Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

Hoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

45 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien een beetje een late reactie, maar lees het topic net pas. GHB schijnt wel verslavender te zijn als andere middelen. Ook natuurlijk vanwegen de lichamelijke verslaving op den duur. Het verslavings risico verschilt wel erg van persoon tot persoon denk ik. Ik zelf gebruik het regelmatig in de avond. Als ik het een paar avonden achter elkaar gedaan heb, ben ik het op een gegeven moment 'zat'. En dan laat ik het weer een paar dagen, of een week links liggen. Ik heb tot dusver nog niet de behoefte gehad om er mee te willen blijven doorgaan continu achter elkaar. Daar in tegen, heb ik dat met heel andere dingen weer wel gehad.

Ik ken wel een aantal mensen die het altijd combineren met amfetamine. Die gaan dagelijks door op die combinatie, en functioneren en werken er op. Misschien dat het in die combi nog verslavender is?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja absoluut..je hebt (de illusie) het beste van 2 werelden..
Amfetamine voor de energie
Ghb voor de ontspanning en slapen.
Van allebei word je lekker sociaal, alles is gezelliger,zeker G.. zelfs je rondje supermarkt wordt een uitje.

Uiteindelijk wordt dit de normale standaard. Waarom nog nuchter 24/7 als je zelf kan bepalen hoe je energie is.

Maar dat je geen kater ervaart betekent niet dat die er niet is.
Je pleegt ontzettend roofbouw op je lichaam en je raakt het vertrouwen in jezelf kwijt, dat je ook zonder drugs goed kan functioneren en ontspannen.

Als je stopt..heb je niet meer het energieniveau wat je nuchter had. Je Lichaam is compleet uitgeput en het kan maanden duren voor het helemaal hersteld is..toch weer naar de uppers grijpen. Of een g'tje voor een goede nacht is zo gebeurd..

Het grootste gevaar is dat je er prima op kan functioneren..er zijn er een hoop die op deze manier hun werkkwaliteit kunnen leveren.

Ik ken ze ook die een eigen bedrijf gingen opzetten. Dat was natuurlijk een succes, want die persoon stond altijd aan..en als je dan stopt.. je hebt je fundering gebouwd op je drugsgebruik.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verslaving is persoonsverbonden met dit spul ik ervaar niet wat iedereen ervaart met dit goedje en laat het dan ook goed links liggen omdat het effect me dan ook 0,0 boeit.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op heel veel afters na een feest tegenwoordig is GHB niet meer weg te denken. Naast ketamine is GHB nu ook zeer populair. Van het weekend bood iemand me GHB aan op een after waarop ik nee antwoorde. Hij zei of ik ooit GHB gedaan heb, en ik zei nee. Hij zei 'heel goed, ook nooit aan beginnen'. Waarom zou iemand hier nooit aan moeten beginnen? Is het dan zo erg verslavend? of gewoon super slecht voor je? Hoe snel word je verslaafd aan GHB?

thanks.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is wat ik mij ook altijd afvraag als er weer iemand op het forum komt die in de problemen is gekomen.

Met de kennis van nu weet iedereen dat je niet 24/7 moet gaan gebruiken om uit de problemen te blijven? Zou je toch denken? Het is toch algemeen bekend dat als je dat wel doet, het lichamelijk verslavend is, en best snel?

Dat is de reden dat ik het maximaal 1 keer in de maand ongeveer gebruik.

Ik vind het trouwens ook stom dat iemand je dat aanbiedt. Ik bied het nooit iemand aan, omdat veel mensen er wel mee in de problemen komen, en ik wil niet degene zijn die het hem/haar voor het eerst heeft laten uitproberen.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan je uit eigen ervaring idd vertellenndat als je het gebruiken gaat om in slaap te komen het einde snel zoek is. Heb het 2 jaar dagelijks savonds en in hetweekend gebruikt maar nooit met slapen en van 8 tot 5 gewoon nuchter met werk. Nergens last van maar toen ik einde dat jaar 2 maand in ziektewet zat en 24/7 gebruike ging was het binnen een maand helemaal mis.
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
heftig
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAZING zei:
heftig
Klik om te vergroten...

