Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven voorstellen, GHB tegen depressie

Even voorstellen, GHB tegen depressie

103 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Eens met @SneeuwStorm
Het is logisch maar te makkelijk om hier het verslavingsprotocol overheen te leggen
Ja dan heb je allemaal red flags..maar dan beantwoord je niet de menselijke situatie, maar een automatisch generaliserend progamma.

Ik ken ook een oud veteraan, zeer veel respect voor.en die heeft zijn eigen leven teruggekregen door elke avond een dosering.

Als je alles al geprobeerd hebt en alles.al verloren hebt..ik ontken het verslavingsgevaar niet
Maar zoals een wapen nog nooit iemand heeft gedood, een drug ook niet...

Bijzonder hypocriet welke onderscheid er is tussen 'medicatie'.en drugs.
Alle medicatie is drugs.
Als Parkinsonpatient kan je 12 medicatie slikken, maar 1 x wiet wat wel effect heeft is in sommigen staten strafbaar.

Oxycodon en fentanyl op recept is medicatie.
Maar 1 tramadol van straat ...zit je in het drugscircuit.

Je oma op hoge dosissen oxa en oxy is net zo 'junk' als je achterbuurman.

2.x per nacht GHB op recept(Xyrem) voor narcoleptie..er is niet éen geval van misbruik of verslaving bekend.

Jezelf volgooien met anti depressiva,.. verslavende benzo's... anti psychotica.
Met bijwerkingen van angst, psychoses,leven als een robot en zelfs de dood.

En vergelijk dat met 1.rondje.G per avond.
Zeker gezien de ervaring en leeftijd van TO

Als iemands hersenen net volgroeid zijn staat er van alles op het spel en is dit geen traject voor 50.jaar


Maat iemand.met een heel leven achter z'n rug, zou meer in zijn waarde gelaten moeten worden hoe hij of zij het laatste gedeelte wilt (be)leven.

Post niet gericht aan één lid , mijn mening in t algemeen.
Klik om te vergroten...
Hier heb je helemaal gelijk in. Sommige mensen hebben nou eenmaal veel sterkere redenen om te gebruiken dan andere mensen. Bijvoorbeeld om het leven dragelijker te maken. Maar de drugs kunnen zich ook tegen je keren en het leven nog erger maken! Zeker als je verslavingsgevoelt bent.
c
cojonesmLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toch zal er bij baclofen minder tot geen tolerantie ontwikkelen waarbij je steeds meer nodig hebt. Baclofen werkt 4 uur. Het is dus ook praktischer. En je staat onder super visie van een arts. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van voordelen.
S
SpaceGirlyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pff even ook nog een melding doen nu je het over de ''schadelijke'' antidip pilletjes heb..
Aangezien ik poosje geleden in korte tijd hoop pilletjes deed eten heb ik wel gemerkt hoe schadelijk het was. Het valt bijna niet te beschrijven hoe het aan voelt maar men gezicht, handen en voeten tintelde de hele tijd. ik was niet misselijk ervan ofzo maar toen ik in de spiegel keek schrok ik echt van mezelf. En hoe ik me voelde.. pff.. Was letterlijk een wandelend lijk.. Koude rillingen, slecht evenwicht, spierwit, en had ook moeite met praten. Alles stond in Chillstand zou maar zeggen.
Wil dus gewoon even zeggen dat pilletjes niet echt gezond zijn :) Las daarna de bijsluiter ook.. Stonden zeer fassinerende dingen in. Vroeg me af waarom ik ze kreeg van de dokter aangezien het bijna meer bijwerkingen kan geven dan dat het doet bestrijden.
Maarja, zoals mijn dokter letterlijk tegen mij heeft gezegd.. Zolang je nog niet dood wilt, valt het allemaal best wel mee! :)

