Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouwen thuis zonder pammetjes

GHB afbouwen thuis zonder pammetjes

275 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Perzikje zei:
Net al gedaan inderdaad... Ben aan het werk maar het is mega rustig. Ben liever druk bezig, dan ligt mijn aandacht niet zo bij de G. 😔
Klik om te vergroten...

Ja begrijp ik heel goed ja, dan heb je wat afleiding.
Je bent hartstikke goed bezig ben trots op je!!. 👌💪
Houd vol!! 🍀
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perzikje zei:
Weet iemand de verantwoorde tijd die er tussen moet zitten om ooit weer een keertje GHB te gaan doen nadat je bent gestopt? Geen zorgen, dagelijks gaat het ‘m niet meer worden voor mij. Maar ondanks dat deze drug echt de hel is geweest voor me, is het ook een top drug, (bij verantwoord gebruik) ervan.
Klik om te vergroten...

Ja, de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen.

Maar goed, probeer dat een GHB verslaafde maar eens in te laten zien. We zijn ook allemaal hetzelfde. Terwijl we helemaal naar de klote gaan in die afkick zitten we stiekem alweer uit te kijken naar de volgende keer dat de g ons wel weer goed kan laten voelen.

Ik heb het een keer twee weken na mijn afkick gedaan. Vond er toen alleen geen drol aan en vanaf het moment dat het in begon te werken had ik er spijt van en wilde ik alleen nog maar dat het uit ging werken. Daarna een half jaar ervan af gebleven en toen ik het weer een keertje deed kwamen ook alle positieve effecten weer omhoog. Ik ben toen wel kei hard terug gevallen. "Deze keer lukt het me wel om het onder controle te houden."

Ja, niet dus.

Je moet het zelf weten, maar de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
roesjunkie zei:
Ja, de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen.

Maar goed, probeer dat een GHB verslaafde maar eens in te laten zien. We zijn ook allemaal hetzelfde. Terwijl we helemaal naar de klote gaan in die afkick zitten we stiekem alweer uit te kijken naar de volgende keer dat de g ons wel weer goed kan laten voelen.

Ik heb het een keer twee weken na mijn afkick gedaan. Vond er toen alleen geen drol aan en vanaf het moment dat het in begon te werken had ik er spijt van en wilde ik alleen nog maar dat het uit ging werken. Daarna een half jaar ervan af gebleven en toen ik het weer een keertje deed kwamen ook alle positieve effecten weer omhoog. Ik ben toen wel kei hard terug gevallen. "Deze keer lukt het me wel om het onder controle te houden."

Ja, niet dus.

Je moet het zelf weten, maar de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen :)
Klik om te vergroten...

Mwah, niet helemaal mee eens. Ik ben zwaar verslaafd geweest aan Ketamine. Een dik jaar 6/7 gram per dag. Ik ben daar toen mee gestopt en doe het nu heel af en toe nog. Heb dat middel zo misbruikt dat ik er niet meer aan moet denken om dat elke dag te nemen. Zo sta ik er met GHB nu ook in. Ik ga geen liters meer in huis halen. Vind dit een enorm leer moment voor mezelf.

Mja, terugval kan altijd. Maar met de gedachte “ik kan nooit meer GHB gebruiken” gaat mij dat afkicken sowieso niet lukken. Dan is mijn terugval juist snel gepland...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perzikje zei:
Weet iemand de verantwoorde tijd die er tussen moet zitten om ooit weer een keertje GHB te gaan doen nadat je bent gestopt? Geen zorgen, dagelijks gaat het ‘m niet meer worden voor mij. Maar ondanks dat deze drug echt de hel is geweest voor me, is het ook een top drug, (bij verantwoord gebruik) ervan.
Klik om te vergroten...

Je zou nu minimaal een half jaar moeten stoppen.
Als je na een maand weer gaat gebruiken dan zijn je receptoren/Je lichaam het nog niet vergeten.
En ga je meteen weer afkick verschijnselen krijgen.
Daar gaat best wel een poosje overheen.


roesjunkie zei:
Je moet het zelf weten, maar de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen :)
Klik om te vergroten...

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Ik heb 15 jaar lang wiet gerookt, elke dag!
Van in de ochtend tot in de avond.
Een op andere dag gestopt.
Een jaar of 2 nooit meer gerookt.
Nu rook ik af een toe een grammetje en dan soms 2 maanden niet meer.

Met Coke het zelfde zeker een jaar misschien wel 2 jaar lang gingen er grammen per week er doorheen.
Ook gestopt een op andere dag.
Nu gebruik ik nog steeds coke soms een paar keer per maand, soms een paar maanden niet.

Dus totaal niet mee eens.
Mijn advies aan @Perzikje is wel om dit jaar de ghb even te vergeten. Minimaal een half jaar maar het liefst gewoon next year.
Er zijn genoeg leuke dingen om te gebruiken en te vermaken.

