#1
Ik ben ook erg benieuwd ![:)]()
Heb je z'n verhaal wel gelezen? De manier waarop hij het gebruikt is niet gevaarlijk en de positieve gevolgen zijn (mijns inziens enigszins onwaarschijnlijk) gigantisch.Flameon zei:Teneerste welkom op df en knap dat je na zo'n lange drinkperiode zo makkelijk en goed van de drank bent kunnen af komen.
Jammer om te lezen dat je aan de GHB bent gegaan en dat je van plan bent om hier nog niet mee te stoppen. GHB lijkt in eerste instantie een onschuldig goedje, maar het kan erg gevaarlijk en verslavend zijn op den duur. Google er maar eens op of kijk eens in het ghb forum. Dus wees verstandig ... en stop nu het nog redelijk makkelijk kan zou mijn advies zijn!
Enigszins onwaarschijnlijk? Dat dacht ik vantevoren ook. Maar ik heb geen reden, en zou ook geen reden kunnen bedenken, waarom ik over mijn positieve ervaringen zou liegen. Er had bij mij misschien sprake kunnen zijn van een placebo-effect (of het Jomanda-effect: iets zo vurig wensen dat het naar jouw gevoel uitkomt) maar dan was ik daar inmiddels toch wel achter.... de positieve gevolgen zijn (mijns inziens enigszins onwaarschijnlijk) gigantisch.
Haha, sorry, ik heb het een beetje onhandig verwoord zie ik. Ik bedoelde niet dat ik je ervaring in twijfel trek, maar met het woord "onwaarschijnlijk" wilde ik aangegeven hoe groot de gevolgen zijn. Onmetelijk, ontzaglijk, oeverloos.. en te pas en te onpas gebruik ik ook wel eens het woord onwaarschijnlijk om iets groots aan te duiden. Mijn excuses.SjitHeppens zei:Enigszins onwaarschijnlijk? Dat dacht ik vantevoren ook. Maar ik heb geen reden, en zou ook geen reden kunnen bedenken, waarom ik over mijn positieve ervaringen zou liegen.
Dank voor de uitleg.Het werkt op Gaba-A en het muscarine netwerk. Benzodiazepines werken op Gaba-B, maar Gaba-A is een
groter en ouder netwerk, en omdat die GABA netwerken wezenlijk de functie hebben de hersenen uit
te schakelen kun je het zien als de grotere broer die je aan kunt spreken om de hersenen tijdelijk
te dimmen, dus ik denk wel dat het kan helpen, die geluiden klinken ook her en der op. Maar het is dus
niet helemaal hetzelfde receptor-netwerk, maar bezien de verslavingsdrang bij Gaba-B is dat denk ik
alleen maar goed. Wat het meest wonderlijk is aan de Amanita Muscaria is dat je er geen ontwenning
van hebt, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met dat Gaba-A ouder en groter is.
Dank voor de uitleg.
Hoe lang houd het effect aan,.is het geschikt voor dagelijks gebruik?
Ik ga wel offtopic nu, mocht je een topic hierover maken,.zal ik er zeker in schrijven.
Je bloeddruk is ook een factor waar naar gekeken wordt in verband met afkicken GHB en als laatste benzo's. Ik zit momenteel in een forensiche verslavingsinstelling en de mensen die hier detoxen met afbouw met GHB krijgen naast de medicinale GHB bijvoorbeeld een gift GHB om 13:00 dan om 14:30 5mg valium en om 16:00 dan weer een gift. In de avond krijgen ze 20mg valium op ietsjes beter te kunnen slapen.Ja en nee.. het helpt bij de ontwenning.
Klachten als (spier)spanning, slecht slapen, onrustig..daar werken benzodiazepine(benzo's, waaronder valium) goed tegen.
Er zit een groot verslaving en tolerantierisico aan.
Dus als het word gebruikt bij (zelf)medicatie werkt het het meest effectief als je de dosering aan de ghb afkick koppelt.
Dus je begint met een hoge dosering(hoge graad afkickverschijnselen) en dat bouw je in een paar dagen(hoe minder ontwenning, hoe minder valium) af naar nul
Idealiter stopt je valiumgebruik als alle ontwenningsklachten zijn gestopt.
Het voorkomt geen verslaving en het is ook niet geschikt als vervanging.
(Even los van de discussie of je een middel moet vervangen en zoja, wie en wat bepaalt of het vervangende middel acceptabel is)
Dit is het beleid van Novadic-Kentron ( meerder vestigingen in Brabant )Er is nog geen landelijke beleid mbt ghb detox.
Dat is doodzonde, want de kwaliteit is dus afhankelijk van de regio waar je opgenomen word.
Volgens mij werkt Jellinek totaal niet met baclofen, ik heb nog niet eerder gehoord van een detox waarbij de diazepam al ingezet word tijdens de afbouw. Gaat de afbouw dan ook sneller?
Edit: ik lees dat ze xyrem krijgen om 13.00.en 16.00, dat is 3 uur ertussen ipv 2, wellicht dat dit draagbaar is.door.de extra.diazepam
Tjee iemand die ouder is als mij!Tien jaren geleden alweer, sinds ik begon met GHB en mijn eerste ervaringen in dit topic opschreef.
En ik gebruik het nog altijd. Met tussentijds kortere en langere perioden van onthouding, omdat GHB en GBL ineens verboden werden en sindsdien steeds minder gemakkelijk om aan te komen. Toen mijn bronnen definitief opdroogden, vond ik een alternatief middel dat nog wel legaal kan worden gekocht, en dat pas in je lichaam wordt omgezet in GHB.
Wat zijn mijn ervaringen in die tien jaar geweest? Dat ik meermalen met loeiende sirenes naar het politiebureau of de intensive care ben vervoerd, dat ik mijn vrienden en familie tot wanhoop heb gedreven, dat mijn kinderen mij niet meer willen kennen... zou deze update waarschijnlijk stukken smeuïger maken.
Helaas, niets van dat alles. Aan sommige voorvallen in mijn leven denk ik af en toe best nog wel terug met spijt, maar die hebben niets te maken met mijn gebruik van GHB.
langeman zei:Als je toch zo open staat voor expirimenten dan is het misschien een idee om je verder te verdiepen in expirimentele behandelingen van depressie. Met ketamine gebeurd dat ook bij behandelingsresistente depressies. Er schijnen interesante resultaten mee behaald te worden. Wederom is moeilijk te zeggen of het een weg is die voor jou te bewandelen is.
Tja, welke drug en welk medicijn is dat niet?[...] Het klinkt ergens toch als symptoom bestrijding [...]
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."