Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB, helse nacht!!!

GHB, helse nacht!!!

84 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
verrekijker zei:
Hmmm I know!
Ik heb hier nog Trazodone 100mg gevonden, mss dat ik deze nacht 50mg kan nemen of zo? Iemand ervaring?
Klik om te vergroten...

Zelfde reactie als het antwoord op je alcoholvraag.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen ervaring met ghb afkick, dus ik kan je geen advies geven. Daarnaast kennen wij jou als persoon niet en je achtergrond niet. Maar zelf doktertje gaan spelen als verslaafde is sws onverstandig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
kop is nog altijd heel wazig
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
verrekijker zei:
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
Klik om te vergroten...

Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
Klik om te vergroten...
Ook weer waar en dan zit je weer met dat probleem waardoor je dan die dagen erna slechter slaapt… blijf je in die cirkel zitten! Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
verrekijker zei:
blijf je in die cirkel zitten!
Klik om te vergroten...

Vooral in de cirkel van verslaving.
Eigenlijk ben je je dan steeds aan het voeden.
Is het niet de drugs, dan is het wel de alcohol (oké ook drugs) of de tablet.
Je moet juist proberen dat patroon te doorbreken, en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

verrekijker zei:
Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
Klik om te vergroten...

De beste leerscholen zijn dit wel.
Maar maak het jezelf ook niet moeilijker dan nodig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inmiddels 52uur clean, gisteravond en begin van de nacht was nog heftig.. hoorde hele tijd geluiden die er niet waren en enorme angsten uitgestaan.
uiteindelijk wel in slaap gevallen en toch een beetje slaap kunnen pakken…
Ik voel nu dat het ergste achter de rug is.
Brrr wat een nachtmerrie was me dit, grote lessen trek ik hieruit!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
verrekijker zei:
Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad… nu weer een heel raar gevoel. Heel dom ik weet het. Maar kan dit terug na zoveel uren??
Klik om te vergroten...
Je kan tolerantie zien als een lekke emmer waar je een tuinslang in legt. De GHB is het water, en de hoeveelheid water in de emmer is je tolerantie.

Dus als er 100 uur lang geen water via de tuinslang in de emmer is gestroomd, raakt die emmer steeds leger. Maar als je er dan toch weer water in giet, wordt de emmer weer wat voller. Hoeveel voller de emmer raakt is afhankelijk van hoe hard je de kraan open hebt gezet en hoe lang je de kraan open hebt laten staan.

Weer even vertaald naar de werkelijkheid: door weer wat GHB te nemen zal je tolerantie iets zijn toegenomen. Maar je zit nog niet direct op hetzelfde punt als waar je begonnen was.

Neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk dat je weer GHB hebt genomen. Je hebt het jezelf ook heel moeilijk gemaakt door in één keer te stoppen en door het allemaal op eigen houtje te proberen. Dat is bewonderingswaardig. Het is alleen niet zo perfect gelukt als je dacht dat het zou gaan lukken.

Wat je nu kunt doen is goed kijken naar de omstandigheden waarin je GHB hebt genomen. Wat waren redenen om weer te gebruiken? Bijvoorbeeld: 'ik kon niet goed slapen', of 'ik voelde me onrustig'. En probeer dan ook te verkennen hoe je je voelde na gebruik. Misschien was je even wat meer ontspannen. Maar daarna kwamen er ook schuldgevoelens en zelfverwijten. Het is dus zaak om dat cirkeltje te gaan herkennen van je niet chill voelen --> GHB nemen --> even de vervelende gevoelens niet meer voelen --> schuldgevoel over dat je toch weer hebt gebruikt --> je niet chill voelen --> (..)

Daarbij lijkt het me ook verstandig om nog even goed te kijken naar je reactie hierboven, want die vond ik veelzeggend:
verrekijker zei:
Wat betreft G, ik vind het nog altijd te leuk om eens te doen maar de lichamelijke verslaving wil ik niet meer meemaken.
Hierdoor ga ik moeten kappen met C en serieus minderen met alcohol want uiteindelijk werkt dit alles in de hand (in mijn geval). En natuurlijk genoeg tijd laten tussen de G, dat vooral!
Klik om te vergroten...