Koop nooit een liter of dat soort dingen dan deel een kwartje met iemand dan kan het niet zo snel fout gaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
roesjunkie zei:
Ja, de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen.

Maar goed, probeer dat een GHB verslaafde maar eens in te laten zien. We zijn ook allemaal hetzelfde. Terwijl we helemaal naar de klote gaan in die afkick zitten we stiekem alweer uit te kijken naar de volgende keer dat de g ons wel weer goed kan laten voelen.

Ik heb het een keer twee weken na mijn afkick gedaan. Vond er toen alleen geen drol aan en vanaf het moment dat het in begon te werken had ik er spijt van en wilde ik alleen nog maar dat het uit ging werken. Daarna een half jaar ervan af gebleven en toen ik het weer een keertje deed kwamen ook alle positieve effecten weer omhoog. Ik ben toen wel kei hard terug gevallen. "Deze keer lukt het me wel om het onder controle te houden."

Ja, niet dus.

Je moet het zelf weten, maar de verantwoorde tijd om weer een keer GHB te gebruiken is never nooit meer. Zo werkt dat met verslavingen :)
Klik om te vergroten...
Gezien je zelf aangeeft dat je erg gevoelig bent voor verslavingen denk ik niet dat je GHB ooit nog recreatief kunt gebruiken. Zou sowieso oppassen met drugs daar je er niet mee om kan gaan. Probeer eerst eens 2-3 jaar niks te gebruiken. Het zou namelijk zonde zijn als je nu na een half jaar weer terug bij af bent.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Gezien je zelf aangeeft dat je erg gevoelig bent voor verslavingen denk ik niet dat je GHB ooit nog recreatief kunt gebruiken. Zou sowieso oppassen met drugs daar je er niet mee om kan gaan. Probeer eerst eens 2-3 jaar niks te gebruiken. Het zou namelijk zonde zijn als je nu na een half jaar weer terug bij af bent.
Klik om te vergroten...

Heb iemand gevonden die me in de gaten gaat houden met GHB gebruik hierna. GHB komt ook in zijn beheer, totdat ik er normaal mee om kan gaan. En zo niet, dan is dat ook prima zo!

Ik denk niet perse dat ik nu moet gaan oppassen, mijn vorige verslaving, voornamelijk Ketamine, heb ik nu ook geen moeite mee.

Ja, ik ben verslaving gevoelig. Dat zal altijd zo blijven. Maar er is wel een lichtje gaan branden bij me, het kan niet zo doorgaan. Met mijn Keta verslaving kan ik nu ook prima omgaan. Komt met de GHB ook wel goed.

Alles is een leerproces met vallen en opstaan. Ik heb nog steeds grenzen en ik geloof wel in mezelf.

One day at the time.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perzikje zei:
Heb iemand gevonden die me in de gaten gaat houden met GHB gebruik hierna. GHB komt ook in zijn beheer, totdat ik er normaal mee om kan gaan. En zo niet, dan is dat ook prima zo!

Ik denk niet perse dat ik nu moet gaan oppassen, mijn vorige verslaving, voornamelijk Ketamine, heb ik nu ook geen moeite mee.

Ja, ik ben verslaving gevoelig. Dat zal altijd zo blijven. Maar er is wel een lichtje gaan branden bij me, het kan niet zo doorgaan. Met mijn Keta verslaving kan ik nu ook prima omgaan. Komt met de GHB ook wel goed.

Alles is een leerproces met vallen en opstaan. Ik heb nog steeds grenzen en ik geloof wel in mezelf.

One day at the time.
Klik om te vergroten...
Je hebt echt geluk dat je er op tijd bij bent. Ik hoop van harte dat het je gaat lukken. Maar waarom zou je niet proberen een lange tijd clean te blijven. Vergis jr niet in een GHB verslaving.

Het lijkt erop dat de verslaafde in je toch nog een klein deurtje open heeft staan. Wat alleen maar zorgt voor een eventuele terugval.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perzikje zei:
Het is focking 21:43 en ik zit gewoon af te tellen om naar bed te gaan. Mijn ogen vallen bijna toe.

Extra klote nu dat de wekker dus gewoon om de 2 uur gaat. 😂

Eigen schuld dikke bult, lekker op de blaren zitten!
Klik om te vergroten...

Gaat ie ook gehele nacht om de 2 uur??
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Gaat ie ook gehele nacht om de 2 uur??
Klik om te vergroten...

24/7! 🥺
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perzikje zei:
24/7! 🥺
Klik om te vergroten...

Jeetje zeg 😟
Dat zeg ik, ik heb er geen verstand van.
Vind dat wel heel erg heftig zeg!!.
Kom je tussen de keren dat wekker af gaat wel weer in slaap??
Mijn god nou ik heb al respect voor je dat weet je maar vind onwijs knap hoe je nu bezig bent!!!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Jeetje zeg 😟
Dat zeg ik, ik heb er geen verstand van.
Vind dat wel heel erg heftig zeg!!.
Kom je tussen de keren dat wekker af gaat wel weer in slaap??
Mijn god nou ik heb al respect voor je dat weet je maar vind onwijs knap hoe je nu bezig bent!!!
Klik om te vergroten...

