Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn grote liefde GHB

Mijn grote liefde GHB

23 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
t
tonic1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok je zult nu wel denken ´´welke addict heeft zich nu weer aangemeld voor het forum´´ maar niets is minder waar. Ik heb allerlei soorten drugs gedaan speed pillen en nu dus ook al weer een hele poos GHB. GHB is in mijn ogen wel degelijk iets heel anders als de voorgenoemde drugs. Als je goede zelfdiscipline hebt is het een van de beste drugs ter wereld. Ik zou hierom van jullie willen vragen of jullie enige nadelen zouden kunnen opnoemen want zelf kan er er maar weinig verzinnen.

De Voordelen, het is erg goedkoop ik betaal 20 euro voor 100 ml oftewel ik kan een hele maand elk weekend uit voor 20 euro. ik ervaar geen enkele kater of iets wat er op lijkt. ik krijg een euforisch gevoel nog meer dan wanneer je jezelf helemaal klem zuipt. ik sta tegenwoordig rustig met een colatje in de kroeg. je schijnt er ook wel geil van te worden dit heb ik nog niet zo vaak gemerkt. verder krijg ik er meer zelfvertrouwen van (maak sneller een praatje met mensen). verder heb ik wel door dat je erg gedisciplineerd moet zijn in de dosering. ik eet namelijk ook stipt 5 uur van tevoren niks meer. ik houd me altijd aan mijn eigen regels en pak altijd wat ik vooraf bepaald heb. is er dan een avondje dat ik minder hard ga dan ga ik maar minder hard, het is zowiezo ten allen tijde geweldig. ja ik moet dus echt zeggen dat ik door deze drug ben gestopt met drinken en met allen andere drugs. en nog een laatste voordeel iedereen denkt dat je dronken bent.

ik vraag me nu af wie er net zoals ik denkt over GHB en het weekelijks met veel plezier gebruikt. en ik hoor ook graag de negatieve verhalen die u heeft ervaren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het negatieve wat ik vooral merk is de publiciteit en het feit dat sommige mensen er niet mee om kunnen gaan. Ik gebruik het zelf ook wel eens, wat ik voornamelijk vervelend vind is dat mensen je soms gelijk zien als een "heroïnejunkie" (no offense naar de Bruin gebruikers :grin: ).

GHB is absoluut recreatief te gebruiken maar je moet inderdaad wel weten wat je doet. Als je het voor elkaar weet te krijgen om out te gaan, en dan vooral op een feestje, vind ik al dat je niet geschikt bent om het te gebruiken. Ook al voelt outgaan voor veel GHB gebruikers onschuldig, je brengt er anderen een nare ervaring mee.

Ik moet zeggen dat ik jouw 100ml per maand en elk weekend persoonlijk toch wel wat pittig vind. Ik zou je toch aanraden om 1 weekend per maand op zijn minst niet te gebruiken. Dit om de regelmaat eruit te houden.

Verder, de voordelen heb je prima beschreven denk ik :)
t
tonic1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu ik het zelf lees zie ik dat ik wel een fout heb gemaakt gebruik namelijk max 30 ml per maand. en niet 100 ml dat zou inderdaad erg veel zijn. ik neem denk elk weekend 7,5 ml dus eigenlijk maar 30 ml totaal. maar dan heb je dus wel een idee hoe goedkoop het is. ( ik ben meer kwijt aan mijn 2 colatjes op een avond :) )
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Juist de lage kosten en grote verkrijgbaarheid maken dit zo'n riskant product. Niet iedereen kan hiermee omgaan of deze verantwoordelijkheid dragen.
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op het begin lijkt het allemaal te onschuldig, in vergelijking met drugs als Xtc,Cocaine en speed voelt het effect van ghb best natuurlijk aan. Je bent blij staat niet strak, je voelt je gewoon kiplekker eigenlijk. Maar als je langere tijd gebruikt ook al is dat alleen in het weekend, ga je toch je grenzen verleggen en elke keer een beetje meer pakken.

Tot het moment komt dat je snachts ineens wakker word en met geen mogelijkheid meer kan slapen. Dat zijn de eerste aanwijzingen dat het teveel is geworden. Dan beginnen de katers en de dagen dat je je helemaal naar de klote voelt. Ghb katers zijn gewoon afkickverschijnselen en ze zijn vele male erger dan alcohol katers.

En je hoeft echt niet heel veel ghb te nemen om afkickverschijnselen te krijgen. Als je elk weekend gebruikt en het een gewoonte is geworden komen de afkickverschijnselen vanzelf met de tijd.

Succes
t
tonic1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Meijerr zei:
Op het begin lijkt het allemaal te onschuldig, in vergelijking met drugs als Xtc,Cocaine en speed voelt het effect van ghb best natuurlijk aan. Je bent blij staat niet strak, je voelt je gewoon kiplekker eigenlijk. Maar als je langere tijd gebruikt ook al is dat alleen in het weekend, ga je toch je grenzen verleggen en elke keer een beetje meer pakken.

