"Zoals ik zei vrijwel zeker, er wordt momenteel onderzoek naar gedaan heb ik gelezen. Ik zal je de uitslagen sturen als het onderzoek is afgerond...
Klik om te vergroten...
Ja dat dacht ik al.. nog niet bewezen = niet bewezen.
Je spreekt jezelf tegen. Er zijn BIJNA geen mensen die overlijden aan alleen GHB en vervolgens zeg je dat mensen ALTIJD hebben gecombineerd.
Klik om te vergroten...
Volgensmij zijn er maar 1 tot 2 mensen puur aan GHB overleden, en dat kwam niet omdat ze teveel hadden genomen, maar omdat de afkick zo heftig was dat ze eraan waren overleden. En dat hoeft ook helemaal niet, maar omdat dokters en verslavingsinstellingen nog zo weinig kennis hebben hoe hiermee om te gaan worden er vaak verkeerde middelen voorgeschreven bij een afkick en op een verkeerde manier en dan kan het dus fout gaan.
En wie moet ik geloven, de optiek van 1 persoon die nog in de ontkenningsfase zit of de ervaringsverhalen van tientallen anderen plus alle informatie van het internet? Niet elke verslaving werkt hetzelfde. Je geeft zelf precies aan hoe de verslaving van GHB werkt. Je voelt je niet down of kut en je denkt dus dat het geen gevolgen heeft. Nog maar een dosis dan... Tot je wel verslaafd bent. Goed dat je alcohol er even bij haalt, over vergelijkingen gesproken. Reken jij even het aantal gebruikers en het aantal slachtoffers uit en vergelijk dit met GHB. Spreken we elkaar daarna weer..
Klik om te vergroten...
Ontkenningsfase? Gebruik het al een lange tijd, heb voor mezelf bepaalde regels gesteld en daar kan ik prima naar leven. Een beetje discipline heet dat. En ja 20ML per dag kan, dat zijn 4 doseringen van 5ML wat gelijk staat aan 12u onder invloed. Dit geeft genoeg tijd aan het lichaam om te herstellen van bezetten receptoren. Ik raad het niet aan zoals jij doet beweren, maar zeg ook niet dat het een afhankelijkheid geeft. Heb zelf op die dosering gezeten, gebruik nu heel wat minder, meestal ook maar 2 tot 3ml als ik het overdag zou doen wat ook minder snel tot verslaving lijd, maar op 20ML ben ik totaal niet afhankelijk geweest. Mee gestopt en totaal geen bijwerkingen gehad. Ook geestelijk niet.
Waar baseer je dat op? Kan je lever wel zo'n zuurtegraad aan dan? Want je slokdarm verbrand langzamerhand als je veel GBL gebruikt... En wat betreft die ratten, gebruik jij het in dezelfde omstandigheden als die ratten dan? Dus met dezelfde dosis in verhouding tot het gewicht, en dezelfde frequentie en in een lab onder toezicht?
Klik om te vergroten...
Die zuurtegraad heeft alleen invloed op de slokdarm, en mits goed vermengd valt dit reuze mee. Voor de lever maakt het verder niet uit. Ja, de doseringen en hoeveelheid wordt berekend naar de omvang en gewicht van de rat natuurlijk. En nee ik zou GBL niet op die manier onder die omstandigheden gebruiken (gebruik sowieso geen GBL) maar alle wetenschappelijke onderzoeken worden op zo'n manier gedaan. Als je zo redeneert kan je meteen elk onderzoek over wat dan ook van de baan schuiven..
os040 verteld hier dat je zonder risico's 20ml GHB per dag kunt gebruiken.
Klik om te vergroten...
Zonder risico zeg ik niet, ik heb duidelijk aangegeven dat het per gebruiker verschilt hoe snel een verslaving tot stand komt maar bij 20ML zijn de receptoren gewoon niet voldoende tijd bezet geweest om extra's te gaan aanmaken.
Je kunt beter de klachten bestrijden in samenspraak met een arts, die er wel voor is opgeleid. Dan loop je een stuk minder risico's.
Klik om te vergroten...
Zijn gebruik geeft totaal geen verslaving.. Alleen in de avond 3 doseringen pakken doet echt niets.. zoals je ziet heeft ie zonder problemen kunnen stoppen en zijn de klachten ook niet erger geworden maar op de zelfde manier terug gekomen. Tenminste dat zegt hij.
