"1st keer MDMA capsules, 2de nacht op Pinkpop
Afgelopen weekend naar Pinkpop geweest met paar goede vrienden en een vriendengroep van 1 van mn vrienden. De meesten van die vriendengroep hebben al een aantal keer en sommigen een paar keer MDMA gehad. Een aantal jongens waren dus ook van plan het hele weekend door te spacen. Ikzelf had nog nooit MDMA gehad, maar sta er wel voor open het eens te proberen, uiteraard moest de eerste keer wel op een top locatie zijn. Zaterdagmiddag had ik t er met een paar jongens van de groep over dat ze zaterdagavond met een grote groepen zouden spacen als het laatste optreden van Green Day is afgelopen en we daarna naar de feesttent op de camping zouden gaan. Ik vertelde dat het mn eerste keer zou worden en of ik dan het beste MDMA capule of XTC pil kon nemen. Mn goede vriend had het ook tegen een aantal jongens verteld dat het mijn eerste keer zou worden, zodat er wat meer sociale controle is.
Het is dus de capsule geworden en rond 12 uur liepen we richting de feesttent. Het zou een half uurtje duren voordat ie zou inslaan en het enige wat ik hoopte is dat ik niet misselijk zou worden, wat weleens bij me gebeurt bij truffels. Mn maag was aardig leeg, gevuld met een lichte bodem van een aantal uurtjes terug en er was genoeg water bij de hand want die was buiten de tent te koop.
We komen aan bij feesttent en het moment dat ik buiten nog even flesje water haal en op zo'n houten planken vloer sta voel ik dat het rustig aan begint in te werken. Flesjes, lekker praktisch dacht ik! Dit gaat écht relax worden, ik voel het Ook was ik niet misselijk, verre van dat zelfs. Opluchting, want ik had ook niet het idee dat die misselijkheid ooit zou gaan komen. We gingen de feesttent in waar een DJ aan het draaien was, in de midden drukte met dansende mensen, daaromheen stonden mensen wat te zuipen en het dak was pikzwart waardoor je alleen maar de donkerte in keek als je naar boven keek. Prima sfeer, hier zou ik me de komende uren echt wel kunnen vermaken! Ik voelde me super euforisch naar niet vaag zoals je met alcohol hebt, want ik voelde me daarbij ook helemaal 'helder' . "P" had ik net leren kennen in de groep en het was voor hem de 2de keer dat ie gebruikte, wat meteen een band gaf aangezien we op dat moment helemaal op 1 lijn lagen.
Even een paar rondjes gelopen om te checken waar de rest van de groep was en ik merkte het effect steeds heftiger. Ook had ik het gevoel dat ik ongelooflijk veel sjans had, wat waarschijnlijk komt doordat ik extreem vrolijk en open was. Toen ik half uurtje binnen was kom ik meidje tegen wat naast me stond bij Green Day, waar ik tijdens het concert even mee gepraat had. Ze groette me en lachtte lief naar me, maar op dat moment wilde ik nóg liever bij mn vrienden zijn, al mn energie kwijt raken en helemaal spacen op de muziek. Ik groette en lachtte terug, maar ik liep meteen door. Fuck it, zij komt later nog wel . Dacht later nog wel even naar haar terug te gaan als ik even wat meer gewend was aan het effect, maar heb daarna eigenlijk helemaal niet meer aan haar gedacht en heb bijna alleen maar op de dansvloer gestaan en gelachen met iedereen. De onbedwingbare behoefte om te dansen, waar ik later over las, was sterk aanwezig! Ik had als een van de enige van ons geen zonnebril op, omdat ik die was kwijtgeraakt bij Green Day, maar aan een zonnebril had ik ook geen behoefte. Op het begin vroegen paar nieuwe vrienden aan me of ik even hun zonnebril wilde lenen omdat het mn eerste keer was en ik het misschien niet relaxt zou vinden als mensen me aankijken . Maar dat boeide me echt totaal niet want iedereen om ons heen was toch dronken oid en t was beetje donker. Ze vonden het lachen dat ik he-le-maal los ging (wat ik normaal ook zeker doe, maar onder invloed van MDMA is het toch nét ff heftiger. Zij kenden mij pas 1 dag)
M'n hoofd was echt heet, alsof er een kachel op gericht stond, maar eigenlijk was dat wel prettig en zolang ik niet het idee had dat ik er duizelig ofzo van zou worden en genoeg water zou blijven drinken, dan zou het niet zo erg zijn. Aan alcohol had ik helemaal geen behoefte op dat moment, af en toe een hijsje vd joint gehad. De avond zou tot 3u duren, wat écht jammer was want had nog zin om een hele tijd door te gaan. Op de route naar huis zou nog ergens een feestje zijn, maar ook dat was om 3u al afgelopen. Flinke domper, maar was tevreden met de avond die we hadden gehad. Bij de tent nog wat jointjes gerookt met zn allen en de dag erna werd ik na 4u slaap erg uitgeslapen wakker ondanks het feit dat ik een vochtige slaapzak als luchtbed heb gebruikt en een dekbedovertrek als slaapzak. Ik voelde me echt werkelijk herboren en hoopte dit gevoel lang vast te houden.
Al met al een geweldige ervaring, erg leuk spul. Ga 't op volgend festival zeker weer doen, maar buiten dat niet tijdens een normaal weekendje met vrienden. Moet leuk blijven, uit respect voor de MDMA"
In: 1st keer MDMA capsules, 2de nacht op Pinkpop
1-1-2024