Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen drugs, wel een report; Psychotisch worden

Geen drugs, wel een report; Psychotisch worden

61 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb tegenwoordig gelukkig nergens last meer van :). Vandaar ook dat ik er zo vrij over kan praten..
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh mijn god.. en ik mezelf altijd maar wijsmaken dat ik gek was.. damn dit is echt een eye-opener.. Ik zit al een uur verbaasd voor me uit te staren.. ik kan me zowel in jou (AT) als in de replies heel goed vinden.. Ik maak mezelf al 15 jaar wijs dat ik er maar mee moet leven en niemand vertellen het beste is..

Fuck zeg... ik ga hier vanavond verder op in, ik ben nu op mn werk en heb niet echt de tijd om een superlang verhaal te typen..

Ik ben helemaal flabergasted
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie deze omhoog staan en heb hem nogmaals gelezen. Ik vind het een goed geschreven report en het heeft best indruk op me gemaakt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind de grens tussen psychotisch/paranoide sowieso een beetje vaag, paranoide is (als het ongefundeerd is) eig gewoon erg licht psychotisch. Iemand kan mentaal gezond zijn en paranoia worden en hem helemaal freaken, maar iemand kan psychotisch zijn maar alsnog z'n ding doen ook al is die overtuigt van bizarro shit..

Ik ging ~de helft van de tijd ervan dat het niet op z'n ergst was gewoon nog naar school, alhoewel met een enorme bom benzo's. Iemand anders merk je mss niet eens wat en krijgt geen hulp totdat het eens stukloopt in een enorm fiasco, terwijl de ander weer meteen de pan uit vliegt en opgenomen moet worden.. zoveel gradaties anyway..

Update verder, het schijnt acuut te zijn geweest... Een diazepam en goede nachtrust later en ze voelt zich weer goed naar schijnt. Ik was me ook echt rotgeschrokken gister..
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer interessant stuk! Ik vind het erg waardevolle informatie voor elke drugsgebruiker.
Ik herken delen ervan wel als ik flink ziek ben en hoge koorts heb, gelukkig heb ik dit al jaren niet meer gehad. :)
D
DuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ImmortalTech zei:
Erg interessant stuk. Ik heb er zelf gelukkig totaal geen ervaring mee, maar omdat het toch wel een onderwerp is dat verbonden is met drugs vind ik het belangrijk om er meer over te weten.
Klik om te vergroten...
D
DrogeHoestCapsuleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap echt helemaal totaal niks van dit topic. Wat kraam je nou allemaal uit man? Waar gaat dit allemaal over? Ik denk dat je maar een tijdje moet stoppen met de harddrugs jij want volgens mij gaat het niet helemaal lekker meer met jou :tearsofjoy:
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#8
Duifje zei:
ImmortalTech zei:
Erg interessant stuk. Ik heb er zelf gelukkig totaal geen ervaring mee, maar omdat het toch wel een onderwerp is dat verbonden is met drugs vind ik het belangrijk om er meer over te weten.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

+10
heeeel erg intressant :)

