Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe misverstanden van GHB

De misverstanden van GHB

99 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen, iets over dovemansoren
Klik om te vergroten...

Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lul maar wat zei:
Om nogmaals te herhalen wat ik zei dit is geen post om GHB de hemel in te prijzen. Maar om ook de andere kant te belichten. Hoop dat het nu duidelijk is.



Daar heb je wel gelijk in! Maar we moeten ons niet blind staren op de zwaarste gebruiker en meerdere posten lezen.
Klik om te vergroten...
We kunnen zo de politiek in @Ik lul maar wat
Mooi dat we het eens zijn geworden dat je voorzichtig moet zijn met GHB.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lul maar wat zei:
Als je niet mee wilt discussiëren zeg dan niks heb geen zin mensen die weer ruzie willen uitdagen door zulke dingen neer te zetten.
Klik om te vergroten...

Integendeel, ik wil enorm graag meediscussiëren maar ik zit me steeds in te houden omdat ik weet dat we het toch niet eens gaan worden. Het was inderdaad onnodig om me alsnog in het gesprek te mengen, dus bij dezen trek ik me terug :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voorzichtig moet je zeker zijn en dat moet elke drugs. Duurde even voor ik wist dat GHB zo verslavend was maar nog steeds een leuke drugs. Ga volgende maand weer een 100ml kopen. Lange pauze houden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo tegenstrijdig dit.

Nee ik wil GHB niet promoten maar ik doe het toch. Je zegt dat je met deze post 'n andere kant wilt belichten van GHB. Maar je moet denk wel begrijpen dat het op vele van ons inclusief mezelf gewoon verkeerd overkomt.

'De misverstanden van GHB'


Welke misverstanden?

Inderdaad, er is maar een kleine groep die verslaafd raakt aan GHB maar toevallig is GHB wel 1 van de pittigste drugs om verslaafd aan te raken. Daarnaast valt ook nog meer dan de helft terug, daardoor is het wel een maatschappelijk probleem.

Het is juist fijn dat we elkaar hier op het forum kunnen waarschuwen voor de gevaren van GHB. Er zijn ook zat topics te vinden waar mensen tips krijgen hoe veilig om te gaan met GHB, net zoals mensen tips krijgen om om te gaan met XTC of iets anders.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat GHB een risicovolle drug is met een gevaar op ernstige verslaving. Alleen toch merk ik dat je ergens 'n rede blijft zoeken om het goed te praten.

GHB is een fijne drug, dat kan ik niet ontkennen. Ik ben ook niet voor niets verslaafd -geweest- aan de GHB. Maar de keerzijde is écht pure ellende. Dat zou jij net zo goed moeten weten als mij.

Ik lul maar wat zei:
Dat dus maar 2.8% van mijn groep problemen heeft met misbruik van GHB en dat er op dit forum word gedaan dat als je er eenmaal aan begint dat je sws verslaafd raakt en dat is dus helemaal niet waar.
Klik om te vergroten...

Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.

Er wordt ook niet gezegd dat iedereen verslaafd raakt aan GHB. Het is zoals @Casaan zegt; 'Waakzaamheid'. Nogmaals, een GHB verslaving wens ik in ieder geval niemand toe.

Casaan zei:
GHB is een sluipmoordenaar.
Klik om te vergroten...

Dit. :wink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Psychedelibee ja omdat
Psychedelibee zei:
Jouw punt met dit topic is volgens mij dat GHB een gebruiksaanwijzing heeft en dat als je die kent en kunt blijven toepassen dat het dan een leuke drug is, nou dat geldt voor lachgas net zo. Ze hebben allebei hele andere soorten risico's die ze uiteraard niet echt goed te vergelijken maakt, maar het argument dat het leuk kan zijn als je het verstandig gebruikt gaat gewoon voor beiden zoals ik hierboven heb gezegd.
Klik om te vergroten...

