Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste speedtripje

Eerste speedtripje

51 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laten we hopen dat het "katergevoel" minder is. Dat is het enige minpunt aan speed. Ben nu 48uur wakker op ongeveer 1gr van donderdag tot gisteren. 4 capsules van 200mg en een sleutelpuntje gesnoven. Laatste keer capsule genomen om 15uur gisterenmiddag . Ook deze nacht niet geslapen ... Voel me zwaar klote :confused: dikke kop, zere spieren. Maar goed dat ik het depri-gevoel niet zo heb. Ben net gedoucht, ben helemaal klaar om men lichaam de nodige rust te geven. Gaat me goed doen :)
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat de meeste Xtc/Mdma veel lekkerder vinden dan pep en ik sluit me daar bij aan. Speed geeft zowel mentale als fysieke energie maar de euforie en het lekker voelen is veel minder aanwezig dan bij xtc.

Maar het is ook maar net hoe je het ervaart en in welke setting je zit. Want als thuis zit en ik neem pep, dan ben ik heel gemotiveert om allerlei klusjes aan te pakken of mijn hobby's (met name tekenen) uit te oefenen. Dus wat dat betreft vind ik speed een lekkere drug, met name bij een normale dosis van ongeveer 50-100 mg houdt dit mij scherp en heb ik de volste concentratie op een hoop dingen, zonder de bekende nare bijwerkingen.

Terwijl Xtc is gewoon heel relaxed om samen met veel vrienden op een speciale gelegenheid te gebruiken of natuurlijk met je vriend/vriendin :wink: . Maar hou speciaal dan wel speciaal als je begrijpt wat ik bedoel. :wink: Verder is het denk ik niet uit te leggen, iedereen reageert er anders op en als je het echt heel graag wil weten, dan moet je het gewoon ervaren. :hearteyes:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#3
reverb zei:
Boeberke zei:
Even over de omgeving waarin ik gebruik ...
Klik om te vergroten...

Intrigerend. Je kiest voor speed en dan gebruik je thuis, interessante setting en keuze van drug. Ik associeer speed zo niet met thuis op de bank en al helemaal niet met lezen. Ik zou eerder mdma verwachten of enkele psychedelische substanties.
Klik om te vergroten...

Ik herken dat wel, ik heb destijds ook vaak speed thuis genomen, soms met vriendinnen, de hele nacht kletsen. Maar vaak ook alleen en dan heb ik echt uren geschilderd. De concentratie is gewoon ten top! Normaal gesproken na 1 of 2 uurtjes schilderen is mijn concentratie op. Maar met speed heb ik wel een 12 uur acher elkaar geschilderd.
Kijk er alsjeblieft mee uit, omdat speed zo goed werkt om normale dagelijkse bezigheden te doen, die dan ook nog eens leuk zijn om te doen (bijv. schoonmaken) heb je sneller de behoefte om het vaker te gebruiken.
Bij mij is het destijds geëscaleerd en heb die rotzooi veel te vaak in me neus gestoken. Gelukkig heb ik een wake up call gehad. Voor mij nu geen speed meer, ik weet van mezelf dat ik er niet meer om kan gaan..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wil even wat opmerken niet om je af te zeiken ofzo maar hier zeg je dat je nooit iets gebruikt hebt in een ander forumdeel vertel je over je verslaving aan opioiden. Dat valt ook onder een verslaving dus in dat opzicht heb je eigenlijk wel ervaring met andere drugs. En verder zou ik het rustig aan opbouwen zoals anderen als zeggen anders overvalt het effect je zoals je het nu omschrijft.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Boeberke zei:
. Je lekker voelen, blij en je hebt het gevoel de wereld aan te kunnen. Hemels toch ? Of zit ik mis ? :P
Klik om te vergroten...

Op het begin wel ja :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die opiaten heb ik nooit misbruikt. Nooit meer genomen dan de dokters voorschreven. Was enkel om die dagelijkse pijn niet te voelen. Heb nooit een pil gecrush en gesnoven of eender wat. Dus wil je hier wel een beetje op tegenspreken. :P

Ben ermee gestopt omdat ik geen pijn meer had, dus vond ik ook niet dat ik die pillen enz nodig had. Iedereen waarschuwde me wel voor de gevaren van verslaving, maar het was zelfs nooit in me opgekomen deze middelen te misbruiken. Dus hoera voor mij :grin: hihi

Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Boeberke zei:
Die opiaten heb ik nooit misbruikt. Nooit meer genomen dan de dokters voorschreven. Was enkel om die dagelijkse pijn niet te voelen. Heb nooit een pil gecrush en gesnoven of eender wat. Dus wil je hier wel een beetje op tegenspreken. :P

Ben ermee gestopt omdat ik geen pijn meer had, dus vond ik ook niet dat ik die pillen enz nodig had. Iedereen waarschuwde me wel voor de gevaren van verslaving, maar het was zelfs nooit in me opgekomen deze middelen te misbruiken. Dus hoera voor mij :grin: hihi

Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat je ze hebt misbruikt maar wat ik ermee wil zeggen is dat speed niet je eerste keer drugs is. Het nadeel met opioiden is dat ze ook als je ze neemt zoals voorgeschreven hele intense roesjes kunnen veroorzaken waar je helemaal niet op zit te wachten. Vind het overigens heel knap dat je het zo makkelijk hebt kunnen staken (dit is mijn idee van makkelijk je wilt niet weten wat ik moeilijk vindt).
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Boeberke zei:
Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
Klik om te vergroten...