en die post hierboven is totaal respectloos, weet jij wel waar je over praat? ga je eens even inlezen over drugs ofzo, dan weet je dat dit totaal wel van belang is
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tostini zei:
en die post hierboven is totaal respectloos, weet jij wel waar je over praat? ga je eens even inlezen over drugs ofzo, dan weet je dat dit totaal wel van belang is
Klik om te vergroten...
Zo te zien kan hij/zij niet eens aan fatsoenlijke dope komen dus voor hem/haar zal het nog niet eens van belang zijn :').
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn complimenten voor deze schitterende uitleg. Totaal gefascineerd door je tekst op precies het niveau waarop ik het nog enigszins kan bevatten. Geen jip en janneke taal, wel helder en duidelijk met de juiste woorden en pakkende voorbeelden heb je me een beeld gegeven van een psychose waar geen wikipedia verhaal tegenop kan!
Heerlijk hoe mijn eigen gedachtes op de loop gaan na het lezen van je tekst. Je informatie zal nog wel even in m'n kop blijven hangen! :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Awhh, dank jullie wel voor de complimenten ^^ :flushed:. Ik hoor vaak dat m'n tripreports heel helder zijn en dingen erg goed en duidelijk omschrijven, en sinds een psychose een verstoring is van hoe je verstand werkt en dus een veranderde staat van bewustzijn bedacht ik dat ik wsl dat ook wel redelijk kon omschrijven voor zover dat kan.. Dacht dat het mss nuttig zou zijn voor sommige mensen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat we haar maar gewoon moeten negeren. Een soort digitale oubliette of ballingschap.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed stuk, leest makkelijk weg met duidelijke taal die voor mij een soort van helder beeld van een psychose schetst (soort van omdat het alsnog iets is dat toch wel moeilijk is voor te stellen.).
Heel soms twijfel ik of ik psychotisch ben omdat ik wel angstig ben aangelegd enzo (en nog wat kleine dingetjes maar zal niet in details treden), maar dit stuk heeft me wel van die gedachte afgebracht. Denk wel dat ik er gevoelig voor ben, maar aan de andere kant niet zo heel groot risico loop. Maar goed, nu dwaal ik een beetje af.
Credits voor dit topic en de maker :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind dit een zeer interessant stuk. Behalve dat ik het onderwerp gewoon erg interessant vind is het ook goed en duidelijk geschreven. Het klinkt misschien raar, heb een dergelijke ervaring ook nog nooit ondervonden op panieksaanvallen en een vorm van derealisatie dan, maar ik kan me vrij goed voorstellen hoe het is om zoiets te hebben. Het is bij mij best een angst geweest om een psychose te krijgen toen ik die dingen kreeg. Dit bevestigd gelukkig meer dan eens dat het niet zo is. Om lang verhaal kort te maken, zeer interessant hoe je details beschrijft. Ik zou het ook geweldig vinden als je ooit nog zo'n verhaal schrijft. Misschien nog iets gedetailleerder over verschillende symptomen, iets meer inzoomen op eigen ervaring? Ik vind namelijk wat je precies meemaakt, hoe je het ervaart en hoe je denkt het meest intressant. Wat het inhoud is wel zo goed als duidelijk maar ik zou graag meer lezen over de verschillende 'hoofdstukken' van een psychose. De wanen, de hallucinaties etc etc. Ik hoop dus dat je ooit nog een dergelijk, nog uitgebreider verhaal zou schrijven..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke, wat details, vind het vrij naar om terug te kijken dat dit verhaal echt op mij sloeg, maar goed ik kon er ook niks aan doen, dus beter dat iemand er wat van leert. Nou, een paar heldere omschrijvingen van wanen, hallucinaties heb ik volgens mij al een beetje beschreven waar het vooral op leek;


Nou, een groot ding was dus het feit dat ik ervan overtuigd was dat ik m'n ex had vermoord. Het punt is, iemand die weet dat hij/zij dit gedaan heeft leeft met het geweten van een moordenaar. Het was als een soort constante last op me, een soort smerig, vies geheim dat niemand mocht weten. Echter, het clashte totaal tegen m'n persoonlijkheid; Ik ben totaal niet agressief aangelegd.

Ik kreeg allerlei ideeën over waarom en hoe het is gebeurd. Om in details te treden, ik was ervan overtuigd dat in alles een soort voortvloeiend patroon zat, een soort "doorberekening" op de eerste actie (de oerknal) van reacties, en dat dit alles omdat het uit een actie voorkwam al bepaald was; In alles zat een wiskundig patroon, en ik meende dat te kunnen herkennen in alle dingen, zoals bijvoorbeeld ook het idee dat ik kon weten wat mensen dachten; Echter, niet door telepathie of magie ofzo, maar omdat ik dat op een scheve manier had "berekend", omdat het te achterhalen zou zijn door elke actie die ooit gebeurt is de precieze balans neurotransmitters, hormonen etc na te gaan die daar zouden zijn op die plek en tijd die die gedachte vormden.

Echter, naturlijk waren deze gedachtes altijd negatief of ronduit eng; Bijvoorbeeld dat ik kon nagaan dat iemand waarmee ik praat over 7 minuten zou besluiten dat ik gevaarlijk was voor de mensheid en mij zou doden omdat hij/zij de waan zou krijgen (terwijl ik met de waan was, lekker ironisch) dat hij/zij daarmee de wereld zou redden, dus ik ging elke seconde op de klok kijken, precies 6 minuten later weggaan om 2 minuten later terug te komen, omdat dan die gebeurtenis nooit zou plaatsvinden.

