Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafgang...

afgang...

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: levensverhaal...

Mysticwarrior zei:
Mag ik wat aan je vragen, hoe zie jij graag jou toekomst?

Groetjes,
Mystic.
Klik om te vergroten...

ja klink wazig maar nadat het ijgenlijk begon heb ik er niemeer aan gedacht(daarvoor d8 k da heel erg veel aan) en kan k t me niet voorstellen ...:confused: maja ik drink gwoon tot mn 20ste geen alcohol meer en tot mn 25geen energie drink en koffie... ik ben niet vanplan om na mn ouders te gaan maar wel mn verslavingshulp weer op te gaan zoeken en ik ga dan na die dokter van me.... :confused: goed ide?? ben egt blij dat ik dit forum heb gevonden....
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: levensverhaal...

Je moet het natuurlijk zelf weten.

Maar je hebt al duidelijke signalen gehad dat je vatenstelsel en hart flinke klappen hebben gehad.

Die schokjes in je hoofd waren hoogstwaarschijnlijk problemen in het niet goed doorstromen van bloed en die steek in je hart een veels te hevige spieraanspanning van je hart (je hart is ook een spier). Xtc veroorzaakt overal spieraanspanning omdat de receptoren een veels te hevig en zeer frequent signaal geven naar de spieren toe om zich aan te spannen. Zeker met de achterlijke hoeveelheden die jij hebt gebruikt.

Verder heb jij te maken gehad met grote stijgingen van bloeddruk, en ook vaak een te rappe daling van bloeddruk. Je bent nog echt jong, dus je bloedvaten zijn nog erg sterk, maar het feit dat je als jeugdige tiener deze klachten al zo hevig hebt is zorgwekkend.

Ik ben geen arts, maar deze signalen zijn gewoon hevig.
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: levensverhaal...

ik ben eeegt zooo dankbaar dat julie helpen he :hearteyes: en ik zal zeker doen wat julie zeggen wat goed is... na jullie luisterren(niks te verliezen..) na mezelf luisteren(mn leven te verliezen) dus ik ga egt doen wat jullie zeggen en zal nooit meer iets daarvan gebruiken en ik ga zelfs geen alcohol drinken een aantal jaren mischien 1 biertje op verjaardagen... maar ik heb nog steeds geen iode als k deze moet halen ofniet...

Robdebob zei:

*Update
Hier de supplementen die ik gebruik en waar ik ze besteld heb:
Vitamine C 1000mg

Gekocht bij Etos voor 13,75
5-HTP 50mg

Hier gekocht voor 18,35
Centrum multivitamine

Vrijwel in elke supermarkt te koop (wel duur: 22,95 of zoiets)
Melatonine 3mg

Gekocht bij deze webshop voor 13,95 voor 120 stuks

Belangrijkste bron: http://www.erowid.org
Klik om te vergroten...


hier gevonden: '' posting.php?mode=quote&f=3&p=434735 ''

egt bedankt voor jullie hulp... en nee voor de mensen die dit denken...ik vind t niet ''stoer'' maar ik wil niet dat er iemand deze zelfde domme fout gaat maken... :cry:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: levensverhaal...

Kijk, een biertje of bakkie koffie/red bulletje kan natuurlijk wel.

Maar waar het om gaat is dat je heel makkelijk weer verleid kan worden tot massa consumptie.

En wat er in je hoofd is omgegaan kan makkelijk weer opnieuw getriggerd worden door zaken die voor anderen dood normaal zijn. Zoals cafeine drinken of enkele glazen alcohol.

En je moet ook zeker zijn dat je hart en bloedvaten nog helemaal gezond zijn.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: levensverhaal...

br1ins1 zei:
ik ben eeegt zooo dankbaar dat julie helpen he :hearteyes: en ik zal zeker doen wat julie zeggen wat goed is... na jullie luisterren(niks te verliezen..) na mezelf luisteren(mn leven te verliezen) dus ik ga egt doen wat jullie zeggen en zal nooit meer iets daarvan gebruiken en ik ga zelfs geen alcohol drinken een aantal jaren mischien 1 biertje op verjaardagen... maar ik heb nog steeds geen iode als k deze moet halen ofniet...