Klopt dat was mijn punt.
Maar omdat jij aanhaalde dat ik waarschuwde voor lachgas is alleen maar dat ik er nog over inging.
Die verslaving van ghb is ook kut!
Maar de blijvende letsel van lachgas is erger.
Jammer genoeg gaat bijna niemand goed om met de ballonnetjes en je hoeft niet meteen de schade te ervaren, maar mensen zitten minder goed in hun vel na een tijd en hebben niet door waardoor dat komt.
Je zenuwbanen zijn echt belangrijk hoe je je voelt.

Psychedelibee zei:
welke misverstanden dan?
Klik om te vergroten...

Die vraag heb ik al beantwoord aan Raver in het begin van deze topic.

Koffieboon zei:
Oke met uitzondering van enkele gevallen
Klik om te vergroten...

Als dat het geval is dat drugs je alleen maar problemen geeft moet je het gewoon niet gebruiken.
Het is helemaal niet zo dat bijna alle drugs alleen maar schadelijk is.

Psychedelibee zei:
maar het argument dat het leuk kan zijn als je het verstandig gebruikt gaat gewoon voor beiden zoals ik hierboven heb gezegd.
Klik om te vergroten...

Wat hij hier zegt is voor veel meer drugs zo.
Mdma af en toe kan b.v. heel fijn werken in een relatie de openheid die je er door krijgt en de gesprekken die je kan voeren.
LSD is zelf een drugs die je verder helpt in dit leven.
Een fles rode wijn als je bezoek hebt en gezellig wat gaat eten brengt ook een sfeer die anders niet zou ontstaan.

Drugs is een aanvulling tot het leven.
En natuurlijk als je er verkeerd mee om gaat kan het je leven tot een hell maken.
Maar dat hebben sommige mensen zelfs met eten!
Die eten zoveel troep en kunnen niet stoppen tot ze dik en ziek worden.

Koffieboon zei:
Drugs zijn niets voor niets verboden, omdat ze gewoon super schadelijk zijn.
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen stop er dan mee al je zo negatief er tegen aan kijkt.
En omdat de staat bepaald dat jij wel mag roken maar geen MDMA gebruiken denk jij dat het allemaal zo goed en slecht is zoals de wet het voorschrijft?

Zo is het niet en zo werkt het niet dat zit allemaal veel dieper. Maar ik zie dat je het niet begrijpt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Koffieboon zei:
Snap ook niet wat je wilt bereiken met deze post? Potentiele nieuwe gebruikers een hart onder de riem steken dat GHB gebruik alleen maar leuk is, zonder gevaren of negatieve aspecten? Drugs zijn niets voor niets verboden, omdat ze gewoon super schadelijk zijn. De waarschuwingen zijn er niets voor niets, alleen wij (gebruikers) lappen ze aan de laars en daar moeten we ook de consequenties van durven inzien.
Klik om te vergroten...

Dan nog even dit.
Mensen komen op dit forum en lezen 30 horror verhalen over GHB en nu lezen ze ook een post dat er een hele grote groep er wel mee kan omgaan en dat het ook een leuke drugs kan zijn.
Heb ik gezegd dat het alleen maar leuk is en dat er geen gevaren aan vast zitten. NEE.
Dus verschillende posten van jou hier gaan nergens over en jij legt mij ook woorden in mijn mond.
Goed lezen dan pas reageren.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke ik wens je veel plezier met je verdere GHB gebruik :)
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Anunnaki zei:
Snap niet helemaal waarom jullie het zo nodig vinden om het te vergelijken met andere drugs, net of we hier allemaal 24/7 gebruik van speed, coke, tabak, en alcohol aanmoedigen..
Klik om te vergroten...


Ik probeerde te illustreren dat er veel negatieve verhalen worden verspreid over ghb en dit gebeurt niet zoals bij alcohol en tabak, waardoor mensen een verkeerd beeld krijgen. Vandaar de 'misvatting'.

