Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn grote liefde GHB

Mijn grote liefde GHB

23 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is lastig te zeggen. Ik verwacht bij jouw huidig gebruik geen lichamelijke gewenning maar het verschilt wel per persoon. Geestelijke afhankelijkheid kun je wel verwachten. Als je het elk weekend gebruikt wen je er aan en gaat het steeds moeilijker zijn een weekendje niet te gebruiken.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het idee dat we vaak vergeten dat er eigenlijk 2 soorten gewenning zijn als je het mij vraagt. Ten eerste is er natuurlijk de lichamelijk gewenning (verslaving), maar daarnaast is er natuurlijk toch ook nog de geestelijke. Het kan heel goed zijn dat je wanneer je 2 keer per week minimaal gebruikt er toch gewenning optreed en wel in de vorm van "niet meer zonder kunnen".
Heb dat zelf ondervonden, ben nml nooit lichamelijk verslaafd geweest aan GHB (heb dat wel gehad met heroine). Maar ik merkte toch wel al snel dat wanneer ik eens niet aan GHb in een weekend kon komen, of maar weinig kon kopen ik toch meer dan normaal baalde. Voelde toch duidelijk toen dat ik al wel heel erg geestelijk eraan begon te gewennen.

Dus, is er sprake van gewenning met 2 keer per week.
Denk het inderdaad ook niet, maar geestelijke zal toch wel optreden na een tijdje. En vaak is de weg dan naar lichamelijke niet zo lang meer.

succes,
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
tja, verslaafd. Je hebt natuurlijk gradaties hierin.
Zwaar verslaafd ben je naar mijn mening niet, wanneer je t kunt beperken tot hooguit de weekenden. Maar, wanneer minder dan 1 liter in huis hebben je toch zenuwachtig maakt dan zijn dit toch tekenen aan de wand. Denk zeker dat je in het voor portaal van de verslaving staat.
Een goede test is altijd om het middel een tijdje te laten staan. 2 weken is al voldoende, zelfs een week of weekende waarschijnlijk al. Zou je met jezelf afspreken om het een weekend niet te doen en dit voelt dan heel zwaar aan om te volbrengen dan weet je eigenlijk al genoeg. Zeker wanneer het dan te moeilijk blijkt en je toch een goed excuus weet te bedenken waarom je toch moet pakken. Verslavingen gaan altijd heel geleidelijk aan meestal, men kan het soms jaren toch vrij goed enkel af en toe gebruiken maar meestal komt er dan toch opeens een punt waarop het gebruik vermeederd.

Dus, even jezelf misschien testen en aanstaand weekend niets gebruiken, dus pas 1 week later weer. Je zult dan direct zelf ondervinden of en hoe zwaar je nu al op weg bent om verslaafd te raken. Want zoals ik al eerder vermelde, je hoeft niet afkick verschijnselen te hebben om verslaafd te zijn. En GHB sluipt er altijd zo "lekker"in wat dat betreft,

succes
t
tonic1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb nu nog 1 vraag , ben ik verslaafd als ik me niet prettig voel als ik minder als 1 liter ghb tot mijn beschikking heb. ik gebruik maar maximaal 10 ml per week. ( uitsluitend weekenden ). dit zie ik zelf dus als een soort buffer iets wat ik eigenlijk ook met geld heb dat ik met beter voel als ik weet dat er genoeg beschikbaar is. ben ik nu dus verslaafd ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."