Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOut gaan ghb en gevolgen

Out gaan ghb en gevolgen

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Zolang je drugs neemt omdat het leuk is en je het leven nuchter ook leuk vindt zit je aan de goede kant.

Zodra je leegte, onzekerheid of andere negatieve zaken gaat bestrijden met drugs gaat het snel verkeerd.
Klik om te vergroten...
amen
j
johannaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zeg je echt heel mooi, Fred. En helemaal eens ook. Al moet ik toegeven, en ik krijg daar nu ook hulp bij, dat drugs wel enorm je kan laten ervaren hoe het leven kan zijn met zelfvertrouwen en je ontdekt bepaalde kanten van jezelf. Drugs is ongezond, maar ik vind het in bepaalde opzichten dus ook leerzaam. En zeker ook hoe vreselijk verleidelijk het is om drugs inderdaad in te zetten. Maar goed, de quick fix is niet altijd handig. Maar ik baal er wel eens enorm van dat het leven uit zoveel verleidingen bestaat. Zeker vandaag de dag. Aan de andere kant weet ik ook dat elke week gebruiken ook saai is. Is altijd beetje dubbel, denk ik.
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Ik word er alleen een beetje wiebelig van. Geen euforie, geen geilheid. En daar staat dan tegenover dat verslaving heel snel op de loer ligt en de afkick een hel is.
Klik om te vergroten...
Ik vraag mij af hoe je dan merkt dat je aan ghb verslaafd bent? Ik doe het af en toe (meestal 1 dosis van 3.5 en niet bijdoseren), heel fijn, valt soms top, soms minder effect. Maar ik heb nooit echt drang naar Ghb. Ik zou het dus ook kunnen laten of ben tevreden met af en toe.
Met coke vind ik dat toch anders. Daar moet ik het niet in huis of op zak hebben en soms heb ik daar ook wel echt veel zin in
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Girlysogroovy zei:
Ik vraag mij af hoe je dan merkt dat je aan ghb verslaafd bent? Ik doe het af en toe (meestal 1 dosis van 3.5 en niet bijdoseren), heel fijn, valt soms top, soms minder effect. Maar ik heb nooit echt drang naar Ghb. Ik zou het dus ook kunnen laten of ben tevreden met af en toe.
Met coke vind ik dat toch anders. Daar moet ik het niet in huis of op zak hebben en soms heb ik daar ook wel echt veel zin in
Klik om te vergroten...
Als je er niet van af kan blijven en ontwenningsverschijnselen hebt als je niet gebruikt.
j
johannaLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Als je er niet van af kan blijven en ontwenningsverschijnselen hebt als je niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
Helemaal oneens, Fred. Was het maar zo simpel om adhv een paar regeltjes te bepalen of iemand verslaafd is of niet. Ik laat dit soort uitspraken liever aan professionals over. Belangrijkste vraag is denk ik waarom je wil weten of je verslaafd bent?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
johanna zei:
Helemaal oneens, Fred. Was het maar zo simpel om adhv een paar regeltjes te bepalen of iemand verslaafd is of niet. Ik laat dit soort uitspraken liever aan professionals over. Belangrijkste vraag is denk ik waarom je wil weten of je verslaafd bent?
Klik om te vergroten...
Ik zeg nergens dat dit de enige manier is om te bepalen dat je verslaafd bent maar als je er niet vanaf kan blijven en je last krijg van ontwenningsverschijnselen dan kan je wel stellen dat je verslaafd bent.

Verslaving is veel breder dan de daklozen onder de brug, vergeet dat niet.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Als je er niet van af kan blijven en ontwenningsverschijnselen hebt als je niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens, pure logica
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Als je er niet van af kan blijven en ontwenningsverschijnselen hebt als je niet gebruikt.
Klik om te vergroten...
Misschien als aanvulling op er niet vanaf kunnen blijven: gebruiken terwijl je niet wil gebruiken.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Als je die ene keer in coma raakt dan wel.
Klik om te vergroten...
Dat inderdaad wel, maar herhaalderlijk veel g gebruiken bedoelde ik meer 🙈
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
gebruiken terwijl je niet wil gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ja daar kan ik me wel in vinden haha
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#11
johanna zei:
Helemaal oneens, Fred. Was het maar zo simpel om adhv een paar regeltjes te bepalen of iemand verslaafd is of niet. Ik laat dit soort uitspraken liever aan professionals over. Belangrijkste vraag is denk ik waarom je wil weten of je verslaafd bent?
Klik om te vergroten...
Ik ben niet verslaafd nee. Doe het af en toe, maar kan het ook prima laten. Maar omdat er vaak gezegd wordt dat het zo verslavend is vroeg ik me af wat dan juist die ontwenningsverschijnselen zijn
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
@johanna , hoe gaat ie nu met je inmiddels?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben zelf een paar keer out geweest vanwege onverantwoord gebruik van ghb.
Eerlijk gezegd voel ik ( nog) niet dat ik hersenschade van kreeg .
Maak maar niet te veel zorgen en raak niet in paniek van de situatie, probeer liever wat van te leren.
1. nooit ooit combineren ghb en alcohol
2. Ghb laten testen
3. De tijden en dosering altijd opschrijven . Less is more.
Eet gezond en gevarieerd , drink veel water, sport en geniet van elke dag zonder drugs.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je loopt inderdaad hersenschade op.. Ik merk dat ik zwaaar vergeetachtig ben. Mijn kortetermijn geheugen is finaal naar de klote helaas. Dus kijk uit.Dit kan wel weer herstellen maar duurt even.
j
johannaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lieve mensen, ik ben vrijdag out gegaan door combi van drank en ghb. Ik merk dat ik nu nog steeds zo moe en wazig/warrig ben. Ik ben denk ik uur of 1.5 a 2 out geweest (wakker geworden in ambulance). Dat was allemaal al schrikken en voel me er heel vervelend over, maar mocht binnen no time naar huis. Nu lees ik dingen over hersenschade en merk dat ik er echt angstig van word. Ik zal het spul niet snel meer aanraken, maar is er iemand die iets kan vertellen over na-effecten, gevolgen en wat ik zelf misschien kan doen? Alvast heel veel dank.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik tag @Spyro even voor je. Die weet geloof ik veel van GHB en mogelijk ook wat over out gaan daarop. Al zie ik haar de laatste tijd niet veel online.
Klik om te vergroten...
@Spyro heeft toch ook een beetje afstand genomen van iedereen helpen met GHB problemen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik tag @Spyro even voor je. Die weet geloof ik veel van GHB en mogelijk ook wat over out gaan daarop. Al zie ik haar de laatste tijd niet veel online.

Zelf niet genoeg ervaring mee om je hier goed over te informeren. Klinkt wel erg naar. :( Hopelijk heb je gauw antwoorden en beterschap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."