Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

Hoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

45 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, ik noem GHB altijd een sluipmoordenaar. Ik begon ermee idd op afters. Toen m’n relatie in juni uitging ben ik het gaan gebruiken en voelde toen geen emotie. Uiteindelijk lichamelijk verslaafd, and here I’am bijna een jaar verder en voor de 2e keer bezig met afkicken. Ik raad het nooit aan om te gebruiken en anders je koppie blijven gebruiken en het nooit gaan zien als een uitweg.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chr0nic zei:
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
Klik om te vergroten...
En waarom gebruik je 2 Buisjes perdag als ik vragen mag ?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat vroeg ik mij ook al af. Waarschijnlijk ter ontspanning? Ben je niet bang dat je een risico op verslaving neemt?
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Chr0nic zei:
Ik gebruik het nu bijna 2 jaar zo goed als dagelijks. Nooit meer dan 1 a 2 buisjes per dag, ongeveer 3ml per keer. Nog geen echte afkickverschijnselen gehad of een slechte nacht ervaren. Dit is uiteraard nooit voor of tijdens werk en ook nooit vlak voor het slapen. Mijn huidige fles is bijna op en mijn dealer reageert niet op mijn berichten. Ergens baal ik, maar ergens vind ik het ook niet heel erg dat hij niet reageerd. Vind het wel prima als het er even niet is.
Klik om te vergroten...
Die verslaving krijg je ook niet als je niet in die 24/7 cirkel komt heb ook zelf 2 jr lang elke dag gebruikt maar alleen na werk en niet snachts kon toen ook zo kappen
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zodra je GHB langer dan een avondje gebruikt ben je al niet slim bezig. Ook als je het functioneel. Gebruikt ( zoals vervelende gevoelens onderdrukken, beter slapen, etc) ben je niet slim bezig.

Als je het al wil gebruiken, doe dat dan eens in de paar weken een avondje en meer niet. Zodra je daar overheen gaat begeef je je op glad ijs.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Dat vroeg ik mij ook al af. Waarschijnlijk ter ontspanning? Ben je niet bang dat je een risico op verslaving neemt?
Klik om te vergroten...
Hier ben ik zeker wel bang voor... De reden is inderdaad ontspanning, ik heb adhd en ben mentaal altijd erg opgejaagd. Komende tijd zal ik er ook niet meer aan komen dus ik ben benieuwd en tegelijkertijd nieuwsgierig hoe dat gaat verlopen..
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chr0nic zei:
Hier ben ik zeker wel bang voor... De reden is inderdaad ontspanning, ik heb adhd en ben mentaal altijd erg opgejaagd. Komende tijd zal ik er ook niet meer aan komen dus ik ben benieuwd en tegelijkertijd nieuwsgierig hoe dat gaat verlopen..
Klik om te vergroten...

Ik heb ook adhd dus weet precies wat je bedoelt. Ik heb het zelf gevoel dat ik minder behoefte aan drugs heb wanneer ik mijn medicatie heb genomen. Ik probeer dat savonds ook te nemen.

Als ik al drugs neem ter ontspanning, is dat meestal cannabis. GHB is hier door zijn verslavende karakter echt niet geschikt voor.

Is het nu op? Sinds wanneer en hoe gaat het?
N
NLfoxesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ghb is een heerlijke drug, en na jaren gebruik (enkel in t weekend) kan ik zeggen dat ik mentaal wel verslaafd ben aan ghb, net als veel andere drugs. Als ik naar een festival ga moet ik g hebben om lekker te kunnen dansen....

Maar een lichamelijke verslaving heb ik altijd weten te vermijden. Ik gebruik het alleen als ik aan t feesten ben in t weekend. Dus doordeweeks nooit een druppel (behalve als ik n hele week naar burning man ga lol)

ik denk dat je ghb toch wel 2 weken dagelijks moet gebruiken om een echte fysieke verslaving te krijgen.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#10
NLfoxes zei:
Ghb is een heerlijke drug, en na jaren gebruik (enkel in t weekend) kan ik zeggen dat ik mentaal wel verslaafd ben aan ghb, net als veel andere drugs. Als ik naar een festival ga moet ik g hebben om lekker te kunnen dansen....

Maar een lichamelijke verslaving heb ik altijd weten te vermijden. Ik gebruik het alleen als ik aan t feesten ben in t weekend. Dus doordeweeks nooit een druppel (behalve als ik n hele week naar burning man ga lol)

ik denk dat je ghb toch wel 2 weken dagelijks moet gebruiken om een echte fysieke verslaving te krijgen.
Klik om te vergroten...
Nou de lichamelijke verslaving begint pas als je het gaat gebruiken om te kunnen slapen en je in die 24 uur cirkel komt dan moet je gaan oppassen
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien een beetje een late reactie, maar lees het topic net pas. GHB schijnt wel verslavender te zijn als andere middelen. Ook natuurlijk vanwegen de lichamelijke verslaving op den duur. Het verslavings risico verschilt wel erg van persoon tot persoon denk ik. Ik zelf gebruik het regelmatig in de avond. Als ik het een paar avonden achter elkaar gedaan heb, ben ik het op een gegeven moment 'zat'. En dan laat ik het weer een paar dagen, of een week links liggen. Ik heb tot dusver nog niet de behoefte gehad om er mee te willen blijven doorgaan continu achter elkaar. Daar in tegen, heb ik dat met heel andere dingen weer wel gehad.

