Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het afbouwen van GHB is geen excuus om nog GHB te kunnen gebruiken, maar een noodzaak. Iemand die zwaar verslaafd is aan de GHB, MAG niet zomaar stoppen! Dit kan een hartstilstand veroorzaken en die kans is zeer groot. Daarnaast zijn de wat "mindere" bijwerkingen psychoses met alle gevolgen van dien. GHB verslaafd? Laat je opnemen in een afkickkliniek, want alleen afbouwen zonder professionele hulp is praktisch bijna onmogelijk."
"toomuch zei: ik zit met hetzelfde probleem, nu een kleine 2jaar verslaafd. ik ben 1x tussentijds cold turkey gestopt nadat ik een halfjaar verslaafd was, dit ging toen goed zonder hulpmiddelen.. idd veel eten en drinken. helaas heb ik ook weer een terugval gehad en zit er nu nog steeds in, heb vannacht pas weer voor het eerst geslapen sinds vrijdag op de valium. ik ben er wel klaar mee nu, nu al typend tril ik van mijn stoel want mijn vriendin heeft het gisteravond van me afgepakt en nu heb ik alweer een nieuwe besteld. ik neem 4ml om de 2uur en begin morgen met dit te minderen na 3ml, het helpt echt maar je moet er veel doorzettingskracht voor tonen. heb 2 weken geleden weer geprobeerd coldturkey te stoppen maar de derde dag werd ik gek en viel ik weer in mijn gewoonte.. Klik om te vergroten... Je doet me denken aan mijn vriend in zijn periode dat hij dacht dat hij alleen af kon kicken. Geloof me, als je een terugval hebt gehad is het wijsheid om naar je huisarts te gaan en je aan te melden voor een afkickkliniek. Alleen afbouwen is echt onmogelijk. Niet omdat je het zelf niet kan, maar omdat je verslaving het niet kan. Je hebt hier hulp bij nodig. En neem dit aub aan van een ervaringsdeskundige. NIET cold turkey stoppen!!! Dit is levensgevaarlijk! Je kunt er een hartstilstand van krijgen of in een zware psychose terecht komen. Je hebt medicatie en begeleiding nodig. Anders zul je nog heeeeel lang gaan dooremmeren. En geloof me, dan ben je straks je vriendin en je familie kwijt. Er zijn er al genoeg voor je gegaan!"
"anon22 zei: Dankjewel iris, Aan zo'n antwoord heb ik tenminste iets Klik om te vergroten... Oh je hebt verder niks aan een antwoord die van een ervaringsdeskundige komt? Dat je niet van die 0,3 ml afkomt heeft verschillende redenen. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Als je van die 0,3 af bent, betekent dat je nooit meer iets mag nemen. Ooit wel eens bewust over nagedacht? Ik zou ook eens een gesprek aan gaan om te kijken waar het vandaan komt dat je de behoefte hebt gehad om zoveel g te pakken. Dat komt ergens vandaan. En geloof me, juist dat laatste stukje is het moeilijks en als je straks een stressmoment hebt denk je voor jezelf een reden te hebben om weer meer te gaan pakken. 0,3 ml is niet veel, maar kan wel weer heel veel worden."
"Onzin, het is altijd mogelijk. Mijn vriend is net een bedrijf gestart, heeft 2 mensen in dienst en dacht ook niet dat het mogelijk was omdat hij een bedrijf te leiden heeft en er moesten inkomsten komen en wat zou hij tegen iedereen vertellen? Totdat hij besefte dat hij echt niet anders kon en besefte dat zijn leven uiteindelijk het allerbelangrijkste is. Verder komt ALLES op de tweede plaatst en is er ALTIJD wel een oplossing! En als jij dat nog niet beseft, heb jij nog niet in de gaten wat de ernst van jouw situatie is! Ik weet dat dit het laatste is wat je wil horen, maar dat is bij verslaving altijd zo. Je wil niet horen dat je verslaafd bent en dat je er echt wat aan moet gaan doen. Uiteindelijk moet je het zelf ook beseffen, ik hoop dat het dan niet te laat voor je is. Denk er alsjeblieft goed over na, want als je zo doorgaat raak je meer kwijt dan je lief is."
