Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afbouwen thuis zonder pammetjes

GHB afbouwen thuis zonder pammetjes

275 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Gaat goed. Heb afgelopen nacht Phenibut gebruikt. Voel me echt super en heb echt als een blok geslapen! Slapen is echt een drama geweest en voel me fris en fruitig nu. :nevergonnagiveyouup::cheerpompom:
Klik om te vergroten...
Pas wel op met phenibut. Uit ervaring weet ik dat dit al na enkele dagen een verschrikkelijke ontwenning kan geven. Zou zonde zijn na alles wat je hebt behaald. Respect!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganjasmoker1993 zei:
Pas wel op met phenibut. Uit ervaring weet ik dat dit al na enkele dagen een verschrikkelijke ontwenning kan geven. Zou zonde zijn na alles wat je hebt behaald. Respect!
Klik om te vergroten...
Ik weet heel goed wat Phenibut doet. Alleen weet ik ook dat als je verslaafd bent aan Phenibut dat je dit ook heel gemakkelijk per dag kan afbouwen. Ook daar zijn schema’s voor, zonder afkick. En laat ik die nou toevallig hebben.

Maar goed, zo ver laat ik het ook helemaal niet komen. 😬

Edit* Thanks voor je zorgen. Veel mensen zijn bang voor Pheni, maar ik heb daar aardig wat onderzoek naar gedaan en het is niet zo verschrikkelijk als mensen denken als je de juiste info hebt. Maar ik snap het wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier en daar een slippertje GHB maar ben niet lichamelijk afhankelijk op dit moment. 😊

Wel zo fair om toe te geven dat dit middel mij meer beïnvloed dan ik had verwacht maar ben allang geblessed met het feit dat ik niet in een 24/7 cyclus zit. Al moet ik natuurlijk wel enorm oppassen.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Hier en daar een slippertje GHB maar ben niet lichamelijk afhankelijk op dit moment. 😊

Wel zo fair om toe te geven dat dit middel mij meer beïnvloed dan ik had verwacht maar ben allang geblessed met het feit dat ik niet in een 24/7 cyclus zit. Al moet ik natuurlijk wel enorm oppassen.
Klik om te vergroten...
Sporadisch ghb gebruik zou ik wel enorm mee uitkijken. Na alles wat je hebt meegemaakt is het imo niet meer waard om GHB sporadisch te gebruiken. Zôveel (ex) - ghb verslaafde vallen (bij sporadisch gebruik) weer terug in hun 24/7 ritme.
Gun jezelf die hel die je tijdens het afkicken hebt meegemaakt niet, en stop gewoon met het ghb gebruik.

Begrijp me niet verkeerd. Ik weet dat de cravings verschrikkelijk zijn! Ik ben zelfs 8 jaar lang verslaafd aan kratom (ahoew dit niet te vergelijken is, begrijp ik je denkwijze wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aaah! Ik heb ontzettende cravings.

&@?!€&@!!! verdomme. Maar ik laat me niet op de kop zitten door een beetje domme GHB! 💪🏻
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Succes!
Klik om te vergroten...

Thank you! 💪🏻
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harmless zei:
Waar komt dat door? Is dat een verschijnsel van lichamelijk afkicken?
Klik om te vergroten...

Yes, dit is voor veel mensen een afkickverschijnsel inderdaad. Vaak heb je dan teveel GHB in je lichaam gehad wat zich opgeslagen heeft en later weer vrijkomt. Kan een tijd duren tot dit weg trekt. Voelt echt aan alsof er onderhuidse beestjes zitten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weet iemand welke afkickverschijnselen normaal zijn bij het afbouwen van GHB en wat zijn signalen waar je op moet letten als je te snel gaat?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het abouwen en stoppen opzich is nie get moeilijkst. Ma het blijven stoppen en nie terugvallen wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Dat vroeg ik me ook al af. Als ik g gebruik heb ik al een paar keer prikjes gevoeld in mijn vingertoppen. Ik had dan overgedoseerd denk ik. Het heeft denk ik te maken met zenuwuiteinden en het centrale zenuwstelsel.
Klik om te vergroten...