Ik ken wel een aantal mensen die het altijd combineren met amfetamine. Die gaan dagelijks door op die combinatie, en functioneren en werken er op. Misschien dat het in die combi nog verslavender is?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja absoluut..je hebt (de illusie) het beste van 2 werelden..
Amfetamine voor de energie
Ghb voor de ontspanning en slapen.
Van allebei word je lekker sociaal, alles is gezelliger,zeker G.. zelfs je rondje supermarkt wordt een uitje.

Uiteindelijk wordt dit de normale standaard. Waarom nog nuchter 24/7 als je zelf kan bepalen hoe je energie is.

Maar dat je geen kater ervaart betekent niet dat die er niet is.
Je pleegt ontzettend roofbouw op je lichaam en je raakt het vertrouwen in jezelf kwijt, dat je ook zonder drugs goed kan functioneren en ontspannen.

Als je stopt..heb je niet meer het energieniveau wat je nuchter had. Je Lichaam is compleet uitgeput en het kan maanden duren voor het helemaal hersteld is..toch weer naar de uppers grijpen. Of een g'tje voor een goede nacht is zo gebeurd..

Het grootste gevaar is dat je er prima op kan functioneren..er zijn er een hoop die op deze manier hun werkkwaliteit kunnen leveren.

Ik ken ze ook die een eigen bedrijf gingen opzetten. Dat was natuurlijk een succes, want die persoon stond altijd aan..en als je dan stopt.. je hebt je fundering gebouwd op je drugsgebruik.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals elke drugs is ghb ook gevaarlijk.
Toch ken ik iemand die een biologische depressie had, was bezig met euthanasie die niet toegekend werd.

Elke avond 1 rondje heeft hem genoeg levenslust gegeven om het leven weer de moeite waard te vinden.
Arts was ook op de hoogte.

Maar deze man had niets te verliezen..dat is het grote verschil.

Ik zie een hoop overeenkomsten tussen GHB en 3MMC
Goedkoop
Snel uitgewerkt
Makkelijk bijpakken
Kan erop functioneren
Ellenlange binges doen.

Alleen put 3MMC wat stofjes uit en ghb juist niet..je kan er zelfs een afterglow van hebben stoffen stimuleren.
Tot je fysiek verslaafd bent..Dan breekt de hel los.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
lp1992 zei:
Misschien een beetje een late reactie, maar lees het topic net pas. GHB schijnt wel verslavender te zijn als andere middelen. Ook natuurlijk vanwegen de lichamelijke verslaving op den duur. Het verslavings risico verschilt wel erg van persoon tot persoon denk ik. Ik zelf gebruik het regelmatig in de avond. Als ik het een paar avonden achter elkaar gedaan heb, ben ik het op een gegeven moment 'zat'. En dan laat ik het weer een paar dagen, of een week links liggen.
Klik om te vergroten...
Als het bij jou zo goed gaat is het prima toch.
Weet van jezelf dat je het bij de avond moet houden. Niet overdag of om te slapen.
Maar doe je 1 rondje per avond of meer?
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#15
scheelt wel eens, soms neem ik 2 x 3.7ml op een avond. de andere keer neem ik maar 1 dosis. beetje afhankelijk van hoelaat ik het neem. ivm dat ik het niet net voor het voor het slapen neem. wil er meestal wel 2.5 uur tussen hebben. Verder zit er niet echt een vaste cirkel in. soms zit er 1 week tussen van gee gebruik. De max is meestal 4 avonden op een nemen.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ja, die jongen die ik ken, die het combineert met amfetamine, slaapt gemiddeld ook maar 3 uur per nacht. Het bizarre vind ik nog steets, dat als je het niet zo weten. je het ook niet zou doorhebben bij hem
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
lp1992 zei:
ja, die jongen die ik ken, die het combineert met amfetamine, slaapt gemiddeld ook maar 3 uur per nacht. Het bizarre vind ik nog steets, dat als je het niet zo weten. je het ook niet zou doorhebben bij hem
Klik om te vergroten...
Bij mij had ook niemand het door... Sommige doen heel raar van het spul en sommige functioneren gewoon normaal.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verslaving is persoonsverbonden met dit spul ik ervaar niet wat iedereen ervaart met dit goedje en laat het dan ook goed links liggen omdat het effect me dan ook 0,0 boeit.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#19
N1987 zei:
Ben verslaafd aan ghb, als ik het nu een paar dagen 24/7 gebruik merk ik al zware afkick verschijnselen, 3 dagen sws down voelen en niet of weinig slapen ‘s nachts:(.
Is zulk kut spul!, maar tegelijketijd ook zo lekker!, maar meestal als je niet verslaafd heb is de max 2 weken 24/7 aan de ghb!.
Klik om te vergroten...
Probeer er aub mee te stoppen (iig minderen), ik snap heel goed dat het moeilijk is. Been there done that. Je bent meer waard dan dat spul, geloof me!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
N1987 zei:
Hoelang ben je van plan te stoppen?, mij werd bij jellinek geadviseerd 3 maansen
Klik om te vergroten...
Ja, wil ook proberen de 3 maanden aan te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."