Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouwen thuis zonder pammetjes

GHB afbouwen thuis zonder pammetjes

275 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben echt mijn best aan het doen nu. Gedachten worden echt steeds zwaarder...

Hier nog het verdere inzicht van gisteren/vannacht en vanmorgen!

Afkicken is toch met vallen en opstaan en kan nooit perfect verlopen. Probeer positief te blijven maar het is moeilijk.

Bedankt voor de woorden mensen. ❤️

Probeer alles hier gewoon in het topic neer te gooien op de goede en slechte momenten. Wie weet heeft iemand er ooit iets aan.

16:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
16:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
18:00 0.8 ml - Feeling good. Geen gekke dingen.
20:00 0.8 ml - Lichte onrust. Voel me wel prima.
22:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.

00:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
02:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
04:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
06:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.
08:00 0.8 ml - Geen bijwerkingen.

PANIEKAANVAL.

10:00 0.6 ml - Zweten, druk op borst, rillingen, tintelingen overal, koud, steken, buiten adem, negatieve gedachten, hartslag uitschieters van 40 naar 140 (heel onstabiel), bang voor hartfalen.

Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Hou vol meis!!!!
Jij kunt dit!!!!
Je bent ontzettend goed bezig, en mag echt trots op jezelf zijn.
Blijf vol houden, je kunt het ik geloof in je!!!!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je woorden. Het is een moeilijke dag mentaal vandaag. Hoop dat het straks wat beter gaat. ❤️
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga wel goed op de 0.6 trouwens!

Ben nog steeds heel opgelucht en blij dat dit schema dus gewoon werkt. Heb zoveel weken verspild aan schema’s bedenken, proberen en vervolgens weer falen... 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe lang kan het duren voordat je al het vocht kwijt bent wat je bent aangekomen door je verslaving?

Ik merk met het afbouwen wel dat ik eindelijk weer normale stralen kan plassen. Ik heb me zo lang afgevraagd waarom ik niet kon plassen, maar dat is dus wel door de GHB.

Ik had ook echt mega grote ontstekingen op m’n bek ervan. Terwijl ik nooit een puistje of een dingetje heb. Blij toe dat ik dat nu ook weer zie verbeteren...
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Lees dit aandachtig door:

STELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

Beste leden. De titel luid al: Verslaafd blijf je voor altijd! Verslaving staat in het grote DSM-V boek beschreven als "Stoornis in het gebruik van middelen". Nu bestaan er stoornissen waar men redelijk goed mee kan leven mits een juiste behandeling. Hierbij kun je denken aan een...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...

Ik heb de hele topic gelezen en vraag me nu af waarom je dit als argument gebruikt? Dat hele topic is niet meer dan een grote discussie, waar uiteindelijk geen conclusie uit getrokken is. De een zegt ziekte, de ander zegt gedrag. En het gaat er daar vaak ook behoorlijk kinderachtig aan toe...

Revolutionair zei:
Het is beter om dingen gewoon niet voor handen te hebben. Dat hoeft niet alleen met drugs zo te zijn.
Ik had eerst een vaas van een halve meter in mijn woonkamer van glas.
En die vulde ik altijd helemaal vol met Snickers, Mars, Milky Ways, etc.
Dan ontstaat er een situatie dat je denkt 'hey even chocolade pakken'
En mijn huisgenootje had het zelfde.
Heb je een liter G in de koelkast staan dan denk je eerder van 'hey ik pak ff een g'

Dingen die lekker zijn op zijn tijd in huis halen wanneer je er voor kiest.
De tip die ik haar gaf was ook voor haar verslavings gevoeligheid.
Ik koop nu wel een liter ghb met een vriend samen.
Die delen we door de helft.
Maar die drink ik niet in een keer op ik doe mijn bing en bewaar de rest voor later.
Maar dan kan het zijn dat ik 2 weken later weer een bing doe, maar als ik het niet had dan had ik misschien wel een maand gewacht.
Dus voor het handen hebben kan altijd nadeliger zijn dan gewoon een keertje iets in huis halen. And thats it...
Klik om te vergroten...

