Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed : Mop Mop Gas D'r Op

Speed : Mop Mop Gas D'r Op

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gast, je kan echt beter stoppen. Het kan wel een jaar duren voordat je "tegen de lamp loop" van pep word je zelfverzekerd en is het makkelijker problemen te ontkennen en te ontlopen. Je blijft het idee hebben dat alles goed met je gaat, totdat het echt fout gaat. Je houd jezelf zo makkelijk voor de gek onder invloed van pep.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ergens weet ik wel dat je gelijk hebt, maar ik zie doodgewoon geen reden om te stoppen :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
clockcable zei:
Ergens weet ik wel dat je gelijk hebt, maar ik zie doodgewoon geen reden om te stoppen :)
Klik om te vergroten...

Dat is pas een instelling van een verslaafde. Ik weet nog iemand die dat ooit zei. Hij is ervan gestorven.

Als je drugs gebruikt moet je verantwoordelijk kunnen zijn voor jezelf. Weten wanneer te stoppen. Jij weet dat dus al niet.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga na de vakantie een maand of twee stoppen om te kijken hoe erg de cravings zijn, dan zie ik wel weer verder. Maar voor de vakantie word het lekker Drugs, drugs & drugs :beer:
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
Ik ga na de vakantie een maand of twee stoppen om te kijken hoe erg de cravings zijn, dan zie ik wel weer verder. Maar voor de vakantie word het lekker Drugs, drugs & drugs :beer:
Klik om te vergroten...
Ik geloof je gelukkig niet.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Of misschien andere mensen eens geloven ? Je kunt beter nu stoppen, wanneer alles nog goed gaat. Je kunt natuurlijk ook wachten totdat de problemen zo groot zijn dat je ze niet meer kunt ontkennen... Maar dat lijkt mij absoluut niet de beste oplossing.

Je grenzen kennen is heel belangrijk bij het gebruik van drugs.
Klik om te vergroten...

Helaas is het in de praktijk vaak zo dat mensen eerst op jonge leeftijd (18-19) op hun plaat gaan door experimenteren met drugs en na een paar jaar zichzelf ontdekken pas goed hun grenzen kennen.
E
EmineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vond het een heel helder rapport dat idd precies perfect beschrijft hoe het voelt als je speed op hebt :)

Wel erg om te horen dat je er zo ver mee bent door gegaan.. Sinds ik het heb ontdekt ben ik ook al veel te ver over mijn grenzen gegaan. Te vaak, soms thuis bij vrienden en zelfs om te studeren 2 x gebruikt. Maar nu ben ik wel op een punt waarop ik zeg van, ik wil het bij recreatief gebruik houden. Dus dat ga ik de komende tijd echt nastreven.

Ik hoop dat jij ook heel snel op dat punt komt, je wil het duidelijk nog niet weten en dat zijn enge gedachten. Ik heb die ook een paar keer gehad, dat er door me heen ging, wow dit is zo fucking lekker boeien hoe vaak ik het doe ik voel me nu toch lekker. Maar uiteindelijk...kom je er alleen maar veel en veel slechter uit.

Als jij zegt dat het leven zonder al zo kut is, heb je waarschijnlijk andere hulp nodig.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voorzichtig aan dan met de pep! Vind het verder wel een goed reportje, was al een tijdje nieuwsgierig hoe pep nou echt werkt, heb het al eens geprobeerd maar toen had ik gedronken. Denk dat ik het toch maar gewoon bij X hou, helemaal nadat ik las dat je 't na een maand al zoveel gebruikt.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik en mijn vrienden waren de afgelopen weken naar verschillende hardcore feestjes geweest waar wij ook xtc hebben genomen. Deze avond waren de pillen op en besloot iedereen het alleen op alcohol te doen, maar het ging niet écht lekker. Een van mijn vrienden zei opeens dat ie nog een pilletje thuis had liggen van rond de 180mg (groene canadees) en dat wij die wel konden delen. Dus hij achterop bij mij op de scooter naar z'n huis en wij die pil delen.
Eenmaal terug bij de club bleken een paar vrienden al moe te zijn en die waren al naar huis gegaan, en wij ondertussen aardig spacen op de mdma.
Het liep tegen 1 uur en die vriend gaat even naar de wc, waar hij 2 mannen pep ziet snuiven. Na een blik vol verlangen kreeg ie twee sleutelpuntjes, haalde hij mij vlug op en kreeg ik er ook twee. Wij komen uit de wc en zien vriend nummer 3 met zn jas en tas naar de deur toe lopen, maar wij sleuren hem snel de wc in. Hij kreeg ook gratis 2 puntjes, waarna we nog 1 gram hebben gekocht van de vrijgevige poeder-fee op wc, en later kocht ik nog twee gram extra. Tot zover de inleiding.

