Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

Hoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op heel veel afters na een feest tegenwoordig is GHB niet meer weg te denken. Naast ketamine is GHB nu ook zeer populair. Van het weekend bood iemand me GHB aan op een after waarop ik nee antwoorde. Hij zei of ik ooit GHB gedaan heb, en ik zei nee. Hij zei 'heel goed, ook nooit aan beginnen'. Waarom zou iemand hier nooit aan moeten beginnen? Is het dan zo erg verslavend? of gewoon super slecht voor je? Hoe snel word je verslaafd aan GHB?

thanks.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is wat ik mij ook altijd afvraag als er weer iemand op het forum komt die in de problemen is gekomen.

Met de kennis van nu weet iedereen dat je niet 24/7 moet gaan gebruiken om uit de problemen te blijven? Zou je toch denken? Het is toch algemeen bekend dat als je dat wel doet, het lichamelijk verslavend is, en best snel?

Dat is de reden dat ik het maximaal 1 keer in de maand ongeveer gebruik.

Ik vind het trouwens ook stom dat iemand je dat aanbiedt. Ik bied het nooit iemand aan, omdat veel mensen er wel mee in de problemen komen, en ik wil niet degene zijn die het hem/haar voor het eerst heeft laten uitproberen.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan je uit eigen ervaring idd vertellenndat als je het gebruiken gaat om in slaap te komen het einde snel zoek is. Heb het 2 jaar dagelijks savonds en in hetweekend gebruikt maar nooit met slapen en van 8 tot 5 gewoon nuchter met werk. Nergens last van maar toen ik einde dat jaar 2 maand in ziektewet zat en 24/7 gebruike ging was het binnen een maand helemaal mis.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, ik noem GHB altijd een sluipmoordenaar. Ik begon ermee idd op afters. Toen m’n relatie in juni uitging ben ik het gaan gebruiken en voelde toen geen emotie. Uiteindelijk lichamelijk verslaafd, and here I’am bijna een jaar verder en voor de 2e keer bezig met afkicken. Ik raad het nooit aan om te gebruiken en anders je koppie blijven gebruiken en het nooit gaan zien als een uitweg.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAZING zei:
Hoe snel word je verslaafd aan GHB?
Klik om te vergroten...
Mijn voorkeur ligt iets eerder bij diamorfine maar dat is eerder persoonlijk denk ik.

GHB heeft een relatief onschuldig imago en is vrijwel overal goedkoop verkrijgbaar.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Iffness zei:
Mijn ervaringen met deze drug:
- je raakt steeds sneller verslaafd. Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen. Als je dan stopt, heb je milde afkickverschijnselen (anxiety & hoge hartslag). Heb je dit een paar keer gedaan, worden afkickverschijnselen heftiger en beginnen eerder. Op het laatst kon ik nog maar zo'n 3 keer achter elkaar nemen, nam ik een vierde keer, had ik bij comedown dezelfde effecten die ik eerst na pas een week had.

- je neemt makkelijk te veel. Hierdoor val je soms als een blok in slaap, waar je ook bent: tijdens sex, op je werk, in de tram (al deze dingen zijn mij overkomen). Eén van de laatste dingen, die je tijdens een wip wilt horen, is "je snurkt?!!!!!".

- je neemt onder invloed van ghb, beslissingen die je nuchter nooit genomen zou hebben (beetje zelfde als met alcohol). Als ik nuchter ben, weet ik dat ik die vierde keer achter elkaar niet moet nemen, maar onder invloed, 'vergeet' ik dat. Onder invloed bestel je ook rustig nóg een halve liter...

- zelfs als opschrijft wanneer je een dosis neemt, heb je gedachten als "heb ik nou net een dosis genomen en ben ik die vergeten op te schrijven? Of moet ik hem nog nemen?".

- ook al kan je er nu wél mee omgaan. Als er iets gebeurt: je verliest een relatie of er overlijdt een bekende, is het o zo makkelijk om dat negatieve gevoel te bestrijden met ghb. 3ml en je voelt je weer ok. 3 uur erna voel je je alleen nog slechter dan voor je het nam, dus wat doe je...?

Ik kan niet omgaan met deze drug. Anderen wellicht wel...
Klik om te vergroten...