In mijn mening ben je dan ook gewoon verslaafd aan chocolade. Zodra een middel in jouw omgeving is en jij raakt de controle over jezelf kwijt en je doet iets wat je eigenlijk niet wil, heb je een probleem met dat middel. Of dat nu chocolade of een glas drank is.


Ganggang💯 zei:
Ik denk dat het per middel verschilt. Bij wiet is er weinig fysieke afhankelijkheid en relatief minder hersen en orgaan schade. Dus de afkick en je brein rerouten is dan wellicht makkelijk. Maar bij een giftig goedje als GHB of een stimulant zoals coke en speed doe je veel meer schade aan in je hersens, waardoor het veel moeilijker is om ten eerste de schade ongedaan te maken en ten tweede om er weer normaal mee om te gaan.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik afkicken van wiet lastiger dan van GHB. Afblijven van wiet vind ik dan weer een stuk makkelijker dan van GHB. In mijn ervaring is de beloning van een shotje g ook vele malen sterker dan de beloning van een joint.

Elke dag hartstikke stoned door het leven gaan is gewoon geen leven. Die ervaring heb ik zelf, maar ook bij zoveel mensen om mij heen gezien. Hoe meer er geblowd wordt, hoe harder er gefaald wordt in het leven. Alles gaat eronder lijden, omdat je constant in je eigen bubbeltje van twee decibel zit waar motivatie verdwijnt en luiheid versterkt. Daarbij is het geen gezicht als je stoned bent en dat verbergen is bijna onmogelijk. De buitenwereld kijkt er ook een beetje op neer, dat luie stonersgedrag.

De keren dat ik gestopt ben met blowen kreeg ik ook een ontzettende hekel aan het effect van wiet en de mensen die het te veel doen. De enige reden dat ik er weer aan begin is omdat ik "weer even wil chillen." Ik besefte me daarom ook dat wiet, voor mij in ieder geval, alleen voor zulke situaties chill is. Maar om bijvoorbeeld voor of tijdens mijn werk te gaan blowen gaat mijn productiviteit niet ten goede komen...

Met GHB wordt in eerste instantie alles juist beter, leuker, geweldiger. Daarom zitten we tijdens onze afkick onszelf al voor te bereiden op de volgende keer dat we weer kunnen gebruiken om die positieve effecten weer te mogen ervaren, maar deze keer zullen we er wel verantwoord mee omgaan... Met GHB op ben ik opeens spontaner, flap ik er dingen uit die normaal binnen zouden blijven, maak ik makkelijker connecties, heb ik meer schijt... Dingen waarvan ik merk dat de buitenwereld die wel waardeert.

Maar GHB gaat je op een gegeven moment lichamelijk forceren om te gaan afkicken en dan komt er een stukje mentaal bij kijken dat uiteindelijk de knoop door moet hakken om daadwerkelijk te gaan afkicken. Bij wiet is dat eigenlijk grotendeels mentaal in mijn ervaring. En daarom vind ik het moeilijker om van wiet te gaan afkicken.

Dus ja, om een lang verhaal kort te maken... Ik vind de vergelijking tussen wiet verslaving en GHB verslaving een beetje kort door de bocht. Sowieso een middel dat zodra je ermee stopt jou in acuut levensgevaar kan brengen vergelijken met middelen die dat niet doen is voor mij appels met peren vergelijken. Een verslaving is een verslaving, true. Maar GHB is a force to be reckoned with... Het is ook niet voor niets zo dat het percentage terugval bij GHB verslaafden ontzettend hoog is.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
roesjunkie zei:
Ik heb de hele topic gelezen en vraag me nu af waarom je dit als argument gebruikt? Dat hele topic is niet meer dan een grote discussie, waar uiteindelijk geen conclusie uit getrokken is. De een zegt ziekte, de ander zegt gedrag. En het gaat er daar vaak ook behoorlijk kinderachtig aan toe...
Klik om te vergroten...

