Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks Ghb gebruik, tot nu toe geen afkick..

Dagelijks Ghb gebruik, tot nu toe geen afkick..

84 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Goed van je. Geen ghb erbij. Houd je benzo gebruik even stabiel. Ik denk niet dat je meer dan 2 dagen phenibut nodig hebt.
Klik om te vergroten...
Ga ik inderdaad ook niet vanuit. Morgen neem ik nog es 1000mg mocht ik me raar voelen. Benzo inname stabiel inderdaad tot dit hele G en Speed gebeuren voorbij is! Gelukkig ben ik komend weekend ook op vakantie, even een mentale reset! Denk dat me lichaam wel behoefte heeft aan slaap en rust na 4 dagen speed bingen.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chr0nic zei:
Hebben benzo's (gaba-a) en GHB/Phenibut (gaba-b) eigenlijk cross tollerance? Doen benzo's uberhaupt iets met de Gaba-b receptoren?
Heb trouwens ook meerdere stukken gelezen waarbij er wordt gezegd dat hoge dosissen taurine en glycine de afkickverschijnselen kunnen verminderen en dus daarbij ook je slaapkwaliteit verbeteren. Klopt dit?
Klik om te vergroten...

Nee, benzo's (en alcohol) doen niks met de B receptoren. Niet eens met alle A receptoren. Daarom kan een zware GHB verslaafde ook niet cold turkey op alleen diazepam overgaan en is afkicken met alcohol zo'n slecht idee, maar als iemand onder een bepaalde threshold nog zit qua gebruik dan is dat wel mogelijk met hogere dosissen diazepam.

Maar ook om beide receptoren aan te spreken hebben we middeltjes: lyrica en gabapentine.

En die taurine en glycine hoor ik voor het eerst. Heb je daar een bron van?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#3
roesjunkie zei:
Nee, benzo's (en alcohol) doen niks met de B receptoren. Niet eens met alle A receptoren. Daarom kan een zware GHB verslaafde ook niet cold turkey op alleen diazepam overgaan en is afkicken met alcohol zo'n slecht idee, maar als iemand onder een bepaalde threshold nog zit qua gebruik dan is dat wel mogelijk met hogere dosissen diazepam.

Maar ook om beide receptoren aan te spreken hebben we middeltjes: lyrica en gabapentine.

En die taurine en glycine hoor ik voor het eerst. Heb je daar een bron van?
Klik om te vergroten...

Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.

Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.

Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Chr0nic zei:
Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.

Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.

Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Klik om te vergroten...
Het beste kan je compleet stoppen.
Een benzoverslaving ontregelt je eigen systeem om zelf in slaap te vallen. Maar...
Dit 'systeem' bestaat niet enkel uit stofjes waarvan Word beweerd dat benzo's dit systeem zodanig beïnvloeden dat het de benodigde stoffen niet.meer afgeeft.

In slaap vallen word voornamelijk door je psyche gevormd.

Als.je een.benzo.neemt.weet je dat je slaapt,.en met dat zelfvertrouwen stap je in bed en geef je jezelf over.

Dit zelfvertrouwen kan je kwijtraken door benzo's
Je stapt onzekerheid in bed en je gedachten beginnen tegen je te werken...val je wel.in.slaap..gaat het lukken zonder benzo...wat als.het niet.lukt.. zal.je toch niet nog 1 x pakken en zoja hoe lang wil.je dan wachten...


Het is dus heel normaal dat.je.een korte periode hebt dat je daar.doorheen.moet.

Uiteindelijk.lukt het slapen,.je.krijgt er weer wat vertrouwen in, en ondanks wat ups and downs kom je weer in die positieve vicieuze cirkel!

Door om.de dag.lorazepam.te nemen help je het afbouwen absoluut niet!
Je schrijft dat lorazepam een lange werkingsduur heeft, maar ik deel die mening niet.
Baseer je dat op het doorslapen?

Zeker met jou geringe dosering komt de sufheid in de ochtend niet door de werkingsduur van de.lorazepam.

Het komt wel door het gebruik van benzo's an sich. Het is een logische bijwerking en komt ook omdat je slaapkwaliteit door de benzo beïnvloedt word.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Chr0nic zei:
Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.

Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.

Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Klik om te vergroten...
Lyrica en Gabapentine zijn trouwens prima.medicatie die een positieve invloed hebben op.je (in)slaapprobleem.

De pest van benzo's zijn dat ze direct werken en hierdoor kan je al na eenmalig gebruikt psychisch verslaafd raken.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chr0nic zei:
Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.

Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.

Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Klik om te vergroten...

Ze doen er wel iets mee, maar ik had het verkeerd geformuleerd. Excuus. Dit vond ik erover op farmacotherapeutisch compas:

Anti-epilepticum dat analogon is van de neurotransmitter GABA. Het grijpt niet aan op GABA-receptoren en wordt niet omgezet in een GABA-agonist. Hoewel het exacte werkingsmechanisme niet duidelijk is, vermindert het de neuronale gevoeligheid via binding aan een auxiliaire subeenheid (α2-δ) van spanningsafhankelijke calciumkanalen op centrale neuronen. Verder vermindert het de afgifte van verschillende neurotransmitters, zoals glutamaat, noradrenaline en substance-P.

En vooral die laatste zin is belangrijk, want die stoffen worden verstoord door ghb of benzo gebruik. Voor mij werkt het super als ik in de afkick zit en moet slapen. Maar ook lyrica en gabapentine zijn verslavend, dus daar moet ook voorzichtig mee om worden gegaan.

Verder zou je misschien cetirizine kunnen proberen nu je al zover afgebouwd hebt. Dat is een anti-histamine die je gewoon in de kruidvat of supermarkt kunt vinden. Veel voormalige benzo gebruikers hebben daar baat bij om in slaap te vallen, omdat het je ook versuft.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
roesjunkie zei:
Ze doen er wel iets mee, maar ik had het verkeerd geformuleerd. Excuus. Dit vond ik erover op farmacotherapeutisch compas:

Anti-epilepticum dat analogon is van de neurotransmitter GABA. Het grijpt niet aan op GABA-receptoren en wordt niet omgezet in een GABA-agonist. Hoewel het exacte werkingsmechanisme niet duidelijk is, vermindert het de neuronale gevoeligheid via binding aan een auxiliaire subeenheid (α2-δ) van spanningsafhankelijke calciumkanalen op centrale neuronen. Verder vermindert het de afgifte van verschillende neurotransmitters, zoals glutamaat, noradrenaline en substance-P.

En vooral die laatste zin is belangrijk, want die stoffen worden verstoord door ghb of benzo gebruik. Voor mij werkt het super als ik in de afkick zit en moet slapen. Maar ook lyrica en gabapentine zijn verslavend, dus daar moet ook voorzichtig mee om worden gegaan.

Verder zou je misschien cetirizine kunnen proberen nu je al zover afgebouwd hebt. Dat is een anti-histamine die je gewoon in de kruidvat of supermarkt kunt vinden. Veel voormalige benzo gebruikers hebben daar baat bij om in slaap te vallen, omdat het je ook versuft.
Klik om te vergroten...
Baclofen word gebruikt bij ghb verslaafden. Dit werkt wel op dezelfde receptoren. Als iemand echt fysiek verslaafd is.kan hij niet cold turkey stoppen, met baclofen dus wel..de receptoren blijven verzadigd maar je word er niet waus/wap van. Bijwerkingen is dat je meer ontspannen bent, Vind ik juist positief.

In het begin of als je het kort gebruikt word je er ook moe van..je kan dan voor het.slapen 25 tot 4mg nemen voor de 1e week zonder benzo's
Het is niet verslavend.

Maar ik vind de adviezen van @roesjunkie heel goed.ik denk zelfs beter.. maar wilde je toch deze optie laten weten.
Ps..als.je baclofen kortdurig gebruikt, hou je aub aan mijn advies. Bij 100mg heb je een overdosis.
Mensen met spasmen kunnen 300mg slikken (verspreid) maar het is dus niet voor niets dat artsen dit heel langzaam opbouwen..
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Baclofen word gebruikt bij ghb verslaafden. Dit werkt wel op dezelfde receptoren. Als iemand echt fysiek verslaafd is.kan hij niet cold turkey stoppen, met baclofen dus wel..de receptoren blijven verzadigd maar je word er niet waus/wap van. Bijwerkingen is dat je meer ontspannen bent, Vind ik juist positief.