Ik had precies hetzelfde. Echt heel herkenbaar dit. Vooral het stuk dat je vergeet of je al een dosis hebt genomen wel of niet is erg link. Ik hield voor de zekerheid twee klokken bij, eentje op mn horloge en eentje op mn telefoon en degene die het laagste aantal minuten aangaf was de correcte natuurlijk en zelfs dat ging af en toe mis door te veel te nemen. Ik kan dit ook totaal niet verantwoordelijk gebruiken. Andere drugs gaven problemen in mijn leven, maar met ghb heb ik echt heel veel kapot gemaakt....


Oh en toen ik het begon te gebruiken was in na 2.5-3 weken 24/7 al afhankelijk, toen merkte ik al afkickverschijnselen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees hier vaak "Nooit langer dan een week 24/7 gebruiken als je niet verslaafd wil worden". Maar waarom zou je zelfs als je nog niet verslaafd bent, een harddrug zoals GHB 24/7 nemen? Dat doe je toch alleen eens op een feestje ofzo en dan done voor minstens een week ofzo?
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
heyol zei:
Ik lees hier vaak "Nooit langer dan een week 24/7 gebruiken als je niet verslaafd wil worden". Maar waarom zou je zelfs als je nog niet verslaafd bent, een harddrug zoals GHB 24/7 nemen? Dat doe je toch alleen eens op een feestje ofzo en dan done voor minstens een week ofzo?
Klik om te vergroten...
Als je al van plan bent om iets 24/7 tegaan gebruiken zit het al mis. Snap heel die 1 week regel niet of heeft dit temaken met dat het maar 1 week duurt voordat je lichamelijk G nodig hebt om niet dood tegaan. Dacht zelf dat hier wel een langere tijd overheen ging.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
heyol zei:
Ik lees hier vaak "Nooit langer dan een week 24/7 gebruiken als je niet verslaafd wil worden". Maar waarom zou je zelfs als je nog niet verslaafd bent, een harddrug zoals GHB 24/7 nemen? Dat doe je toch alleen eens op een feestje ofzo en dan done voor minstens een week ofzo?
Klik om te vergroten...
Dat zou je wel denken ja. Maar ik vond het zo fijn dat ik op een gegeven moment alles deed met G op. Boodschappen doen, de hond uitlaten, werken, sociale bezigheden. Niemand merkt dat je wat genomen hebt en alles gaat veel vlotter en is een stuk leuker. En daar moet je idd echt mee oppassen. Je denkt iedere keer “oh, kan nog wel eentje” totdat je echt wil stoppen en je krijgt verschijnselen.

Het is een beetje een gok spelletje, je weet niet wanneer de verschijnselen komen. Ik moet daar nu echt heel erg mee oppassen. Na een paar dagen (2?) denk ik zullen ze bij mij nu wel terugkomen mocht ik G gebruiken weer na 3 keer afkicken.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chr0nic zei:
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
Klik om te vergroten...
En waarom gebruik je 2 Buisjes perdag als ik vragen mag ?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat vroeg ik mij ook al af. Waarschijnlijk ter ontspanning? Ben je niet bang dat je een risico op verslaving neemt?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Chr0nic zei:
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
Klik om te vergroten...
Die verslaving krijg je ook niet als je niet in die 24/7 cirkel komt heb ook zelf 2 jr lang elke dag gebruikt maar alleen na werk en niet snachts kon toen ook zo kappen
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zodra je GHB langer dan een avondje gebruikt ben je al niet slim bezig. Ook als je het functioneel. Gebruikt ( zoals vervelende gevoelens onderdrukken, beter slapen, etc) ben je niet slim bezig.

Als je het al wil gebruiken, doe dat dan eens in de paar weken een avondje en meer niet. Zodra je daar overheen gaat begeef je je op glad ijs.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Dat vroeg ik mij ook al af. Waarschijnlijk ter ontspanning? Ben je niet bang dat je een risico op verslaving neemt?
Klik om te vergroten...
Hier ben ik zeker wel bang voor... De reden is inderdaad ontspanning, ik heb adhd en ben mentaal altijd erg opgejaagd. Komende tijd zal ik er ook niet meer aan komen dus ik ben benieuwd en tegelijkertijd nieuwsgierig hoe dat gaat verlopen..
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chr0nic zei:
Hier ben ik zeker wel bang voor... De reden is inderdaad ontspanning, ik heb adhd en ben mentaal altijd erg opgejaagd. Komende tijd zal ik er ook niet meer aan komen dus ik ben benieuwd en tegelijkertijd nieuwsgierig hoe dat gaat verlopen..
Klik om te vergroten...