Discussies zijn goed zet je aan het denken.
Komen goede argumenten van vele gebruikers in voor.
Daarom dacht ik lees het even.
Als jij geloofd dat het een ziekte is dan is dat prima.
Ik zal dat nooit tegen iemand zeggen.

Het is gewoon een gedragspatroon dat verbroken kan worden. Je kan beter iemand leren zijn patroon te veranderen en uitleggen dat hij plaatsen en vrienden die in het zelfde gebruiken beter even kan vermijden en dat soort dingen.

Dan zeggen Ja je bent ziek daar kan je niks aan doen! Dat is een maal zo en daar kom je nooit meer vanaf...

Nu ga je iemand een excuses geven om weer terug in zijn verslaving te vallen.
Met mijn wiet verslaving is mij gewoon geleerd dat ik afstand moest doen van mijn blowvrienden en op andere dingen focussen. En een dagelijks patroon verbreken.
En dat is gelukt!
Dus ik was niet ziek, ik moest mijn manieren aanpassen en een patroon doorbreken en ik was er af. Zelfde als met de coke gedaan.

Klinieken vragen zo 25.000€ voor een opnamen per maand.. Daar vertellen ze je dat ziek bent. Tuurlijk iemand komt buiten valt meteen weer in zijn verslaving want in zijn achterhoofd is hem ingeprint dat hij ziek is.. Dus er niks aan kan doen.

Ik vind dit een van de meest slechte zaken die er rond verslavingen zijn.
Ik en honderden mrnsen zijn het levende bewijs dat als je je eigen gedrag gewoon aanpast je kan stoppen met een verslaving.
En daarna zelfs nog recreatief gebruiker worden van een drugs waar je verslaafd aan was.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Revolutionair Geloof jij erin dat je uit een verslaving kan komen zonder je omgeving te veranderen?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perzikje zei:
@Revolutionair Geloof jij erin dat je uit een verslaving kan komen zonder je omgeving te veranderen?
Klik om te vergroten...

Nu jij zo klaar bent met de ghb dan zou ik niet bij mrnsen thuis gaan zitten die ghb gebruiken.
Of op die plekken zijn.
Je moet het zien als een cirkel waar je in leeft en de zelfde gewoontes snel weer oppakt.

Er zijn vele voorbeelden, ga uiteten met een goede oude vriendin die je een tijdje niet hebt gezien.
Ga weer contacten herstellen met mrnsen die niet in een drugswereld zitten.

Zet je focus op andere dingen.
Net nog gezegd.
Ga actief sporten.
Eenmaal begonnen en je voelt je goed.
Ik ga nu zwemmen ipv cardio op een loopband.
Veel leuker en beter en ook weer een andere omgeving.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perzikje zei:
Ik wil niet bijnemen. Ik wil niet bijnemen.

Maak mezelf helemaal gestoord hier. Sorry als ik jullie lastig val. Probeer het van me af te schrijven. Het is het niet waard om terug te vallen.

IK HAAT DIT.
Klik om te vergroten...
Nee joh! Blijf ons vooral lastig vallen! Schrijf het van je af als dat helpt.. :blush:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Revolutionair zei:
Nu jij zo klaar bent met de ghb dan zou ik niet bij mrnsen thuis gaan zitten die ghb gebruiken.
Of op die plekken zijn.
Je moet het zien als een cirkel waar je in leeft en de zelfde gewoontes snel weer oppakt.

Er zijn vele voorbeelden, ga uiteten met een goede oude vriendin die je een tijdje niet hebt gezien.
Ga weer contacten herstellen met mrnsen die niet in een drugswereld zitten.

Zet je focus op andere dingen.
Net nog gezegd.
Ga actief sporten.
Eenmaal begonnen en je voelt je goed.
Ik ga nu zwemmen ipv cardio op een loopband.
Veel leuker en beter en ook weer een andere omgeving.
Klik om te vergroten...