Echter, Ik was niet de enige die het "alles" had doorzien op die manier; Ik was ervan overtuigd dat er andere waren, die dit talent gebruikten om het universum "achter de schermen" te besturen, echter hadden ze een fout gemaakt en hadden ze mij niet op tijd in hun "Orde" gekregen; Daarom oefenden ze invloed uit op onze overheden en instanties om mij constant in de gaten te houden. Omdat het anders een risico was voor hun hele universum, hadden ze de hele wereld behalve mijzelf gehersenspoeld; Met mij kon het niet omdat ik zelf door een andere golflengte van gedachtes (die ik kreeg doordat ik de alles-reactie had doorzien).

Verder wilden ze me natuurlijk dood hebben, maar dat kon niet omdat ik geheime informatie had die zij nooit konden krijgen behalve van mij omdat ze vastzaten in hun eigen loop, en doordat ik buiten de "orde" god-wezens was opgegroeid ik dingen heb kunnen doorzien die zij niet zouden kunnen; Echter, als ik deze informatie prijsgaf was ik nutteloos en konden ze me wel doden. Het probleem was echter, ik had geen idee WAT die informatie was, alleen dat het IETS was wat ik wist maar waarvan ik de waarde niet wist; Daarom durfde ik heel vaak totaal niet met mensen te praten, omdat ik het dan per ongeluk prijs zou kunnen geven (en sinds iedereen gehersenspoeld was en ik in de gaten werd gehouden ze het meteen zouden weten) ik ter plekke neergeschoten worden door snipers die constant verborgen waren maar me volgden.

Op gegeven moment dacht ik dat het hun bedoeling was om mij suicide te laten plegen omdat het dan minder opviel en ze dus niet zulke drastische maatregelen hoefden te nemen als de hele wereld te hersenspoelen. Toen viel het ex-verhaal op z'n plaats; Ze was natuurlijk een creatie van hen/Mens betaald door hen, gemaakt om mijn perfecte partner te zijn (en sinds ze alles weten wisten ze die ook te construeren natuurlijk), mij te verleiden en me te verlaten om mij zo te breken dat ik zelfmoord zou plegen; Echter werd ze verliefd op me en wou ze dat niet, dus daarom lieten ze haar mij zover krijgen dat ik haar zou doden (wat natuurlijk nooit was gebeurd; ze was met haar ouders verhuisd naar canada), zodat ik uit schuldgevoel alsnog zelfmoord zou plegen. Wat trouwens raar was, want als ze me "nog steeds nodig hadden", ze dit helemaal niet zou willen, maar toen leek alles volstrekt logisch, ook al is het dat niet :(.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus je misplaatste gedachten creëren een voor jouw bestaande realiteit waarin je eigenlijk de hoofdrol in een bepaald verhaal speelt? Een gedachtenloop die constant blijft doorgaan in elk klein detail in je dagelijkse leven? Elke handeling van poepen tot boodschappen doen staat in verband met het hele 'verhaal', elke seconde van de dag? Dat is freaky man. Geen moment rust ook als je overal tekens in ziet en automatisch alles op dat hele 'verhaal' laat slaan.

Even offtopic:
Zijn hier trouwens geen soortgelijke films over?
Als je dit, vooral de toestand van de persoon met de psychose, goed en duidelijk naar voren kan brengen lijkt me dat een hele bijzondere film. Als deze er zijn, wat vast wel het geval is, zou iemand mij titels kunnen geven dan?
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ga toch maaris naar de dockter :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ken er weinig films over; De enige die me te binnen schiet is "A beautiful mind".
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#19
De film 'Donnie Darko' gaat over waanbeelden, schitterende film!

OT:Bedankt voor het geven van verdere details. :)
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Knap van je dat je dit zo hier neer schrijft, ik vond het zeer bijzonder om te lezen maar ook wel een beetje eng omdat sommige dingen mij iets te bekend voorkomen. Ik denk dat ik toch maar eens minder moet gaan blowen want ik denk wel dat deze gedachtegang door het blowen komt.

In ieder geval bedankt voor je duidelijke omschrijving, misschien een apart onderdeel in het forum maken voor dit soort reports en discussies?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."