Ik kreeg een sleutelpuntje onder mn neus, ik inhaleerde. Een brandend gevoel verspreidde zich door mijn neus, maar het voelde goed. Net als xtc smaakte het naar meer!
Nog geen 2 minuten later voelde ik energie in mijn lichaam stromen,
en kreeg ik een heel tevreden gevoel.
Het valt te omschrijven alsof je met vrienden aan het chillen bent, maar je moet over 20 minuten werken en je baalt hier flink van. Dan belt je baas opeens op en vertelt je dat je vandaag vrij hebt. Dat gevoel kwam over mij heen na een nakkie pep. Een gevoel dat alles goed was en ik tot niks verplicht was, nergens heen hoefde en gewoon kon genieten.
Ik ging de dansvloer op en ging lekker los met mijn vrienden. Veel rondjes gelopen ( :tearsofjoy: ) en veel nieuwe mensen ontmoet die allemaal extreem vriendelijk waren.
Even naar de wc: "Oei!" Wel gehoort van het 'peplulletje' maar zó klein?!
Wij waren alleen xtc gewent, en dus brak te zijn als het feest was afgelopen. Maar toen we om 4 uur buiten stonden waren we nog steeds strak en fit, een aangenaam verschil met xtc.
Nog uren in een park gezeten en geblowt. Blowen was echt lekker, je wordt niet stoned maar wel een beetje spaced. Net als met xtc is water opeens een heerlijke smaakvolle drank, waar ik ook behoorlijk was flesjes van heb leeggedronken.
Ik heb die dag nog vol energie doorgehaald en ben om 11 uur 's avonds gaan slapen, en de volgende morgen zonder kater wakker geworden.

Nu, 1 maand later gebruik ik het 3 a 4 dagen per week :rolleyes:
Ik eet een stuk minder, zelfs als ik nuchter ben, drink alleen nog maar water (wat opzich best goed is) en ben ongeveer 12 kilo afgevallen (Wat ook best wel mocht)
Waarschijnlijk lukt het me wel om te stoppen zodra ik begin te merken dat het echt slechter met me gaat, maar ik kan je aanraden om de pep die je overhoud na een feestje gewoon weg te gooien, want het is heel erg verleidelijk om een lijntje te nemen als je het op zak hebt.
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
3 a 4x in de week speed, daarvoor aantal keer snel achter elkaar xtc, 12 kilo afgevallen en verminderde eetlust, en je hebt nog niet het idee dat t slechter met je gaat? hmm ik wil geen moraalridder gaan uithangen, want ik ken je niet enzo, maar dit is niet wat ik versta onder recreatief gebruik.
coke heb ik tegen mezelf al gezegd dat ik dat gewoon niet hoef te proberen, denk dat ik speed aan dat lijstje toe ga voegen.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm het lijkt inderdaad wat problematischer dan het in werkelijkheid is, want de eerste 3 weken was het alleen in het weekend. Alleen de laatste week heb ik het even flink misbruikt :grin: Maar je moet inderdaad erg oppassen, want als je wat op zak hebt denk je al snel: "Ach, wat kan een lijntje nou kwaad"
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oeps, dubbel.
D
DeenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb een vriend, die gebruikte dit meer dan de rest van de groep die noemde het date met zijn näse, die was er op een gegeven moment dagelijks aan. Deze ' dating' heeft hem uiteindelijk zijn kop gekost. Hij woont nu in frankrijk op een boerderij ver van de dope vandaan...ik zeg je maat pas op!
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#14
't kan inderdaad te snel gaan. Eén vriend van me hadden we voor het eerst laten blowen. Is ie vaker gaan doen. Toen kregen we 'm ook nieuwsgierig voor truffels. Dat vond ie zoooooo vet dat ie meteen met vanalles en nogwat ging experimenteren (pep, sos, E vooral). Binnen een half jaartje begon ie criminele zaakjes uit te halen voor geld en nu is ie gepakt, 14000 euro boete en het huis uitgekickt door zijn ma. Tja... als het echt uit de hand loopt..... Het eerste en enige voorbeeld van iemand uit mijn omgeving die zijn leven verkloot. Hierdoor ben ik wel meteen een stuk voorzichtiger met uit me bol gaan
D
DarCnessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Idd.. Rustig aan met die pep !!

Ik zou als k jou was even goed nadenken.. want het kan zo van kwaad tot erger worden..
Nu mischien 12 gewenste kilo's eraf ,straks is er meer af dan je lief is en loop je er bij als een dunne pepjunk..

Wel leuk reportje :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
In een maand 12 kilo afvallen ? :openmouth: Stop jij maar even met de speed...
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#17
klinkt als een rap ontwikkelende verslaving.....ik zou maar flink gaan minderen of stoppen nu je dat nog kan want uit eigen ervaring weet ik dat een speedverslaving zeer hardnekkig is...
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb eigenlijk niks anders. Roken doe ik niet, alcohol word ik depressief en agressief van, en blowen vind ik ook niks. Uppers zijn de enige drugs waar ik echt van geniet. En nuchter door het leven gaan is ook al zo kut.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, dan kan je maar beter beginnen met roken als ik dat zo hoor!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
clockcable zei:
Ik heb eigenlijk niks anders. Roken doe ik niet, alcohol word ik depressief en agressief van, en blowen vind ik ook niks. Uppers zijn de enige drugs waar ik echt van geniet. En nuchter door het leven gaan is ook al zo kut.
Klik om te vergroten...

Dit klinkt echt als een verslaving... Stom nu met de uppers, op zijn minst een maand. En beperk het gebruik dan tot alleen de weekenden.

Ik begrijp je gevoel, ik heb zelf een tijdje mephedrone gesnoven. Na een tijdje begon ik de afhankelijkheid van mijn lichaam voor mephedrone te merken en ben ik gestopt. Ik vond het op dat moment ook saai zonder een upper. Maar nu ben ik blij dat ik niet verder ben gegaan. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."