Heb gelukkig weinig mensen in mijn kring met GHB. Degene die dat wel hebben, supporten mij gelukkig wel 100%.

Ik wandel veel met mijn hond. Minimaal 2 uur per dag en dat helpt ook echt enorm. Verder sta en loop ik alleen maar op het werk, beweging heb ik sowieso genoeg.

Moet toch maar wat meer contacten gaan leggen met mensen die amper tot niet gebruiken inderdaad...
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
20200116_144438.jpg

Deze is van mij, echt liefste beest ooit😍
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
FB_IMG_1580470239096.jpg

Hier was ie 8 weken, te schattig toch
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jaaa iss echt mijn baby, hij wordt in april alweer 9 jaar, gaat echt veel te snel! Maar hij blijft altijd mijn pup haha😍. Ja echt gek gestoorde momenten heeft ie soms, met zo'n big smile op z'n gezicht, prachtig😆en superlief is ie.. omggg die van jou is ook echt te schattig😍😍 hoe oud is die nu?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op mijn paniekaanval na. Prima dagje dacht ik zo!

PANIEKAANVAL.

10:00 0.6 ml - Zweten, druk op borst, rillingen, tintelingen overal, koud, steken, buiten adem, negatieve gedachten, hartslag uitschieters van 40 naar 140 (heel onstabiel), bang voor hartfalen.

Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...

12:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
14:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
16:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.

Ontzettend veel zin in drugs op dit moment. Niet eens perse GHB. Alles wat nu onder mijn neus zou liggen...
Humeur gaat vandaag wel de goede kant op!

18:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.
20:00 0.6 ml - Geen bijwerkingen.

Ik ben zo blij, want ik ben bijna klaaaaar! Woehoe. Ik kijk zo erg uit naar morgen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perzikje zei:
Tussentijdse update (10:52) - Paniekaanval neemt af... Enorme cravings. Zit op het randje van GHB nemen. Hartslag 95, maar wel met regelmaat. Gedachten of het allemaal wel waard is. Waarom geen GHB nemen? Enorme tweestrijd. Wel het gevoel dat het schema nog steeds aanslaat...
Klik om te vergroten...

Netjes dat je het niet hebt gedaan..
Waarom geen ghb nrmen?
Dit wil je toch niet weer volgende week 😉

Keep on going..


Perzikje zei:
Ontzettend veel zin in drugs op dit moment. Niet eens perse GHB. Alles wat nu onder mijn neus zou liggen...
Humeur gaat vandaag wel de goede kant op!
Klik om te vergroten...


Geen uppers nemen in je afkick!
Ook geen klein lijntje coke..
Je hart springt dan uit je borst.
Heb het wel eens gezien een paar keer bij iemand die eigenwijs was.

Goed idee blijf morgen lekker thuis.
🙏🏼
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je zei eerder in dit topic dat je niet voor altijd afscheid kan nemen van de ghb. Dat de gedachte daaraan bijna voor een terugval zou zorgen. Ik herken dit van mijn eerdere stoppoging met sigaretten. De gedachte dat je nooit meer in je leven een sigaret zou roken. Tijdens het ontwennen ok, maar nooit meer... dat was een ondraaglijke gedachte. Ook een beetje alsof je een goede vriend kwijtraakt.
IK denk zelf dat recreatief gebruik van g er voor jou niet meer inzit. Het aantal mensen dat terugvalt bij ghb verslaving is heel groot. Het is andere koek dan keta. Wil je het risico lopen dat je weer moet afkicken? Misschien loopt het de volgende keer verder uit de hand. Duurt het een paar jaar voordat je jezelf ertoe kan zetten om weer af te kicken.