Het klinkt voor mij als een typisch scenario waarin iemand klaar is met alle negatieve bijwerkingen van drugs, en besluit om voortaan alleen nog maar de positieve effecten van die drug te willen. Dat is zeg maar de natte droom van iedere verslaafde :wink:

In werkelijkheid hebben drugs heel erg twee kanten. GHB kan inderdaad best chill zijn om even een zorgeloze en heldere roes te ervaren. Maar het effect duurt maar kort, en erna heb je last van onrustige gevoelens, moeite met slapen, en schuldgevoelens. Bovendien is het nooit genoeg. Als de GHB uitwerkt is de zin niet bevredigd, maar krijg je juist steeds meer zin. Dus op de lange termijn ga je er juist op achteruit. Hoe meer je dat gaat inzien, des te minder last je hebt van zin om weer GHB te gebruiken. Zo kan je zelfs op het punt belanden dat je zoiets hebt van, 'ja weet je, ik WIL geen GHB meer, want uiteindelijk ga ik me er alleen maar slechter van voelen.'
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
verrekijker zei:
Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad…
Klik om te vergroten...
Een voor de hand liggende opmerking, maar ik maak hem toch: als je probeert te stoppen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je geen GHB meer in huis hebt. Anders is het op een moment van zwakte wel heel makkelijk om een mini dopje te pakken.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Je kan tolerantie zien als een lekke emmer waar je een tuinslang in legt. De GHB is het water, en de hoeveelheid water in de emmer is je tolerantie.

Dus als er 100 uur lang geen water via de tuinslang in de emmer is gestroomd, raakt die emmer steeds leger. Maar als je er dan toch weer water in giet, wordt de emmer weer wat voller. Hoeveel voller de emmer raakt is afhankelijk van hoe hard je de kraan open hebt gezet en hoe lang je de kraan open hebt laten staan.

Weer even vertaald naar de werkelijkheid: door weer wat GHB te nemen zal je tolerantie iets zijn toegenomen. Maar je zit nog niet direct op hetzelfde punt als waar je begonnen was.

Neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk dat je weer GHB hebt genomen. Je hebt het jezelf ook heel moeilijk gemaakt door in één keer te stoppen en door het allemaal op eigen houtje te proberen. Dat is bewonderingswaardig. Het is alleen niet zo perfect gelukt als je dacht dat het zou gaan lukken.

Wat je nu kunt doen is goed kijken naar de omstandigheden waarin je GHB hebt genomen. Wat waren redenen om weer te gebruiken? Bijvoorbeeld: 'ik kon niet goed slapen', of 'ik voelde me onrustig'. En probeer dan ook te verkennen hoe je je voelde na gebruik. Misschien was je even wat meer ontspannen. Maar daarna kwamen er ook schuldgevoelens en zelfverwijten. Het is dus zaak om dat cirkeltje te gaan herkennen van je niet chill voelen --> GHB nemen --> even de vervelende gevoelens niet meer voelen --> schuldgevoel over dat je toch weer hebt gebruikt --> je niet chill voelen --> (..)

Daarbij lijkt het me ook verstandig om nog even goed te kijken naar je reactie hierboven, want die vond ik veelzeggend:


Het klinkt voor mij als een typisch scenario waarin iemand klaar is met alle negatieve bijwerkingen van drugs, en besluit om voortaan alleen nog maar de positieve effecten van die drug te willen. Dat is zeg maar de natte droom van iedere verslaafde :wink:

