Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB, helse nacht!!!

GHB, helse nacht!!!

84 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Ik proef een moeilijkheidsgraad.
Waarom neem je geen contact op met je huisarts voor advies.
Is het inderdaad uitzitten en afwachten, of kan hij/zij toch iets voor je betekenen.

Je hoeft je daarvoor niet te schamen!
Klik om te vergroten...
Ja dat had ik al eens gedaan maar tis hier heel onbekend nog, ze schrijft ook niks voor, vrij conservatief op dat gebied!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
verrekijker zei:
Ja gewoon brak van bijna 2 nachten niks te slapen nu, onrustig vooral maar het gaat. Natuurlijk ook de vermoeidheid, volgende nacht zal het wel beter gaan.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de slechtste voorbij is maar de verschijnselen zullen een tijdje blijven. Neem zsm contact met je HA , misschien zal je een paar pilletjes van benzo kunnen krijgen tegen onrust en betere slaap.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
verrekijker zei:
Beste, ben nu op dit moment bijna 30u clean van de G. Zat aan een binge van een maand quasi dag/nacht maar in de nacht liet ik er telkens 6u tussen of soms iets meer.
in het begin vielen de verschijnselen mee maar vorige nacht als ik mijn ogen gewoon sluit begon ik te hallucineren, felle flitsen, personen, alles in kleur terwijl ik klaarwakker was.. dit heb ik nog niet meegemaakt bij de afkick, iemand hier ervaring mee? Moet wel zeggen dat ik cold turkey gestopt en ook totaal geen medicatie aangezien ik niks ter beschikking heb.
Het was een helse ervaring.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Klik om te vergroten...
Pas op met cold turkey afkicken van de GHB, dat kan heel gevaarlijk zijn.

Houd vooral je bloeddruk in de gaten, het liefst met een bloeddrukmeter. Want die kan gevaarlijk hoog oplopen. Daarnaast kun je last krijgen van psychotische klachten (waarvan de hallucinaties dus een voorteken zijn). Als je dergelijke klachten krijgt, dan ben je echt te snel aan het afbouwen. De remedie daarvoor is helaas toch langzamer afbouwen (dus gecontroleerd GHB nemen in secuur afgemeten doseringen die steeds kleiner worden volgens een vooropgezet plan). Bij dat afbouwen komen veel ingewikkelde medisch-psychologische beoordelingen kijken om in te schatten hoe snel of langzaam je kunt afbouwen. Dus eigenlijk kan je dat beter niet op eigen houtje doen. Ik raad dus aan om een afspraak bij de huisarts te maken, je verhaal te doen, en te vragen om professionele begeleiden bij het afkicken.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
verrekijker zei:
Ja dat had ik al eens gedaan maar tis hier heel onbekend nog, ze schrijft ook niks voor, vrij conservatief op dat gebied!
Klik om te vergroten...
Wanneer heb jij dat gedaan? Laat haar een artiekel zien over het gevaar van ghb afkick zonder begeleiding , bijvoorbeeld van Jellinek .
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
verrekijker zei:
ze schrijft ook niks voor, vrij conservatief op dat gebied!
Klik om te vergroten...

Jammer.
Daar gaat het dus ook vaak mis vrees ik: huisartsen met weinig kennis van dit soort zaken.
Als ze het niet weet zou ze je in principe moeten door verbinden naar een verslavingsarts geloof ik. Weet niet of je hier zelf contact mee kan opnemen. Misschien iets om even te google gericht op jou leefgebied
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
verrekijker zei:
Zou dit iets kunnen doen bij GHB??
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet, maar je hebt al wat dagen overleefd.
Bij mij kon een paracetamol helpen bij overdreven stress gedurende een kater, die 36 uur na laatste inname van alcohol begon. Druk op de borstkas werd minder.