Om nu inhoudelijk te reageren op je heb je helemaal gelijk dat je ghb los moet zien van andere drugs. En het is niet goed te praten door te zeggen dat iets anders nog slechter is.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#10
Conjo zei:
Keyboard warrior pfff Zuurpruim...
Moeilijk mannentje.Kom je wat tekort ofzo?
Je hoeft niks te begrijpen of je hebt antwoordt al zelf beschreven?
(Hij worstelt met GHB) Hij belicht alleen zijn positief en negatief kanten over GHB gebruik...IK herken dit wel! Over GHB dat het lekker drugs is en gevaarlijk! Waar je moeilijk vanaf kunt blijven!Als Bijv! Op verjaardagen komt! Waar jij overigens nooit komt! Gezien je zuur reactie’s geen vrienden hebt en nog maagd bent! Maar goed je hebt gezellige discussie met mensen op verjaardagen over drugs! En je begint over GHB dat meeste mensen meteen hun mening hebben! Zoals gootsteen ontstopper ,velgen reiniger...
Klik om te vergroten...

Conjo'tje.... doe nu niet. Direct heb je een ban te pakken wegens 'Argumentum ad hominem'.
Adem in adem uit. Laat je niet verleiden tot dergelijke uitspraken.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avīci zei:
Conjo'tje.... doe nu niet. Direct heb je een ban te pakken wegens 'Argumentum ad hominem'. Adem in adem uit... Laat je niet verleiden tot dergelijke uitspraken.
Klik om te vergroten...

Ja komop Zeg... hij belicht alleen over ghb of hij iets toevoegt aan deze discussie over ghb (zuur reactie eronder).komt natuurlijk ook stukje emotie bij kijken ... ik ben ook maar van vlees en bloed! Peace Ps excuses dat was adriaan laatst bericht. Bassie is nog bezig met het circus. Ik heb de post verwijdert bassie is boos @Avīci je hebt gelijk adem in en adem uit 5 x gedaan en het werkte! Dit ga ik dus vaker doen als ik sommige berichten lees...
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieboon zei:
Oke ik wens je veel plezier met je verdere GHB gebruik :)
Klik om te vergroten...
Daar proosten we op! Nog gelukkig en gezond 2019
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Topic leeft weer lees ik net.
Net weer een tijdje aan de GHB gezeten.
Was weer heerlijk!
Gestopt in 2018 al weer met alles.
2019 helemaal clean van de harddrugs dat houden we nog wel even zo.
Zit nog te twijfelen of ik een paar maanden clean ga zijn of later in het jaar.
Want ik heb nog een paar feestjes in de aankomende tijd.
Dus dat word even goed nadenken.

Ghb heerlijk spul weer goed op tijd gestopt de fles staat in de kast en komt er pas weer uit wanneer ik daar zin in heb!

:peace2:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik snap heel goed dat jij geen 1 goede kant van ghb meer kunt zien.

En deze reacties zijn ook precies waar deze post over gaat.
Ik promoot GHB hier niet ik belicht de andere kant van de drugs bij normaal gebruik.
Omdat ik nooit een woord positiefs lees over GHB terwijl in mijn kringen GHB gewoon een super leuke drugs is waar het minst problemen mee zijn.

Raver zei:
Welke misverstanden?
Klik om te vergroten...

Dat GHB een kut drugs is en niemand daar nooit aan moet beginnen.
En je zo verslaafd ben.
Maar als je naar de cijfers kijkt is dat helemaal niet waar en als ik om mij heen kijk is dat ook helemaal niet waar!
Het is juist een leuke drugs maar je moet het niet misbruiken. En dat is met alles zo. En blijkbaar valt dat ook dus best mee in Nederland.

Screenshot_20181013-032534_Firefox.jpg

Raver zei:
Stop met deze vergelijking te maken. Dat zegt namelijk helemaal niets. Wellicht is die vriendengroep totaal niet gevoelig voor verslaving.
Klik om te vergroten...

Waarom zou ik daar mee moeten stoppen de landelijke cijfers komen overeen met wat ik zeg. Denk dat meer dan de helft van die techno groep verslavings gevoelig is. En Coke en Pep en Alcohol zijn wel de grootste problemen die mensen daar hebben. Met het gebruik van wekelijks MDMA.