Robdebob zei:

*Update
Hier de supplementen die ik gebruik en waar ik ze besteld heb:
Vitamine C 1000mg

Gekocht bij Etos voor 13,75
5-HTP 50mg

Hier gekocht voor 18,35
Centrum multivitamine

Vrijwel in elke supermarkt te koop (wel duur: 22,95 of zoiets)
Melatonine 3mg

Gekocht bij deze webshop voor 13,95 voor 120 stuks

Belangrijkste bron: http://www.erowid.org
Klik om te vergroten...


hier gevonden: '' posting.php?mode=quote&f=3&p=434735 ''

egt bedankt voor jullie hulp... en nee voor de mensen die dit denken...ik vind t niet ''stoer'' maar ik wil niet dat er iemand deze zelfde domme fout gaat maken... :cry:
Klik om te vergroten...



ik ben erg blij te horen dat wij jou goed hebben geholpen :hearteyes: want daar doen we het voor(ik vind het iig fijn om mensen te helpen :mrgreen: ) (geeft me een goed gevoel) :hearteyes:

kijk ik vind het erg goed dat je naar ons luisterd.. maar pas wel op welke raden je opvolgt,, ik weet mischien van mezelf dat ik een goede sympatieke kerel ben die graag helpt en zoveel mogenlijk goede informatie geeft,, maar wat/wie zegt dat ik daadwerkelijk zo ben?? :wink: mischien ben ik wel een 50 jaar oude pedofiel die graag mensen ten onder ziet gaan door verkeerde info te geven op een drugsforum,, (je merkt natuurlijk wel als dat zo is) maargoed, het komt erop neer dat je niet zomaar iedereen zn reactie moet opvolgen,, lang niet iedereen heeft liefde voor elk mens :hearteyes: ,, trek een conclusie uit alle antwoorden,, zo kom je het beste achter de waarheid van iets,, zoek veel op!!.. en vraag veel hier op DF enzo!!,, wij:(de meeste goedaardige personen onder ons) helpen het liefst iedereen tegelijk maar je ziet veel meningsverschillen tussen de personen over drugs,, als je lang genoeg leest enzo, ontdek je zelf de feiten,, en dat is belangrijk als je verantwoord met drugs om wilt gaan,, gewoon de feiten kennen van de positieven en negatieven kanten van drugs en wat ze bijv: doen in je hersenen en wat de schades op lange en korte termijn zijn/(kunnen zijn) volgens mij weet je dat soort dingen nog niet helemaal(anders had je het nooit zover laten komen)
verder nog wat gekke tips:
probeer zelfvertrouwen te krijgen als je dat nog (deels) mist..
probeer heel erg te socialiseren,, veel nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken!!
ga opbezoek bij familie die je lang niet hebt gezien,,..
probeer het leven zonder drugs( en zorgen + stress ) te lijden en lijd je leven zoals je dat deed toen je een onschuldig mooi fantasierijk zorgen+drugsloos leven lijden als baby/peuter/kleuter/kind!! dat is voor elk mens de mooiste tijd geweest!! (op enkele uitzonderingen na natuurlijk)
maargoed,, verder als je meer tips wilt/vragen wilt stellen/ dingen wilt weten,, dan moet je gewoon ff je msn PB-en en dan voeg ik je toe+ik stuur mijn msn terug.. dan kunnen we altijd makkelijk praten :wink: veel succes bij de dokter en verslavingszorg,,(je bent wel eerlijk tog??? :openmouth: ) is egt heel erg van belang!!... doe verstandig,,
owja en houd ons/mij iig :wink: op de hoogte wat je dokter/verslavingszorg als oplossingen enzo geeft en wat ze nogmeer zeggen :P en hoelang je clean bent (graag begindatum) en welke problemen je ervaart(en oplost) dan kunnen wij het online bijhouden en (hopelijk) telkens met een trots gevoel dit topic bekijken,, en mooie goede vooruitgang zien :hearteyes:
dit verhaal is eigenlijk veeeeeeeeeeeeeeeelste lang,,
ga er eens goed voor zitten, en denk goed na over dingen die ik je verteld hebt,,
houd vol en succes!!
als je maar in je zelf geloofd en je doel egt wilt berijken door er egt hard voor te gaan!!
owja en pm je msn maar gewoon:wink:.. ik stuurje die van mij anders wel ff eerst :wink: dan kunje zelf beslissen of je me op msn wilt ofniet :wink:
ik zou het iig niet erg vinden :rock:
relaxed :stoned: geniet nog van je slaap op zit moment!! :wink:
en dit verhaal is egt fcking veels te lang,, en ik blijf ook maar doorgaan :openmouth: :tearsofjoy: :rock: :rock:


:wave: :wave: :wave:
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: levensverhaal...

hehe...ijndelijk klaar met lezen :tearsofjoy: grpje :smilingimp:
ik voeg je zo meteen toe op msn (h)
maar is dit normaal of draai ik door?? ik had nooit zelfvertrouwe nog niet s een klein beetje en nu heb ik zelfvertrouwen teveel :confused: maja is tog goed :mrgreen: ofniet??