Tuurlijk ben je blij met de input van os040, dit rechtvaardigt namelijk ook jouw gebruik. Je zegt dat alle negatieve verhalen over GHB vooral voortkomen uit slordig gebruik, logisch maar dat geld voor alle middelen. Je doet zelf precies hetzelfde want je geeft aan dat je het niet recreatief gebruikt maar als medicatie voor depressies, reeds bestaande psychische problematiek dus.
Klik om te vergroten...
Er zijn een heleboel psychiaters, vooral in Amerika die GHB aanbevelen als een anti depressiva. In plaats van zeer verslavende benzodiapines te gebruiken die ook chemisch zijn en eigenlijk veel minder effect hebben dan het natuurlijke GHB. Het wordt ook niet voor niets voorgeschreven aan suicidale patienten, die na een paar weken op 3x een lage dosis per dag al permanente resultaten boeken. Verder wordt Xyrem (GHB) al 20 jaar gebruikt voor narcolepsy patienten (mensen die geen goede REM slaap kunnen krijgen en zo dus problemen ondervinden overdag op hun werk of wat dan ook). Die elke dag voor het slapen een dosis nemen en als ze wakker worden nog een, bij 2% van de gebruikers werd dacht ik misbruik van het middel gemaakt, zoals ongeveer altijd het geval is, bij welk middel dan ook en in grote getallen. Ook in alle ghb studie's wordt aangegeven dat het niet verslavend is maar bij zeer frequent gebruik wel afhankelijkheid kan optreden. Het enige wat je hoeft te doen is niet constant te gebruiken. Ik denk dat er toch wat mis met jezelf is als je 24u per dag naar iets moet grijpen. Om dit altijd maar op het middel te gooien gaat mij iets te ver.. En kom nou niet aan met "ja maar dat doen ze dus omdat ze verslaafd zijn", want er gaat een lange tijd vooraf dat je nog lang niet verslaafd bent.
Ik snap os040 wel, zo dacht ik 4 maanden geleden ook. Nu ben ik 24/7 afhankelijk. Ik had exact dezelfde denkwijze over GHB, overal de positieve dingen naar voren halen.
Overigens, ik ben het levende bewijs dat GHB wel degelijk tot lichamelijke verslaving kan leiden. Ik heb ongeveer 3 dagen tot 20ML gebruikt. Zondagmiddag besloot ik te stoppen, er was hier ZEKER geen sprake van ook maar een klein beetje psychische verslaving. Die avond, ongeveer 4/5 uur na laatste inname begonnen de klachten: trillen, hevig transpireren, hartkloppingen waar je bang van wordt en para gedachten waren de meest bovenop liggende klachten.
Klik om te vergroten...
Tja.. Als je het zo wilt interpeteren. Ik geef alleen feiten aan, en de feiten spreken voor zich. De enige risicovormen zijn afhankelijkheid en het out gaan. Zolang je daar mee om kan gaan is het gebruik te verwaarlozen. Dat jij binnen 4 maanden een verslaving hebt opgelopen kan ik helaas niets aandoen.. maar ligt aan jou en niet aan het middel. Je hebt het gewoon veel te bont gemaakt en nu zie je de consequenties. Ik gebruik al veel langer dan jij en heb totaal geen verslaving, ook niet geestelijk. Af en toe gebruik ik ook een week niet en daar kan ik prima mee leven. Dan is er echt geen sprake van verslaving. Heb persoonlijk zelfs dat als ik er telang aan zit (24u of langer) er ook gewoon even genoeg van heb.. Maar je moet niet de indruk krijgen dat ik er zovaak zolang aan zit want binges doe ik hooguit met een feestje o.i.d. Wat misschien 1x in de 2 maanden voorkomt.
Gebruik het omdat het kan, niet omdat het moet dan ben je veel te ver gegaan. Er zijn ook genoeg gebruikers die hun gebruik wel onder controle hebben. En je verhaal over dat je 3 dagen 20ML per dag hebt gebruikt en zulke heftige ontwennig daarvan hebt oplopen neem ik met een korrel zout, want 99% van de tijd werd er toch wel ietsje meer gebruikt."