Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven voorstellen, GHB tegen depressie

Even voorstellen, GHB tegen depressie

103 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
ben je niet meer depressief dan?
want dat was in eerste instantie waarom je het gebruikte he?
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#2
darkbull zei:
ben je niet meer depressief dan?
Klik om te vergroten...
Nee, mijn geestestoestand kan ik momenteel niet meer depressief noemen. Eerder berustend, misschien wel onverschillig. Sommige mensen zouden het zelfs apatisch noemen, er komt weinig uit mijn handen.

Ach, ik heb er wel vrede mee. Verbanden tussen mijn geestesgesteldheid en GHB durf ik niet te leggen. Om daarover meer te weten te komen, zou ik met GHB moeten stoppen. Maar daar heb ik bijzonder weinig trek in!
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#3
maar je gebruikte het toch om van een depressie af te komen?

kan me voorstellen dat je geen zin hebt om de proef op de som te nemen, daar niet van...
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#4
darkbull zei:
maar je gebruikte het toch om van een depressie af te komen?
Klik om te vergroten...
Ja. En volgens mij is dat ook aardig gelukt. Toch?

Ik heb van nature een nogal sombere kijk op de wereld en op mezelf. Eigenlijk altijd al gehad. Dan hoef je echt geen totale ommekeer te verwachten. Tobbers worden nooit zorgenloze levensgenieters. Hoogstens kun je ernaar streven dat negatieve gedachten en gevoelens je wat minder acuut naar de strot vliegen.

GHB dempt die negativiteit. Dat is prettig zolang het duurt, te vergelijken met het effect van zelfmedicatie door alcohol, zonder de straf van een kater. Over evt. positieve effecten tussentijds kan ik niets met zekerheid zeggen. De belangrijkste verbetering in mijn ziektebeeld ontstond door een cursus mindfulness, maar dit terzijde.
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ook erg benieuwd :)
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het er inmiddels mee TS?
GHB bestaat inderdaad als medicijn bedoelt voor mensen met narcolepsie met kataplexie bij volwassenen, Xyrem, maarum zeker niet zonder bijwerkingen hoor.
Ben wel benieuwd of dat anti-depressieve effect ed nog altijd aanwezig is?
c
cojonesmLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch zal er bij baclofen minder tot geen tolerantie ontwikkelen waarbij je steeds meer nodig hebt. Baclofen werkt 4 uur. Het is dus ook praktischer. En je staat onder super visie van een arts. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van voordelen.
M
MutsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen reactie?
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je zei in mijn ogen weinig dat je niet al eerder had gezegd. Bovendien wil ik niet altijd zelf reageren, want ik ben benieuwd wat anderen te zeggen hebben. Schrijven en lezen op een forum doe ik voor de informatie, niet voor de "gezelligheid".
Muts zei:
Dit is typisch gedrag van iemand die de drugs flink aan het goedpraten is. Ik had wel wat meer wijsheid verwacht van iemand van uw leeftijd.
Klik om te vergroten...
Jij bent een ervaringsdeskundige op het gebied van afkicken van GHB. Ik op het gebied van zware depressie en wat dat met iemand doet. Zelfs een "wijs" iemand kan ten einde raad zijn, neem dat maar van me aan :( Ik heb echt baat bij GHB! Het gaat me niet eens om de roes tijdens het gebruiken (die heb ik nauwelijks, met de dosis die ik neem) maar om het frisse en energieke gevoel in de periode ertussenin.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter?
Wat ga je doen ,als je na een tijd erachter komt dat het helemaal niet zo,n geschikt plan was.
Ik zou zeggen als je ermee verder wilt gaan en het gaat lekker.Waarom niet drugs is drugs ook het spul van de apotheek is drugs maar praat er met je dokter over.

Misschien heeft de dokter wel wat beters//veiliger in de aanbieding :mrgreen:

Re-Edited my stupidity
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrrow14 zei:
Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter?
Klik om te vergroten...
Lees mijn eerste post maar. Daarin staat dat mijn huisarts ervan weet, en de begeleidster van de verslavingszorg ook. Die begeleiding (natraject detox alcohol) staat nu trouwens op een laag pitje, mijn volgende afspraak bij haar is eind november.
Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
Mijn eerste GHB-brouwsel is inmiddels op, ik heb vorige week een tweede gemaakt, met een ander recept. Daarvan laat ik nu een monster testen, volgende week krijg ik de uitslag.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SjitHeppens zei:
Mrrow14 zei:
Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter?
Klik om te vergroten...
Lees mijn eerste post maar. Daarin staat dat mijn huisarts ervan weet, en de begeleidster van de verslavingszorg ook. Die begeleiding (natraject detox alcohol) staat nu trouwens op een laag pitje, mijn volgende afspraak bij haar is eind november.
Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.

Mijn eerste GHB-brouwsel is inmiddels op, ik heb vorige week een tweede gemaakt, met een ander recept. Daarvan laat ik nu een monster testen, volgende week krijg ik de uitslag.
Klik om te vergroten...

