#1
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren
Zo is het maar net en ik kan dit inmiddels ook uit persoonlijk ervaring zeggen. Ieder heeft zo zijn eigen drug of choice en gevoeligheden. Dat je een aantal drugs hebt gebruikt zonder problemen, bied helaas niet de garantie dat je niet verslaafd kunt raken zoals ik mensen hier op het forum nog wel eens hoor zeggen. Als je maar genoeg drugs probeert kom je er vanzelf wel een keer een tegen waar je mee moet oppassen. Uiteraard zijn er wel een aantal drugs die een groter verslavingspotentieel hebben en een aantal waarbij de verslaving een bitch is om vanaf te komen. Het is aan een ieder om te bepalen of je die risico's het waard vind bij het proberen van een nieuwe drug.Ik persoonlijk denk dat er geen “ergste” drug is. Wel kan een bepaalde drug voor iemand de “ergste” drug zijn.
Begrijp mij niet verkeerd GHB is ook een heftige verslaving maar mensen gaan zich niet op die manier gedragen.
Ergens snap ik dit topic wel, want met name de donkere kant van GHB krijgt er veel aandacht hier op het forum. Maar dat komt ook gewoon omdat er recent een aantal mensen in de problemen zijn gekomen met GHB of daarvan aan het afkicken zijn, dan komt zoiets automatisch meer te spraken. @Ik lul maar wat, je zit hier nog niet zo lang op het forum, maar ik kan je verzekeren dat dit gewoon een fase is. Momenteel zitten we op het forum in de GHB is gevaarlijk en pep is super leuk fase, tja dat waait wel over en dan is er weer een andere drug die veel aandacht krijgt, zo hebben we eerder ook wel een 4-FA en 2C-B fase gehad
Btw, je cijfers die je laat zien zeggen niks, het laat alleen de cijfers zien van verslaafden en niet van gebruikers, die twee moet je wel tegen elkaar afzetten om iets zinnigs te kunnen concludderen.
Dat niet iedereen verslaafd raakt aan GHB is logisch, maar dat is ook niet de reden voor de vele waarschuwingen hier. Want als je verslaafd raakt aan GHB is het wel zo'n beetje de meest nare drug om vanaf te komen, dat is de reden voor de vele waarschuwingen.
Ik krijg bij dit topic eigenlijk meer het gevoel dat jij GHB de shit vind en je persoonlijk aangevallen voelt bij de negatieve aandacht van GHB. Want waarom zou je anders zoveel tijd in een topic stoppen is als het enige punt is dat niet iedereen aan GHB verslaafd raakt?
Mensen met 'n GHB verslaving zie je niet veel op straat
Máár dat lijkt mij geen critirium of het wel of geen heftige drug is toch.
GHB verslaafden raken in 'n psychose of liggen te kronkelen.
Die cijfers laten inderdaad zien dat het niet de meest voorkomende verslaving is, maar wat zegt dat verder? Alcohol, tabak en cannabis hebben veel hogere cijfers verslaafden, maar dat wordt ook door veel meer mensen gebruikt. Interessanter lijkt het me hoeveel procent van de gebruikers verslaafd is, want dat geeft een indicatie van het risico om verslaafd te raken.De cijfers zeggen helemaal niks?
Daar gaat mij topic dus ook juist over:
'De misverstanden van GHB'
Dat ik dus lees dat mensen denken zodra je GHB neemt ben je verslaafd.
En alsof het lijkt dat het de grootste problematiek op dit moment in Nederland is.
En alles wat ik al boven heb genoemd.
(ik wil niet de herhaling vallen)
En met die cijfers laat ik zien dat het niet de meest voorkomende verslaving is.
En denk zeker dat die lijst mijn argument bevestigd.
Hier heb je natuurlijk niks aan als je het aantal (actieve) gebruikers niet weet. Heroïne heeft ook maar 14.000 verslaafden, is dat dan ook een 'leuke drug die je niet moet misbruiken'?
GHB is gewoon een druk waar je ongelofelijk voorzichtig mee moet zijn, dan is het wel echt een magische middel.
Cocaine is zeker verslavender en ongezonder dan GHB.
Ongezonder misschien wel ja maar verslavender betwijfel ik echt.
Hmm. Dat betwijfel ik.
Ongezonder misschien wel ja maar verslavender betwijfel ik echt.
Aan cocaine doodgaan gaat een stuk moeilijk.
De RIVM Heeft er in 2009 onderzoek naar gedaan:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-drug-is-de-gevaarlijkste/
De hele onderzoek kan je hier vinden, mocht je een keer tijd hebben, ik vond het in heel interessant om te
lezen. https://www.rivm.nl/dsresource?objectid=8875d55b-eb92-42e2-9e7c-c914dcd171fd
Ook UK heeft er eerder onderzoek naar gedaan en heeft ook GHB als minder verslavend geclassificeerd dan cocaïne.
Natuurlijk is elk mens anders. De ene is gevoeliger voor de ene drug dan de ander. Als ik voor mijzelf spreek denk ik dat hunkering sterker aanwezig is bij cocaine. Hunkering die heel langzaam steeds sterker en sterker word, totdat de enige motivatie die je op kan brengen de motivatie is om meer cocaine te regelen. Hier speelt het effect van cocaine op dopamine een grote rol. Dopamine is toch het stofje die onze motivatie regelt. Ik denk wel dat wanneer je verslaafd bent aan GHB je ergere ontwenningsverschijnselen kan ervaren, maar GHB is minder een sluipmoordenaar die je naar een verslaving toezuigt.

Dit is een denkfout die veel mensen maken.
maar ik bedoelde eigenlijk meer een overdosis met als gevolg de dood. Dat gebeurt veel eerder met GHB.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."