Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks Ghb gebruik, tot nu toe geen afkick..

Dagelijks Ghb gebruik, tot nu toe geen afkick..

84 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Krypt0nite zei:
Zover ik weet met gbl en gootsteen onstopper.
Verbaasd me hoe makkelijk je aan gbl kan komen..
Klik om te vergroten...
Chr0nic zei:
GBL en gootsteenonstopper, waarbij gootsteenonstopper niks anders is dan Natriumhydroxide (NaOH). De NaOh zit niet in het eindproduct maar is meer een hulpstof om de GBL om te zetten naar de PH neutrale GHB. Het is voor het lichaam volgens mij vrij easy te metaboliseren en de fysieke schade is ook nihil.
Klik om te vergroten...
Maar wat is gbl dan? Rotzooi toch neem ik aan?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Maar wat is gbl dan? Rotzooi toch neem ik aan?
Klik om te vergroten...

Gamma-butyrolacton, een oplosmiddel. Net zoals alcohol ook een oplosmiddel is :P
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Chr0nic zei:
Gamma-butyrolacton, een oplosmiddel. Net zoals alcohol ook een oplosmiddel is :P
Klik om te vergroten...
Ooh oke, dan snap ik nu wel wat beter wat GBL is.
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb wel eens geprobeert er om te slapen. maar mij lukt dus sowieso niet. ik vind het combi gebruik heel chil. aan de kant ook weer tricky. omdat ik met de combi erin wil blijven en te lang doorga. met alleen g vind het na 2 dosissen inderdaad wel weer prima.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ghb word toch gemaakt van schoonmaakmiddelen zoals gootsteenontstopper? Kan iemand me duidelijk maken wat ghb nou daadwerkelijk is?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Knap dat je het op deze manier kan!
Klik om te vergroten...

Denk dat het te maken heeft met het feit dat ik het functioneel gebruikte en dat het nu een beetje een gewoonte is geworden. Denk dat als je het recreatief dagelijks gebruikt of om je problemen weg te drukken dat je al gauw geestelijk erg verslaafd raakt omdat je het nodig hebt om normaal te functioneren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chr0nic zei:
Denk dat het te maken heeft met het feit dat ik het functioneel gebruikte en dat het nu een beetje een gewoonte is geworden. Denk dat als je het recreatief dagelijks gebruikt of om je problemen weg te drukken dat je al gauw geestelijk erg verslaafd raakt omdat je het nodig hebt om normaal te functioneren.
Klik om te vergroten...

Recreatief of Functioneel, teveel is teveel.
op beide vormen kan je de verslaving triggeren. Zeker als het een gewoonte wordt, dan trigger je het meer. Overal waar te voor staat is gewoon een risico.
de een gebruikt teveel om te functioneren de ander te veel om recreatief te gebruiken.
de verslaving kiest zijn weg, ook op momenten wanneer je het niet verwacht of ziet aankomen.
Ik heb G wel eens flink gebruikt, en tot nu nergens last van. Maar elk G’tje wat ik neem kan zeker iets losmaken. Ook al zou het die éne keer recreatief zijn. Dus ben het met deze stelling niet helemaal eens. Als er zeker geen standaard patroon in zit vermijd je het risico iets, maar heeft geen vrijbrief om verslavingsproblemen vrij te blijven van de substantie. Verslaving ligt altijd op de loer helaas. Bij de een sneller dan de ander.
k
k030Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij duurde het voordat ik lichamelijke afkick kreeg de eerste keer ook redelijk lang. Geen 2 jaar, maar eerder 3 weken. Wat mij heel erg opviel is als je eenmaal deze afkick hebt gekregen hoef je maar een dag of 3 er weer aan te zitten en de afkick is volledig terug en hoe langer je het gebruikt hoe erger het word. Ik zou zeggen zorg dat je de afkick niet krijgt & gebruik ghb met je verstand, wat ik niet heb gedaan.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De allereerste keer dat ik stopte met ghb had ik 2 jaar lang elke dag gebruikt behalve in de uren dat ik sliep niet en als ik aan het werk was niet. Kon toen ook zo stoppen geen ontwenning maar zosnel je ghb voor het slapen gaat gebruiken is het einde zoek.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben ook wel heel benieuwd naar Phenibut, is dit niet even verslavend of zelfs verslavender als GHB??
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Danny0531 zei:
De allereerste keer dat ik stopte met ghb had ik 2 jaar lang elke dag gebruikt behalve in de uren dat ik sliep niet en als ik aan het werk was niet. Kon toen ook zo stoppen geen ontwenning maar zosnel je ghb voor het slapen gaat gebruiken is het einde zoek.
Klik om te vergroten...

