#1
Er staat een gratis downloadlink. 42 pagina's! Daar ga ik binnenkort es even goed voor zitten.
Een geestelijke verslaving ontstaat nadat je 2 weken lang 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Een lichamelijke verslaving ontstaat wanneer je na 6 weken 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Ik vind dit echter wel een beetje te riskant. Er zijn hordes mensen die al verslaafd raakten door het hele weekend aan de Ghb te zitten plus wat dagen er na. Onderschat ook gewenning niet... Iedere zaterdagavond GHB loopt breidt al snel uit naar zaterdag+vrijdag. Ik zou het houden bij maximaal eens in de drie weken en dan ook maar max 4-5 dossissen.
drugsforum.nl
Dat gecombineerd met het verslavingsrisico denk ik niet dat ik het ooit nog eens zal kopen. Misschien als iemand me een keer een dosis aanbiedt.
Je noemt hier heel specifiek 6 weken. Wat is je bron daarvoor?
Want ik heb even nagezocht bij de rapportages van het Trimbos-instituut en daarin staat dat mensen 'snel' afhankelijkheid kunnen ontwinkkelen 'na slechts enkele weken van frequent gebruik.' (pagina 13)
Er zijn wel regels bij Ghb gebruik.
Je kan niet elke week een paar dagen gebruiken en dan een paar dagen niet.
Dan zit je na 6 weken ook in een geestelijke verslaving.
Dan bouwt het zich op ook al stop je een paar dagen elke keer.
Wat denk ik nog wel belangrijk is om te melden is dat je nooit maar dan ook nooit GHB moet gebruiken om beter te kunnen functioneren. De enige reden om GHB te gebruiken is recreatief. Ga je het gebruiken om je beter te voelen of bijvoorbeeld beter te presteren op je werk, dan moet je direct stoppen en alles weggooien. Dat zijn echt de grootste gevaren. Dat geldt voor alle drugs, maar GHB leent zich hier erg goed voor waardoor er veel mensen op deze manier verslaafd raken.
GHB is een leuke en relatief weinig-ongezonde drug (zolang je niet out gaat), maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Uitvoerig inlezen en van te voren grenzen bepalen zijn noodzaak. Desondanks moet je er van houden, net als met bepaalde andere drugs.
GHB is een leuke en relatief weinig-ongezonde drug
Ik zou het houden bij maximaal eens in de drie weken en dan ook maar max 4-5 dossissen.
Verslavings kans:
Mensen denken vaak als je aan de Ghb begint dat je meteen een verslaving ontwikkeld.
Maar dat is helemaal niet waar.
Een geestelijke verslaving ontstaat nadat je 2 weken lang 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Een lichamelijke verslaving ontstaat wanneer je na 6 weken 24/7 elke 2 uur een dosis neemt.
Toch zijn er mensen die dit doen omdat het gevoel van Ghb zo lekker is dat ze erin willen blijven.
Maar zoals bij geeneen drugs is het verstandig om dagen lang door te gaan en bij te doseren.
Er zijn wel regels bij Ghb gebruik.
Je kan niet elke week een paar dagen gebruiken en dan een paar dagen niet.
Dan zit je na 6 weken ook in een geestelijke verslaving.
Dan bouwt het zich op ook al stop je een paar dagen elke keer.

Na aanleiding van war vragen prive een aanvulling op het topic.
Out gaan van de Ghb:
Er zijn verschillende manieren van out gaan van de Ghb, hieronder een tabel:
Bekijk bijlage 5283
Een keertje 1ml te veel en je valt in slaap.
Dit slaapje kan je vergelijken met een benzo je valt gewoon weg en ik heb wel eens vrienden gehad die me aantikte en vroegen ben je out.
Maar dan werd ik meteen wakker en ontkende ik meteen dat ik out was terwijl dat wel zo was.
Daarna heb je de diepe slaap dat is wanneer je na een uurtje weer de zelfde dosis neemt en dat was toch iets net te veel.
Uiteindelijk zou iemand je wel wakker kunnen krijgen als diegene dat wilt maar waarschijnlijk heb je zo iets van laat me liggen.
De laaste is een coma, uit onderzoek blijkt dat een coma niet zo onschuldig is als sommige mensen denken. Het kan je geheugen aantasten en hoe vaker je dat doet hoe erger het word.
Voorkom dus dat te snel te veel neemt.
Want "slaperig" of "slaap" geeft mij het idee dat het niet zo erg is als je een keertje een ml teveel neemt. Maar zelfs als je bij één ml te veel out gaat (of zoals die tabel het noemt, "slapen") en dat niet onderbroken wordt door externe factoren, word je 2 uur later klaarwakker.
Die tabel is voor ons sowieso compleet nutteloos... Ik bedoel, stel je neemt 2.5ml GHB en daarna iedere anderhalf uur nog 1.5ml tot 3 keer toe. Hoeveel heb je dan in je bloed? Valt echt niets over te zeggen, er zijn zo veel factoren.
Dat leg ik ook uit dat je dan gewoon moe word van de 1ml en even gaat liggen.
Een beginnende gebruiker kan wel out gaan van 1ml te veel na 2 uur bijpakken.
Als ervaren gebruiker ga ik niet zomaar meer out.
Krijg eerder hoofdpijn als ik teveel neem.
Maar de eerste post is om duidelijk te maken hoe je wel veilig ghb kan gebruiken.
Volgens Trimbos is na 30 tot 60 minuten de hoeveelheid GHB in het bloed gehalveerd.
Hij noemt het "actief" wat misschien een ongelukkige benaming is.
Dus volgens jou wordt halfwaardetijd berekend vanaf het moment dat het opgenomen wordt? Hoe kan dan ooit een algemene halfwaardetijd voor een medicijn bepaald worden als het per individu en situatie ontzettend kan verschillen hoe lang het duurt voordat het lichaam iets op begint te nemen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."