#1
Stel ik doe 1x in de week 2gr zal ik dan ook gewenning en afkick van phenibut krijgen?
Ik heb je PBtje beantwoord! 😘Stel ik doe 1x in de week 2gr zal ik dan ook gewenning en afkick van phenibut krijgen?
Nee. Het ligt er wel aan of je nog wat anders gebruikt wat je gaba b receptoren belast.Stel ik doe 1x in de week 2gr zal ik dan ook gewenning en afkick van phenibut krijgen?
vanwege de intresse en omdat het me nog steeds bevalt.Waarom ben je eraan begonnen en doe je t nu?
weet ik.. Daarom heb ik zojuist 1,5g phenibut genomen na mijn laatste dosis G. Rest van de dag geen G meer en de komende 2 a 3 dagen uitzitten op phenibut. Heb het wel eens gemixed en dat was een beetje teveel van het goede inderdaad. De opkomsttijd is bij mij ongeveer 3 a 4 uurtjes op semi-nuchtere maag.Ik zou absoluut geen g nemen met phenibut.
Phenibut is heel grillig in zijn opkomsttijd en duur. Als beiden tegelijk gaat werken eb je een overdosis te pakken.
Ga ik inderdaad ook niet vanuit. Morgen neem ik nog es 1000mg mocht ik me raar voelen. Benzo inname stabiel inderdaad tot dit hele G en Speed gebeuren voorbij is! Gelukkig ben ik komend weekend ook op vakantie, even een mentale reset! Denk dat me lichaam wel behoefte heeft aan slaap en rust na 4 dagen speed bingen.Goed van je. Geen ghb erbij. Houd je benzo gebruik even stabiel. Ik denk niet dat je meer dan 2 dagen phenibut nodig hebt.
Hebben benzo's (gaba-a) en GHB/Phenibut (gaba-b) eigenlijk cross tollerance? Doen benzo's uberhaupt iets met de Gaba-b receptoren?
Heb trouwens ook meerdere stukken gelezen waarbij er wordt gezegd dat hoge dosissen taurine en glycine de afkickverschijnselen kunnen verminderen en dus daarbij ook je slaapkwaliteit verbeteren. Klopt dit?
Nee, benzo's (en alcohol) doen niks met de B receptoren. Niet eens met alle A receptoren. Daarom kan een zware GHB verslaafde ook niet cold turkey op alleen diazepam overgaan en is afkicken met alcohol zo'n slecht idee, maar als iemand onder een bepaalde threshold nog zit qua gebruik dan is dat wel mogelijk met hogere dosissen diazepam.
Maar ook om beide receptoren aan te spreken hebben we middeltjes: lyrica en gabapentine.
En die taurine en glycine hoor ik voor het eerst. Heb je daar een bron van?
Het beste kan je compleet stoppen.Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.
Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.
Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Lyrica en Gabapentine zijn trouwens prima.medicatie die een positieve invloed hebben op.je (in)slaapprobleem.Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.
Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.
Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Bron heb ik niet zo snel, was een reddit thread die ik in de gaten hield op de GHB subreddit.
Maar lyrica (Pregabaline) en Gabapentine spreken dus beide de GABA-A en B receptoren aan? Ik lees tegenwoordig veel over deze twee middelen. Ik weet toevallig dat mijn ma gabapentine voorgeschreven krijgt van de huisarts. Misschien wel handig om een doosje te bemachtigen mocht dit ooit nodig zijn.
Los van het bovenstaande heb ik in de afgelopen twee dagen in totaal 6ml GHB gehad. Ook ben ik van de etizolam overgestapt op de lorazepam ivm de langere werkingstijd. Dit heb ik kunnen afbouwen tot een kwart pil (0,25mg) per avond voor het slapen gaan. Hiermee slaap ik de hele nacht door terwijl ik van de etizolam rond 05.00 klaarwakker was. Het probleem is dan wel weer dat ik in de ochtend extreem veel moeite heb met opstaan en op gang komen, mede door de langere werkingstijd van Lorazepam ten opzichte van Etizolam denk ik. Wel hou ik dit aan voor nog een week ongeveer.
Wat is eigenlijk wijsheid om te doen straks? Compleet stoppen met de 0,25mg of om de dag nemen om vervolgens er compleet vanaf te stappen? Geen idee wat gebruikelijk is in de laatste stappen van de afbouw..
Baclofen word gebruikt bij ghb verslaafden. Dit werkt wel op dezelfde receptoren. Als iemand echt fysiek verslaafd is.kan hij niet cold turkey stoppen, met baclofen dus wel..de receptoren blijven verzadigd maar je word er niet waus/wap van. Bijwerkingen is dat je meer ontspannen bent, Vind ik juist positief.Ze doen er wel iets mee, maar ik had het verkeerd geformuleerd. Excuus. Dit vond ik erover op farmacotherapeutisch compas:
Anti-epilepticum dat analogon is van de neurotransmitter GABA. Het grijpt niet aan op GABA-receptoren en wordt niet omgezet in een GABA-agonist. Hoewel het exacte werkingsmechanisme niet duidelijk is, vermindert het de neuronale gevoeligheid via binding aan een auxiliaire subeenheid (α2-δ) van spanningsafhankelijke calciumkanalen op centrale neuronen. Verder vermindert het de afgifte van verschillende neurotransmitters, zoals glutamaat, noradrenaline en substance-P.
En vooral die laatste zin is belangrijk, want die stoffen worden verstoord door ghb of benzo gebruik. Voor mij werkt het super als ik in de afkick zit en moet slapen. Maar ook lyrica en gabapentine zijn verslavend, dus daar moet ook voorzichtig mee om worden gegaan.
Verder zou je misschien cetirizine kunnen proberen nu je al zover afgebouwd hebt. Dat is een anti-histamine die je gewoon in de kruidvat of supermarkt kunt vinden. Veel voormalige benzo gebruikers hebben daar baat bij om in slaap te vallen, omdat het je ook versuft.
Cetrizine gebruik ik al elke zomer voor het slapen gaan tegen hooikoorts. Dit jaar is mijn hooikoorts nog niet echt begonnen dus heb ik het ook nog niet in huis gehaald. Dit is wel het proberen waard dus voor die laatste stappen in de afbouw.Baclofen word gebruikt bij ghb verslaafden. Dit werkt wel op dezelfde receptoren. Als iemand echt fysiek verslaafd is.kan hij niet cold turkey stoppen, met baclofen dus wel..de receptoren blijven verzadigd maar je word er niet waus/wap van. Bijwerkingen is dat je meer ontspannen bent, Vind ik juist positief.
In het begin of als je het kort gebruikt word je er ook moe van..je kan dan voor het.slapen 25 tot 4mg nemen voor de 1e week zonder benzo's
Het is niet verslavend.
Maar ik vind de adviezen van @roesjunkie heel goed.ik denk zelfs beter.. maar wilde je toch deze optie laten weten.
Ps..als.je baclofen kortdurig gebruikt, hou je aub aan mijn advies. Bij 100mg heb je een overdosis.
Mensen met spasmen kunnen 300mg slikken (verspreid) maar het is dus niet voor niets dat artsen dit heel langzaam opbouwen..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."