Edit: wil wel nog even zeggen dat ik ook hartstikke trots op je ben! Goed weerstand geboden tegen de cravings en netjes volgens plan aan het afbouwen! Je hebt wilskracht en aan de manier waarop je schrijft, zie ik dat je een slimme meid bent.
Ga zo door! Wij zijn hier voor je.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Je zei eerder in dit topic dat je niet voor altijd afscheid kan nemen van de ghb. Dat de gedachte daaraan bijna voor een terugval zou zorgen. Ik herken dit van mijn eerdere stoppoging met sigaretten. De gedachte dat je nooit meer in je leven een sigaret zou roken. Tijdens het ontwennen ok, maar nooit meer... dat was een ondraaglijke gedachte. Ook een beetje alsof je een goede vriend kwijtraakt.
IK denk zelf dat recreatief gebruik van g er voor jou niet meer inzit. Het aantal mensen dat terugvalt bij ghb verslaving is heel groot. Het is andere koek dan keta. Wil je het risico lopen dat je weer moet afkicken? Misschien loopt het de volgende keer verder uit de hand. Duurt het een paar jaar voordat je jezelf ertoe kan zetten om weer af te kicken.

Edit: wil wel nog even zeggen dat ik ook hartstikke trots op je ben! Goed weerstand geboden tegen de cravings en netjes volgens plan aan het afbouwen! Je hebt wilskracht en aan de manier waarop je schrijft, zie ik dat je een slimme meid bent.
Ga zo door! Wij zijn hier voor je.
Klik om te vergroten...

Wat een ontzettend lief en zorgzaam berichtje! Dankjewel. Je hebt ook wel gelijk daarin, alleen die gedachte maakt mij wel gek inderdaad.

Wat mijn plan voor nu is, ik bekijk het van dag tot dag. Elke dag mijn best doen om deze zonder GHB door te komen. Ik ga mezelf niet vast pinnen aan een datum en laat alles op zijn beloop denk ik.

Gewoon eventjes van me afschrijven als dat nodig is, hier gewoon wat updates geven en met mensen praten als ik gewoon een zware dag heb.

Ik kan mezelf en jullie geen dingen beloven, maar ik kan wel mijn best doen om elke dag een goede dag ervan te maken.

Komende tijd gewoon lekker aan mezelf werken, zonder die troep GHB. Dat zal wennen zijn en niet makkelijk worden...

Maar we gaan ervoor.
One day at the time.

Thanks voor de support. Betekent veel voor me. ❤
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het gaat nog steeds lekker met het schema. Geen last van gekke bijwerkingen dus we zijn er bijna.

Wel een slippertje gemaakt met pep, niet wetende dat dit vreselijke hartkloppingen kan veroorzaken. Zag het berichtje van @Revolutionair net te laat. 😣
Weer een wijze les gehad dus.

Maar het gaat goed nu. Ik kijk uit naar morgen. 😊
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog steeds niet geslapen. Achteraf gezien was het natuurlijk hartstikke dom om speed te gaan nemen terwijl ik aan het afbouwen ben. Maar goed, ik kan hoog of laag springen, het zit al in mijn systeem.

Ik voel me er even heel kut door, want het vergt gewoon zoveel energie die ik beter had kunnen gebruiken voor mijn herstel...

Ik besef me nu ook even weer wat voor troep speed is. Bah. Daar zijn we voorlopig ook weer klaar mee.

Maar hey, het kan allemaal nooit perfect gedaan worden en ik heb mijn les er wel uitgehaald.

Uiteindelijk maakt de pep mijn craving naar GHB nog veel groter. Ben lichamelijk zo op en “normaal” zou ik mezelf nu in slaap doseren met de GHB. Helaas zal ik het nu gewoon moeten uitzitten. Wat misschien ergens wel even goed is ook. Jezelf out doseren is natuurlijk wel heel zwak en dom.

Mijn voornemen voor de aankomende tijd gaat echt zijn dat ik beter moet gaan nadenken en minder impulsief moet zijn. Maak het mezelf soms onnodig nog moeilijker. Het had zo simpel kunnen zijn.

Geen idee of één van jullie dit überhaupt leest maar ik heb er zelf wel baat bij om even mijn ei kwijt te kunnen. Al is het alleen al voor mezelf.

Nieuwe dag, nieuwe kansen en we gaan er weer 100% voor.

X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."