:wave:
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#4
d'angel zei:
Reguliere anti-depressiva zijn evengoed verslavend maar [GHB is] minder schadelijk voor het lichaam, mits goed gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dat moeten we dan maar hopen... Vreemd toch, dat de wetenschappelijke experimenten van 20-30 jaar geleden geen tolerantie- of verslavingseffecten aan het licht brachten, terwijl dat nu schering en inslag lijkt te zijn. Zou dat kunnen komen doordat het huidige GHB-gebruik vaker gecombineerd of afgewisseld wordt met andere middelen?
SpaceGirly zei:
Aangezien ik poosje geleden in korte tijd hoop pilletjes deed eten heb ik wel gemerkt hoe schadelijk het was.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat er een dringende reden was waarom je die pilletjes kreeg voorgeschreven, zoals het einde van je post ook suggereert:
... Vroeg me af waarom ik ze kreeg van de dokter aangezien het bijna meer bijwerkingen kan geven dan dat het doet bestrijden. Maar ja, zoals mijn dokter letterlijk tegen mij heeft gezegd.. Zolang je nog niet dood wilt, valt het allemaal best wel mee!
Klik om te vergroten...
Blijkbaar heb je die hoge dosis medicijnen inmiddels afgebouwd, want je schrijft erover in de verleden tijd.

Ikzelf gebruik al vele jaren antidepressiva. De meest extreme bijwerkingen kreeg ik van bupropion. Officieel geen antidipper maar oorspronkelijk wel zo bedoeld, en tegenwoordig op voorschrift als hulp bij het stoppen met roken (merknaam Zyban). Begin deze eeuw hielp dit medicijn me inderdaad prima van de sigaret af, maar na enkele dagen slikken kreeg ik een heftige tripervaring, waarna de dosis werd gehalveerd. Tijdens de verdere kuur was ik hyperactief tot bij het manische af. Daar had mijn omgeving meer last van dan ikzelf, ik vond dat eigenlijk wel lekker!

Helaas was de nicotineverleiding na een half jaar onthouding toch weer te groot.
Vandaar dat ik het 5 jaar geleden nóg maar eens probeerde met bupropion/Zyban. Volslagen andere neveneffecten dan de eerste keer. Vooral lichamelijke: achtereenvolgens huiduitslag, extreme eeltvorming, wondjes aan lippen en in de mondholte, etc. met als klap op de vuurpijl het loslaten van al mijn vingernagels! Het hielp me wel weer moeiteloos van het roken af, dat wel. Helaas rook ik nu weer als vanouds, maar als ik ooit weer ga stoppen dan gebeurt dat zeker niet meer met dat medicijn...

Alle andere antidippers hebben op mij als belangrijkste nevenwerking dat ik erg veel slaap en nogal heftig droom. Maar daar is -letterlijk- wel mee te leven. En nu neem ik dus af en toe GHB, wat mijn stemming voldoende opkrikt om normaal te kunnen functioneren. Daar heb ik wel wat negatieve bijwerkingen voor over, mochten die zich in de toekomst aandienen :)
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
^daarom vroeg ik eerder al of het mogelijk is om de perioden zonder G steeds langer te maken, opdat je dan therapeutisch bezig bent en niet alleen aan symptoombestrijding doet met dit risico eraan.

SjitHeppens zei:
Ik houd hem nu via e-mail op de hoogte, heb daarin ook een link naar dit topic en naar nuttige sites over o.a. GHB opgenomen. Tot dusver heeft hij nog niet opnieuw gereageerd, en ik heb hem ook nog steeds niet gebeld voor een vervolgafspraak. :(
Klik om te vergroten...