Tot het moment komt dat je snachts ineens wakker word en met geen mogelijkheid meer kan slapen. Dat zijn de eerste aanwijzingen dat het teveel is geworden. Dan beginnen de katers en de dagen dat je je helemaal naar de klote voelt. Ghb katers zijn gewoon afkickverschijnselen en ze zijn vele male erger dan alcohol katers.

En je hoeft echt niet heel veel ghb te nemen om afkickverschijnselen te krijgen. Als je elk weekend gebruikt en het een gewoonte is geworden komen de afkickverschijnselen vanzelf met de tijd.

Succes
Klik om te vergroten...

Dus is het mogelijk dat er verslaving optreed als ik 10 ml per weekend gebruik en nooit doordeweeks iets gebruik ?
g
g-zuidoostLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahaha nee man, ik heb jaren dagelijks tot wel 20 ml gebruikt zonder enige vorm van verslaving. 3 tot 4x 3,5/4ml per dosering. Kon zo een week niks gebruiken alleen met inslapen had ik dam wat moeite. Zolang je 10u per dag nuchter blijft zal je geen lichamelijke verslaving krijgen. Geestelijk kan, maar is per persoon verschillend natuurlijk. 30ml per week haha dat is echt weinig.

Succes gr
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
g-zuidoost zei:
Hahaha nee man, ik heb jaren dagelijks tot wel 20 ml gebruikt zonder enige vorm van verslaving. 3 tot 4x 3,5/4ml per dosering. Kon zo een week niks gebruiken alleen met inslapen had ik dam wat moeite. Zolang je 10u per dag nuchter blijft zal je geen lichamelijke verslaving krijgen. Geestelijk kan, maar is per persoon verschillend natuurlijk. 30ml per week haha dat is echt weinig.
Klik om te vergroten...
Heel gevaarlijk dit soort opmerkingen... Wat voor jou geldt geld voor een ander sowieso niet, en met deze hoeveelheden zullen de meeste mensen absoluut lichamelijke afhankelijkheid creëren. Dat 10 uur per dag nuchter blijven is puur onzin en gebaseerd op alléén jouw ervaring.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#9
g-zuidoost zei:
Hahaha nee man, ik heb jaren dagelijks tot wel 20 ml gebruikt zonder enige vorm van verslaving. 3 tot 4x 3,5/4ml per dosering. Kon zo een week niks gebruiken alleen met inslapen had ik dam wat moeite. Zolang je 10u per dag nuchter blijft zal je geen lichamelijke verslaving krijgen. Geestelijk kan, maar is per persoon verschillend natuurlijk. 30ml per week haha dat is echt weinig.

Succes gr
Klik om te vergroten...

Dat jij er tegen kan wil niet zeggen dat iedereen er tegen kan. Beetje stoer doen over je gebruik en zeggen dat mensen het gewoon moeten doen is natuurlijk geen goed advies. Tonic1, aan jou de mededeling: Er zijn genoeg mensen verslaafd geraakt met deze gedachte. ''Oh als ik in het weekend alleen maar 10ml doe, word ik er niet aan verslaafd.'' Dat is natuurlijk klinkklare onzin, dat weet je zelf stiekem ook. Voor je het weet wordt het 20 ml, dan doe je het ook op de maandag, voor je het weet elke dag. Pas op met wat je doet.
g
g-zuidoostLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stoer doen? Ik geef alleen de feiten. De jongen vraagt of weekenden gebruik leidt tot verslaving wat niet zo is. Of zijn al die studenten die zich 3x per week vol gooien met alcohol ook verslaafd? Ik zeg niet dat ie maar 20ml moet gebruiken per dag maar het is zeker zo dat als je 12u per dag muchter bent en redelijk gecontroleerd gebruikt je geen kans hebt op lichamelijke afhankelijkheid. Geestelijk zal bij ieder verschillend zijn, maar bij mij in ieder geval geen effect behalve "gewend" zijn om in de avond wat te nemen. Gr
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn excuses, stoer doen was misschien niet de juiste benaming hiervoor. Dat hij geen lichamelijke afhankelijkheid zal krijgen door zo te gebruiken is misschien waar. Maar hij had het over verslaving in het algemeen, daar hoort geestelijk ook bij.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
g-zuidoost zei:
Stoer doen? Ik geef alleen de feiten. De jongen vraagt of weekenden gebruik leidt tot verslaving wat niet zo is.
Klik om te vergroten...
Elke verslaving begint op deze manier... Je kunt dus niet zonder meer zeggen dat dit niet zal leiden tot verslaving.
g-zuidoost zei:
Of zijn al die studenten die zich 3x per week vol gooien met alcohol ook verslaafd? Ik zeg niet dat ie maar 20ml moet gebruiken per dag maar het is zeker zo dat als je 12u per dag muchter bent en redelijk gecontroleerd gebruikt je geen kans hebt op lichamelijke afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...
Heb je hier bronnen voor? Klinkt me namelijk erg onwaarschijnlijk. Als je 12 uur per dag GHB in je bloed hebt gaan je hersenen hier zich zeker wel op aanpassen en zul je ontwenning krijgen bij onthouding.

