Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB, helse nacht!!!

GHB, helse nacht!!!

84 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Slapen, mediteren (voelen en accepteren), wandelen, geen koffie en proberen gezond te eten en drinken ja. En bijvoorbeeld van die filmpjes over ervaringen van andere afkickers die hun ellende delen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Spuiten en Slikken:
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Maar wat is het juiste advies als iemand al 30 uur gestopt is zoals hier? Ik vind het dan ook weer zoiets om te zeggen ‘begin maar weer’.
Klik om te vergroten...
Ja ik doe nu niks meer, je geraakt nu ook even in paniek door alles wat je leest ook. Gevaren zijn zeker daar maar de juiste mindset is nu ook belangrijk! Het laatste wat ik nu ga doen is een slokje G nemen…
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelukkig had ik nog wat dagen vrij om deze periode door te komen, al werkend was dat nog een pak harder
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
verrekijker zei:
Gelukkig had ik nog wat dagen vrij om deze periode door te komen, al werkend was dat nog een pak harder
Klik om te vergroten...

Goeie timing idd.
Alhoewel werk ook voor afleiding kan zorgen. Ligt ook aan de job natuurlijk
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja klopt en doe het super graag, maar het geeft nu toch wat gemoedsrust. Kijken dat ik mij thuis goed kan bezig houden 😁
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
verrekijker zei:
Zou ik wat alcohol drinken om dit op te vangen of best niks?
Klik om te vergroten...
Dit is echt de waanzin van verslaving. Zo herkenbaar, maar ik snap je denkwijze..
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koffieb00n zei:
Dit is echt de waanzin van verslaving. Zo herkenbaar, maar ik snap je denkwijze..
Klik om te vergroten...
Hmmm I know!
Ik heb hier nog Trazodone 100mg gevonden, mss dat ik deze nacht 50mg kan nemen of zo? Iemand ervaring?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
verrekijker zei:
Hmmm I know!
Ik heb hier nog Trazodone 100mg gevonden, mss dat ik deze nacht 50mg kan nemen of zo? Iemand ervaring?
Klik om te vergroten...

Zelfde reactie als het antwoord op je alcoholvraag.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen ervaring met ghb afkick, dus ik kan je geen advies geven. Daarnaast kennen wij jou als persoon niet en je achtergrond niet. Maar zelf doktertje gaan spelen als verslaafde is sws onverstandig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
kop is nog altijd heel wazig
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrekijker zei:
Ik zal het maar gewoon nuchter ondergaan, zal nu eenmaal op de blaren moeten zitten.
Klik om te vergroten...

Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Indirect heb je gelijk, maar probeer het te zien als: "als ik mij nu ga sederen met alcohol of met een tablet dan is dat niet goed voor mijn gezondheid".
Dat doet wat met je mindset. Ook niet voor schamen wat er nu is gebeurd.
Klik om te vergroten...
Ook weer waar en dan zit je weer met dat probleem waardoor je dan die dagen erna slechter slaapt… blijf je in die cirkel zitten! Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
verrekijker zei:
blijf je in die cirkel zitten!
Klik om te vergroten...

Vooral in de cirkel van verslaving.
Eigenlijk ben je je dan steeds aan het voeden.
Is het niet de drugs, dan is het wel de alcohol (oké ook drugs) of de tablet.
Je moet juist proberen dat patroon te doorbreken, en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

verrekijker zei:
Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken
Klik om te vergroten...

De beste leerscholen zijn dit wel.
Maar maak het jezelf ook niet moeilijker dan nodig.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inmiddels 52uur clean, gisteravond en begin van de nacht was nog heftig.. hoorde hele tijd geluiden die er niet waren en enorme angsten uitgestaan.
uiteindelijk wel in slaap gevallen en toch een beetje slaap kunnen pakken…
Ik voel nu dat het ergste achter de rug is.
Brrr wat een nachtmerrie was me dit, grote lessen trek ik hieruit!
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
Klik om te vergroten...
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Maar wat is het juiste advies als iemand al 30 uur gestopt is zoals hier? Ik vind het dan ook weer zoiets om te zeggen ‘begin maar weer’.
Klik om te vergroten...
Als dat stoppen tot gevaarlijke bijwerkingen leidt: ja.
Zoals uitgelegd kan hoge bloeddruk en slapeloosheid dus ook gevaarlijk zijn.

Het is erg vervelend inderdaad als je lichamelijk afhankelijk bent en klaar bent om te stoppen, maar nog door moet gebruiken om medische redenen. Maar het is ook al een eerste leermoment om heel planmatig om te gaan met het stoppen. Er zullen nog wel meer uitdagingen komen tijdens het stopproces waarbij een goede voorbereiding helpt om het vol te houden.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
76uur... nog steeds wazig brrrr :upsidedown: maar we houden vol!!
het slapen gaat natuurlijk nog zeer moeizaam
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Als dat stoppen tot gevaarlijke bijwerkingen leidt: ja.
Klik om te vergroten...
Ah, dus je gebruikt de aan- of afwezigheid van gevaarlijke bijwerkingen als een soort graadmeter. Daar kan ik me iets bij voorstellen, want ik zou ook zeggen: hou goed in de gaten dat de ontwenningsverschijnselen niet te intents worden, want dan moet je gas terug nemen. Maar de gedachte is dan wel dat je er nog vroeg bij kan zijn en kunt ingrijpen voordat het uit de hand loopt.

Voor mij gevoel wordt het toch een ander verhaal als iemand al 36 of 48 uur gestopt is. Dan weer gebruiken is ook een schok voor je lichaam en daarom ook potentieel gevaarlijk. Dus ik leun dan toch naar gewoon volhouden denk ik, vooral als iemand nog niet zo lang gebruikt heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."