In het begin of als je het kort gebruikt word je er ook moe van..je kan dan voor het.slapen 25 tot 4mg nemen voor de 1e week zonder benzo's
Het is niet verslavend.

Maar ik vind de adviezen van @roesjunkie heel goed.ik denk zelfs beter.. maar wilde je toch deze optie laten weten.
Ps..als.je baclofen kortdurig gebruikt, hou je aub aan mijn advies. Bij 100mg heb je een overdosis.
Mensen met spasmen kunnen 300mg slikken (verspreid) maar het is dus niet voor niets dat artsen dit heel langzaam opbouwen..
Klik om te vergroten...
Cetrizine gebruik ik al elke zomer voor het slapen gaan tegen hooikoorts. Dit jaar is mijn hooikoorts nog niet echt begonnen dus heb ik het ook nog niet in huis gehaald. Dit is wel het proberen waard dus voor die laatste stappen in de afbouw.
Helaas heb ik het afgelopen weekend wel een slippertje gehad. MDMA en pep gebruikt ivm een feestje waardoor ik amper geslapen heb zat op zon, hierdoor heb ik dus ook geen benzo genomen omdat ik rond mijn benzo inname tijd nog aan het feesten was op andere drugs. Eenmaal thuis had ik er ook geen behoefte aan. Ik besloot om door te trekken tot de zondag avond tot ik echt niet meer kon om vervolgens in slaap te vallen zonder benzo van de moeheid. Dit zou dus betekenen dat ik dan 2 avonden zonder benzo heb gehaald. Helaas was dit niet het geval en begon zondag avond vroeg al een enorme kater op te komen, hartkloppingen icm enorme onrust. Dit zal wel de MDMA/pep uitwerking zijn geweest icm lichte benzo ontwenning. Hierdoor heb ik dus ipv een kwart lorazepam een halve Etizolam genomen vroeg op de avond, en later voor het slapen nog een halve lorazepam. Ik hoop dat ik alsnog vanavond met een kwart lorazepam verder kan met de taper.

Baclofen moet ik helaas de huisarts voor inschakelen wat ik liever niet doe aangezien ik zo goed als alles afgebouwd heb en al het einde nader. Of er moet een andere manier zijn om aan baclofen te komen maar zover ik weet is dit alleen op huisarts recept en geven ze dit ook niet zomaar aan iedereen die afkickt van GHB of Benzo's.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#9
moet zeggen dat ik het laatst ook een keer heb gehad. ik gebruik normaal 1 of 2 buisjes op een avond. Toen had ik een keer speed gehaalt en het gecombineerd. en ik wou in het gevoel blijven hangen. met de speed om 06;00 sogtends gestopt. maar met de g pas om 16;00 en rond 18;00 begon het gezeik. hogere hartslag, zweten onrustig. uiteindelijk alles op de koop toegenomen en niet meer bijgepakt. 2 dagen later was ik weer de oude. toch een lichte afkick denk.

gelijk maar een leerweg uitgetrokken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
1 a 2 glazen wijn, per week, een risico?
Dit gaat wel erg ver...
Ik heb nog nooit GHB genomen.
Ik ken zelf de werking ervan dus niet, en als ik zie waarvan en hoe dit stofje gemaakt wordt...Dan pas ik. Al is een rc net zo link of nog linker, het is een feit dat ghb of gbl je lichaam kan verwoesten.
Heel af en toe een rc, a la 2fdck, dat gaat dan nog net!
De docu van Tygo in de GHB liet ook al zien, dat GHB mensen rare dingen kan laten doen.
En ervan af komen is zwaar te noemen ( voorzover ik daar iets over weet tenminste)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
1 a 2 glazen wijn, per week, een risico?
Dit gaat wel erg ver...
Ik heb nog nooit GHB genomen.
Ik ken zelf de werking ervan dus niet, en als ik zie waarvan en hoe dit stofje gemaakt wordt...Dan pas ik. Al is een rc net zo link of nog linker, het is een feit dat ghb of gbl je lichaam kan verwoesten.
Heel af en toe een rc, a la 2fdck, dat gaat dan nog net!
De docu van Tygo in de GHB liet ook al zien, dat GHB mensen rare dingen kan laten doen.
En ervan af komen is zwaar te noemen ( voorzover ik daar iets over weet tenminste)
Klik om te vergroten...
Met alle respect. Maar er staat onwijs veel in wat niet klopt.