Denk dat jij die schokjes bedoelt? Dat kun je wel krijgen bij teveel gebruik inderdaad!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Danny0531 zei:
Het abouwen en stoppen opzich is nie get moeilijkst. Ma het blijven stoppen en nie terugvallen wel.
Klik om te vergroten...

Nou, daar wil ik eerlijk gezegd nog niet eens over nadenken. Ik ben er op dit moment 100% klaar mee zowel lichamelijk als mentaal. We zullen het per dag zien. Ik ga me daar nog niet druk over maken. Eerst dit eens afronden!
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Acuut stoppen met GHB-gebruik kan tot heftige ontwenningsverschijnselen leiden:
  • De eerste ontwenningsverschijnselen bij een persoon met een lichamelijke GHB-afhankelijkheid ontstaan 1 tot 8 uur na inname van de laatste dosis: trillen, slapeloosheid, zweten, misselijkheid, braken, rusteloosheid, milde angst of onrust.
  • Binnen 24 uur kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan: hallucinaties, versnelde hartslag, heftige angst, verhoogde bloeddruk, onrust, plotselinge verwardheid, versterkte spierafbraak en insulten (een ‘toeval’). De verschijnselen kunnen enkele weken aanhouden.
    www.drugsinfo.nl

    Welke afkickverschijnselen kun je krijgen na het stoppen met GHB (verslaving)?

    GHB is een middel dat al na enkele weken dagelijks gebruik tot verslaving kan leiden. De afhankelijkheid van het middel kan zo groot zijn dat er elk..
    www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
roesjunkie zei:
Acuut stoppen met GHB-gebruik kan tot heftige ontwenningsverschijnselen leiden:
  • De eerste ontwenningsverschijnselen bij een persoon met een lichamelijke GHB-afhankelijkheid ontstaan 1 tot 8 uur na inname van de laatste dosis: trillen, slapeloosheid, zweten, misselijkheid, braken, rusteloosheid, milde angst of onrust.
  • Binnen 24 uur kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan: hallucinaties, versnelde hartslag, heftige angst, verhoogde bloeddruk, onrust, plotselinge verwardheid, versterkte spierafbraak en insulten (een ‘toeval’). De verschijnselen kunnen enkele weken aanhouden.
    www.drugsinfo.nl

    Welke afkickverschijnselen kun je krijgen na het stoppen met GHB (verslaving)?

    GHB is een middel dat al na enkele weken dagelijks gebruik tot verslaving kan leiden. De afhankelijkheid van het middel kan zo groot zijn dat er elk..
    www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl
Klik om te vergroten...

Hoe meer ik erover lees hoe meer ik dit goedje ga haten op het moment. Wil er zo graag vanaf... Ben nog steeds bang dat ik zo ergens last van ga krijgen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe lang heb je 24/7 gebruikt?
Dat moet wel een hele lange tijd zijn geweest.
Kan je vertellen hoe dat begon?
En hoe lang het duurde voor dat je in een 24/7 binge terecht kwam?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Dat vroeg ik me ook al af. Als ik g gebruik heb ik al een paar keer prikjes gevoeld in mijn vingertoppen. Ik had dan overgedoseerd denk ik. Het heeft denk ik te maken met zenuwuiteinden en het centrale zenuwstels
Klik om te vergroten...

Ghb is een verdovingsmiddel.
Als het begint uit te werken dan krijg je de prikkels in je zenuwbanen weer terug.
Tintelingen in je handen en je voeten worden weer actief.
Dat heeft niet te maken met te veel nemen maar dat je zenuwbanen verdoofd zijn en hun gevoel weer terug krijgen.
Het begint altijd bij je vingers en je voeten.

Vind deze schokjes minder heftig dan bij mdma.
Daar krijg ik ze altijd door mijn hele lichaam zo in me nek.
Altijd heel heftig.
Ik denk wel herkenbaar voor veel mensen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Hoe lang heb je 24/7 gebruikt?
Dat moet wel een hele lange tijd zijn geweest.
Kan je vertellen hoe dat begon?
En hoe lang het duurde voor dat je in een 24/7 binge terecht kwam?
Klik om te vergroten...

