Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lieve mensen, ik ben vrijdag out gegaan door combi van drank en ghb. Ik merk dat ik nu nog steeds zo moe en wazig/warrig ben. Ik ben denk ik uur of 1.5 a 2 out geweest (wakker geworden in ambulance). Dat was allemaal al schrikken en voel me er heel vervelend over, maar mocht binnen no time naar huis. Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word. Ik zal het spul niet snel meer aanraken, maar is er iemand die iets kan vertellen over na-effecten, gevolgen en wat ik zelf misschien kan doen? Alvast heel veel dank."
"Dat zeg je echt heel mooi, Fred. En helemaal eens ook. Al moet ik toegeven, en ik krijg daar nu ook hulp bij, dat drugs wel enorm je kan laten ervaren hoe het leven kan zijn met zelfvertrouwen en je ontdekt bepaalde kanten van jezelf. Drugs is ongezond, maar ik vind het in bepaalde opzichten dus ook leerzaam. En zeker ook hoe vreselijk verleidelijk het is om drugs inderdaad in te zetten. Maar goed, de quick fix is niet altijd handig. Maar ik baal er wel eens enorm van dat het leven uit zoveel verleidingen bestaat. Zeker vandaag de dag. Aan de andere kant weet ik ook dat elke week gebruiken ook saai is. Is altijd beetje dubbel, denk ik."
"FredKroket zei: Als je er niet van af kan blijven en ontwenningsverschijnselen hebt als je niet gebruikt. Klik om te vergroten... Helemaal oneens, Fred. Was het maar zo simpel om adhv een paar regeltjes te bepalen of iemand verslaafd is of niet. Ik laat dit soort uitspraken liever aan professionals over. Belangrijkste vraag is denk ik waarom je wil weten of je verslaafd bent?"
"Geen probleem! Ik ben al hartstikke blij en dankbaar met deze reacties!"
"Meisjemetprobleem zei: vergeetachtig Klik om te vergroten... Kan dat al na 1 keer dan?"
"MR_CHIP zei: @johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels? Klik om te vergroten... He wat lief, ja redelijk aan het herstellen, maar duurt wel lang."
"FredKroket zei: Daarnaast vind ik het effect van ghb echt heel teleurstellend. Helemaal als je het afweegt tov de risico's. Klik om te vergroten... Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ghb dempt angst. Maakt euforisch. Energiek. Geen kater. Geen zere neus. Ik denk dat het mijn favoriet is, dus daarom heb ik het niet in huis. Voor mij echt een verleidelijke drug."
"Ik denk dat afkicken van elk middel klote is. Benzo is ook hel. Alcohol ook. Het enge van ghb is wellicht dat je redelijk 'normaal' erop kan overkomen. Al vind ik structurele gebruikers wel te euforisch. Het nare aan ghb vind ik die rush als je stopt, dat heb ik bij geen enkel ander middel zó sterk. Al kan je van benzo ook zon klap in je nek krijgen. Anyway. Ik probeer het leven zo veel mogelijk nuchter aan te gaan. Scheelt toch veel problemen hoor...."
"Wat een mooi verhaal. Dankjewel. Ik kan me ook wel vinden in Othershore: als ik heel streng ben voor mezelf en pittige doelen stel, is een terugval vaak onvermijdelijk. Maar zelfvertrouwen is heel belangrijk, al denk ik dat verslaving inderdaad heel veel te maken heeft met onderbewuste en dat kun je denk ik alleen met therapie aanpakken. Ik ben inmiddels ook gestopt met roken en herken hoe sterk ook roken verdooft: energie maar ook emoties. Ik merk helaas dat ik enorm moe ben inderdaad en snaaigedrag. Maakt dat ik weer heel ongelukkig ben als ik smorgens op de weegschaal sta. En dat maakt me wel eens moedeloos. Al die verleidingen in deze wereld en mijn mateloosheid daarbij. Hoe dan ook. Wens iedereen een mooie, zonnige dag!"
"Lieve mensen, ik ben inmiddels behoorlijk goed bekend met de zogenaamde 12 stappen zelfhulpgroepen. Ik heb daar veel aan gehad en vind het fantastisch dat deze groepen bestaan. Ik denk dat dit voor veel mensen ook echt goed werkt. Ik voel me er echter niet thuis. Heeft veel redenenen, maar mijn weerstand (jaja, ik ben me er bewust van, heb er al veel over gepraat) zit in het extreem zwart/wit denken. Ik vind het te dogmatisch. Natuurlijk ken ik er bijzonder sympathieke mensen, maar het principe dat je clean moet zijn om in herstel te zijn, deel ik niet. Ik ken behoorlijk wat mensen die clean zijn en niet in herstel of omgekeerd. Lang geprobeerd om clean te zijn en ik zie dat het veel voordelen heeft, maar ook nadelen. En dan heb ik het uiteraard niet over dagelijks gebruik of echt extreem destructief gebruik. Zijn er wellicht mensen die andere vormen kennen, andere benaderingen? Nogmaals: niets tegen 12 stappen, maar ik kan me niet voorstellen dat het de enige weg is. Dank voor de eventuele reacties!"