Laat iedereen toch lekker in zijn/haar waarde joh en laat iedereen vrij hun eigen mening of ervaring te delen.
Als je verslaafd bent (of geweest) aan GHB kan ik me goed voorstellen dat je anderen hiervoor waarschuwt, dat is ook alleen maar goed natuurlijk. Als je niet verslaafd bent aan de GHB maar het wel leuk vind, dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen natuurlijk. Niks is zwart-wit en iedereen reageert er anders op. Ik persoonlijk vind GHB gewoon saai, vind er echt geen reet aan. Maar wat het typische is, is dat mensen die van GHB houden daar dan weer over vallen want iedereen die zij kennen vind GHB leuk dus het kan niet dat mensen het niet leuk vinden. Wat het is het toch met GHB gebruikers (gemiddeld genomen he, dus geldt niet voor iedereen) dat zij het zo moeilijk vinden om een ander zijn mening of standpunt te kunnen accepteren? Bij coke gebruikers valt me hetzelfde op, als je zegt dat niet boeiend of saai te vinden krijg je ook meteen een lading met drogredenen over je heen. Ik vind het van weinig inlevingsvermogen getuigen als je niet kunt begrijpen dat voor iedereen iets anders werkt en dus ook niet iedereen hetzelfde leuk vind als jij.
Ergens snap ik dit topic wel, want met name de donkere kant van GHB krijgt erg veel aandacht hier op het forum de laatste tijd. Maar dat komt ook gewoon omdat er recent een aantal mensen in de problemen zijn gekomen met GHB of daarvan aan het afkicken zijn, dan komt zoiets automatisch meer te spraken.
@Ik lul maar wat, je zit hier nog niet zo lang op het forum, maar ik kan je verzekeren dat dit gewoon een fase is. Momenteel zitten we op het forum in de GHB is gevaarlijk en pep is super leuk fase, tja dat waait wel over en dan is er weer een andere drug die veel aandacht krijgt, zo hebben we eerder ook wel een 4-FA en 2C-B fase gehad.
Verder vind ik net als de rest dat je niet een bijzonder sterk punt maakt met dit topic, het zit vol met anekdotisch bewijs en rare vergelijkingen, je punten raken eigenlijk kant nog wal en je had je punt in 1 zin kunnen maken. Dat gezegd hebbende, als jij de noodzaak voelt om dit punt maken, ben je daar gewoon vrij in natuurlijk. Ik krijg bij dit topic eigenlijk meer het gevoel dat jij GHB de shit vind en je persoonlijk aangevallen voelt bij de negatieve aandacht van GHB. Want waarom zou je anders zoveel tijd in een topic stoppen is als het enige punt is dat niet iedereen aan GHB verslaafd raakt?
Btw, je cijfers die je laat zien zeggen niks, het laat alleen de cijfers zien van verslaafden en niet van gebruikers, die twee moet je wel tegen elkaar afzetten om iets zinnigs te kunnen concludderen.
Dat niet iedereen verslaafd raakt aan GHB is logisch, maar dat is ook niet de reden voor de vele waarschuwingen hier. Want als je verslaafd raakt aan GHB is het wel zo'n beetje de meest nare drug om vanaf te komen, dat is de reden voor de vele waarschuwingen.
Ik persoonlijk denk dat er geen “ergste” drug is. Wel kan een bepaalde drug voor iemand de “ergste” drug zijn.
Zo is het maar net en ik kan dit inmiddels ook uit persoonlijk ervaring zeggen. Ieder heeft zo zijn eigen drug of choice en gevoeligheden. Dat je een aantal drugs hebt gebruikt zonder problemen, bied helaas niet de garantie dat je niet verslaafd kunt raken zoals ik mensen hier op het forum nog wel eens hoor zeggen. Als je maar genoeg drugs probeert kom je er vanzelf wel een keer een tegen waar je mee moet oppassen. Uiteraard zijn er wel een aantal drugs die een groter verslavingspotentieel hebben en een aantal waarbij de verslaving een bitch is om vanaf te komen. Het is aan een ieder om te bepalen of je die risico's het waard vind bij het proberen van een nieuwe drug.