Ghb is een mix. En komt van nature voor in je lijf.
Alcohol toch ook een mix. Of laat jij je wijn staan omdat er Alcohol inzit..wie drinktner nu pure alcohol.

De documenten was tygo was 1 en al sensatie.

Stel je voor dat hij 4 alcoholisten im de goot had gevolgd....
Zo'n docu is totaal niet representatief

Alcohol verwoest je lichaam

Ghb niet. Het enige gevaar is teveel zout
Maar als ik hier het rijtje op.moet sommen wat Alcohol verwoest...
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Persoonlijk vond ik die docu van tygo in ghb nogal een vertekend beeld geven. Maar das mijn mening

Tja, kwa schadelijkheid. Scheelt het nogal wie het maakt. En met welke grondstoffen.

Zal er verder niet op in gaan ivm de forum regels.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
lp1992 zei:
Persoonlijk vond ik die docu van tygo in ghb nogal een vertekend beeld geven. Maar das mijn mening

Tja, kwa schadelijkheid. Scheelt het nogal wie het maakt. En met welke grondstoffen.

Zal er verder niet op in gaan ivm de forum regels.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Ik ben meerdere malen verslaafd geweest aan GHB en heb nog nooit zo raar gedaan. Altijd blijven werken ook… Niks aan me te zien. Behalve een vermoeid hoofdje
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
lp1992 zei:
@ spyro. Die gasten in die docu hadden er ook stuk voor stuk allemaal een dikke speedverslaving bij. Misschien als je 2 nachten wakker ben op de pep en de g dat je zo leip gaat doen. Maar van alleen g niet😜
Klik om te vergroten...
Heb mensen op alleen G ook zo zien doen… Weet niet waar dat aan ligt. Sommige raken er gewoon motorisch gestoord van ook.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Heb mensen op alleen G ook zo zien doen… Weet niet waar dat aan ligt. Sommige raken er gewoon motorisch gestoord van ook.
Klik om te vergroten...
Zou kunnen. Ik persoonlijk had er nooit egt last van gelukkg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
lp1992 zei:
Zou kunnen. Ik persoonlijk had er nooit egt last van gelukkg
Klik om te vergroten...
Ik ook niet, godzijdank.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ik ook niet, godzijdank.
Klik om te vergroten...
Klopt het dat je na 24 uur pittig gebruik al die lichte afkick kan krijgen? schrok er min of meer een beetje van
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
lp1992 zei:
Klopt het dat je na 24 uur pittig gebruik al die lichte afkick kan krijgen? schrok er min of meer een beetje van
Klik om te vergroten...
Ja, was je toen al eerder verslaafd geweest of niet?

Ik ben ook enorm snel lichamelijk afhankelijk. Paar dosissen en ik ben de lul weer.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ja, was je toen al eerder verslaafd geweest of niet?

Ik ben ook enorm snel lichamelijk afhankelijk. Paar dosissen en i
Klik om te vergroten...
nee niet echt, Ik nam wel al 2 weken savonds een dosis van 1 a 2 buisjes. maar sliep er niet op. overdag ook niet echt last. toen ik savonds die pep erbij nam werden de dosisen wel hoger, en korter achter elkaar. elk uur ipv na 2 a 2.5 uur
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
lp1992 zei:
@ spyro. Die gasten in die docu hadden er ook stuk voor stuk allemaal een dikke speedverslaving bij. Misschien als je 2 nachten wakker ben op de pep en de g dat je zo leip gaat doen. Maar van alleen g niet😜
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ze hadden bijna allemaal andere verslavingen ernaast en ja, dan kan een g verslaving erbij een hele hoop ellende meebrengen. Vond het ook echt een docu dat een vertekend beeld gaf.
Spyro zei:
Heb mensen op alleen G ook zo zien doen… Weet niet waar dat aan ligt. Sommige raken er gewoon motorisch gestoord van ook.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat dan vooral gezien bij mensen die het nog nooit eerder geprobeerd hebben en teveel hebben genomen. Eén van mijn eerste keren ging ik ook vaag doen, maar had teveel bij gedoseerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."