Ben eigenlijk al heel lang niet anders gewend. Ook als je niet aan het afkicken bent “wekt” je lichaam je elke nacht voor de volgende dosis. Toen kwam ik ook pas in slaap toen ik weer GHB innam. (Dat is ook 2/3) per nacht + inwerktijd.) Aan het begin van mijn afkick kwam ik tussendoor helemaal niet meer in slaap.

Afgelopen 2 dagen waren mijn eerste dagen dat ik weer echt geslapen heb, en dat was zó fijn. Ik geniet echt volop van elk uurtje nu.

Kijk er naar uit om een volledige nacht weer op eigen kracht te kunnen. Al is het maar 6 uurtjes...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oooh wauw heel heftig.
Jaaaa dat begrijp ik dan heel goed dat je daar naar verlangt!!.
Echt respect!!
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou je schema niet omgooien. Why change a winning team. Je bent zo dichtbij, op dit tempo ben je volgende week klaar.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Scheelt dat ik nu de buisjes vast ga klaarmaken voor de nacht. Kwestie van in een glas doen, snel opdrinken en snel inslaap proberen te komen weer. 😂
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Super hoe het gaat Perzikje!

Heb je een plan voor straks? Als je op 0 zit, kun je er gemakkelijk voor zorgen dat je niet in aanraking komt met het goedje of personen die gebruiken?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Buu zei:
Ik zou je schema niet omgooien. Why change a winning team. Je bent zo dichtbij, op dit tempo ben je volgende week klaar.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Ik wil te snel... Even doorzetten nog. Ga zo mijn eerste 0.6 nemen!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Harmless zei:
Super hoe het gaat Perzikje!

Heb je een plan voor straks? Als je op 0 zit, kun je er gemakkelijk voor zorgen dat je niet in aanraking komt met het goedje of personen die gebruiken?
Klik om te vergroten...

Ben er ook heel blij mee! Hopelijk weer zo’n goede dag vandaag.

GHB is in beheer bij een maat van me. Moet zeggen dat iedereen van mijn vrienden ervan af wist, die probeerde me al een langere tijd er vanaf te krijgen dus support krijg ik sowieso! Geen GHB gebruik ik mijn bijzijn tenminste.

Moet even kijken hoe dit verder gaat en hoe ik het ga vinden. Desnoods toch hulp inschakelen. Maar ik praat er wel veel over, dat scheelt voor mij al enorm.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Perzikje zei:
Je gaat lekker hè. 😂
Klik om te vergroten...

Ik probeerde het te veranderen tot 3x toe mja fck it, ik begrijp er niks vaaaaaan🤪
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
Ik weet er alles van helaas, ik ben vanaf m'n 14e al bezig, als er iets is dat ik heb geleerd is dat het wel mogelijk is, hoe uitzichtloos het soms ook lijkt. Vertrouwen hebben en jezelf voor de gek houden met bezigheden, ik heb de meest domme klusjes in huis gedaan, van die dingen waar je nooit aan toe komt, win win want én ik heb een schoon opgeruimd huis en ik hou mezelf bezig😁mja avondje laten wegdromen is ook wel chill na een lange dag, net wat jij wil😋
Klik om te vergroten...

Kijk! Lekker bezig. En als je alles op orde hebt en je huisje is weer fris en fruitig voel je jezelf ook 100 keer beter. In een junk hol leven wordt ook niemand vrolijk van natuurlijk. Ben gelukkig altijd tijdens mijn verslavingen productief gebleven. Ook met het verzorgen van mezelf. Anders had ik me 100 keer zo kut gevoeld. 🤪
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Perzikje zei:
Kijk! Lekker bezig. En als je alles op orde hebt en je huisje is weer fris en fruitig voel je jezelf ook 100 keer beter. In een junk hol leven wordt ook niemand vrolijk van natuurlijk. Ben gelukkig altijd tijdens mijn verslavingen productief gebleven. Ook met het verzorgen van mezelf. Anders had ik me 100 keer zo kut gevoeld. 🤪
Klik om te vergroten...

So en hoe, ik kreeg hier een bom positieve energie van, zowel fysiek als mentaal, ik was laatst aan het bellen met m'n ma en die zei, wat klink jij opgewekt zeg. Blijkbaar komt het dus ook op anderen positief over😊. Kijk dat scheelt weer voor je! Ik had er gewoon echt geen kracht meer voor, ik deed de hoognodige dingen en daarna zo snel mogelijk weer vertyft op de bank liggen, werd er echt letterlijk en figuurlijk moedeloos van... Mja ik heb ook een coke/alcohol verleden van jarenlang waardoor ik gewoon echt op was, blij dat ik van die teringzooi af ben. Ipv dat het energie opleverde kostte het me alleen maar energie, blij dat k het eindelijk heb doorbroken😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."