Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe misverstanden van GHB

De misverstanden van GHB

99 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lul maar wat zei:
Mensen komen met een vraagje over GHB en worden dan meteen doorgestuurd naar de ergste topic van misbruik van GHB en ja dan maak je mensen snel bang.
Klik om te vergroten...
Je kan het angst noemen, je kan het ook waakzaamheid noemen, wat is er mis met waakzaamheid?

Ik lul maar wat zei:
Als iemand een motor wil kopen en ik ga hem alleen maar plaatjes van zware motor ongelukken toesturen dan word diegene natuurlijk ook bang om op een motor te rijden.
Klik om te vergroten...
Het verschil is dat je een rijbewijs moet halen voor je motor mag rijden. Daarbij koopt iedereen meestal 1 motor tegelijk.
GHB daarentegen raakt een keer op en dan heb je nieuwe GHB nodig. Wanneer je jezelf met je motor te pletter rijdt heb je geen nieuwe motor nodig.
Iedere lul op een willekeurige straathoek verkoopt je GHB om je daarna alleen nog maar meer GHB te verkopen. Zolang je het vol kan houden verdient er iemand aan je, succes met je GHB consumptie!

Ik begrijp je insteek hoor. Ik vind alleen dat je vergelijking kant nog wal raakt. Het feit dat jij vind dat je om kan gaan met GHB betekent niet dat je dan ook maar iedereen aan de GHB moet krijgen toch? Of mis ik hier een verborgen agenda?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Ik begrijp je insteek hoor. Ik vind alleen dat je vergelijking kant nog wal raakt. Het feit dat jij vind dat je om kan gaan met GHB betekent niet dat je dan ook maar iedereen aan de GHB moet krijgen toch? Of mis ik hier een verborgen agenda?
Klik om te vergroten...

Zoals ik had beschreven is dit geen topic om GHB de hemel in te prijzen! Staat er echt.
Maar om een andere kant van GHB te belichten.

Casaan zei:
Het verschil is dat je een rijbewijs moet halen voor je motor mag rijden. Daarbij koopt iedereen meestal 1 motor tegelijk.
GHB daarentegen raakt een keer op en dan heb je nieuwe GHB nodig. Wanneer je jezelf met je motor te pletter rijdt heb je geen nieuwe motor nodig.
Iedere lul op een willekeurige straathoek verkoopt je GHB om je daarna alleen nog maar meer GHB te verkopen. Zolang je het vol kan houden verdient er iemand aan je, succes met je GHB consumptie!
Klik om te vergroten...

De vergelijking met de motor is alleen maar bedoeld om aan te geven als je iemand alleen de enge kanten van iets laat zien dan is het ook eng!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is dan de bedoeling van je post kerel?
Ik wil het graag begrijpen. Je worstelt zelf met GHB schrijf je in verschillende topics, wat is dan de reden dat je hier aanmoedigt gematigd gebruik van GHB te maken?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Je kan het angst noemen, je kan het ook waakzaamheid noemen, wat is er mis met waakzaamheid?
Klik om te vergroten...

En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Wat is dan de bedoeling van je post kerel?
Ik wil het graag begrijpen. Je worstelt zelf met GHB schrijf je in verschillende topics, wat is dan de reden dat je hier aanmoedigt gematigd gebruik van GHB te maken?
Klik om te vergroten...

Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lul maar wat zei:
En als iemand met een vraagje over coke komt word hij ook niet meteen doorgestuurd naar een topic waar iemand bijna is overleden van coke gebruik. Dus dat wil ik daar ook mee zeggen.
Klik om te vergroten...
Nu trek je de zaken wel behoorlijk uit perspectief.
Daarnaast kan je verschillende typen drugs moelijk met elkaar vergelijken dacht ik zo. Anders werd crystal meth ook op de gedooglijst geplaatst net als cannabis.