gebruiken om te slapen doe ik alleen als ik diezelfde avond/dag een feestje heb gehad waarbij ik pep en of xtc heb gebruikt. Dit is overigens hooguit 6x per jaar. Rest van het jaar gebruik ik nooit voor het slapen.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Chr0nic zei:
gebruiken om te slapen doe ik alleen als ik diezelfde avond/dag een feestje heb gehad waarbij ik pep en of xtc heb gebruikt. Dit is overigens hooguit 6x per jaar. Rest van het jaar gebruik ik nooit voor het slapen.
Klik om te vergroten...
Houden zo maar dat betekend niet dat je de volgende keer na lange periode gebruik geen lichamelijke klachten kan krijgen dit spul is raar ik raak t iig nooit meer aan heb me lesje wel geleerd
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny0531 zei:
Houden zo maar dat betekend niet dat je de volgende keer na lange periode gebruik geen lichamelijke klachten kan krijgen dit spul is raar ik raak t iig nooit meer aan heb me lesje wel geleerd
Klik om te vergroten...
Wat waren deze lichamelijke klachten dan? En hoevaak en hoeveel gebruikte je toen?
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolang er geen frequentie zit in gebruik, zolang je minimaal 4uur voor je gaat slapen niks meer neemt en je genoeg dagen in de week hebt zonder G zullen er zeker en vast geen problemen komen. Zelf 4x afgekickt en telkens cold turkey, ondertussen weet ik er wel goed mee om te gaan en voel ik mij beter en sterker dan ooit. Ik neem nu ook nog G, maar op een heel andere manier als vroeger! Ik heb nu de controle en niet andersom, denk dat dit de leidraad is in verstandig gebruik en als je dit zo kan volhouden kom je niet in die neerwaartse spiraal en lichamelijke verslaving (ook al ben je eerder verslaafd geweest)
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Knap van je dat je het op die dosis kan houden na 2 jaar dagelijks ghb gebruik!

6a7ml per dag gaat je geen afkickverschijnselen geven, zelfs bij 30ml per dag niet denk ik. Zo lang er maar lange tussenpauzes gehouden worden en je het niet gebruikt om te slapen zit je wel goed.

Tolerantie kan op lang termijn wel een probleem worden, in jouw geval zal het wel meevallen aangezien je al 2 jaar lang de dosis op maar 6a7ml kan houden. Maar pas op dat op lang termijn er tolerantie gaat komen.

Ik denk dat de afkickverschijnselen pas komen na 30ml of meer per dag (er van uitgaande dat je (lange) tussenpauzes houdt, en het niet gebruikt voor het slapen)
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik
Ganjasmoker1993 zei:
Knap van je dat je het op die dosis kan houden na 2 jaar dagelijks ghb gebruik!

6a7ml per dag gaat je geen afkickverschijnselen geven, zelfs bij 30ml per dag niet denk ik. Zo lang er maar lange tussenpauzes gehouden worden en je het niet gebruikt om te slapen zit je wel goed.

Tolerantie kan op lang termijn wel een probleem worden, in jouw geval zal het wel meevallen aangezien je al 2 jaar lang de dosis op maar 6a7ml kan houden. Maar pas op dat op lang termijn er tolerantie gaat komen.

Ik denk dat de afkickverschijnselen pas komen na 30ml of meer per dag (er van uitgaande dat je (lange) tussenpauzes houdt, en het niet gebruikt voor het slapen)
Klik om te vergroten...
Lichamelijke verschijnselen kwamen bij mij ook na 15ML/ dag , gebruikte toen wel om te slapen.. de grootste fout die je kan maken!
Ik had een periode daarna opnieuw een lichamelijke afkick, ook toen ik het niet om te slapen gebruikte, maar wel een exacte frequentie had doorheen de dag.

Op dit moment gebruik ikzelf nog vaak G maar ik heb nu wel minstens 3 dagen per week dat ik totaal niets doe. Soms langer. Dit is ZEER BELANGRIJK om enige gewenning te voorkomen!
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb sinds kort phenibut in me collectie... Hier neem ik 2x per week 2,5g van in de ochtend vroeg. Het effect is erg subtiel en best relaxed maar niet heel erg op de voorgrond/aanwezig. Prima te gebruiken dus als nootropic tijdens me werk voor die extra moodlift. Het werkt de hele dag door tot in de avond laat soms nog zelfs. Op deze dagen en dag erna is de behoefte aan GHB compleet verdwenen weg... gebruik dus nu 2x per week Phenibut en daarnaast is mijn GHB met zeker 80% verminderd!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
donniedisco zei:
Ben ook wel heel benieuwd naar Phenibut, is dit niet even verslavend of zelfs verslavender als GHB??
Klik om te vergroten...
Ja en de afkick krijg je sneller en heviger.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ja en de afkick krijg je sneller en heviger.
Klik om te vergroten...
Heb er al veel van gelezen maar niet over gelezen.
Is het oproepen of net niet ?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Ja en de afkick krijg je sneller en heviger.
Klik om te vergroten...
De verslaving en afkick is inderdaad heftiger volgens bronnen.. al moet ik wel zeggen dat in al die bronnen de verslaafden een erg lange periode dagelijks 3 tot 5g consumeerden... Denk (hoop) dat dit wel zal meevallen bij 2x in de week gebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."