#1
Mijn begrijpend lezen is prima, de jouwe ook? Volgens mij gaat je mooie onderzoekje namelijk niet over dagelijks gebruik en hoe de hersenen dan omgaan met zuurstoftekort en GHB. Als je elke nacht onder invloed van GHB slaapt betekent dat als je het mij vraagt een chronisch zuurstoftekort in je hersenen, toch?!...
Dit wordt me laatste reactie want vind het een beetje tegenvallen zo
"Mamelak has also noted the unique ability of GHB to reduce brain glucose consumption, without toxic effect." Wat dus inhoud dat de hersenen minder koolhydraten nodig hebben om op hetzelfde niveau te kunnen blijven functioneren en dus zelfs hersenschade tegengaat. Misschien moet je je engels een beetje opfrissen.
Zoals ik zei vrijwel zeker, er wordt momenteel onderzoek naar gedaan heb ik gelezen. Ik zal je de uitslagen sturen als het onderzoek is afgerond...
Je moet dat onderzoek toch ergens hebben gelezen? Of heb je dan gehoord van iemand? Anders kan je toch gewoon een link geven naar de desbetreffende studie?
Hoe kom je hierbij? Het hele internet zegt namelijk van wel, ik kan nergens vinden van niet. Daarbij heb ik dit ook geleerd in een training over drugs en zelf en bij anderen ook ervaren.
http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaal ... apport.pdf
http://www.hulpgids.nl/index.php?mid=81&content=640
http://www.yojax.com/site/ghb
http://kungfuchem.blogspot.nl/2009/03/g ... gamma.html
Staat allemaal dat het geen tolerantie geeft en was bij mij ook precies zo, maar misschien is het per individu verschillend
Klopt, en daarom worden zo weinig dingen met zekerheid gezegd over drugs. Geen enkele onderzoeksuitslag over ratten zal ooit op mensen toegepast worden zonder het ook te testen op mensen in een veilige omgeving.
Als een rat bepaald gedrag vertoond is dat een reden om wel of niet op mensen te gaan testen, maar nooit een reden om aan te nemen dat mensen wel hetzelfde zullen reageren.
Een rat heeft veel wel van de menselijke hormoonhuishouding weg en ook het zenuwstelsel en wordt vaak als proef gebruikt omdat het redelijk vaak overeenkomt. Maar dat is een andere discussie.
Je zegt dat je controle hebt omdat een verslaving langzaam op komt. Moet ik daaruit afleiden dat jij vind dat alle verslaafden dom zijn en jij niet? Dat is namelijk ook een heel herkenbaar kenmerk van een beginnende verslaving, het is alleen moeilijk in te zien.
Zeg niet dat ze dom zijn, maar je kan een beginnende (lichamelijke) verslaving echt wel herkennen.
Wat betreft de zelfmedicatie, als GHB ervoor zorgt dat er extra receptoren worden aangemaakt betekent dit gewoon dat er bij stoppen met GHB te veel signalen worden doorgegeven in je hersenen. Of je nu een lichamelijke afhankelijkheid hebt of niet, te veel signalen kunnen angsten en paranoïde gedachten opleveren en in het ergste geval een psychose.
Ik snap uberhaubt niet waarom iemand een illegaal middel zou verkiezen boven een legaal middel wat door een gediplomeerd iemand wordt voorgeschreven en betaald door de verzekering...![]()
Zoals ik al aangaf is 8 tot 10ml per dag niet genoeg om zo'n heftige reactie te veroorzaken. En waarom iets kiezen boven een voorgeschreven middel? Heb ik al uitgelegd. GHB wordt gedemoniseerd in dit land en vele andere terwijl het juist een veel betere medicatie is tegen angst en depressie dan de zogenaamde voorgeschreven middelen.
Het beste middel is niet altijd het middel wat de meeste klachten onderdrukt, maar soms ook het middel wat iets minder klachten onderdrukt maar daarbij wel de risico's enorm verkleind. Dus de risico's van misbruik op recept maar ook het verergerd terugkomen van de klachten bij stoppen.
Als jij serieus denkt dat een benzo of SSRI minder schade of bijwerkingen en verslaving veroorzaakt dan GHB heb je het echt mis. Benzodiapines zijn 10x zo verslavend en een SSRI veranderd op lange termijn hersenprocessen wat wel weer wat hersteld maar wat met logisch nadenken dus ook niet echt ideaal is. Daarbij veranderd het je karakter.
Je blijft er wel op hameren dat ik niet goed lees, maar dat is meer jouw probleem. (LET OP, ik probeer je met de volgende uitleg niet te beschuldigen van een verslaving, ik vertel alleen hoe het meestal gaat!) Zoals ik al zei, een geestelijke verslaving is heel moeilijk bij jezelf te signaleren en je kunt heel lang geestelijk verslaafd zijn en zelf blijven ontkennen dat het zo is. Het is dus mogelijk dat je het zelf niet door hebt. Ik ben een jaar lang geestelijk verslaafd geweest aan wiet en ik was in de volle overtuiging dat het niet zo was.
Het is dus heel goed mogelijk dat je in die tijd wel geestelijk verslaafd was, je gebruikt(e) het tenslotte elke dag. Hoe het nu is kan ik uiteraard niets over zeggen.
Ik gaf dacht ik aan dat ik ook vaak een week stopte en daar prima mee kon leven. Voelde me top, gewoon zoals ik me altijd heb gevoeld zonder G. Dus van een geestelijke verslaving is dan geen sprake.
Het is inderdaad een onderschatte drug, al is het wel de meest veilige drug die er is (including alcohol). Mijn mening is overigens dat je er wél lichamelijk verslaafd aan kunt raken, maar das een andere discussie die we hier beter niet ook nog eens bij kunnen betrekken![]()
Cannabis is niet lichamelijk verslavend, je lichaam gaat niet protesteren na stopzetting van gebruik, al kan slapen e.d. wel moeilijk zijn. Verder alcohol bestempelen als meest veilige drug is natuurlijk een lachertje. :P Alcohol staat bovenaan de harddrug lijst op nummer 1.
http://www.scientias.nl/alcohol-is-scha ... oine/18878
Maargoed we kunnen nu nog wel uren doorgaan, maar ik denk dat de topic starter zijn vraag nu wel beantwoord heeft gezien en dat we tot de conclusie kunnen komen dat ghb mits gecontroleerd gebruikt geen schade zal geven en een heel fijn goedje kan zijn.



