Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn ervaring is dat je wel blijvende schade over kan houden aan langdurig ghb gebruik. Mijn vriend wil het nog niet helemaal toegeven maar zijn geheugen is vele malen slechter, kan niet veel informatie meer in 1 keer verwerken en zijn handen trillen constant.... dus weet waar je aan begint, langdurig gebruik zal ik zeker vermijden. Verder vind ik 2,5 ml persoonlijk veel. Daar ging ik de eerste keer van out. Is natuurlijk erg verschillend maar liever te weinig dan te veel. En als laaste tip. Als je na een half uurtje niets (denkt te) voelen neem dan niet meteen veel meer. Je kan beter afwachten en een andere keer iets meer nemen. Een extra doses terwijl de andere wat laat binnenkomt kan erg naar uitpakken."
"Beetje gevoelig typje mischien... 1 tot 1,5 heeft voor mij meer dan genoeg effect. Mijn vriend is er jaloers op....."
"Helaas kan mijn vriend de ghb maar moeilijk weerstaan. Hij is opgenomen geweest en werkt er hard aan om niet met de verkeerde reden naar de ghb te grijpen. Nu is hij van mening dat hij deze drugs nog wel af en toe zou kunnen gebruiken. Gewoon in het weekend thuis.... Niet om gevoelens te verdringen maar gewoon om even los te gaan en voor de sex. Ik denk dat dit de kat op het spek binden is maar ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft. Ik hoor graag hoe jullie daar over denken en mocht er iemand zijn die de verslaving inmiddels onder controle heeft en nog wel recreatief gebruikt hoor ik graag zijn/haar verhaal."
"bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat het niet haalbaar is omdat het bij hem nooit bij 1 keer blijft. Ook al gaat hij meerdere keren out, dan nog pakt hij gewoon weer zodra hij wakker is. Eigenlijk net zo lang tot het op is. (Zit nu eigenlijk ook te wachten tot het op is, eerder wil ik eigenlijk niet naar huis, dan is hij zichzelf niet.) En wat jij ook schrijft, waarom dit risico iedere keer weer lopen.... ik denk dat we dat verslaving kunnen noemen Maar hoe krijg ik hem dan aan het verstand? Hij is er echt van overtuigd dat het wel kan. Nu natuurlijk helemaal nu hij weer onder invloed is... En jij kent wel gevallen van mensen die dat na een verslaving voorelkaar krijgen?"
"helaas is dreigen nu net het gene wat niet werkt. Hij heeft me zo al een aantal keer weggestuurd. Als ik hem laat kiezen tussen die rommel en mij zegt hij: "ga dan maar!" Nu moet ik wel zeggen dat dat het geval is als hij g gehad heeft. Hij is er nu na een kleine terugval weer vanaf en denkt er nu weer anders over (gelukkig) Nu laat hij me merken dat hij niet zonder mij zou kunnen en ook niet zou willen. Het lijkt wel een duiveltje in hem wat zorgt dat hij niet meer man is waar ik zo van hou. Gelukkig lukt het me tot nu toe nog steeds aardig de persoon en de verslaving los vanelkaar te zien.... En sinds gister kwam hij toch met de conculsie dat recreatief waarschijnlijk ook niet zo haalbaar is... Hij geeft aan dat hij nog wel heel af en toe samen 1 avondje in een weekendje wat zou willen gebruiken maar dat hij het spul dan niet tot zijn beschikking heeft, maar ik heb er mijn twijfels nog over. Maar dat is al een beter vooruitzicht, en als zulke kleine ontwikkelingen blijven komen komt het volgens mij helemaal goed. Mochten er nog anderen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het nogsteeds graag."
"Oja, en de hulpverlening die hij krijgt is erg slecht naar mijn beleving. Ik zie daar echt de meerwaarde niet zo van in. In de kliniek was goed, maar de nazorg is verschikkelijk. Hij staat er ineens weer alleen voor..... (gelukkig heeft hij mij )"
"Mijn vriend is ook langere tijd verslaafd geweest en heeft er, naar ons idee verschillende dingen aan overgehouden. Onderandere zijn geheugen maar ook slapen en wakker worden is helemaal verstoord. bij hem hebben we het dan wel over een jaar of 5/6.."