Hoe staat het inmiddels met het contact en heeft hij al (on)interessante vorstellen gedaan?
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#6
Elfquest zei:
Als de werking afneemt zou je kunnen overwegen een aantal weken te stoppen om jezelf en je lichaam te resetten, om zo de optimale werking te blijven ervaren. Geniet ze!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je verhaal en je tip. Ik houd hem in gedachten.
langeman zei:
Daarom vroeg ik eerder al of het mogelijk is om de perioden zonder G steeds langer te maken, opdat je dan therapeutisch bezig bent en niet alleen aan symptoombestrijding doet met dit [gewennings]risico eraan.
Klik om te vergroten...
Mijn frequentie is momenteel om de dag 1 dosis van 4 gram GHB. De roes is te verwaarlozen, het gaat mij vooral om het opbeurende effect tussendoor. De aha-ervaring tijdens de roes die ik in mijn eerste post beschreef, is nooit meer in die mate teruggekomen. Maar het tussendoor-effect is gebleven.
Ik heb nogal slechte ervaringen met medicatie verlagen/afbouwen, dat is me in het verleden twee keer bijna fataal geworden (ts). Ook ben ik bang voor een jojo-effect. Maar wat voor mij geldt hoeft natuurlijk voor anderen niet op te gaan.
Hoe staat het inmiddels met het [huisarts]contact en heeft hij al (on)interessante voorstellen gedaan?
Klik om te vergroten...
Er is nog geen nieuw contact geweest. Hij heeft het al zo druk met échte patiënten :) en ik heilig het motto "If it aint broke, don't fix it."
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nah, een korte update dan maar.
Noem het gewenning: ik merk nu ook minder van het opbeurende gevoel tussen het gebruik in. Gewenning in die zin dat ik misschien wel aan die opbeurende werking gewend ben geraakt. Wat ik nog wel merk is, dat ik me tijdens gebruik licht dronken voel, al gauw slaperig word en als ik ga liggen ook snel, goed en lang genoeg slaap, zonder kater bij het opstaan.
Inmiddels ben ik ook minder en minder vaak gaan gebruiken. Soms sla ik een paar dagen over en voel dan eigenlijk geen verschil, dus de magie is er zo onderhand wel vanaf. Ik ga Elfquests advies maar eens opvolgen en mezelf proberen te "resetten".
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Teneerste welkom op df en knap dat je na zo'n lange drinkperiode zo makkelijk en goed van de drank bent kunnen af komen.
Jammer om te lezen dat je aan de GHB bent gegaan en dat je van plan bent om hier nog niet mee te stoppen. GHB lijkt in eerste instantie een onschuldig goedje, maar het kan erg gevaarlijk en verslavend zijn op den duur. Google er maar eens op of kijk eens in het ghb forum. Dus wees verstandig ... en stop nu het nog redelijk makkelijk kan zou mijn advies zijn!
Klik om te vergroten...


Beetje late reactie misschien,maar ben het helemaal met Flameon eens,onderschat het niet...
Ik zit nu in de detox voor oa ghb, en ik kan je vertellen;da's geen pretje...ik bedoel het verblijf op zich wel...maar die afbouw,pffff
Ik heb in een heel ver verleden 2 a 3 jaar aan de heroine gezeten en de afkick daarvan was een stuk makkelijker dan die van ghb...(en minder gevaarlijk,tijdens de afkick van ghb kun je in het uiterste geval gewoon doodgaan)
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lachen man echt respect voor een 60 jarige dat die gewoon drugs gebruikt!
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
atbboy zei:
Lachen man echt respect voor een 60 jarige dat die gewoon drugs gebruikt!
Klik om te vergroten...



nut van die post = nulkommanul

OT: Ik denk dat je de meningen van al die mensen hier eens goed in overweging moet nemen. Het schijnt je inderdaad goed te helpen, je bent niet verslaafd aan de roes die GHB je geeft, en je denkt er nog nuchter over na, overlegt met je huisarts enzovoort.
Denk echter eens goed na over de keerzijde, volledig objectief. GHB is een zeer verslavend middel, en de afkicks zijn niet simpel.

Persoonlijk zou ik je gebruik duidelijk in kaart brengen. Hoeveel je gebruikt, wanneer, om hoelaat, wat de effecten waren. Het klinkt misschien belachelijk, maar hou dit bij op papier. Probeer ook je voorbije gebruik nog te herinneren.

Let er echt op dat er geen stijgende evolutie in komt, en stel voor jezelf ook enkele 'regels' op wanneer je zeker niet wil/zal gebruiken en wanneer wel (vaste dagen?) en hou je daar ook aan.

Klinkt overdreven en te strikt, maar liever dat dan binnen een jaar in GHB rehab zitten denk ik zo. De reguliere antidepressiva zijn misschien veel verslavender, maar ik denk dat de afkick daarvan PEANUTS is in vergelijking met die van GHB. Niet alleen mentaal, maar ook de aanval op je lichaam is belangrijk.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#11
Momenteel neem ik om de 2, 3 dagen 's avonds ca 3 gram éénmalig zo'n 3 uur voor het slapen. Dat veroorzaakt een ontspannen gevoel in mijn hoofd en mijn lijf, zonder dat ik direct door slaap word overmand. Anders dan van sommige anderen hier te lezen valt, word ik tijdens de roes niet actiever of creatiever, maar tussentijds is daar wel enige sprake van.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je posting, Tomaat. Die heeft me (opnieuw) aan het denken gezet.

Tot dusver nam ik de meeste waarschuwingen op dit forum met een korrel zout. Allemaal incognito hulpverleners, gemankeerde heilssoldaten en slachtoffers van te gretig dan wel combinatiegebruik, dacht ik doorgaans. Maar vooral de berichten over subtiele (en minder subtiele) veranderingen in de beleving van GHB vind ik in toenemende mate verontrustend.