Dat minder dan 3% van jouw vriendengroep problemen heeft ondervonden met een bepaald type drugs waar veel mensen mee worstelen wil toch niet zeggen dat die worstelende mensen daar niet over mogen waarschuwen?
Ik ken in mijn omgeving mensen die recreatief G kunnen gebruiken. Dat is erg cool voor hun. Ik heb zelf een voorkeur voor downers en laat daarom het gebruik van G wel uit mijn hoofd. Mede dankzij de verhalen hier op dit forum. Ik ben de mensen dankbaar voor hun verhaal en hun waarschuwingen.

Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Ik waardeer ook jouw input dat GHB echt niet zo erg hoeft te zijn, ik begrijp dat je bedoeld te zeggen dat je er ook verantwoord mee om kan gaan. Ironisch genoeg bericht je in dit zelfde forum over de moeite die je hebt om van de GHB af te blijven.
Klik om te vergroten...

Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.
Heb een jointje gerookt vandaag dat wel. Maar dat is oke af en toe. Geen harddrugs en ook geen planningen.

Maar het mag best wel eens gezegt worden dat GHB ook een leuke drugs is. Net als andere drugs. En dat is dus wat ik wil bereiken met deze post. Las alles even door vandaag alleen maar elende op elende.
Dus even een positieve post erover tussendoor :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik lul maar wat zei:
Ik ben nu dus een recreatieve gebruiker van GHB al dagen lang gebruik ik niks meer.
Klik om te vergroten...

Says it all.

Casaan zei:
Wie gaat er drugs gebruiken als het effect niet leuk is? GHB is juist daarom zo gevaarlijk, dat bewijs je zelf door aan te geven dat je er mee worstelt. GHB is een sluipmoordenaar.

Dat mensen zich daarvan bewust zijn helpt toch alleen maar bij het in de hand houden van hun GHB gebruik? Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Ik ben het met je eens dat GHB gebruik niet gestigmatiseerd hoeft te worden. Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren.
Klik om te vergroten...
Er lezen ook anderen mee :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Ik denk alleen niet dat je het maar zo aan iedereen kan aanraden, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.

Casaan zei:
Bewust zijn van het gevaarlijke aspect helpt in mijn ogen om recreatief te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fenrir zei:
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren
Klik om te vergroten...

Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lul maar wat zei:
Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.



Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
Klik om te vergroten...
We kunnen zo de politiek in @Ik lul maar wat
Mooi dat we het eens zijn geworden dat je voorzichtig moet zijn met GHB.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik lul maar wat zei:
Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
Klik om te vergroten...

Integendeel, ik wil enorm graag meediscussiëren maar ik zit me steeds in te houden omdat ik weet dat we het toch niet eens gaan worden. Het was inderdaad onnodig om me alsnog in het gesprek te mengen, dus bij dezen trek ik me terug :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voorzichtig moet je zeker zijn en dat moet elke drugs. Duurde even voor ik wist dat GHB zo verslavend was maar nog steeds een leuke drugs. Ga volgende maand weer een 100ml kopen. Lange pauze houden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo tegenstrijdig dit.

Nee ik wil GHB niet promoten maar ik doe het toch. Je zegt dat je met deze post 'n andere kant wilt belichten van GHB. Maar je moet denk wel begrijpen dat het op vele van ons inclusief mezelf gewoon verkeerd overkomt.

'De misverstanden van GHB'


Welke misverstanden?

Inderdaad, er is maar een kleine groep die verslaafd raakt aan GHB maar toevallig is GHB wel 1 van de pittigste drugs om verslaafd aan te raken. Daarnaast valt ook nog meer dan de helft terug, daardoor is het wel een maatschappelijk probleem.

Het is juist fijn dat we elkaar hier op het forum kunnen waarschuwen voor de gevaren van GHB. Er zijn ook zat topics te vinden waar mensen tips krijgen hoe veilig om te gaan met GHB, net zoals mensen tips krijgen om om te gaan met XTC of iets anders.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat GHB een risicovolle drug is met een gevaar op ernstige verslaving. Alleen toch merk ik dat je ergens 'n rede blijft zoeken om het goed te praten.