Inderdaad mijn excuses :flushed:
Dit vind ik dus geweldig, een echte dokter die je wil helpen en je niet voor junk verklaart als je het over drugs hebt wat niet van de apotheek af komt.
Hopen dat dit recept beter is dan de vorige zou ik zeggen :)

Verder heel veel succes,nogmaals sorry.
M
MutsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ik vind het eerder belachelijk dat er dokters zijn die geen waarschuwingen geven, maar meneer gewoon fijn ghb laten gebruiken! 1 van de meest verslavende middelen vd wereld!

Dit wordt geheid een zware verslaving en dat daar verder niet over gesproken wordt, is ronduit onverantwoordelijk. Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ook die van een verslavingsarts die ik dit probleem (want dat is het!!) heb voorgelegd.

Ik kan het me goed voorstellen dat het fijn is om te gebruiken zolang meneer er alleen de fijne bijwerkingen van krijgt. Maar dat zal niet lang duren, want uiteindelijk is er meer nodig om dat fijne gevoel te blijven houden en wordt het dus een verslaving.

Ik zou eerder achter de oorzaak van het probleem (depressie) komen en daar aan werken in plaats van het maar TIJDELIJK op te lossen door middel van een drugs die nog verslavender is dan de alcohol waar meneer al verslaafd aan is geweest..

Wat een slechte adviezen die gegeven worden door mensen die zeggen dat ze verstand hebben van dit misselijke goedje.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Muts zei:
Nou ik vind het eerder belachelijk dat er dokters zijn die geen waarschuwingen geven, maar meneer gewoon fijn ghb laten gebruiken! 1 van de meest verslavende middelen vd wereld!
Klik om te vergroten...
Typisch is dat altijd. Van die mensen waarbij iets fout is gegaan en die er gelijk vanuit gaan dat dat bij iedereen zo zal zijn. Heb je zijn verhaal en frequentie van gebruik wel gelezen?
M
MutsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Muts zei:
Nou ik vind het eerder belachelijk dat er dokters zijn die geen waarschuwingen geven, maar meneer gewoon fijn ghb laten gebruiken! 1 van de meest verslavende middelen vd wereld!
Klik om te vergroten...
Typisch is dat altijd. Van die mensen waarbij iets fout is gegaan en die er gelijk vanuit gaan dat dat bij iedereen zo zal zijn. Heb je zijn verhaal en frequentie van gebruik wel gelezen?
Klik om te vergroten...

Ja die heb ik gelezen, dat betekent niet dat er geen risico's aan verbonden zijn. Vooral bij iemand die al depressief is en om die reden drugs gaat gebruiken. Daarnaast is meneer blijkbaar verslavingsgevoelig want heeft al een alcoholverslaving achter de rug. Ik snap niet dat de mensen die link niet leggen.

Natuurlijk zijn er mensen die GHB verantwoordelijk kunnen gebruiken en niet zo dom zijn om doordeweeks te gaan gebruiken omdat ze zich anders kut voelen. Ik ga daar verder ook niks van zeggen, maar ik vind wel dat er door mensen (die er ervaring mee hebben) ook de andere kant van de medaille moeten laten zien en die is zeker niet rooskleurig.

Maar het lijkt me vrij logisch dat er door iemand wat gezegd wordt als meneer zelf zegt depressief te zijn, verslaafd geweest te zijn aan alcohol (eigenlijk is want je komt er nooit meer vanaf) en zegt dat GHB zijn rot gevoelens weg haalt. Dat lijken me toch logische aanleidingen voor een flinke verslaving.

Ook logisch dat meneer het zelf niet in wil zien, ik kan me ook wel voorstellen dat je er mee wil doorgaan als je je ineens zo goed voelt. Ik wil alleen duidelijk maken dat dit flink om gaat slaan zodra je meer gaat gebruiken en nogmaals, door de redenen die ik al eerder heb genoemd lijkt me die kans bij meneer zeer en zeer groot.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt je punt nu onderhand wel gemaakt, Muts. Herhaaldelijk zelfs :) Ik waardeer je bezorgdheid, maar de manier waarop je die uit, slaat bij mij niet echt aan.

Welke drugs gebruik je zelf eigenlijk? Tabak? Cafeïne? Alcohol? :stoned:? En ben je daar ook aan verslaafd?

Wat me intrigeert, is dat je vriend na incidenteel gebruik van GHB uiteindelijk verslaafd is geraakt, waardoor nu een intensieve klinische detox nodig is. En dat alles in jouw nabijheid, misschien zelfs onder jouw ogen!
GGZ instellingen, waaronder verslavingszorg, onderwerpen cliënten soms aan een zogenaamde "systeemanalyse", een onderzoek naar o.a. de sociale omgeving van een cliënt. Dus ook naar de -actieve of passieve, positieve of negatieve- rol van jou als zijn vriendin. Is dat bij jullie ook gebeurd? Toen je vriend nog incidenteel gebruikte, deed je toen mee, waarschuwde je hem toen al, of was het een taboe waarover jullie niet spraken?

Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken.:( )
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Muts zei:
Ja die heb ik gelezen, dat betekent niet dat er geen risico's aan verbonden zijn. Vooral bij iemand die al depressief is en om die reden drugs gaat gebruiken. Daarnaast is meneer blijkbaar verslavingsgevoelig want heeft al een alcoholverslaving achter de rug. Ik snap niet dat de mensen die link niet leggen.
Klik om te vergroten...

Die link is in de reacties wel gelegd hoor en w.s. door de TS zelf ook. Daarnaast moet je weten dat GHB toegepast wordt als medicatie voor narcoleptica, wat een chronische ziekte is. Patienten gebruiken het jarenlang (in afwachting op betere medicatie of behandelingen) met positief resultaat. Dus veilig langdurig gebruik kan blijkbaar wel. Je doet me aan een gestopte roker denken die ineens helemaal anti roken is; je slaat door. Zoals de TS al aangeeft dat helpt niet. Werkt eerder averechts.

SjitHeppens zei:
Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
Klik om te vergroten...

Hmm, interessant. Ik ben benieuwd...
Is dat naar aanleiding van jouw expirimenten of deed hij dat eerder ook?
M
MutsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat nu niet om mij, het gaat om jouw topic en als jij een topic op internet opent, dan mag je de meest uiteenlopende reacties verwachten. Ik ben niet verplicht om een eigen topic te openen omdat ik toevallig veel van GHB weet en op andere topics reageer.

Dat jij daar niet tegen kan, dat geeft alleen aan dat je er niet objectief naar wil kijken en alleen naar de positieve kant van GHB wil kijken en als iemand daar dan flink tegengas in geeft, moet ie maar z'n mond houden. Sorry, maar zo werkt het internet en fora niet.

Als jij GHB voor je depressie wil gebruiken, prima. Maar je weet zelf dondersgoed dat het een tijdelijke oplossing is en niet de oplossing om echt van je depressie af te komen.
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#19
SjitHeppens zei:
Je hebt je punt nu onderhand wel gemaakt, Muts. Herhaaldelijk zelfs :) Ik waardeer je bezorgdheid, maar de manier waarop je die uit, slaat bij mij niet echt aan.

Welke drugs gebruik je zelf eigenlijk? Tabak? Cafeïne? Alcohol? :stoned:? En ben je daar ook aan verslaafd?

Wat me intrigeert, is dat je vriend na incidenteel gebruik van GHB uiteindelijk verslaafd is geraakt, waardoor nu een intensieve klinische detox nodig is. En dat alles in jouw nabijheid, misschien zelfs onder jouw ogen!
GGZ instellingen, waaronder verslavingszorg, onderwerpen cliënten soms aan een zogenaamde "systeemanalyse", een onderzoek naar o.a. de sociale omgeving van een cliënt. Dus ook naar de -actieve of passieve, positieve of negatieve- rol van jou als zijn vriendin. Is dat bij jullie ook gebeurd? Toen je vriend nog incidenteel gebruikte, deed je toen mee, waarschuwde je hem toen al, of was het een taboe waarover jullie niet spraken?

Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken.:( )
Klik om te vergroten...

Ben een beetje kort van stof vandaag...wil niet meeliften....maar maak er een polonaise van...nou ja....euhm, Muts...al is dit niet jou topic....heb jij daar antwoorden op ?

:confused:
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#20
Muts zei:
SjitHeppens zei:
Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken.:( )
Klik om te vergroten...
Het gaat nu niet om mij, het gaat om jouw topic en als jij een topic op internet opent, dan mag je de meest uiteenlopende reacties verwachten. Ik ben niet verplicht om een eigen topic te openen omdat ik toevallig veel van GHB weet en op andere topics reageer.
Klik om te vergroten...
Je mag hier reageren hoe en hoe vaak je maar wilt hoor. Ik bedoelde dat de problematiek van jou en je vriend een eigen topic waard is, bijvoorbeeld in de rubriek verslaving.
langeman zei:
SjitHeppens zei:
Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
Klik om te vergroten...
Hmm, interessant. Ik ben benieuwd...
Is dat naar aanleiding van jouw expirimenten of deed hij dat eerder ook?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat hij, hoewel hij zijn gezicht in de plooi hield toen ik mijn GHB-plannen meldde, toch wel schrok van mijn voornemen. Hij bekende dat hij maar weinig wist van GHB, waardoor hij waarschijnlijk ook niet meteen een (voor)oordeel klaar had. Zijn voorstel om te zoeken naar alternatieven kwam na dat gesprek, als reactie op mijn opvolgingsmailtje over mijn eerste indrukken met GHB. Ik houd hem nu via e-mail op de hoogte, heb daarin ook een link naar dit topic en naar nuttige sites over o.a. GHB opgenomen. Tot dusver heeft hij nog niet opnieuw gereageerd, en ik heb hem ook nog steeds niet gebeld voor een vervolgafspraak. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."