Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

Hoe snel word iemand verslaafd aan GHB?

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
N1987 zei:
Ja maar wat is de juiste dosis wat je (verantwoord) kan nemen dan?
Klik om te vergroten...

De juiste dosis om te nemen is een avondje ghb net als je een avondje mdma doet of speed of coke.
Daarna gewoon er mee stoppen.
Gewoon gaan slapen en weer een paar weken wachten.
Net als met elke andere drugs dat is verantwoord gebruik.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaringen met deze drug:
- je raakt steeds sneller verslaafd. Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen. Als je dan stopt, heb je milde afkickverschijnselen (anxiety & hoge hartslag). Heb je dit een paar keer gedaan, worden afkickverschijnselen heftiger en beginnen eerder. Op het laatst kon ik nog maar zo'n 3 keer achter elkaar nemen, nam ik een vierde keer, had ik bij comedown dezelfde effecten die ik eerst na pas een week had.

- je neemt makkelijk te veel. Hierdoor val je soms als een blok in slaap, waar je ook bent: tijdens sex, op je werk, in de tram (al deze dingen zijn mij overkomen). Eén van de laatste dingen, die je tijdens een wip wilt horen, is "je snurkt?!!!!!".

- je neemt onder invloed van ghb, beslissingen die je nuchter nooit genomen zou hebben (beetje zelfde als met alcohol). Als ik nuchter ben, weet ik dat ik die vierde keer achter elkaar niet moet nemen, maar onder invloed, 'vergeet' ik dat. Onder invloed bestel je ook rustig nóg een halve liter...

- zelfs als opschrijft wanneer je een dosis neemt, heb je gedachten als "heb ik nou net een dosis genomen en ben ik die vergeten op te schrijven? Of moet ik hem nog nemen?".

- ook al kan je er nu wél mee omgaan. Als er iets gebeurt: je verliest een relatie of er overlijdt een bekende, is het o zo makkelijk om dat negatieve gevoel te bestrijden met ghb. 3ml en je voelt je weer ok. 3 uur erna voel je je alleen nog slechter dan voor je het nam, dus wat doe je...?

Ik kan niet omgaan met deze drug. Anderen wellicht wel...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iffness zei:
Eerst kan je rustig een week 24/7 nemen.
Klik om te vergroten...

Niemand kan rustig 24/7 een week lang GHB nemen.
Daar ga je al de fout in.
Ik neem nooit een week lang.

Iffness zei:
Ik kan niet omgaan met deze drug.
Klik om te vergroten...

Dat blijkt na deze opmerking.
Zou het niet meer nemen nee..

Als je zo gaat redeneren kan je eerst ook een week lang rustig pep nemen of een week lang Heroïne.
Maar ja als je dan stopt?

Neem geen 1 drugs rustig 1 week!
Je zet jezelf dan wel in een positie dat je niet zomaar meer kan stoppen.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit verhaal is 6 jaar geleden, trouwens. Nooit meer ghb gedaan sindsdien.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Iffness zei:
Dit verhaal is 6 jaar geleden, trouwens. Nooit meer ghb gedaan sindsdien.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, dit klonk wel ernstig.
Als ik voor mezelf spreek, zie ik dit soort verhalen als een waarschuwing. Omdat ik er bang voor ben, neem ik niet twee avonden achter elkaar.
Het lijkt me echt kut om jezelf zo te verliezen in een drug!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Gelukkig maar, dit klonk wel ernstig.
Als ik voor mezelf spreek, zie ik dit soort verhalen als een waarschuwing. Omdat ik er bang voor ben, neem ik niet twee avonden achter elkaar.
Het lijkt me echt kut om jezelf zo te verliezen in een drug!
Klik om te vergroten...
Het is niet voor niets, dat ik dit verhaal opschrijf. Pas er mee op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."