GHB is een fijne drug, dat kan ik niet ontkennen. Ik ben ook niet voor niets verslaafd -geweest- aan de GHB. Maar de keerzijde is écht pure ellende. Dat zou jij net zo goed moeten weten als mij.

Ik lul maar wat zei:
Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.
Klik om te vergroten...

Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.

Er wordt ook niet gezegd dat iedereen verslaafd raakt aan GHB. Het is zoals @Casaan zegt; 'Waakzaamheid'. Nogmaals, een GHB verslaving wens ik in ieder geval niemand toe.

Casaan zei:
GHB is een sluipmoordenaar.
Klik om te vergroten...

Dit. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rebell zei:
Lachgas brengt echt schade toe.
Zelfs zo erg dat je in een rolstoel kan belanden. Dus ik geloof dat je dat helemaal moet laten liggen zelfs bij elk weekend gebruik kan je makkelijk zenuwpijn krijgen.
Daar gaan we nog meer over horen.

Normaal GHB gebruik is hartstikke leuk en hoeft geen schade te brengen.
Klik om te vergroten...
Lachgas gebruik hoeft ook geen schade te brengen als je het op de juiste manier doet en geen achterlijke hoeveelheden gebruikt, al die horror verhalen van lachgas komen van mensen die het echt zwaar hebben misbruikt. Dus net als @050, vind ik het opmerkelijk dat je iedereen loopt te waarschuwen voor lachgas maar je dan wel stoort aan waarschuwingen over GHB. Drugs gebruik is natuurlijk nooit zonder risico's en daarom zijn waarschuwingen over hoe het mis kan gaan ook juist goed, die helpen mensen meer informatie te vergaren en zo een betere inschatting van de risico's te maken.

Het is trouwens ook wel opvallend dat je het zo duidelijk opneemt voor je lievelingsdrug GHB en dan speed en lachgas afvalt omdat jij die persoonlijk niet leuk vind. Iedereen heeft zijn voorkeuren wat betreft drugs, maar jij bent nu de 'feiten' zo aan het verdraaien dat ze aansluiten op jouw voorkeuren.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
vind ik het opmerkelijk dat je iedereen loopt te waarschuwen voor lachgas maar je dan wel stoort aan waarschuwingen over GHB.
Klik om te vergroten...

Heb ik gezegd dat ik me er aan stoor?
Nu ga je woorden in mijn mond leggen.
Ik vind dat er alleen maar negatief word gepraat over GHB en ik laat een andere kant horen. Heb dit nu al weet niet hoe vaak gezegd.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind veel reacties erg vervelend en totaal niet opbouwend in het geven van kritiek. Ik ben het met Rebell eens dat er veel te vaak negatieve verhalen over worden verspreid in vergelijking met alcohol of cocaïne. En ik vind zeker dat je het kan vergelijken in het aantal mensen dat verslaafd is. Hoe meer mensen verslaafd zijn aan een drug is voor mij een maat voor hoe verslavend een middel is.

Bovendien zie je in dit figuur dat alcohol veel meer schade toebrengt aan anderen en vind ik je dus in principe egoïstischer wanneer je alcohol drinkt dan ghb gebruikt. Nu kun je beargumenteren dat er meer mensen alcohol drinken en het sociaal geaccepteerd is, maar het blijft alsnog een keuze die mensen maken ook al is het gevaarlijker voor jezelf en anderen. En hoe vaak hoor je wel niet leuke verhalen over alcohol. Ik vind het dus oneerlijk door meer negatieve dingen te zeggen over ghb dan alcohol.

Hierbij wil ik absoluut niet zeggen dat het gebruik van ghb goed is, het is alsnog heel gevaarlijk en als mensen dat zeggen is dat niet onwaar. Maar wel zeker hypocriet als ze je een drankje aanbieden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."