(voor de laatste x moet k die medicijnen wat k net zij nu kopen??)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: levensverhaal...

die 5-htp kan ik wel aanbevelen ja,, melatonine maak je zelf nog genoeg aan :wink: en vitamines.. tsja,, das gewoon normaal tg :wink:
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: levensverhaal...

maar is het normaal dat ik me nu steeds vaker helemaal opreeg enz en veels te veel zelfvertrouwen heb gekregen??? reeg me steeds meer en meer op... :confused:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: levensverhaal...

reeg?? sorry ben van de kaart en traag van begrip :rolleyes: gaat niet zo relaxed samen :tearsofjoy:

maargoed, houd anders een schema bij waarin alle klachten staan die je int begin had,, en dan werk je daar elke x in alsje merkt dat er iets is verbeterd of veranderd(positief en negatief) gewoon alles bij houden,, en dan ook egt goed bij houden,, dat je er ook zeker iets aan hebt,.. gewoon een soort dagboek(H),, maar dan anders :stoned:

welke klachten ervaar je nu nog?? of soms nog??
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: levensverhaal...

Wat betreft die geheimhoudingsplicht van de huisarts. Een huisarts zal iets alleen doorspelen aan de ouders, als hier noodzaak toe is.
En dan geldt dat alleen voor mensen onder de 16 jaar. Dus als je 16 of ouder bent dan worden je ouders er gewoon buiten gelaten. Dit weet ik bijna zeker, want 16 jaar is een leeftijd waarbij je wettelijk gezien al aardig wat vrijheden hebt. Je mag b.v. vanaf je 16e seks hebben(klinkt een beetje simpel zoals ik het nu stel :P ) en brommer rijden en allerlei gevaarlijke vakantiebaantjes uitoefenen etc... Dus dan is het echt niet zo dat als je als 16 jarige naar de huisarts gaat, dat hij dan je ouders gaat opbellen.
(Dit weet ik dus niet 100% zeker, maar mijn mond valt echt mijlenver open :confused: als een huisarts in een dergelijk geval wel de ouders opbelt. Ik kan me dat echt niet indenken)

Maarre, indrukwekkend verhaal. Veel gezondheid toegewenst!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: levensverhaal...

Je mag b.v. vanaf je 16e seks hebben(klinkt een beetje simpel zoals ik het nu stel )

ja serieus?? nee daar is tog geen leeftijd voor?? je kunt dat mensen egt niet verbieden als ze daar dan behoeftes aan hebben tog..
volgens mij heeft dan 90 % zich daar niet naar geluisterd.. en terecht :stoned:
whahaha maar staat daar dan egt iets over in de wet??
kan ik me niet voorstellen :tearsofjoy: :tearsofjoy:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: levensverhaal...

psychopsychedelic zei:
Je mag b.v. vanaf je 16e seks hebben(klinkt een beetje simpel zoals ik het nu stel )

ja serieus?? nee daar is tog geen leeftijd voor?? je kunt dat mensen egt niet verbieden als ze daar dan behoeftes aan hebben tog..
volgens mij heeft dan 90 % zich daar niet naar geluisterd.. en terecht :stoned:
whahaha maar staat daar dan egt iets over in de wet??
kan ik me niet voorstellen :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Waar ik op doelde is dat het voor een volwassen persoon niet is toegestaan om seksuele omgang te hebben met iemand die jonger is dan 16 jaar. Nu is het uiteraard niet zo dat iemand van 19 strafbaar wordt gesteld als die iets heeft met iemand van b.v. 15. Maar zeker als het om vertrouwens relaties gaat icm met seks (denk aan leraar/leerling) dan is 16 jaar de wettelijke grens.
En wat ik hiermee bedoelde was dat 16 jaar blijkbaar een leeftijd is binnen de wet waar wel degelijk een bepaalde status van zelfstandigheid aan verbonden is. Dus het zou vreemd zijn als een 16 jarige bij de huisarts zou komen, en dat de huisarts dan vervolgens de betreffende ouders gaat opbellen.

en offtopic: over die 90% die je noemt. In werkelijkheid zal het aantal jongeren dat seks heeft voor zijn 16e niet boven de 30 % uitkomen (schat ik.) De gemiddelde leeftijd waarop meisjes vor het eerst seks hebben is 17 jaar, en voor jongens is dit 18. Misschien dat in bepaalde 'tropische landen' deze leeftijd een stuk lager ligt, maar daar zijn weer bepaalde oorzaken voor aan te wijzen.
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: levensverhaal...

mmm mschien kan mn verslavingshulp iets van huisards regellen ofzo die wel zn mond houd =p haha en wat k bedoel met opregen ''zelfde als flippen ... dat is tg gwoon nederlands woord ofniet?? ik bedoel dus dat ik me ineens heel erg ga opregen enz omdat ik geen schijve kan gooien :confused:
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: levensverhaal...