Je geeft zelf al aan dat je met inslapen moeite hebt als je het een week niet gebruikt. Slapen is onderdeel van het lichamelijk functioneren. Als je elke dag GHB gebruikt passen je hersenen zich aan waardoor je zonder GHB moeilijk tot niet kunt inslapen. Je lichaam functioneert dus tijdelijk minder goed als je geen GHB hebt. Tadaaa: Lichamelijke afhankelijkheid.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
g-zuidoost zei:
Stoer doen? Ik geef alleen de feiten. De jongen vraagt of weekenden gebruik leidt tot verslaving wat niet zo is.
Klik om te vergroten...

Ignorance is bliss
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#14
g-zuidoost zei:
Hahaha nee man, ik heb jaren dagelijks tot wel 20 ml gebruikt zonder enige vorm van verslaving.
Klik om te vergroten...

Haha, hier moest ik spontaan toch wel heel erg om lachen, no offense :)
g
g-zuidoostLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het klinkt inderdaad als een verslaving, maar zeg nou zelf ben op de een op andere gestopt naar hooguit weekenden gebruik zonder enige vorm van verslaving. Valt dus best mee al kan het voor iedereen verschillen natuurlijk.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
probeer voor de grap eens een week. Dan kom je er wel achter.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
SchilDpadDo zei:
probeer voor de grap eens een week. Dan kom je er wel achter.
Klik om te vergroten...
Kijk maar uit, de lichamelijke afhankelijkheid van GHB is een hele vervelende. Weet niet of de risico's van cold turkey ook al kunnen voorkomen bij 20ml maar het zal niet prettig zijn
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben ook een liefhebber van de drug GHB...vooral omdat het niet zo schadelijk is voor je lichaam.
Maar ook ik ben begonnen om het te gebruiken als alcohol vervanger en na een half jaar was ik een dagelijkse gebruiker, ik gebruikte zo'n 30-40ml op een dag. Ik kreeg na zo'n 3 weken van dit dagelijkse gebruik problemen met inslapen, ik lag de hele nacht wakker. Hierop heb ik besloten om te stoppen ermee.

Na 4/5 dagen was ik weer de oude, de ontwenning kon ik erg ongemakkelijk noemen, het kon nog veel erger.

Advies wat ik je kan geven is, hou je zelf discipline om het heel beperkt te gebruiken, want iedereen kan verzeild raken in een GHB verslaving, en eenmaal verslaafd val je zo weer terug erin. Ik was trouwens voor het gebruik van GHB zwaar anti-drugs, dus ik had nooit gedacht verslaafd te kunnen raken.

Ik heb na mijn stop wel weer wat gebruikt op een feestje, beviel prima. :hearteyes:
J
JustLiveLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf heb ik zo'n 2maanden geleden GHB voor het eerst genomen samen met een vriend die al een aantal jaren drugs gebruikt (waaronder GHB) en dus genoeg wist over de juiste dosering enz.
Mijn ervaring? Lachen. :tearsofjoy:
Ik kreeg een echte 'oldschool' lachkick, alles was grappig en ik kreeg onwijs veel zin om te dansen. Ook GHB kan je net als MdMa volgens mij 'sturen' met je mood. Want de 2e avond dat ik het gebruikt heb was ik rustig en bleef ik liever zitten maar voelde ik me wel prima.
Op beide avonden was er iemand (2x een ander) bij die zelf GHB bij zich had maar die niet luisterde.Op beide avonden zag je het ene uiterste: ik, met een juiste dosering en een top-avond, en het andere uiterste: kei-hard gaan gevolgd door een K.O. half-zwemmend persoon. Dat was wel even schrikken. Ook wel weer leerzaam om mee te maken. Weet nu precies wat ik moet doen als iemand OD'd op GHB en ik weet wat er met de persoon gebeurt en hoe hij/zij wakker word. Bovendien ken ik m'n grenzen en durf ik eigenlijk wel met 100% zekerheid te zeggen dat, wanneer je helder blijft nadenken over je dosering, je nooit een overdosis zal nemen.
Groetjes :wave:
t
tonic1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes gr
Dat jij er tegen kan wil niet zeggen dat iedereen er tegen kan. Beetje stoer doen over je gebruik en zeggen dat mensen het gewoon moeten doen is natuurlijk geen goed advies. Tonic1, aan jou de mededeling: Er zijn genoeg mensen verslaafd geraakt met deze gedachte. ''Oh als ik in het weekend alleen maar 10ml doe, word ik er niet aan verslaafd.'' Dat is natuurlijk klinkklare onzin, dat weet je zelf stiekem ook. Voor je het weet wordt het 20 ml, dan doe je het ook op de maandag, voor je het weet elke dag. Pas op met wat je doet.
Klik om te vergroten...


ondertussen zijn we 10 weken verder en heb ik in die 10 weken minimaal 10 keer ghb gebruikt. maar de dosis is nog exact hetzelfde namelijk nooit meer als 10 ml , vraag me af of dit nog veranderd ? gebruik uitsluitend in weekenden , een keer op een feest op een donderdag. en maximaal 2 keer per week. hoe snel treed gewennig op voor ghb? is mijn vraag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."