Waarom zou morfine geen drugs zijn? :confused:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die zin had ik nog niet eens gelezen sorry maar ik moet er even om lachen en heroine is ook geen harddrugs :wink: .
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou mijn defenitie van moeilijk is na bijvoorbeeld als ik binnen 18 uur geen nieuwe methadon neem ik hier zit te shaken en te zweten als hel. Om nog niet te spreken hoe hevig de ontwenning bij mij was binnen half jaar dagelijks heroine te nemen. Dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven methadon blijf nemen omdat ik de ontwenning niet kan verdragen. Als je dan met weinig klachten kunt stoppen en op eigen iniatief vind ik dat heel knap en het klinkt haast makkelijk. En morfine staat voor mij naast heroine en oxycontin staat er zelfs boven waarom omdat het super verslavend is. Ken weinig heroine morfine of methadon verslaafden die helemaal kunnen stoppen op lange termijn. Maar ik zeg het niet om je af te zeiken maar we hebben denk ik gewoon een hele andere visie als het op die middelen aankomt.

En lees de verhalen van Rudolf maar dan weet je misschien waarom morfine drugs is en vind het ook denigrerend naar andere verslaafden. Er zijn heel wat mensen die naar de klote gaan door morfine en er nooit meer vanaf komen.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
willemvaag zei:
Die zin had ik nog niet eens gelezen sorry maar ik moet er even om lachen en heroine is ook geen harddrugs :wink: .
Klik om te vergroten...

Ik heb, denk ik, een heel andere misschien verkeerde kijk op bepaalde middelen. Zoals ik morfine geen drugs vind ... Is heroïne dat uiteraard wel.
Betrap mezelf vaak op het tegenspreken van mezelf. Ik wou net schrijven: 'morfine is voor medische doeleinde en daarvoor niet bepaald drugs'. Maar toen ik het opnieuw las, besefte ik dat alle soorten drugs voor iemand wel als medisch doeleinde kan betekenen. Dus i rest my case ... Kan men bedoeling niet goed uitleggen, dan maar zwijgen :P
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Morfine en heroine zijn in principe hetzelfde ze werken hetzelfde 20mg morfine geeft exact hetzelfde effect als 10mg heroine. Ga maar eens in het opiaten gedeelte lezen in de topics van Rudolf en denk dat er genoeg anderen zijn die het als een hel ervaren.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
willemvaag zei:
Nou mijn defenitie van moeilijk is na bijvoorbeeld als ik binnen 18 uur geen nieuwe methadon neem ik hier zit te shaken en te zweten als hel. Om nog niet te spreken hoe hevig de ontwenning bij mij was binnen half jaar dagelijks heroine te nemen. Dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven methadon blijf nemen omdat ik de ontwenning niet kan verdragen. Als je dan met weinig klachten kunt stoppen en op eigen iniatief vind ik dat heel knap en het klinkt haast makkelijk. En morfine staat voor mij naast heroine en oxycontin staat er zelfs boven waarom omdat het super verslavend is. Ken weinig heroine morfine of methadon verslaafden die helemaal kunnen stoppen op lange termijn. Maar ik zeg het niet om je af te zeiken maar we hebben denk ik gewoon een hele andere visie als het op die middelen aankomt.

En lees de verhalen van Rudolf maar dan weet je misschien waarom morfine drugs is en vind het ook denigrerend naar andere verslaafden. Er zijn heel wat mensen die naar de klote gaan door morfine en er nooit meer vanaf komen.
Klik om te vergroten...