"Tegenwoordig moet je echt een diagnose hebben van een psychiater met de bijbehorende testen om ritalin voorgeschreven te krijgen. Als het alleen voor het studeren is zou ik op zoek gaan naar een betrouwbare leverancier"
"Sinds en tijd heb ik een relatie met iemand die helaas nog steeds niet van de ghb kan afblijven. Ik vind het allemaal erg moeilijk en vraag me af of er nog meer parners zijn en ook of er parners zijn van Ex verslaafden. (beetje op zoek naar goede moed ) Het is een lang verhaal maar hier de beknopte versie voor iedereen die intresse heeft: Mijn vriend heeft een lang verleden met drugs en gebruikt al van jongs af aan. Ik ken hem al heel erg lang dus weet aardig hoe dit verloop geweest is. Sinds een paar jaar hebben we weer meer contakt en zo ontstond er meer dan alleen vriendschap. Hij kon goed bij mij praten over zijn problemen en ik was open en oordeelde zo min mogenlijk. Hij heeft zich laten opnemen om af te komen van zijn ghb verslaving en ging er met volle moed tegen aan. Toen ik op bezoek kwam zag ik een hele andere jongen. Hij was gebroken en leek in te zien dat het anders moest. Eenmaal uit de klininc was het natuurlijk nog niet klaar. HIj had vaak terugvallen en gebruikte alles wat maar voorhanden was. En zo ook met regemaat ghb. Helaas kan hij niet stoppen als hij dit eenmaal gebruikt en komt het er altijd op neer dat hij out gaat. En voordat hij out gaat swalkt hij door het huis, strooit en smeert hij overal etenswaar en is het huis 1 gaos. Nu wonen we sinds kort samen en alles loopt super. Hij heeft steeds minder vaak een terugval, op zoek naar een baan en de relatie komt steeds meer in evenwicht. Echter is het 1 keer in de zoveel tijd toch weer mis. ZOals vandaag dus. Ik zie zeker wel in dat hij enorme stappen maakt maar vind het toch elke keer weer moeilijk. Van de week merkte ik al dat hij anders was, kon geen ghb in huis vinden en hij gaf aan dat hij niets gehad had. Tot dat hij weer begon te zwalken en uiteindelijk buiten op de grond lag. Daarna was hij naar de weg toegegaan waar hij iets leek te zoeken. Hij leek stomdronken en gelukkig kon ik hem daar wegplukken. Later was hij weer redelijk bijzinnnen en ging ik even weg. Toen ik terug kwam vond ik hem op de betonnenvloer buiten. Ik schrok me rot! Ik heb geprobeerd hem wakker te maken maar dat lukte niet, hij had nog wel hardslag en op dat moment schrok hij wakker. Wat een opluchting! Maar begon hij te schreeuwen, door de hele buurt, hij wou naar huis en had het koud. Als ik hem bij zijn hand pakte en vroeg of hij naar binnen kwam schreeuwde hij het uit van de pijn. En uiteindelijk heb ik hem (na een 1,5 uur) meegekregen, uitgekleed, onder de douch gezet, afgedroogd, aangekleed en op de bank gelegd. Ik voelde me net een verzorgende in een verplegingshuis. Het moeilijke vind ik dat hij zo anders is als hij die rommel gebruikt. Hij is hartenloos en is er dan heilig van overtuigd dat hij dit prima kan hebben staan en af en toe gebruiken. Als ik hem zeg dat dat wat mij betreft geen optie is en dat hij een keuze moet maken zegt hij dat ik maar moet oprotten. Ik weet (uit ervaring) dat hij dit alleen zegt als hij boos is omdat ik de rommel heb weggehaald of als hij onder invloed van die rommel is. Hij laat me iedere keer zo schrikken en ik ben erg bang voor de mening van buitenstaanders als ze hem zo tegen komen. Het ziet er niet uit, hij lijkt wel dibiel! En ondanks al die toestanden zie ik nog steeds dat het kleine stapjes beter gaat. Ik ben gewoon zo gek op die jongen maar dit hou ik niet oneindig vol. Helemaal niet omdat er bijna niemand is waar ik er mee over kan praten. Ik zou graag in conakt komen met andere partners van ghb-gebruikers en als je hier toch bent en mijn, toch weer langere ,verhaal dan de planning gelezen hebt is een reactie ook wel fijn."
"Re: nog meer parners van GHB verslaafden? Dank je voor je reactie! Ik heb je een pb-tje gestuurd. Verder helemaal niemand? Toppic is 247 keer bekeken maar niemand die enige herkenning heeft of goed advies?"