#1
Maar volgens mij is algemeen bekend dat zuurstoftekort schadelijk is voor de hersenen, om maar even een heel simpel en extreem voorbeeld te noemen onze prins Friso die hersenletsel heeft opgelopen vanwege zuurstoftekort. Uiteraard is het voor GHB een veel kleinere zuurstofbeperking, maar dat kan dus in mijn opinie ook op veel kleinere schaal wel schade toebrengen.
Ik denk dat je mijn eerste post nog is moet doorlezen.. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt he?
"GHB appears to promote survival under hypoxic [low oxygen] conditions. Mamelak has also noted the unique ability of GHB to reduce brain glucose consumption, without toxic effect".
Om mezelf nog maar een keer te citeren:
"Even with high doses of GHB the respiratory centers in the brain do not lose their sensitivity to carbon dioxide in the blood-the normal stimulus to breathing." "And unlike the unconsciousness induced by other anesthetics, that triggered by GHB does not feature a systemic decrease in oxygen consumption".
"Schade" wordt omtrent drugs veelal overdreven. Ik denk dat je beter kan kijken naar de werking van GHB met neuronen, dat zou misschien oxidatieve stress geven. Maar dat is zo breed dat het al bijna te verwaarlozen is. Een goede training in de sportschool geeft immers ook al oxidatieve stress.
Als dan deze specifieke situatie nog niet is onderzocht, betekent dat dus niet direct dat dit geen hersenschade oplevert. Zolang het dus niet bewezen is is het ook niet echt slim om er vanuit te gaan dat het dan maar niet waar zal zijn, vooral niet als alle aanwijzingen er wel voor zijn.
Volgensmij heb ik al wetenschappelijke onderbouwde onderzoeken laten zien waaruit blijkt dat het in een coma raken van GHB geen schade opleverd voor de hersenen. En zou graag je link hebben naar je onderzoek..
20ml is leuk voor 12 uur onder invloed zoals je zegt, maar over een tijdje wordt het effect steeds minder. Dat betekent dus dat je genoegen zal moeten nemen met minder effect of de dosis/frequentie opschroeven.
GHB geeft geen tolerantie. Alleen bij lichamelijke afhankelijkheid. Heb daarom ook nooit meer hoeven pakken dan dat, werkte altijd even goed.
Je hebt ook nog zo iets als onderzoek op mensen, dit lijkt me wel betrouwbaar... Maar er vanuit gaan dat het geen leverschade oplevert omdat het dat ook niet doet bij ratten, tsja dat lijkt me duidelijk.
Er zijn amper onderzoeken op mensen.. En vooral studie's over drugsgebruik zijn altijd met ratten.
Probleem is alleen dat je totaal niet onder controle hebt wanneer en of de verslaving komt. Daarbij weet je ook niet wat voor risico's je loopt, hij vertelt dat hij het gebruikt tegen angsten en depressies terwijl stoppen met GHB dat juist veroorzaakt. Ook verkloot je je complete slaapritme. Als je een jaar lang elke avond een dopje GHB gebruikt voor je gaat slapen, ga er maar niet vanuit dat je daarna weer lekker slaapt wanneer je stopt met GHB.
Op 3x 3 doseringen op een avond ga je geen slaapriteme verstoren.. Zoals ik al zei heb ik zelf meer gebruikt en kon ook meteen normaal slapen. Wanneer je al een dag eraan zit en nuchter wordt en dan gaat slapen is een ander verhaal. Controle heb je opzich wel, want een verslaving is niet in een keer heel zwaar. Het begint licht met zweten en wat jeuk en trilhandjes. Als je dat hebt is het tijd om een tijdje te stoppen denk ik zo. Kans op angst en depressies krijg je alleen als je lichamelijk afhankelijk bent geweest, niet als je alleen in de avond een paar doseringen hebt gebruikt zoals hem. En zoals je ziet heeft het juist geholpen en zijn de klachten omdat hij er mee is gestopt op de zelfde manier teruggekomen.
GHB als antidepressivum werd voor zover ik op internet kan vinden voorgeschreven als 4x per dag 1,5 ml. Doktoren gaven het als medicijn dus maar met 6ml per dag, scheelt nogal.
Zeg toch ook in mijn vorige post 3x een lage dosering.
In Europa wordt GHB zelden meer voorgeschreven vanwege het grote misbruik en omdat er betere middelen zijn voor de meeste doelen.
Ligt eraan wat, het is nooit veel gebruikt als medicijn. Bij een narcose maar daar zijn inderdaad betere middelen voor. In Amerika zijn veel GHB rechtzaken die steeds vaker neigen naar de hand van de aanklager om dit middel legaal te maken. (In ieder geval sneller als recept verkrijgbaar inplaats van veelal chemische benzo's die veel verslavender zijn en minder goed werken). Maar GHB is een endogene stof en daar kan je geen patent op krijgen, dus zijn farmaceutische bedrijven daar niet geinteresserd in. Waarom zou je als je voor een chemisch middel wat ongeveer hetzelfde doet 75$ per 20 tabletten kan vangen?
Dat is de reden dat ik zelfmedicatie met GHB gewoon dom vind.
Denk niet dat er veel betere middelen zijn tegen zijn angstproblematiek. Het is juist de kracht van GHB dat het hierbij zo goed tegen werkt en veel beter is dan de bestaande SSRI's en benzo's.
Volgens mij gaf Augustis net aan hetzelfde gebruik als jij te hebben gehad, betekent dus dat jij het ook veel te bont maakt als ik jouw woorden mag geloven. Geestelijk verslaafd ben je al, want je gebruikt het niet meer recreatief, maar doses verspreid over de dag en elke dag 20ml zoals je zei.
Volgensmij zei ik ook dat ik al veel langer gebruikte dan hem en dat ik dat maar tijdelijk heb gedaan en er totaal geen verslaving van heb opgelopen. Ook geestelijk niet. Lezen is moeilijk blijkbaar
Ben er nog steeds van overtuigd dat cannabis veel goed kan doen, maar verslavend is het wel! Gebruik het nog steeds medicinaal maar gelukkig slaap ik tegenwoordig ook prima zonder.
Ben zelf van mening dan cannabis een zeer onderschatte drug is die veel induviduele problemen kan veroorzaken. Het is zeker verslavend maar niet lichamelijk, gelukkig ben je er nu vanaf
Drugs is leuk, maar alleen recreatief
Helemaal mee eens