Wil absoluut niemand afbreken of hun situatie kleineren. Misschien omdat ik het zo makkelijk heb gehad met deze middelen te stoppen, kan ik me moeilijk inbeelden hoe anderen het ervaren.
En idd, heb in de week docu's gezien over heroïne verslaafden en hoe ze al dan niet ontwennen .... Hartverscheurend gewoon. Ik wens het zeker niemand toe .... Wou dat ik ze kon helpen. Maar denk dat niemand dat kan.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hersenen zijn opgebouwd uit cellen die neuronen genoemd worden. In ons hoofd en ruggenmerg zitten ongeveer 100 miljard van die cellen. Neuronen geven informatie aan elkaar door en bepalen daarmee wat het lichaam doet en wat iemand voelt. De informatie wordt overgebracht door neurotransmitters, die van de ene neuron naar de andere springen. Wanneer drugs via het bloed naar de hersenen stromen, mengen zij zich in dit verkeer van neurotransmitters. Dat kunnen zij, omdat drugs en neurotransmitters vergelijkbare chemische stofjes zijn. Drugs verstoren het normale verkeer in de hersenen door zich – in plaats van de neurotransmitters – te hechten aan neuronen. Die kunnen daardoor geen andere neurotransmitters meer ontvangen of verzenden, of er komen juist veel te veel neurotransmitters. Op dat moment voelt iemand ongewoon veel of erg weinig, kan iemand zeer snel bewegen of juist heel traag. Kortom, dan functioneert het lichaam niet normaal meer en voelt iemand zich high (opgewonden) of stoned (rustig). Bovendien blijven drugs vaak veel langer aan de neuronen vastzitten dan natuurlijke neurotransmitters, waardoor het lichaam gewend raakt aan hun aanwezigheid. De hersenen kunnen dan bijvoorbeeld ophouden zelf bepaalde neurotransmitters te produceren. Op dat moment is er gevaar voor verslaving.
En morfine imiteert de neurotransmitter endorfine
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Carlo86 zei:
Hersenen zijn opgebouwd uit cellen die neuronen genoemd worden. In ons hoofd en ruggenmerg zitten ongeveer 100 miljard van die cellen. Neuronen geven informatie aan elkaar door en bepalen daarmee wat het lichaam doet en wat iemand voelt. De informatie wordt overgebracht door neurotransmitters, die van de ene neuron naar de andere springen. Wanneer drugs via het bloed naar de hersenen stromen, mengen zij zich in dit verkeer van neurotransmitters. Dat kunnen zij, omdat drugs en neurotransmitters vergelijkbare chemische stofjes zijn. Drugs verstoren het normale verkeer in de hersenen door zich – in plaats van de neurotransmitters – te hechten aan neuronen. Die kunnen daardoor geen andere neurotransmitters meer ontvangen of verzenden, of er komen juist veel te veel neurotransmitters. Op dat moment voelt iemand ongewoon veel of erg weinig, kan iemand zeer snel bewegen of juist heel traag. Kortom, dan functioneert het lichaam niet normaal meer en voelt iemand zich high (opgewonden) of stoned (rustig). Bovendien blijven drugs vaak veel langer aan de neuronen vastzitten dan natuurlijke neurotransmitters, waardoor het lichaam gewend raakt aan hun aanwezigheid. De hersenen kunnen dan bijvoorbeeld ophouden zelf bepaalde neurotransmitters te produceren. Op dat moment is er gevaar voor verslaving.
En morfine imiteert de neurotransmitter endorfine
Klik om te vergroten...

Wow, geweldige reactie. Heel verstaanbaar ... Dank je.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik probeer je alleen duidelijk te maken waarom morfine wel een drugs is, als jij dat niet snapt ligt dit niet aan de reactie :wave:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zou iemand me kunnen zeggen wat je het beste kan eten tijdens speed ? Ik krijg nooit niets door men keel en drinken lukt me ook niet goed. Alsof men lichaam protesteert. Help anyone ?
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
willemvaag zei:
Nou mijn defenitie van moeilijk is na bijvoorbeeld als ik binnen 18 uur geen nieuwe methadon neem ik hier zit te shaken en te zweten als hel. Om nog niet te spreken hoe hevig de ontwenning bij mij was binnen half jaar dagelijks heroine te nemen. Dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven methadon blijf nemen omdat ik de ontwenning niet kan verdragen. Als je dan met weinig klachten kunt stoppen en op eigen iniatief vind ik dat heel knap en het klinkt haast makkelijk. En morfine staat voor mij naast heroine en oxycontin staat er zelfs boven waarom omdat het super verslavend is. Ken weinig heroine morfine of methadon verslaafden die helemaal kunnen stoppen op lange termijn. Maar ik zeg het niet om je af te zeiken maar we hebben denk ik gewoon een hele andere visie als het op die middelen aankomt.

En lees de verhalen van Rudolf maar dan weet je misschien waarom morfine drugs is en vind het ook denigrerend naar andere verslaafden. Er zijn heel wat mensen die naar de klote gaan door morfine en er nooit meer vanaf komen.
Klik om te vergroten...


Heb Rudolfs verhalen gelezen... Arme man. Hoop dat hij erdoor komt. Heb alle pagina's gelezen. Was een hele brok maar las zeer gemakkelijk. Kijk uit naar het vervolg
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ik zelf wel makkelijk vond op de speed waren appels, bananen en veel andere fruitsoorten. Gekookte groenten gingen er ook makkelijk in en pudding zoals yogurt of juist met veel vet erin zoals slagroomvla.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je. Vind het enorm moeilijk te eten. Heb er geen zin in en ik heb gewoon geen speeksel genoeg om het te vermalen. Nog suggesties ? Liefst iets met niet teveel vet ... Ben op dieet haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."