In werkelijkheid hebben drugs heel erg twee kanten. GHB kan inderdaad best chill zijn om even een zorgeloze en heldere roes te ervaren. Maar het effect duurt maar kort, en erna heb je last van onrustige gevoelens, moeite met slapen, en schuldgevoelens. Bovendien is het nooit genoeg. Als de GHB uitwerkt is de zin niet bevredigd, maar krijg je juist steeds meer zin. Dus op de lange termijn ga je er juist op achteruit. Hoe meer je dat gaat inzien, des te minder last je hebt van zin om weer GHB te gebruiken. Zo kan je zelfs op het punt belanden dat je zoiets hebt van, 'ja weet je, ik WIL geen GHB meer, want uiteindelijk ga ik me er alleen maar slechter van voelen.'
Klik om te vergroten...
Mooie woorden man, haha!
en je hebt gelijk.. het was een zwak moment en ik wil hier uit geraken!!!
Het ding is: ik heb een heel sociale functie op het werk en bij extreem slaaptekort en zeker nu functioneer ik daaar amper en dat wordt gezien!

het beste voor nu zou gewoon 1 goeie benzo zijn
1mg alprazolam of 10mg dia zouden zo goed van pas komen, dan was het een nachtje goed slapen en morgen lekker in het hoofd en dan zijn we weer een hele periode verder!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Een voor de hand liggende opmerking, maar ik maak hem toch: als je probeert te stoppen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je geen GHB meer in huis hebt. Anders is het op een moment van zwakte wel heel makkelijk om een mini dopje te pakken.
Klik om te vergroten...
Yep heel juist, kost gewoon een bom geld en wil het nog wel gebruiken ooit (op een heel andere manier weliswaar) en het feit dat het zeer moeilijk te krijgen is
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
verrekijker zei:
Yep heel juist, kost gewoon een bom geld en wil het nog wel gebruiken ooit (op een heel andere manier weliswaar) en het feit dat het zeer moeilijk te krijgen is
Klik om te vergroten...
Geef het anders in bewaring bij iemand die je vertrouwt en je er niet bij kunt.
Je verslaving verzint kut smoesjes om dit spul in huis te houden.
Dat is juist vragen om problemen.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Geef het anders in bewaring bij iemand die je vertrouwt en je er niet bij kunt.
Je verslaving verzint kut smoesjes om dit spul in huis te houden.
Dat is juist vragen om problemen.
Klik om te vergroten...
Dat is een optie die ik al aan het overwegen was maar het ding is dat letterlijk niemand dit weet, DF & ik 😅
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
verrekijker zei:
Dat is een optie die ik al aan het overwegen was maar het ding is dat letterlijk niemand dit weet, DF & ik 😅
Klik om te vergroten...
Ik heb een vriendin die mijn ghb bewaakt bijna als Cerberus. Heel toevallig is mijn ghb flesje thuis maar ik ben aankomende periode niet thuis:) . Ik en mijn gtje zijn beide voorlopig veilig .
Alle troep bij iemand anders bewaren helpt enorm als je zelf niet in staat bent je eigen gebruik te controleren. Maar duidelijke afspraken met bewaker is a must.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yes dat is een zeer goede optie haha 😜

Ik kan bromazolam krijgen vandaag, zou ik dat nemen of gewoon nuchter blijven? Zou echt wel eens een goede nacht slaap kunnen gebruiken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
verrekijker zei:
Zou echt wel eens een goede nacht slaap kunnen gebruiken
Klik om te vergroten...
slaap je met bromazolam niet tot zaterdagochtend?
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry het is Flubromazepam 10MG
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Ik proef een moeilijkheidsgraad.
Waarom neem je geen contact op met je huisarts voor advies.
Is het inderdaad uitzitten en afwachten, of kan hij/zij toch iets voor je betekenen.

Je hoeft je daarvoor niet te schamen!
Klik om te vergroten...
Ja dat had ik al eens gedaan maar tis hier heel onbekend nog, ze schrijft ook niks voor, vrij conservatief op dat gebied!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
verrekijker zei:
Ja gewoon brak van bijna 2 nachten niks te slapen nu, onrustig vooral maar het gaat. Natuurlijk ook de vermoeidheid, volgende nacht zal het wel beter gaan.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de slechtste voorbij is maar de verschijnselen zullen een tijdje blijven. Neem zsm contact met je HA , misschien zal je een paar pilletjes van benzo kunnen krijgen tegen onrust en betere slaap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."