#1
@johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels?
Ik ben niet verslaafd nee. Doe het af en toe, maar kan het ook prima laten. Maar omdat er vaak gezegd wordt dat het zo verslavend is vroeg ik me af wat dan juist die ontwenningsverschijnselen zijnHelemaal oneens, Fred. Was het maar zo simpel om adhv een paar regeltjes te bepalen of iemand verslaafd is of niet. Ik laat dit soort uitspraken liever aan professionals over. Belangrijkste vraag is denk ik waarom je wil weten of je verslaafd bent?
@Spyro heeft toch ook een beetje afstand genomen van iedereen helpen met GHB problemen?Ik tag @Spyro even voor je. Die weet geloof ik veel van GHB en mogelijk ook wat over out gaan daarop. Al zie ik haar de laatste tijd niet veel online.
Hier zou ik je niet te druk om maken. Het is feitelijk een hele diepe slaap waar je in terechtkomt en daar heb je niet zomaar significante hersenschade van.Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word.
Rule number 1!1. nooit ooit combineren ghb en alcohol
Kan dat al na 1 keer dan?vergeetachtig
He wat lief, ja redelijk aan het herstellen, maar duurt wel lang.@johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels?
Lieve mensen, ik ben vrijdag out gegaan door combi van drank en ghb. Ik merk dat ik nu nog steeds zo moe en wazig/warrig ben. Ik ben denk ik uur of 1.5 a 2 out geweest (wakker geworden in ambulance). Dat was allemaal al schrikken en voel me er heel vervelend over, maar mocht binnen no time naar huis. Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word. Ik zal het spul niet snel meer aanraken, maar is er iemand die iets kan vertellen over na-effecten, gevolgen en wat ik zelf misschien kan doen? Alvast heel veel dank.
Ik ben het oneens met @Geneesmiddel want GHB kan een coma opwekken, en de gevolgen daarvan zijn verstrekkender dan een diepe slaap. Wel wil ik @Geneesmiddel wat tegemoet komen door te zeggen dat het een glijdende schaal is van slapen naar coma. Maar het verschil met een coma is dat er veel minder hersenactiviteit is en dat je er ook niet wakker uit kan worden. Een coma is daarmee een stuk risicovoller, bijvoorbeeld omdat mensen ook kunnen stikken in braaksel. Daarom heeft iemand die bewusteloos is intensieve medische monitoring nodig: een hartmonitor en beademingsapparatuur. Over dat soort dingen wordt vaak nogal schuchter gedaan in de GHB-scene. Zo van 'ach joh, die wordt zo toch wel wakker'. Maar dat vind ik gezien de gezondheidsrisico's van een comateuze staat dus onverantwoord.Hier zou ik je niet te druk om maken. Het is feitelijk een hele diepe slaap waar je in terechtkomt en daar heb je niet zomaar significante hersenschade van.
Rule number 1!
Niet na 1 keer neeKan dat al na 1 keer dan?
Als je die ene keer in coma raakt dan wel.Niet na 1 keer nee
"Een klein beetje te veel GHB kan iemand al in een diepe slaap brengen. Bij nog meer gaat die persoon in overdosis, raakt bewusteloos en kunnen er ernstige ademhalingsstoornissen optreden. Coma en zelfs een dodelijke afloop komen voor, onder meer door verstikking." (Druglijn)Out gaan van ghb is niet levensbedreigend maar wel slecht voor je. Je brengt jezelf in een soort chemisch coma en dat is niet goed voor je.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."