Zojuist teruggekeerd van een logeerronde door het hele land, waarin ik bijna geen GHB heb gebruikt (wel bijna elke avond wijn gedronken helaas, maar dit terzijde), keek ik eens naar mijn restvoorraad GBL en GHB. Daaruit maak ik op dat ik vanaf het begin van mijn experiment ongeveer 250 gram GHB heb geslikt. Gedurende de ca 100 dagen sindsdien is dat evengoed gemiddeld 2,5 gram per dag... Vaak gebruikte ik om de 2, 3 dagen, wat betekent dat ik zo'n 6 tot 7 gram per "sessie" nam. Dat vind ik aan de hoge kant, eigenlijk.

Vannacht of morgen maar weer eens een -lagere- dosis proberen. En nauwkeurig de hoeveelheid bijhouden (wat ik al deed, per sessie) maar ook de effecten en GHB-loze tussenpozen (wat ik nog niet echt deed, behalve terloops op dit forum).

Nog een "geluk" dat mijn ervaringen niet meer zo extreem positief zijn als die paar keer in het begin of zoals ik lees in sommige andere posts hier, anders vermoed ik dat ik er al lang geestelijk aan verslaafd was geraakt :rolleyes:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
SjitHeppens zei:
Bedankt voor je posting, Tomaat. Die heeft me (opnieuw) aan het denken gezet.

Tot dusver nam ik de meeste waarschuwingen op dit forum met een korrel zout. Allemaal incognito hulpverleners, gemankeerde heilssoldaten en slachtoffers van te gretig dan wel combinatiegebruik, dacht ik doorgaans. Maar vooral de berichten over subtiele (en minder subtiele) veranderingen in de beleving van GHB vind ik in toenemende mate verontrustend.

Zojuist teruggekeerd van een logeerronde door het hele land, waarin ik bijna geen GHB heb gebruikt (wel bijna elke avond wijn gedronken helaas, maar dit terzijde), keek ik eens naar mijn restvoorraad GBL en GHB. Daaruit maak ik op dat ik vanaf het begin van mijn experiment ongeveer 250 gram GHB heb geslikt. Gedurende de ca 100 dagen sindsdien is dat evengoed gemiddeld 2,5 gram per dag... Vaak gebruikte ik om de 2, 3 dagen, wat betekent dat ik zo'n 6 tot 7 gram per "sessie" nam. Dat vind ik aan de hoge kant, eigenlijk.

Vannacht of morgen maar weer eens een -lagere- dosis proberen. En nauwkeurig de hoeveelheid bijhouden (wat ik al deed, per sessie) maar ook de effecten en GHB-loze tussenpozen (wat ik nog niet echt deed, behalve terloops op dit forum).

Nog een "geluk" dat mijn ervaringen niet meer zo extreem positief zijn als die paar keer in het begin of zoals ik lees in sommige andere posts hier, anders vermoed ik dat ik er al lang geestelijk aan verslaafd was geraakt :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Klinkt allemaal al beter, een stap dichter bij een 'ideaal' gebruik...
Lukt het wat met die lagere doseringen, zelfde (gewenste) effect?
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tomaat zei:
Lukt het wat met die lagere doseringen, zelfde (gewenste) effect?
Klik om te vergroten...
Hm, niet echt geloof ik. Gisteren nam ik twee dopjes (ca 5 gram GHB schat ik) nét voor "Silent witness" op Ned 1, wat aanvankelijk een subtiel gevoel van welbehagen gaf. Dat ging echter al gauw over in onbedwingbare slaap, en op 3/4 van de aflevering zat ik letterlijk te dommelen voor de tv :flushed:
Normaal ben ik een onverbeterlijke nachtbraker, maar ik heb dit keer het eind van het programma niet afgewacht en ben naar bed gegaan. Wat ik nog wél altijd heerlijk vind aan GHB, is dat je je er -een beetje- dronken door kunt gaan voelen zonder de volgende dag met een dikke kater te worden afgestraft :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
SjitHeppens zei:
Tomaat zei:
Lukt het wat met die lagere doseringen, zelfde (gewenste) effect?
Klik om te vergroten...
Hm, niet echt geloof ik. Gisteren nam ik twee dopjes (ca 5 gram GHB schat ik) nét voor "Silent witness" op Ned 1, wat aanvankelijk een subtiel gevoel van welbehagen gaf. Dat ging echter al gauw over in onbedwingbare slaap, en op 3/4 van de aflevering zat ik letterlijk te dommelen voor de tv :flushed:
Normaal ben ik een onverbeterlijke nachtbraker, maar ik heb dit keer het eind van het programma niet afgewacht en ben naar bed gegaan. Wat ik nog wél altijd heerlijk vind aan GHB, is dat je je er -een beetje- dronken door kunt gaan voelen zonder de volgende dag met een dikke kater te worden afgestraft :grin:
Klik om te vergroten...