Is het zeker. Je word op een gegeven moment slordig. Laten slingeren etc. Ik voetbal 3 keer per week, ben out gegaan in de kleedkamer en toen zijn alle alarm bellen gaan rinkelen bij m’n meiden/moeder. Working on it now 💪. Afkicken is niet moeilijk maar er vanaf blijven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
N1987 zei:
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.
Klik om te vergroten...
Stop ermee nu het nog kan! Ben nu ook een break aan het houden. Hopen dat het straks weer zo lekker voelt als in het begin!
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#11
N1987 zei:
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.
Klik om te vergroten...
Probeer er aub mee te stoppen (iig minderen), ik snap heel goed dat het moeilijk is. Been there done that. Je bent meer waard dan dat spul, geloof me!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
N1987 zei:
Hoelang ben je van plan te stoppen?, mij werd bij jellinek geadviseerd 3 maansen
Klik om te vergroten...
Ja, wil ook proberen de 3 maanden aan te houden.
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gipsysoul zei:
Probeer er aub mee te stoppen (iig minderen), ik snap heel goed dat het moeilijk is. Been there done that. Je bent meer waard dan dat spul, geloof me!
Klik om te vergroten...
Ja maar wat is de juiste dosis wat je (verantwoord) kan nemen dan?
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Stop ermee nu het nog kan! Ben nu ook een break aan het houden. Hopen dat het straks weer zo lekker voelt als in het begin!
Klik om te vergroten...
Hoelang ben je van plan te stoppen?, mij werd bij jellinek geadviseerd 3 maansen
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#15
N1987 zei:
Ja maar wat is de juiste dosis wat je (verantwoord) kan nemen dan?
Klik om te vergroten...
1, 2, 3,4 ML maakt niet uit. Er komt een dag, dat je niet meer “zonder” kan. Ik vind het een sluipmoordenaar en je bent meer waard. GHB dagen lang nemen, is niet verantwoord.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
N1987 zei:
Ja maar wat is de juiste dosis wat je (verantwoord) kan nemen dan?
Klik om te vergroten...

De juiste dosis om te nemen is een avondje ghb net als je een avondje mdma doet of speed of coke.
Daarna gewoon er mee stoppen.
Gewoon gaan slapen en weer een paar weken wachten.
Net als met elke andere drugs dat is verantwoord gebruik.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn ervaringen met deze drug:
- je raakt steeds sneller verslaafd. Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen. Als je dan stopt, heb je milde afkickverschijnselen (anxiety & hoge hartslag). Heb je dit een paar keer gedaan, worden afkickverschijnselen heftiger en beginnen eerder. Op het laatst kon ik nog maar zo'n 3 keer achter elkaar nemen, nam ik een vierde keer, had ik bij comedown dezelfde effecten die ik eerst na pas een week had.

- je neemt makkelijk te veel. Hierdoor val je soms als een blok in slaap, waar je ook bent: tijdens sex, op je werk, in de tram (al deze dingen zijn mij overkomen). Eén van de laatste dingen, die je tijdens een wip wilt horen, is "je snurkt?!!!!!".

- je neemt onder invloed van ghb, beslissingen die je nuchter nooit genomen zou hebben (beetje zelfde als met alcohol). Als ik nuchter ben, weet ik dat ik die vierde keer achter elkaar niet moet nemen, maar onder invloed, 'vergeet' ik dat. Onder invloed bestel je ook rustig nóg een halve liter...

- zelfs als opschrijft wanneer je een dosis neemt, heb je gedachten als "heb ik nou net een dosis genomen en ben ik die vergeten op te schrijven? Of moet ik hem nog nemen?".

- ook al kan je er nu wél mee omgaan. Als er iets gebeurt: je verliest een relatie of er overlijdt een bekende, is het o zo makkelijk om dat negatieve gevoel te bestrijden met ghb. 3ml en je voelt je weer ok. 3 uur erna voel je je alleen nog slechter dan voor je het nam, dus wat doe je...?

Ik kan niet omgaan met deze drug. Anderen wellicht wel...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iffness zei:
Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen.
Klik om te vergroten...

Niemand kan rustig 24/7 een week lang GHB nemen.
Daar ga je al de fout in.
Ik neem nooit een week lang.

Iffness zei:
Ik kan niet omgaan met deze drug.
Klik om te vergroten...

Dat blijkt na deze opmerking.
Zou het niet meer nemen nee..

Als je zo gaat redeneren kan je eerst ook een week lang rustig pep nemen of een week lang Heroïne.
Maar ja als je dan stopt?

Neem geen 1 drugs rustig 1 week!
Je zet jezelf dan wel in een positie dat je niet zomaar meer kan stoppen.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit verhaal is 6 jaar geleden, trouwens. Nooit meer ghb gedaan sindsdien.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Iffness zei:
Dit verhaal is 6 jaar geleden, trouwens. Nooit meer ghb gedaan sindsdien.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, dit klonk wel ernstig.
Als ik voor mezelf spreek, zie ik dit soort verhalen als een waarschuwing. Omdat ik er bang voor ben, neem ik niet twee avonden achter elkaar.
Het lijkt me echt kut om jezelf zo te verliezen in een drug!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."