Ik ben ongeveer 2 jaar actief met GHB. Het eerste jaar was het nog leuk en met mate. Kon het zonder problemen onder controle houden. Sinds een aantal maanden is het echt 24/7 geweest. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso heel erg verslaving gevoelig ben en altijd wel ergens een probleem mee heb gehad. Ik zit nu een aantal maanden echt vast aan de GHB. Het was daarvoor ook dagelijks, maar toen kon ik nog gewoon stoppen om te slapen... Ongeveer een half jaar geleden ben ik een keer Cold Turkey gestopt, ben toen een week goed ziek geweest maar besefte pas later dat dat dus door de GHB was. Hartstikke dom en gevaarlijk. Laatste periode is gewoon echt uit de hand gelopen. Het leuke is er allang vanaf...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perzikje zei:
Ik ben ongeveer 2 jaar actief met GHB. Het eerste jaar was het nog leuk en met mate. Kon het zonder problemen onder controle houden. Sinds een aantal maanden is het echt 24/7 geweest. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso heel erg verslaving gevoelig ben en altijd wel ergens een probleem mee heb gehad. Ik zit nu een aantal maanden echt vast aan de GHB. Het was daarvoor ook dagelijks, maar toen kon ik nog gewoon stoppen om te slapen... Ongeveer een half jaar geleden ben ik een keer Cold Turkey gestopt, ben toen een week goed ziek geweest maar besefte pas later dat dat dus door de GHB was. Hartstikke dom en gevaarlijk. Laatste periode is gewoon echt uit de hand gelopen. Het leuke is er allang vanaf...
Klik om te vergroten...

Ben er achter gekomen dat ik na die Cold Turkey nu ineens heel snel aan die binge zat dat ik er niet meer mee kon stoppen. Te snel...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor de mensen die het interessant vinden. Ik heb mijn dag weer bijgehouden! Voor mijn gevoel gaat het goed op deze manier. Morgen dus afbouwen naar 0.8! Spannend, kijk er zo erg naar uit. 😁

10:00 1 ml - Gespannen, benieuwd of de lagere dosis weer aan gaat slaan... Beetje hartkloppingen, klamme handjes en onrust.

12:00 1 ml - Het laatste kwartier begonnen de klamme handjes terug te komen. Ik voel hier en daar een soort prikjes op mijn huid steeds. Paniek is onder controle in ieder geval. Hartslag blijft ook mooi gelijk. Het innemen begint steeds meer tegen te staan. Kom nergens aan toe, moet zo werken en tussendoor altijd ruimte vinden om deze verslaving te voeden. Maar het is wel een goede afleiding!

Tussentijdse update (12:34) - Ik word gek van de jeuk!!! Voor de rest voel ik me prima. Alleen die jeuk is echt vreselijk.

14:00 1 ml - KLOTE JEUK! Licht aan het zweten. Maar ik voel me goed! Slapen heeft veel goeds gedaan. Heb het ook minder koud nu.

16:00 1 ml - Ging prima. Jeuk blijft.

18:00 1 ml - Zweet oksels en handpalmen, koud, jeuk is aanwezig maar niet storend op dit moment.

Tussentijdse update (19:22) - Voel me goed op dit moment. Humeur gaat wel duidelijk op en neer. Merk dat ik ook langzaam weer normale hoeveelheden kan plassen en niet meer 100 keer per dag 3 druppels. Jeuk is weg op dit moment!

20:00 1 ml - Geen bijwerkingen. Hartslag 84.

Hopelijk wordt de nacht ook weer zo fijn als afgelopen nacht! Ik mag niet klagen nu.

Edit* Heb wel een dip gehad... Zware craving gehad om meer te nemen. Gelukkig niet aan toe gegeven...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
#staystrongperzikje
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
#staystrongperzikje
Klik om te vergroten...

❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."