Gewoon op bed liggen en voelen wat je voelt totdat je in slaap valt is ook een alternatief. Ik verwacht dat je bij wakker worden je dan al iets beter voelt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van alle keren dat ik ben afgekickt van GHB, zowel cold turkey als afbouwen, duurde het zeker een week soms 1.5 week voordat ik weer echt normaal sliep. Even doorzetten joh. Komt goed!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
verrekijker zei:
je hebt gelijk, het tij zal zich binnenkort wel keren hoop ik? Al duurt het wel zeer lang.
Klik om te vergroten...
Ja afkicken van GABA-agonisten is echt heel zwaar. Maar na drie dagen heb je het ergste gehad en wordt het langzaam weer beter.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ja afkicken van GABA-agonisten is echt heel zwaar. Maar na drie dagen heb je het ergste gehad en wordt het langzaam weer beter.
Klik om te vergroten...
Even uit curiositeit maar heb je het zelf ook al meegemaakt??
Een benzo verslaving heb ik ook gehad, dat was in de zomer van vorig jaar en daar heb ik een zware epilepsie aanval aan overgehouden.
Toen nam ik elke dag Alprazolam en zelfs nog geen 2 weken aan een stuk.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Van alle keren dat ik ben afgekickt van GHB, zowel cold turkey als afbouwen, duurde het zeker een week soms 1.5 week voordat ik weer echt normaal sliep. Even doorzetten joh. Komt goed!
Klik om te vergroten...
Ja dan denk je dat er nooit een einde aan komt en door de vermoeidheid soms… Ik blijf doorzetten!! Bedankt voor dit bericht!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
verrekijker zei:
Ja dan denk je dat er nooit een einde aan komt en door de vermoeidheid soms… Ik blijf doorzetten!! Bedankt voor dit bericht!
Klik om te vergroten...
Het is echt zwaar hè. Ik heb ook altijd doorgewerkt, ook een heel sociale baan, en zeker met zo weinig slaap is dat zo ontzettend zwaar. Maar straks als je weer wat slaap kunt pakken zul je zien dat het heel snel weer beter met je gaat. 🙏
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Het is echt zwaar hè. Ik heb ook altijd doorgewerkt, ook een heel sociale baan, en zeker met zo weinig slaap is dat zo ontzettend zwaar. Maar straks als je weer wat slaap kunt pakken zul je zien dat het heel snel weer beter met je gaat. 🙏
Klik om te vergroten...
Ja dat maakt alles zo hard!!
slaap is zo belangrijk voor het lichaam, als dit afgelopen is ga ik dit veel harder soigneren.
Dit zijn de valkuilen van GHB waar jullie allemaal al zo vaak voor hebben gewaarschuwd, ook ik zei tegen mezelf: NOOIT meer, maar dan maak je weer iets mee… we kennen het allemaal.
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
verrekijker zei:
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.
Klik om te vergroten...
Heroïne ook, is me wel eens verteld.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
verrekijker zei:
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.
Klik om te vergroten...
dat is bij elke drugs zo
helaas
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
dat is bij elke drugs zo
Klik om te vergroten...
Klop idd!!
Vandaag eindelijk het gevoel dat het mijn systeem heeft verlaten, het was weeral een korte nacht maar je voelt het meteen.
Dit kan alleen maar beter worden.
ik wil iedereen hier bedanken voor de tijd en steun die ze mij hebben gegeven in mss wel de zwaarste week uit mijn 35jarig leven?!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
verrekijker zei:
Even uit curiositeit maar heb je het zelf ook al meegemaakt??
Klik om te vergroten...
Ik heb zelfs nog nooit GHB gebruikt :upsidedown:
verrekijker zei:
Een benzo verslaving heb ik ook gehad, dat was in de zomer van vorig jaar en daar heb ik een zware epilepsie aanval aan overgehouden.
Toen nam ik elke dag Alprazolam en zelfs nog geen 2 weken aan een stuk.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik wel kenmerkend. Je zegt dat je een benzo-verslaving hebt gehad. Maar je bent dus nu weer aan het terugvallen met GHB. Maar dat wil je geen verslaving noemen?
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ik heb zelfs nog nooit GHB gebruikt :upsidedown:

Dit vind ik wel kenmerkend. Je zegt dat je een benzo-verslaving hebt gehad. Maar je bent dus nu weer aan het terugvallen met GHB. Maar dat wil je geen verslaving noemen?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk wel 😁
Heb ik toch nooit gezegd??
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
verrekijker zei:
Natuurlijk wel 😁
Heb ik toch nooit gezegd??
Klik om te vergroten...
Okee, nee, misschien niet. Maar ik vond eerlijk gezegd wel dat je een beetje om de hete brij heen draaide door het op eigen houtje te willen doen, geen hulp willen zoeken, en nog blijft vasthouden dat je in de toekomst ook nog GHB wil gebruiken (maar dan zonder de afhankelijkheid). Op zich is dat prima. Als je vindt dat je nog meer voordelen ondervindt aan gebruik van GHB dan nadelen. Maar nu je het hebt over een voormalige benzo-verslaving zie ik wel een duidelijker patroon, waarvan ik het slim vindt om dat ook nog mee te wegen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Paracetamol kan helpen bij hoofdpijn en stijve spieren; wat vaak voorkomt als afkickverschijnsel. Die hoofdpijn krijg je echter van de hoge bloeddruk als gevolg van het afkicken; dus de hoofdpijn is eigenlijk een teken dat je te snel aan het afbouwen bent.

Daarnaast zeg je dat je al twee nachten niet hebt geslapen. Let daar goed op, want te lang wakker blijven kan ook gevaarlijk zijn en psychotische klachten uitlokken. Wacht niet te lang met het zoeken van hulp. Afkicken van GHB is gewoon best wel heftig, zeker als het te snel gaat. En het is perfect mogelijk om de afkickverschijnselen te verminderen met de juiste professionele begeleiding. Dus ik zou dat altijd aanraden boven op eigen houtje in één keer stoppen met GHB. Al was het maar omdat de kans op terugval groter is wanneer je zo'n last hebt van afkickverschijnselen (waaronder impulsiviteit en sterk schommelende emoties).
Klik om te vergroten...
De hoofdpijn komt niet perse door hoge bloeddruk, vaak is het een 'stressband' die ontstaat doordat je centrale zenuwstelsel niet meer onderdrukt wordt en je lichaam een stress reactie geeft op de ontwenning
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
verrekijker zei:
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!
Klik om te vergroten...
Afkicken van langdurig ghb gebruik zonder hulpmiddelen if afbouw doen mensen om die reden dan ook maar 1 keer 😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."