het werd steeds minder...ik kreeg alleen ng ma lichte schokjes en n raar gevoel alsof k mezelf zag ligge slapen wat s(moeilijk uit te leggen allemaal :confused: ) maar voorige nacht hoorde ik weer die zelfde fluisterende stem en ik heb niks meer gebruikt :confused: maarja na n goed gesprek op msn met psychopsychedelic weet ik nu waar ik 5-hpt kan halen zonder t te bestellen :sunglasses: morgen ga ik t halen en dan maar hopen dat die stemmen ijndelijk weggaan :angry: want ik begin egt te flippen van die klote stem.. :angry: mja psychopsychedelic bedankt :rockband:
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: levensverhaal...

br1ins1 zei:
het werd steeds minder...ik kreeg alleen ng ma lichte schokjes en n raar gevoel alsof k mezelf zag ligge slapen wat s(moeilijk uit te leggen allemaal :confused: ) maar voorige nacht hoorde ik weer die zelfde fluisterende stem en ik heb niks meer gebruikt :confused: maarja na n goed gesprek op msn met psychopsychedelic weet ik nu waar ik 5-hpt kan halen zonder t te bestellen :sunglasses: morgen ga ik t halen en dan maar hopen dat die stemmen ijndelijk weggaan :angry: want ik begin egt te flippen van die klote stem.. :angry: mja psychopsychedelic bedankt :rockband:
Klik om te vergroten...

Is dit alleen het geval als je snacht's in bed ligt? In dit geval kan slaapparalyse wel het geval zijn. Dit hoeft niet perse, met drugs of wat dan ook te maken te hebben, maar het blijft natuurlijk een mogelijkheid.
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: levensverhaal...

st had k dat ook smiddags enz ma nu alleen ng ma als k bijna in slaap val...
slaapparalyse :confused: kun je me daar wat info over geven hoe k da weg krijg??? ps: morge 5-htp :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:


edit: ooh ik zie t al t zelfde als slaapverlamming?? er staat dat het ook kmt door xtc gebruik en daar is t van dat voel k gwoon... ma k durf bijna niemeer alleen te slapen... is het verstandig om gewoon n8 wakker te blijven tot k in slaap val of maakt dat t erger :confused:
K
KomeetmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: levensverhaal...

Voor diegenen die 5-HTP aanraden, doe dit niet te vlug
5-HTP kan namelijk ook voor leverproblemen zorgen, omdat er soms delen van de 5-HTP omgezet worden in de lever ipv de hersenen, wat natuurlijk nefaste effecten heeft.

Ja, zonder middelen als Carbidopa of urinetests is continu gebruik van 5-htp gevaarlijk. We raden het af. Manipulatie van je serotoninespiegel kan echter wel degelijk interessant zijn voor sporters en patiënten. Maar daarvoor moet je L-Tryptofaan hebben. Het vervijfvoudigen van de dosering is waarschijnlijk niet nodig als je het middel combineert met Niacine of Sint Janskruid.

Houd er wel rekening mee dat de hersenen afstompen door langdurig continugebruik van serotonine-boosters. 'Zes weken gebruik - zes weken niet' lijkt ons een goede vuistregel.
Klik om te vergroten...
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: levensverhaal...

Ik zou maar gewoon gaan slapen en zorgen dat je elke dag weer goed uitgerust aan je dag kan beginnen. Ik begrijp dat slaapverlammingen ernstig beangstigend kunnen zijn, maar in dit geval kun je maar beter de angst in de ogen kijken, dan als er voor op de loop gaan.
l
lmbrggLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: levensverhaal...

Komeetman zei:
Voor diegenen die 5-HTP aanraden, doe dit niet te vlug
5-HTP kan namelijk ook voor leverproblemen zorgen, omdat er soms delen van de 5-HTP omgezet worden in de lever ipv de hersenen, wat natuurlijk nefaste effecten heeft.
Klik om te vergroten...

-_-'ok die ga ik dus niet halen t is dus kwestie van show no fear en k bn er vanaf(h) ik heb wel gewoon geduld t word tg steeds minder ma k denk wel da k die troep beter nooit meer kan aanraken
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: levensverhaal...

dat zoizo :wink: en ik denk dat je die 5-htp beter wel kunt proberen, maar zoals al vermeld word: een cuurtje van weekje of 6 en dan pauze,, je kunt dat soort dingen ook in de winkel vragen,, zij kunnen je waarscheinlijk wel vertellen wat je het beste kunt nuttigen en hoelang,, of je moet het even aan je dokter vragen,,
mischien dat er betere middelen in de omloop zijn om jou te helpen,, vraag er naar!!
succes :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."