
aangezien ik echt te bang ben om mijn kindje kwijt te raken!
word helemaal gek want weet dat het niet kan maar stoppen lukt ook niet!
vind het ook echt slecht van mezelf en snap niet dat ik het zover heb kunnen laten komen!
verder ben ik een hele goeie moeder wel eens waar alleen staand maar heb alles voor mijn kindje over!
en krijgt alle liefde en aandacht die ze nodig heeft!
maar wil dit dan ook echt niet langer zo!
weet dat vele het niet zullen begrijpen!
en daar heb ik begrip voor want zelf begrijp ik het even min!
weet iemand hoe ik het beste kan stoppen?
en hoe dat zit met een afkickkliniek?
ben echt bang en men kindje is men alles die wil ik niet kwijt!
dan word ik echt gek!
kan iemand mij serieus tips of zo geven!
want ik ben ten einde raad!?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afbouwen en kappen met die zooi! Je kindje zou motivatie genoeg moeten geven om op eigen kracht ermee te stoppen. Denk eens aan hoe onverantwoord het is om constant onder invloed te zijn in de buurt van zo'n kleine. Het klinkt hard, maar het is niet anders, stop voor het te laat is.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap dat je bang bent dat je kind word afgepakt als je naar een afkickkliniek gaat, hoe groot die kans is weet ik ook niet. Maar als je niet van de dope af komt gaat dat uiteindelijk zeker gebeuren. Dus ik denk dat je toch maar naar de afkickkliniek moet.

En vergeet niet het verschil te maken tussen van je kind te houden en het beste te willen voor je kind. Als je koste wat kost je kind bij je wil houden ondanks dat je verslaafd bent en misschien weinig kunt bieden aan je kind (Ik ben ervan overtuigd dat je alleen een kind goed kunt opvoeden als je zelf stevig in je emotionele schoenen staat) en geen hulp zoekt omdat je bang bent dat ze het van je af pakken, dan wil je niet het beste voor je kind.

Sorry als ik een beetje hard ben.
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blader eens door de talloze GHB verslaving-topics die er al zijn. Alles is al tot vervelends toe herhaald. Goed lezen en nu echt je verstand gaan gebruiken, waarschijnlijk hoef je dan niet eens naar een afkickkliniek.. Suc6 met lezen en afkicken!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
K.nurft zei:
Blader eens door de talloze GHB verslaving-topics die er al zijn. Alles is al tot vervelends toe herhaald. Goed lezen en nu echt je verstand gaan gebruiken, waarschijnlijk hoef je dan niet eens naar een afkickkliniek.. Suc6 met lezen en afkicken!
Klik om te vergroten...

+1...succes
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anon zei:
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Good answer.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
Anon zei:
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Good answer.
Klik om te vergroten...
+1... En als je écht alles over hebt voor je kind, dan ook een afkick kliniek. Mijn vriendin heeft ook een verslaafde moeder, en god, je wilt niet weten hoe erg ze daar onder lijdt.
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanadesse zei:
ExceptionalInsight zei:
Anon zei:
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Good answer.
Klik om te vergroten...
+1... En als je écht alles over hebt voor je kind, dan ook een afkick kliniek. Mijn vriendin heeft ook een verslaafde moeder, en god, je wilt niet weten hoe erg ze daar onder lijdt.
Klik om te vergroten...