Wat is je frequentie van gebruik nu en hoeveel? Kwestie van up-do-date te blijven :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#16
SjitHeppens zei:
Momenteel neem ik om de 2, 3 dagen 's avonds ca 3 gram éénmalig zo'n 3 uur voor het slapen. Dat veroorzaakt een ontspannen gevoel in mijn hoofd en mijn lijf, zonder dat ik direct door slaap word overmand. Anders dan van sommige anderen hier te lezen valt, word ik tijdens de roes niet actiever of creatiever, maar tussentijds is daar wel enige sprake van.
Klik om te vergroten...

Dus als ik het goed begrijp voel je je nu veel actiever en creatiever de periodes tussen 2 G 'sessies' in? Dat is al het tegenovergestelde als in begin. Toen je ermee begon ervoer je een fris gevoel.
Soit, als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het tijd wordt om af te beginnen bouwen. Overleg daarover best met je huisarts zoals in het begin. Niet omdat je verslaafd bent, maar omdat de kans groot is dat als je op die manier verdergaat, dat wel zal worden.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee hoor Tomaat, in het begin voelde ik me ook vooral tussentijds actiever, en (op enkele uitzonderingen na) niet tijdens de roes.
Met deze hoeveelheid en frequentie voel ik me niet echt een probleemgebruiker. Ik zou dit jaren kunnen volhouden, vooropgesteld dat de ingrediënten vrij verkrijgbaar blijven. Wel wil ik experimenteren met de dosering etc. om te kijken of er nóg meer uit te halen valt.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
SjitHeppens zei:
Nee hoor Tomaat, in het begin voelde ik me ook vooral tussentijds actiever, en (op enkele uitzonderingen na) niet tijdens de roes.
Met deze hoeveelheid en frequentie voel ik me niet echt een probleemgebruiker. Ik zou dit jaren kunnen volhouden, vooropgesteld dat de ingrediënten vrij verkrijgbaar blijven. Wel wil ik experimenteren met de dosering etc. om te kijken of er nóg meer uit te halen valt.
Klik om te vergroten...

Mijn excuses, dan heb ik een deel uit je beginpost verkeerd begrepen.

Dat over die jaren gebruiken en die frequentie: dat raad ik je echt af. G is heel sneaky, zeker op die manier. Wat ik probeer te zeggen is het volgende: zorg dat het je blijft helpen, maar dat het niet je probleem wordt.
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#19
hmkey zei:
Hoe gaat het er inmiddels mee TS?
Klik om te vergroten...
De laatste 2 weken heb ik geen GHB gebruikt, want ik was in wijndrinkend gezelschap. Alcohol en GHB zijn nu eenmaal geen dikke maatjes. Eigenlijk zou ik het liefst GHB gebruiken in plaats van alcohol, de roes is vergelijkbaar en zonder kater de volgende morgen. Maar mijn vriendenkring zou raar opkijken als ik, in plaats van waarderend te nippen aan een mooie cabernet, een doppie G achterin mijn mik zou mikken.
Ik kreeg de indruk dat ik sinds ik regelmatig GHB gebruikte, veel meer slaapbehoefte had dan voorheen. Toeval of niet, ik zou het niet weten. Of er nog steeds een opbeurend effect is tussen de GHB-roezen in, zou ik ook niet echt meer met zekerheid kunnen zeggen. Lichamelijke tolerantie? Geestelijke gewenning? Het leven is weer een grijs soort dragelijk, mijn al dan niet gebruik van GHB speelt daar geen in het oog springende rol meer in. :(
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Balen Shitheppens. Ik had zo gehoopt dat je het sprankelende effect zou kunnen behouden. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."