Raver zei:
De misverstanden van GHB'
Klik om te vergroten...

Dus ja daarom heet deze topic zo.
Mensen lezen het woordje GHB en roepen meteen 'je moet de topic van raver lezen' gelijk paniek zaaien.
Maar als iemand met een verhaal over zwaar coke gebruik komt word hij niet meteen naar het ergste verhaal doorgestuurd van dit forum. Terwijl de problematiek met coke tienduizenden keer erger is als met GHB.

Ik vind dat ghb te veel word ondergewaardeerd als drugs en dat de problematiek in vergelijking met andere drugs word overdreven.
Dus belicht ik nu ook de andere kant van GHB.

Als je geen 1 drugs misbruikt maar je gebruikt van alles vind ik GHB de leukste drugs! :redheart:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Coffeecup zei:
Ik krijg er langzaam wat van, de ghb discussie. Steeds ellenlange verhalen van jou. Ik vind het langzaam storend worden. Naar mijn mening ben je aardig aan het provoceren
Klik om te vergroten...

Waar heb je het over?
Ik leg gewoon uit hoe ik er tegen aan kijk.
Vind je mijn topic niks? Dan lees je het toch niet...
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klopt, ik ben niet verplicht om het te lezen. Maar persoonlijk vind ik jouw gedrag er telkens nogal bovenuit springen. Je blijft maar door hameren. En dan je nickname, maakt het plaatje compleet.

Ik ga verder met werken, fijn weekend
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Over provoceren gesproken...

Ik kom met sterke argumenten en ben in een discussie on topic en van mijzelf ook nog!
Jij komt hier om mij af te zeiken.
Niks nuttig te melden voor de rest!

Dus doei ga mij niet meer uit de tent laten lokken door mensen die niks zinnigs te melden hebben.

Doei :wave:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Coffeecup we spraken hier eerder een aantal andere mensen op aan, maar ook voor jou geldt de boodschap dat we strenger gaan optreden tegen reacties die onnodig aanvallend zijn en de sfeer negatief beïnvloeden. Ik lul maar wat heeft een ban gehad voor respectloos reageren op anderen, maar is hiervan terug en is in zijn eigen topic in principe vrij om zijn mening toe te lichten, ook al is die impopulair. Ik vind de tekst ook vol tegenstrijdigheden staan en ik begrijp volkomen dat het onderwerp GHB voor sommigen van jullie gevoelig ligt, maar dat is geen reden om dan zelf op deze manier te gaan provoceren. Niet alle irritaties hoeven altijd maar ongenuanceerd in een reactie op het forum gegooid te worden, hou de sfeer een beetje gemoedelijk a.u.b., zeker nu, er is al genoeg gedoe geweest de afgelopen tijd.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kunt zeggen wat je wilt maar ik blijf een grote tegenstander van GHB en het gebruik ervan. Vind het echt de ziekste troep die er is, een goedje met een grote aanleg om misbruikt te worden.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffieboon zei:
Je kunt zeggen wat je wilt maar ik blijf een grote tegenstander van GHB en het gebruik ervan. Vind het echt de ziekste troep die er is, een goedje met een grote aanleg om misbruikt te worden.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik dus van Basecoke en Heroïne.
Ik heb rond de jaren 90 en 2000 op de wallen gewerkt. Daar liepen de junkies letterlijk toen openlijk op straat.
Hele weken op straat met de zelfde kleren. Slapen in portiekjes. Douchen bestond niet meer. Terwijl ze wel honderden guldens maakte per dag voor hun coke of heroïne.
Dat zijn naar mijn ogen pas heftige verslavingen.
Begrijp mij niet verkeerd GHB is ook een heftige verslaving maar mensen gaan zich niet op die manier gedragen.
En blijven zich (meestal) wel verzorgen en hebben meestal wel een sociaal leven etc. dit is dus nog een aspect om te noemen dat GHB weer niet de ergste drugs is die er maar is. Zoals op dit forum word gesuggereerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."