#1
ben je niet meer depressief dan?
want dat was in eerste instantie waarom je het gebruikte he?
want dat was in eerste instantie waarom je het gebruikte he?
Nee, mijn geestestoestand kan ik momenteel niet meer depressief noemen. Eerder berustend, misschien wel onverschillig. Sommige mensen zouden het zelfs apatisch noemen, er komt weinig uit mijn handen.darkbull zei:ben je niet meer depressief dan?
Ja. En volgens mij is dat ook aardig gelukt. Toch?darkbull zei:maar je gebruikte het toch om van een depressie af te komen?
Jij bent een ervaringsdeskundige op het gebied van afkicken van GHB. Ik op het gebied van zware depressie en wat dat met iemand doet. Zelfs een "wijs" iemand kan ten einde raad zijn, neem dat maar van me aanMuts zei:Dit is typisch gedrag van iemand die de drugs flink aan het goedpraten is. Ik had wel wat meer wijsheid verwacht van iemand van uw leeftijd.

Lees mijn eerste post maar. Daarin staat dat mijn huisarts ervan weet, en de begeleidster van de verslavingszorg ook. Die begeleiding (natraject detox alcohol) staat nu trouwens op een laag pitje, mijn volgende afspraak bij haar is eind november.Mrrow14 zei:Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter?
SjitHeppens zei:Lees mijn eerste post maar. Daarin staat dat mijn huisarts ervan weet, en de begeleidster van de verslavingszorg ook. Die begeleiding (natraject detox alcohol) staat nu trouwens op een laag pitje, mijn volgende afspraak bij haar is eind november.Mrrow14 zei:Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter?
Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
Mijn eerste GHB-brouwsel is inmiddels op, ik heb vorige week een tweede gemaakt, met een ander recept. Daarvan laat ik nu een monster testen, volgende week krijg ik de uitslag.
Typisch is dat altijd. Van die mensen waarbij iets fout is gegaan en die er gelijk vanuit gaan dat dat bij iedereen zo zal zijn. Heb je zijn verhaal en frequentie van gebruik wel gelezen?Muts zei:Nou ik vind het eerder belachelijk dat er dokters zijn die geen waarschuwingen geven, maar meneer gewoon fijn ghb laten gebruiken! 1 van de meest verslavende middelen vd wereld!
Exceptional Insight zei:Typisch is dat altijd. Van die mensen waarbij iets fout is gegaan en die er gelijk vanuit gaan dat dat bij iedereen zo zal zijn. Heb je zijn verhaal en frequentie van gebruik wel gelezen?Muts zei:Nou ik vind het eerder belachelijk dat er dokters zijn die geen waarschuwingen geven, maar meneer gewoon fijn ghb laten gebruiken! 1 van de meest verslavende middelen vd wereld!
? En ben je daar ook aan verslaafd? Muts zei:Ja die heb ik gelezen, dat betekent niet dat er geen risico's aan verbonden zijn. Vooral bij iemand die al depressief is en om die reden drugs gaat gebruiken. Daarnaast is meneer blijkbaar verslavingsgevoelig want heeft al een alcoholverslaving achter de rug. Ik snap niet dat de mensen die link niet leggen.
SjitHeppens zei:Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
SjitHeppens zei:Je hebt je punt nu onderhand wel gemaakt, Muts. Herhaaldelijk zelfsIk waardeer je bezorgdheid, maar de manier waarop je die uit, slaat bij mij niet echt aan.
Welke drugs gebruik je zelf eigenlijk? Tabak? Cafeïne? Alcohol?? En ben je daar ook aan verslaafd?
Wat me intrigeert, is dat je vriend na incidenteel gebruik van GHB uiteindelijk verslaafd is geraakt, waardoor nu een intensieve klinische detox nodig is. En dat alles in jouw nabijheid, misschien zelfs onder jouw ogen!
GGZ instellingen, waaronder verslavingszorg, onderwerpen cliënten soms aan een zogenaamde "systeemanalyse", een onderzoek naar o.a. de sociale omgeving van een cliënt. Dus ook naar de -actieve of passieve, positieve of negatieve- rol van jou als zijn vriendin. Is dat bij jullie ook gebeurd? Toen je vriend nog incidenteel gebruikte, deed je toen mee, waarschuwde je hem toen al, of was het een taboe waarover jullie niet spraken?
Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken.)
Je mag hier reageren hoe en hoe vaak je maar wilt hoor. Ik bedoelde dat de problematiek van jou en je vriend een eigen topic waard is, bijvoorbeeld in de rubriek verslaving.Muts zei:Het gaat nu niet om mij, het gaat om jouw topic en als jij een topic op internet opent, dan mag je de meest uiteenlopende reacties verwachten. Ik ben niet verplicht om een eigen topic te openen omdat ik toevallig veel van GHB weet en op andere topics reageer.SjitHeppens zei:Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken.)
Ik denk dat hij, hoewel hij zijn gezicht in de plooi hield toen ik mijn GHB-plannen meldde, toch wel schrok van mijn voornemen. Hij bekende dat hij maar weinig wist van GHB, waardoor hij waarschijnlijk ook niet meteen een (voor)oordeel klaar had. Zijn voorstel om te zoeken naar alternatieven kwam na dat gesprek, als reactie op mijn opvolgingsmailtje over mijn eerste indrukken met GHB. Ik houd hem nu via e-mail op de hoogte, heb daarin ook een link naar dit topic en naar nuttige sites over o.a. GHB opgenomen. Tot dusver heeft hij nog niet opnieuw gereageerd, en ik heb hem ook nog steeds niet gebeld voor een vervolgafspraak.langeman zei:Hmm, interessant. Ik ben benieuwd...SjitHeppens zei:Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak.
Is dat naar aanleiding van jouw expirimenten of deed hij dat eerder ook?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."