een ding wil ik heel duidelijk zeggen in het verhaal is niet dat ik mezelf goed praat of zo want dat doe ik niet voel me er al schuldig genoeg over!
maar wat ik zeggen wou is:
mijn kindje staat op nummer 1!
dus die krijgt de liefde en aandacht die ze verdiend en nodig heeft!
lacht alleen maar elke dag en ze is een gelukkig kindje!
voor de rest als ik bij wijze van zou moeten kiezen tussen melk of luiers of ghb dan kies ik voor wat mijn kindje nodig heeft!
dus de melk en luiers!
dat besef heb ik nog heel goed!
en zeg al ben een goeie moeder die onvoorwaardelijk van haar kindje houd!
en zal er alles aan doen om alles recht te zetten!
vooral voor men kindje!
want daar ben ik verantwoordelijk voor!
en aangezien ik de enige ouder ben voor men kindje!
zou ik er niet mee kunnen leven als ik er straks ook niet meer ben!
ga er alles aan doen om hier mezelf boven uit te vechten!
en de wilskracht heb ik zeker!
en het besef dat het anders moet ook!
had ergens gelezen dat het afkicken 2 dagen zou duren dat je door een hel gaat!
nou wat is 2 dagen voor mij apart een maand of zo door een hel nou in verhouding met het geluk van men kindje!
dat heb ik er zeker voor over!
want heb alles voor men kindje over!
echt alles!
en het geluk van men kindje gaat boven alles!
dat wilde ik even kwijt!
en hoe het dan toch zo ver heeft kunnen komen is voor mij ook een vraagteken?
daarom zal ik al mijn kracht en energie geven om me hier uit te vechten!
ben in iedergeval al een poging aan het houden om af te bouwen!
ene dag lukt het watbeeter dan de andere dag!
en heb al temazepam geregeld voor de ergste verschijnselen tegen te gaan als ik een stuk verder ben gekomen!
ben de hoop al lang verloren onderweg maar heb weer nieuwe hoop opgedaan en hoop echt dat het zonder afkickkliniek gaat lukken!
vroeg me trouwens wel af wat er bedoeld werd met???? Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.[/quote]
zeg maar?!
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#17
haal wat pep?



dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#18
gewoonikke zei:
vroeg me trouwens wel af wat er bedoeld werd met????
Anon zei:
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
Klik om te vergroten...
zeg maar?!
Klik om te vergroten...
Daar word mee bedoeld dat een verslaafde ouder een kind niet de juiste opvoeding kan geven wat het kind nodig heeft, en dat we bang zijn dat er juist word besloten dat het kind bij de verslaafde ouder mag blijven, terwijl het in de meeste gevallen beter is dat het er weg word gehaald.
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#19
je meot ongeveer 3-4 weken de tijd nemen om af te kicken zonder kliniek

ik weet niet wat je dosis is.
maar je moet dus iedere week je dosis met 1/3e verminder met wat je normaal gesproken nam.
doe dat 3 weken en het afkicken meot een stuk makkelijker worden.

als je neit kan slapen ect..

ga naar de huisarts (die heeft zwijgplicht!) en vraag om een slaapmiddel (het liefste geen bezo)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij een GHB verslaving zonder betrokkenheid van andere middelen, is verwaarlozing van het leven en de gezondheidaspecten die daar bij horen NIET aan de orde! Het gaat je niet om de craving indien je eenmaal verslaafd bent, maar je gebruikt om in een levendig vaarwater te blijven. Aanvankelijk begin je vaak vanwege de socialiteit en begaandheid met anderen, de rust en omdat het (echt bijna) geen na effecten heeft.

Je blijft je heel bewust van hoe belangrijk het maatschappelijke allemaal is, contact met vrienden-familie en hun welzijn (GHB blijft heel sterk empatisch!), zorgzaamheid en je verantwoordelijkheden.

Je psyche en lichaam wordt niet uit z'n lood geslagen door het doorgebruiken zelf, het maakt je eerder nadenkend met openheid. Maar het is de schaamte en de zucht van het altijd om de zoveel uur iets moeten nemen om niet fysiek en geestelijk vast te lopen.

Elke keer dat je een GHB dosis neemt om je withdrawals te dempen, voel je ook de vitaliteit van het leven en de bereidheid om daarvoor te blijven vechten. Je blijft gewoon je dagelijkse routine draaien. Je wordt wel wat bedwelmd, maar niet zozeer lui en apathisch zoals met wiet, alcohol, cocaine of opiaten. Je houd prikkelingen om wat van het leven te maken want ondanks je als een draad aan de fles zit, blijft deze je ook de bright side of life showen. Je blijft eerlijk met jezelf, je wilt gewoon als GHB verslaafde serieus worden genomen en niet in het rijtje worden geplaats van elke drugsverslaafde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."