#1
@johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels?
@Spyro heeft toch ook een beetje afstand genomen van iedereen helpen met GHB problemen?Ik tag @Spyro even voor je. Die weet geloof ik veel van GHB en mogelijk ook wat over out gaan daarop. Al zie ik haar de laatste tijd niet veel online.
Hier zou ik je niet te druk om maken. Het is feitelijk een hele diepe slaap waar je in terechtkomt en daar heb je niet zomaar significante hersenschade van.Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word.
Rule number 1!1. nooit ooit combineren ghb en alcohol
Kan dat al na 1 keer dan?vergeetachtig
He wat lief, ja redelijk aan het herstellen, maar duurt wel lang.@johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels?
Lieve mensen, ik ben vrijdag out gegaan door combi van drank en ghb. Ik merk dat ik nu nog steeds zo moe en wazig/warrig ben. Ik ben denk ik uur of 1.5 a 2 out geweest (wakker geworden in ambulance). Dat was allemaal al schrikken en voel me er heel vervelend over, maar mocht binnen no time naar huis. Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word. Ik zal het spul niet snel meer aanraken, maar is er iemand die iets kan vertellen over na-effecten, gevolgen en wat ik zelf misschien kan doen? Alvast heel veel dank.
Ik ben het oneens met @Geneesmiddel want GHB kan een coma opwekken, en de gevolgen daarvan zijn verstrekkender dan een diepe slaap. Wel wil ik @Geneesmiddel wat tegemoet komen door te zeggen dat het een glijdende schaal is van slapen naar coma. Maar het verschil met een coma is dat er veel minder hersenactiviteit is en dat je er ook niet wakker uit kan worden. Een coma is daarmee een stuk risicovoller, bijvoorbeeld omdat mensen ook kunnen stikken in braaksel. Daarom heeft iemand die bewusteloos is intensieve medische monitoring nodig: een hartmonitor en beademingsapparatuur. Over dat soort dingen wordt vaak nogal schuchter gedaan in de GHB-scene. Zo van 'ach joh, die wordt zo toch wel wakker'. Maar dat vind ik gezien de gezondheidsrisico's van een comateuze staat dus onverantwoord.Hier zou ik je niet te druk om maken. Het is feitelijk een hele diepe slaap waar je in terechtkomt en daar heb je niet zomaar significante hersenschade van.
Rule number 1!
Niet na 1 keer neeKan dat al na 1 keer dan?
Als je die ene keer in coma raakt dan wel.Niet na 1 keer nee
"Een klein beetje te veel GHB kan iemand al in een diepe slaap brengen. Bij nog meer gaat die persoon in overdosis, raakt bewusteloos en kunnen er ernstige ademhalingsstoornissen optreden. Coma en zelfs een dodelijke afloop komen voor, onder meer door verstikking." (Druglijn)Out gaan van ghb is niet levensbedreigend maar wel slecht voor je. Je brengt jezelf in een soort chemisch coma en dat is niet goed voor je.
Ja eens. In my mind is out gaan 'slechts' in slaap vallen en dat is niet direct levensbedreigend maar het is lastig om daar een nuance in te vinden. Out gaan kan ook een coma zijn en dan is het levensgevaarlijk. Dat had ik wat beter moeten toelichten."Een klein beetje te veel GHB kan iemand al in een diepe slaap brengen. Bij nog meer gaat die persoon in overdosis, raakt bewusteloos en kunnen er ernstige ademhalingsstoornissen optreden. Coma en zelfs een dodelijke afloop komen voor, onder meer door verstikking." (Druglijn)
Beetje opletten met de informatie die je verspreid.Het komt niet veel voor, maar het middel kan wel degelijk levensbedreigend zijn bij verkeerd gebruik. Als je het combineert met alcohol en/of zoveel gebruikt dat je out gaat, dan is er sprake van verkeerd gebruik.
@johanna Wat veel GHB-gebruikers niet weten van het gebruik van GHB is dat bijnemen veel harder aankomt door een stapeleffect. Te vroeg bijnemen of überhaupt bijnemen is vaak de reden dat men out gaat. Ik weet niet of je hier op hebt gelet. Zo niet, dan moet je dat in het vervolg echt doen voor je eigen veiligheid.
"Er sprake is van een stapeleffect bij GHB. Als gebruikers één dosis hebben genomen is deze voor hun gevoel na een poos uitgewerkt. De GHB is dan echter nog wel actief in het lichaam. Als gebruikers dan dezelfde dosis bijnemen is er een grotere kans op outgaan, omdat er dan meer GHB in het lichaam zit dan men verwacht." (Jellinek)
Ik heb zelf ook een enkele keer geëxperimenteerd met GHB en ondanks dat ik mezelf had ingelezen en zoveel mogelijk had gedaan om het tot een mooie ervaring te doen leiden ging mijn toenmalige vriendin ook out bij het gebruik. Ik vind het persoonlijk een vreselijk verraderlijk goedje en zou, als je het in het gevolg nog wilt gebruiken, alle voorzorgmaatregelen nemen om het zo verstandig mogelijk te gebruiken. Hoe je dat precies doet weet ik niet meer, maar zolang je het gebruik niet combineert met andere middelen, een aantal uur van tevoren niets eet en idealiter niet bijneemt, dan ben je al een heel eind op weg.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."