"Mijn vriend heeft thuis met baclofen, diazepam, lorazepam, oxazepam afgeprobeerd te kicken. Allemaal medicijnen die hij van de verslavingszorg had gekregen om thuis af te kicken. Maar dit lukt niet! Je moet hier begeleiding bij krijgen, want je kunt dit niet alleen. Geloof mij nu maar. Voor de duidelijkheid; Ik zeg dit niet omdat het mijn vriend niet alleen lukte, maar door al het onderzoek wat ik tussendoor heb gedaan en door gesprekken met verslavingsartsen van afkickklinieken die gespecialiseerd zijn in het afkicken van GHB. Zoek aub hulp want je kunt dit niet alleen. En dat ligt echt niet alleen aan jou, maar ook aan het type drugs waaraan je verslaafd bent. GHB is echt een nasty wolf in schapenkleren."
"Re: hoe lang kan je ghb gebruiken voordat je verslaafd bent Als je deze vraag al stelt twijfel je dus of je verslaafd bent of niet. Je gebruikt dagelijks GHB. Je hebt het dus geestelijk al nodig. Probeer er eens vanaf te blijven, merkt je lichaam het? Dan ben je verslaafd. Ga afkicken man, afbouwen die handel en er nooit meer aankomen want het is 1 van de smerigste klotedrugs die er bestaat."
"Een drug wat wordt onderschat Een drug die geweldig kan zijn als je het maar een paar keer doet Een drug die hel wordt als je er verslaafd aan raakt Een drug waardoor mijn vriend in een afkickkliniek zit"
"Meneer ik denk dat u de risico's van ghb onderschat. U bent verslaafd geweest aan de alcohol en hebt daarvan moeten afkicken. Was dat niet genoeg om te beseffen dat drugs alleen tijdelijk uw problemen oplost? U heeft duidelijk problemen die u probeert te ontlopen door drugs te gebruiken. Wilt u straks nog echt 1 van de meest heftige afkick doormaken die er maar bestaat? GHB is namelijk veeeeel erger dan alcohol en ik vraag me af of iemand van uw leeftijd dat wel trekt. Het is op 1 hand te tellen dat als u verslaafd bent geweest aan de alcohol, dat u heel makkelijk verslaafd gaat raken aan de ghb. Mijn vriend is na incidenteel gebruik verslaafd geraakt aan de ghb en zit nu in een afkickkliniek voor 7 weken lang en dan is het nog maar de vraag of hij de verleiding kan weerstaan als hij in de normale wereld komt. Hij heeft zelf geprobeerd af te kicken, maar als je echt verslaafd bent, kun je dat niet alleen. Wat zult u moeten doorstaan als u verslaafd bent aan de ghb: Slapeloze nachten, je kunt pas weer slapen als je g hebt genomen. Je slaapt even en vervolgens ben je weer klaarwakker omdat de ghb is uitgewerkt Zulk gespannen spieren dat het zo'n pijn doet dat je wel ghb MOET nemen Nachtmerries De meest enge hallucinaties Lichamelijke afhankelijkheid, je zult het spul altijd bij je moeten hebben Geestelijke afhankelijkheid Je kunt niet meer naar het buitenland Je wordt wantrouwig Je wordt nog onzekerder dan dat je al bent Grote kans op psychoses Kans op hartstilstand bij afkicken, op uw leeftijd zal deze kans veeeel groter zijn En geloof me, ik overdrijf echt niet. Ik heb alles al meegemaakt en ik weet precies hoe het is. Ik zeg dit niet alleen omdat mijn vriend verslaafd is, maar omdat het sowieso de meest onderschatte drugs is wat betreft verslavingsgevoeligheid. En de afkick is HEL. Er zijn al zat mensen ook in Nederland overleden omdat de afkick niet juist is gegaan of omdat het lichaam het gewoon niet meer trok! Echt alstublieft, ga aan het werk met uw problemen, zoek hulp, maar zoek het niet in de ghb, want dat maakt het 1000000 keer erger!"
"U onderschat de hel die u moet ondergaan bij het afkicken van de GHB. Ik denk persoonlijk dat u dat niet trekt als u al depressief bent. Als in; ik zou er niet raar van staan te kijken als u zelfmoord pleegt als u geen ghb in de buurt hebt. Dit is typisch gedrag van iemand die de drugs flink aan het goedpraten is. Ik had wel wat meer wijsheid verwacht van iemand van uw leeftijd."
"Geen reactie?"