Ik heb ook adhd dus weet precies wat je bedoelt. Ik heb het zelf gevoel dat ik minder behoefte aan drugs heb wanneer ik mijn medicatie heb genomen. Ik probeer dat savonds ook te nemen.

Als ik al drugs neem ter ontspanning, is dat meestal cannabis. GHB is hier door zijn verslavende karakter echt niet geschikt voor.

Is het nu op? Sinds wanneer en hoe gaat het?
N
NLfoxesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ghb is een heerlijke drug, en na jaren gebruik (enkel in t weekend) kan ik zeggen dat ik mentaal wel verslaafd ben aan ghb, net als veel andere drugs. Als ik naar een festival ga moet ik g hebben om lekker te kunnen dansen....

Maar een lichamelijke verslaving heb ik altijd weten te vermijden. Ik gebruik het alleen als ik aan t feesten ben in t weekend. Dus doordeweeks nooit een druppel (behalve als ik n hele week naar burning man ga lol)

ik denk dat je ghb toch wel 2 weken dagelijks moet gebruiken om een echte fysieke verslaving te krijgen.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#18
NLfoxes zei:
Ghb is een heerlijke drug, en na jaren gebruik (enkel in t weekend) kan ik zeggen dat ik mentaal wel verslaafd ben aan ghb, net als veel andere drugs. Als ik naar een festival ga moet ik g hebben om lekker te kunnen dansen....

Maar een lichamelijke verslaving heb ik altijd weten te vermijden. Ik gebruik het alleen als ik aan t feesten ben in t weekend. Dus doordeweeks nooit een druppel (behalve als ik n hele week naar burning man ga lol)

ik denk dat je ghb toch wel 2 weken dagelijks moet gebruiken om een echte fysieke verslaving te krijgen.
Klik om te vergroten...
Nou de lichamelijke verslaving begint pas als je het gaat gebruiken om te kunnen slapen en je in die 24 uur cirkel komt dan moet je gaan oppassen
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien een beetje een late reactie, maar lees het topic net pas. GHB schijnt wel verslavender te zijn als andere middelen. Ook natuurlijk vanwegen de lichamelijke verslaving op den duur. Het verslavings risico verschilt wel erg van persoon tot persoon denk ik. Ik zelf gebruik het regelmatig in de avond. Als ik het een paar avonden achter elkaar gedaan heb, ben ik het op een gegeven moment 'zat'. En dan laat ik het weer een paar dagen, of een week links liggen. Ik heb tot dusver nog niet de behoefte gehad om er mee te willen blijven doorgaan continu achter elkaar. Daar in tegen, heb ik dat met heel andere dingen weer wel gehad.

Ik ken wel een aantal mensen die het altijd combineren met amfetamine. Die gaan dagelijks door op die combinatie, en functioneren en werken er op. Misschien dat het in die combi nog verslavender is?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja absoluut..je hebt (de illusie) het beste van 2 werelden..
Amfetamine voor de energie
Ghb voor de ontspanning en slapen.
Van allebei word je lekker sociaal, alles is gezelliger,zeker G.. zelfs je rondje supermarkt wordt een uitje.

Uiteindelijk wordt dit de normale standaard. Waarom nog nuchter 24/7 als je zelf kan bepalen hoe je energie is.

Maar dat je geen kater ervaart betekent niet dat die er niet is.
Je pleegt ontzettend roofbouw op je lichaam en je raakt het vertrouwen in jezelf kwijt, dat je ook zonder drugs goed kan functioneren en ontspannen.

Als je stopt..heb je niet meer het energieniveau wat je nuchter had. Je Lichaam is compleet uitgeput en het kan maanden duren voor het helemaal hersteld is..toch weer naar de uppers grijpen. Of een g'tje voor een goede nacht is zo gebeurd..

Het grootste gevaar is dat je er prima op kan functioneren..er zijn er een hoop die op deze manier hun werkkwaliteit kunnen leveren.

Ik ken ze ook die een eigen bedrijf gingen opzetten. Dat was natuurlijk een succes, want die persoon stond altijd aan..en als je dan stopt.. je hebt je fundering gebouwd op je drugsgebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."